Hyvät kengät?

Kuumaan kaupunkiin

Hei ihmiset, kertokaa kokemuksianne, mitkä ovat hyvät kengät kolmen viikon kaupunkimatkailuun. Jalkani kipeytyvät paljosta kävelystä tavallisissa kengissä ja olenkin yrittänyt etsiä hyviä, askelta vaimentavia, ei liian kuumia kävelysandaaleja. En haluaisi ostaa niitä kaikkein juntimman näköisiä tarrasandaaleja, vaan mieluummin nahkaremmeillä kiinnitettäviä tukevia kenkiä. Kokemuksia, kiitos! :)

12

3091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heavywalker

      Ylittämätön neuvo: ota kuitenkin vanhat kengät matkalle, jollet ehdi sisäänajaa uusia. Mieluiten kahdet, jotta saat vaihtaa. Jos kohteessa on tosi kuuma, on ihan sama, onko sulla sandaalit vai umpikengät, hiki lentää joka tapauksessa... Itse suosin mahdollisimman kevyitä ja ohutpohjaisia vaimentavia nahkalenkkareita, joihin laitan pehmeät aktiivihiilipohjalliset. Toinen vaihtoehto vanhat kunnon tennarit. Sukkia mukaan iso läjä, sekä viilentävää jalkavoidetta. Hyvää matkaa!

    • tätitäti

      croksit?

    • kotona parhaat

      Parhaat kengät ovat ne, jotka ovat kotimaassakin parhaat. Vaihtelu tekee myös hyvää.

      Parhaat sandaalit minulla ovat olleet SAS:n valmistamat. Ostin ne ainoalla matkallani Yhdysvaltoihin. Palvelivat monta vuotta. Niitä ei taida Suomesta saada.

    • Minusta Ecco on todella jalkaystävällinen. Mallistosta löytyy kaiken näköisiä kävelykengistä sandaaleihin. Ne on lisäksi kevyet. Itse ostin juuri Eccon kävelykengät festareita varten ja ne olivat todella hyvät.

      Kannattaa tosiaan käyttää kenkiä vähintään viikko ennen matkaa jotta tiedät että ne ovat hyvät ja ne ehtivät muovautua jalkoihisi. Laadukas nahka muovautuu hyvin. Älä osta siis liian isoja vaan ihan pikkuisen puristavat. Nahka antaa kyllä periksi. Liian isot kengät eivät ole hyvät kävelyssä.

      • Muuten normaali

        Liian isot kengät eivät ole hyvät. Harmi vaan, että Eccollakin koot alkavat yleensä nykyään 37:sta.. itsellä koko 35.


      • hjhgiiui
        Muuten normaali kirjoitti:

        Liian isot kengät eivät ole hyvät. Harmi vaan, että Eccollakin koot alkavat yleensä nykyään 37:sta.. itsellä koko 35.

        taitavat olla hyviä. markkinoille on tullut halvempiakin versioita! kokeile ja ihastu. :D


    • arkajalka myös
      • sandaaleilla paras

        kannattaa valita kokeillen. Itselleni Eccon kengät eivät sovi, lesti on liian matala tai jotain muuta ongelmaa, nyt ostin urheiluliikkeestä Columbian sandaalit, ovat ihan kivan näköiset ja mukavat kävellä. Merrelillä oli myös vastaavanlaiset sandaalit.


    • 11+1

      Luultavasti tarvitset lisää liikuntaa ihan kotioloissakin. Viestistäsi ilmenee että et juurikaan harrasta kävelyä jos lomakävelykin saa jalkasi kipeiksi. Etsi ihan arkikäyttöön, liikuntaan sopivat kengät. Ne kelpaavat lomillekin. Jos jalkasi ovat terveet säännöllinen liikunta kyllä poistaa kipeytymiset.

    • Shoefriek

      Lomalla sita yleensa kavellaan tavallista enemman, kuin mita normaalisti, joten aivan yleista etta jalat on turvoksissa, kuumottaa ja pakottaa. Eihan sita tule rampattua jotain 7 tuntia paivittain, paitsi lomalla.
      Paras ohjeeni on etta kengat pitaa olla jo kaytetty-sisaan eli tietaa etta ne on mukavat jalassa, voihan paikan paalta sitten ostaa esim. sandaalit myos.
      Vaihtopari olisi hyva olla mukana. Jos on kuuma ilmasto, sukkia ei tarvitse.

    • 10+4

      Mulla on muutamat Riekerin kengät ja ne on hyvät.

    • Ecco, Rieker, Clarks

      Ketjun aloittaja lienee reissunsa jo tehnyt mutta eipä lisä haittaa:
      itse tykkään vaihdella kenkiä päivittäin ja jopa kesken päivän, jos vaan mahdollista. Mulla on yleensä monta paria kenkiä mukana, semmoisia joista tiedän etteivät hankaa ja niillä pystyy kävelemään paljon. Mukaan myös hienompia kenkiä mutta se onkin jo asia erikseen.

      Olen tykännyt eniten Riekerin sandaaleista, rupeavat jo kulumaan niin että on pakko hankkia uudet, Eccot pääsevät usein matkaan - viimeksi loma-asuntomessuilla Mäntyharjulla. Uudet nätimmät Eccot tuli ostettua, että sais siihenkin vaihtelua. Omissa Merreleissä haisi pohjat pahalle, ne jäi käyttämättä, mies osti itselleen Merrelit viime viikolla, niiden pohjat ei haisseet. Hänellä muistaakseni Clarksin tai Columbian nahkasandaalit, joissa magneettilukot, kätevä ja nopea saada kiinni. Clarkseista tykkään itsekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe