Metso on rakentanut erinomaisen liiketoimintakoneiston - on mietitty, mitä kannattaa missäkin valmistaa. Juuri nyt Metson ydinliiketoiminnalla menee ennenäkemättömän hyvin. Kuituvalmistusliiketoiminnan ostaminen oli napakymppiteko, joka tuottaa tulevina vuosina huikean määrän miljoonia taloon ja sitä tietä omistajille. Tampereen kuitutehtaasta olisi saatu toiselta suuryritykseltä huomattavasti isompi summa rahaa, mutta suuromistajat saivat neuvoteltua Metson kanssa toimivan kauppakokonaisuuden. Nyt Metson suuromistajat ovat kahmineet pörssissä halpoja osakkeita taskuihinsa, koska tietävät, että osakkeen nykyinen hinta on olematon siihen hintaan nähden, joka osakkeesta tullaan maksamaan heinäkuun tuloksenjulkistamisen jälkeen - tai puhumattakaan loppuvuonna maksettavasta hinnasta. Metsolla on pian takataskussa ennätysmäinen tilauskirja uusia tilauksia.
Metson osake
4
894
Vastaukset
- mä v
onnex tuli hakittua 12.08 hinta 8.80 ostin 2800 kpl
- jdhdg
korjaan 09
- luottaen...
jdhdg kirjoitti:
korjaan 09
Mie ostin 2009 helmikuussa hintaan 7,50 euroa (sattui kait aika pohjilta), ja sit joskus syksyllä jotain 14 eurolla lisää. Nyt koko Metsopottini yli 200% plussalla.
Onnittelut sulle ja mulle. (Tosin mulla yhteensä vaan 500 kappaletta.)
No joo, paljon on myös muuta, jonka kans ei aivan yhtä hyvin ole mennyt, kuten tuo "Nuukia":-)
Mutta sitten taas on kyllä salkussa tuo Gargotec, joka on vielä eMetsoakin enemmän plussalla. Eikä Wärtsiläkään kauaksi jää... - naumio
luottaen... kirjoitti:
Mie ostin 2009 helmikuussa hintaan 7,50 euroa (sattui kait aika pohjilta), ja sit joskus syksyllä jotain 14 eurolla lisää. Nyt koko Metsopottini yli 200% plussalla.
Onnittelut sulle ja mulle. (Tosin mulla yhteensä vaan 500 kappaletta.)
No joo, paljon on myös muuta, jonka kans ei aivan yhtä hyvin ole mennyt, kuten tuo "Nuukia":-)
Mutta sitten taas on kyllä salkussa tuo Gargotec, joka on vielä eMetsoakin enemmän plussalla. Eikä Wärtsiläkään kauaksi jää...Niin epäeroottisia kuin ovatkin niin konepajat ovat tämän laman aikana olleet oiva sijoitus. Itselläni Metsoa ostettuna hintoihin 7,90 ja plussalla ollaan 338%. Harmi ettei tullut ostettua enempää...toisaalta, omavaraisella opiskelijalla ei monestikaan ole hurjia summia laittaan syrjään, ja tietysti piti hajauttaa. Pitää olla silti tyytyväinen, Metson lisäksi Wärtsilää, Cargotecciä ja Konetta sisällään pitävä, alun perin noin 5k salkkuni oli tänään 150% plussalla, ja arvo sen kuin kasvaa...osinkokevättä odotellessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793