Elikkä olisi tarkoitus asekaappi hankkia.
Tällä hetkellä omistan vain yhden pienoiskiväärin kiikaritähtäimellä. Enkä näillä näkymin ole enempää hankkimassakaan. Korkeintaan yhden pistoolin.
Olen katsellut K-raudasta kaappia tarjoushintaan 149 €.
http://www.k-rauta.fi/Pages/Product.aspx?category=Krauta31025(Rautakesko Finland Catalog)&cat=K-rauta Finland VCatalog&pid=000000000300003104(Rautakesko Finland Catalog)
Mutta onko niin muka ettei nuo halvat kaapit olisi laillisia aseen säilytyskaappeja?
Meinaan mitä noita juttuja netistä lukee.
Ainakin joku haukkus ton Black Bearin vaatekomeroksi.
Mutta minun mielestäni asekaapin tehtävänä on lähinnä estää aseen joutuminen vääriin käsiin (esim. lapset). Kyllähän kaapin kuin kaapin auki saa. Jos ei rälläkällä niin sitten dynamiitilla.
Sitä paitsi lienee melkeen mahdotonta raahata jotain 150 kg painavaa kaappia kerrostalon yläkerroksiin. Kyllä tossa 40 kg:sakin on tarpeeks vääntämistä.
Asekaappi
11
1965
Vastaukset
- ijefiurf
laillisia aseen säilytykseen, eihän laki edes vaadi asekaappia aseen säilytykseen, muukin lukollinen kaappi käy, itse säilytän aseitani, (pistooli, haulikko, rihlakko) purettuina asuntooni osat piilotettuina ja patruunat myös piilotettuina eri paikkaan, jos minulla olisi heiveröinen asekaappi niin sieltä esim varkaat saisivat kaikki aseet nopeammin vietyä kuin se että minulla on aseen osat piilotettuina niin että niiden kaikkien löytämiseen menee kyllä takuulla aikaa, esim pistoolin piipun voi piilottaa vaikkapa asunnon rakenteisiin niin että sitä on todella vaikea löytää.
- jos ei turvakaappia
Samaa sanomaa kuin edellinenkin kaiuttaa enkelikuoro tältä suunnalta. Jos aseita on niin vähän kuin yksi pienoiskivääri ja yksi pistooli niin laki ei vaadi sertifioitua turvakaappia niiden säilytykseen. Mitään säilytyskaapin murtosuojausvaatimuksia ei siis laissa ole tässä tapauksessa. Omaa järkeä saa silti tietenkin käyttää.
Kaapin kuin kaapin saa auki, ihan totta. Jos murtautujalla on aikaa ja ammattitaitoa ja saa aivan rauhassa ahertaa omaan vapaaseen tahtiin, tarvitsematta varoa meluamista, niin kyllä turvakaapitkin avautuvat väkivalloin. Asekaapin tarkoitus onkin lähinnä vain estää aseiden joutuminen vääriin käsiin _vahingossa_. Kun kaappi on sijoitettu asuttuihin tiloihin ja yksityisalueelle eli kotiin niin oletettavasti murtohenkilöllä ei ole kovin suurta toimintavapautta.
Jos aseet pitäisi jemmata johonkin korpiampumaradalle, kuten eräät kansankynttilät ovat ehdottaneet, niin siellä ne tuskin jonkin lautahökkelin peltisissä pukukaapeissa kauan vanhenenisivat. - t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
kaappi paino melke 100 kiloa,vaa jeparit ei antanu paljo arvoo hyvällekkää kaapille,jos silmätikuksi joudut aseet lähtee vaikka pitäsit niitä pankkiholvissa,kaappi on enää koristeena enkä viitti myydäkkää sitä
- tilmäsikku
silmätikuksi..sinä joudut vai jouduit?
- oon kaappihetero
Mistä kiikastaa, ovatko ongelmat poliisien kanssa lähtöisin jostakin muusta kuin aseiden säilytystavasta?
Jos sinulla on aseita niin paljon että laki vaatii turvakaapin niiden säilytykseen, niin kaapin täytyy olla sertifioitu. Leijona ei taida täyttää sitä vaatimusta. Lisäksi noin kevyt kaappi pitäisi pultata kiinni seinään tai lattiaan. Tyhjänä yli 150 kiloinen sertifioitu turvakaappi kelpaa pulttaamattomanakin.
