työsopimus vai työtodistus?

hiukan kieroilua

Pidän omaa lomaa kolme viikkoa töistä,ja meillä se käy niin vain kun ilmoittaa että ei ole käytettävissä. Ensimmäisen viikon olen kotona ja seuraavat kaksi viikkoa ulkomailla. Ajattelin "nauttia" ansiosidonnaista päivärahaa kuitenkin tuolta viikon ajalta ja tunnollisesti kahden viikon matkalta kerron työkkäriin siitä ja siltähän ajalta en saa mitään korvausta. Nyt tarvitsisi sitten mennä työkkäriin ilmoittamaan että olen "työtön". Kelpaako työkkäriin näyttää työsopimus vai täytyykö pyytää työtodistus? vaatiiko kassa työtodistuksen korvauksen maksamaista varten?

8

3024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjust.

Pidät omaa lomaa ja liittosi kuuluisi siitä sinulle jotain maksaa. Just. Tällaista tämän haista paska- kulttuurin edustajisto sitten on. Lomaa pitää saada, mutta itse sitä ei olla valmiita kustantamaan.

Te-toimisto ei tee maksavaa työttömyysturvalausuntoa ilman työtodistusta, jossa näkyy työsuhteen päättymisen syy. Työsuhteesi ei ole päättynyt, ja pyytäessäsi sellaista todistusta työnantajalta, pyydät tekemään rikoksen, josta kiinnijäädessään työantaja on kusessa. Sinulle siitä seuraa todennäköisesti pelkkä takaisinperintä ja huono maine. Kassa saa tiedon työkkäristä, sinne ei työtodistusta yleensä tarvitse erikseen toimittaa, te-toimiston tehtävä on tutkia tuo oikeutesi työttömyysturvaan.

Työsuhteen päättymisen syinä maksavan lausunnon saamiseksi hyväksytään ainoastaan määräaikaisuus, tuotannolliset ja taloudelliset syy ja sitten muut mahdolliset työnantajan aloitteesta johtuvat syyt. Jälkimmäisessä tapauksessa maksavaa lausuntoa ei kuitenkaan saa, mikäli hlön katsotaan aiheuttaneen itse työsuhteensa päättymisen.

Kaiken lisäksi ansiosidonnaisessa päivärahassakin on omavastuuaika 7 pv, joten se siitä.

• ¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Ei onnistu. Vain lomautettu tai aidosti työtön voi saada työttömyyskorvausta. Oma loma menee sinun piikkiisi.

• hopi hop

Parempi on kun pyydät työtodistuksen ja sitten menet työsopimuksen ja todistuksen kanssa työkkäriin ja ilmoitat, että haluat saada liiton korvausta kun menet ulkomaille lomailemaan. Siten homma luonnaa takuuvarmasti :D

• hiukan kieroiloua
        hopi hop kirjoitti:

Parempi on kun pyydät työtodistuksen ja sitten menet työsopimuksen ja todistuksen kanssa työkkäriin ja ilmoitat, että haluat saada liiton korvausta kun menet ulkomaille lomailemaan. Siten homma luonnaa takuuvarmasti :D

heh..onpas täällä kateellista porukkaa...enpä ihan vedä näitä kyseisiä vastauksia ihan henkeeni..parempia kehiin)) heh....

• Kiinni jäät 100%
        hiukan kieroiloua kirjoitti:

heh..onpas täällä kateellista porukkaa...enpä ihan vedä näitä kyseisiä vastauksia ihan henkeeni..parempia kehiin)) heh....

Mitä kateellista neuvoissa oli? Jos haluat olla typerä tee niin kun kirjoitit ja älä missään tapauksessa ilmoita mihinkään olevasi töissä ja samaan aikaan nostat työttömyyskorvauksia. Viimeistään ensi vuonna jäät siitä kiinni joka tapauksessa verotuksessasi jossa selvä epäkohta ja vastaat petoksestasi, mutta teet niin kun haluat. Omahan on elämäsi ja vastaat teostasi sitten itse.

• Odotusaika viikko
        Kiinni jäät 100% kirjoitti:

Mitä kateellista neuvoissa oli? Jos haluat olla typerä tee niin kun kirjoitit ja älä missään tapauksessa ilmoita mihinkään olevasi töissä ja samaan aikaan nostat työttömyyskorvauksia. Viimeistään ensi vuonna jäät siitä kiinni joka tapauksessa verotuksessasi jossa selvä epäkohta ja vastaat petoksestasi, mutta teet niin kun haluat. Omahan on elämäsi ja vastaat teostasi sitten itse.

Lisään vielä, että työttömäksi jäädessäsi on ns odotusaika eli sen viikon joudut aina olemaan rahatta työttömäksi jäädessäsi.

• hyviä ja
        hiukan kieroiloua kirjoitti:

Sait oikein hyviä ja asiallisia neuvoja, joista minä en parhaalla tahdollanikaan löydä edes kateuden siementä. Mutta ilmeisesti odotit toisenlaisia neuvoja.

• åpokijhgfcdxz-

Pummi on aina pummi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      181
      2356
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      58
      1305
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1177
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1137
    5. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1068
    6. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1059
    7. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1018
    8. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      95
      1010
    9. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      982
    10. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      975
    Aihe