Lisäksi on sellainenkin mahdollisuus että jos turvakaappi vaaditaan, niin _kaikki_ aseet täytyy pistää turvakaappiin, nekin jotka ei kuulu sille turvakaapin vaativalle listalle. Esimerkiksi jos on 30 pitkää kivääriä niin laki ei vaadi turvakaappia. Mutta jos lisäksi on 6 revolveria niin turvakaappi vaaditaan ja siloin myös ne kaikki kiväärit täytyy mahtua turvakaappeihin! - t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
tilmäsikku kirjoitti:
silmätikuksi..sinä joudut vai jouduit?
ja vittuilin yhelle jehovalääkärille,ko se ei korvaansa lotkauttanut mun vaivoille,ja on yks rattijuopumus 0,82
- juu-juu juu-juu
t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:
ja vittuilin yhelle jehovalääkärille,ko se ei korvaansa lotkauttanut mun vaivoille,ja on yks rattijuopumus 0,82
Juu, johtuu varmaan sydänviasta eikä rattijuoppoudesta ...
- Omistatko aseen
oon kaappihetero kirjoitti:
Mistä kiikastaa, ovatko ongelmat poliisien kanssa lähtöisin jostakin muusta kuin aseiden säilytystavasta?
Jos sinulla on aseita niin paljon että laki vaatii turvakaapin niiden säilytykseen, niin kaapin täytyy olla sertifioitu. Leijona ei taida täyttää sitä vaatimusta. Lisäksi noin kevyt kaappi pitäisi pultata kiinni seinään tai lattiaan. Tyhjänä yli 150 kiloinen sertifioitu turvakaappi kelpaa pulttaamattomanakin.
Lisäksi on sellainenkin mahdollisuus että jos turvakaappi vaaditaan, niin _kaikki_ aseet täytyy pistää turvakaappiin, nekin jotka ei kuulu sille turvakaapin vaativalle listalle. Esimerkiksi jos on 30 pitkää kivääriä niin laki ei vaadi turvakaappia. Mutta jos lisäksi on 6 revolveria niin turvakaappi vaaditaan ja siloin myös ne kaikki kiväärit täytyy mahtua turvakaappeihin!Vastuullinen aseenomistaja säilyttää yhtäkin asetta asekaapissa,niitä kun saa halvallakin.Kunhan hankkii peltisen asekaapin ensimmäisellekin aseelleen voi paremmin luottaa ettei se joudu varkaiden käsiin ja jos harrastus laajenee voi silloin hankkia isomman tai jykevämmän.
Pitää myös muistaa avaimen turvallinen säilytys,sen paikka kun ei kuulu kavereille,kaapin oveen tai sen päällekään.Varmuus ennen kaikkea! - selbst ist der Mann
Omistatko aseen kirjoitti:
Vastuullinen aseenomistaja säilyttää yhtäkin asetta asekaapissa,niitä kun saa halvallakin.Kunhan hankkii peltisen asekaapin ensimmäisellekin aseelleen voi paremmin luottaa ettei se joudu varkaiden käsiin ja jos harrastus laajenee voi silloin hankkia isomman tai jykevämmän.
Pitää myös muistaa avaimen turvallinen säilytys,sen paikka kun ei kuulu kavereille,kaapin oveen tai sen päällekään.Varmuus ennen kaikkea!Jos kunnolla rakennetut aseiden säilytystilat on jo hyväksytetty poliisilla niin mitäpä kaupan halvoilla peltisillä asekaapeilla tekee.
- Omistatko aseen
selbst ist der Mann kirjoitti:
Jos kunnolla rakennetut aseiden säilytystilat on jo hyväksytetty poliisilla niin mitäpä kaupan halvoilla peltisillä asekaapeilla tekee.
Jos et ymmärtänyt kirjoittamaani tarkoitin ensimmäisen aseen ostajalle myös kaappipakkoa ja jos hän haluaa voi hän rakennuttaa säilytystilat ja tarkistuttaa ne poliisilla.Halpakin peltinen kaappi on suoja varkaita vastaan ja monet jättävät varmasti keikkansa kesken huomatessaan kaapin.
Mitäpä sitä halvoilla kaapeilla,parempi kun varustaa kokonaisen huoneen ja aloittaa samantien asekeräilyn,sitäkö herra tarkoittaa?
Korostan vielä:
Sijoittakaa rahaa asekaappiin niin aseenne ovat paremmassa turvassa! - Ville.....
t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:
Mikä tai kuka on jehovalääkäri? Käyttääkö joku lääkäri luojamme nimeä? Mitä ihmettä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802