http://www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/5199997/Ryanair-considers-fat-tax-for-obese-air-passengers.html
Juttu joka herättää ristiriitaisia tunteita. Periaate olisi: jos matkustaja ei mahdu normaaliin penkkiin siitä ehdotetaan lisämaksua. Toisin kun on väitetty mikään lehtoyhtiö ei järjestä matkustajien punnitusta, se menisi jo rasimin puolelle ja firma sahaisi oksan altaan.
Läskivero, big passengers
10
405
Vastaukset
- ja juu
Jo nyt monella firmalla on käytössä lisämaksu "reilummasta jalkatilasta", eli jos olet pitkä, niin joudut maksamaan extraa mikäli aiot mahtua penkkiin istumaan.
- liika on liikaa
mitä kummallista siinä nyt on jos ihminen on sen kokoinen, että ei mahdu penkkiin, eli niin että molemmat kyynärnojat on alhaalla, niin miksi silloin ei olisi syytä veloittaa maksu kahdesta paikasta.
Miettikään nyt ihan itse ja aivoja käyttäen: kone 2 penkkiä rinnakkain, tule paikallesi ja ikkunapaikalla on henkilö joka ei ole kyennyt laskemaan käsinojaa alas vaan istuu "runsaasti" omalla paikalla. Luuletko että itse tyytyisit ja istyisit omalla puolikkaallasi.
Ongelmahan on vaan kuka ja mittä pääteyään milloin ei mahdu, koneessa voi olla myöhäistä.........
Ehkä samanlainen koepenkki voisi kuin joillakin halpisyhtiöillä on koeteline johon pitää laukun mahtua..........- Laiheliini
Voisi hoitaa näin: Matkan tilatessaan matkustaja joutuu kertomaan, minkä mittaisen istuinvyön tarvitsee. Ja lipun hinta määräytyisi sen mukaan. Siis paikan hinta X euroa, jolla saa max. 90 senttiselle vyötärölle tarkoitetun istuinvyön. Jokainen lisäsentti tietty prosentti lisää lipun hintaan.
Ideaa voi käyttää muutkin kuin halpisyhtiöt. - cbcbc
Laiheliini kirjoitti:
Voisi hoitaa näin: Matkan tilatessaan matkustaja joutuu kertomaan, minkä mittaisen istuinvyön tarvitsee. Ja lipun hinta määräytyisi sen mukaan. Siis paikan hinta X euroa, jolla saa max. 90 senttiselle vyötärölle tarkoitetun istuinvyön. Jokainen lisäsentti tietty prosentti lisää lipun hintaan.
Ideaa voi käyttää muutkin kuin halpisyhtiöt.Oliko tuo vitsi ?
Painan 65 kg ja olen 170 cm pitkä. Mahdun hyvin lentokoneen penkkiin.
En inhoa lihavia ihmisiä. en keksi 'muka' hyviä ehdotuksia miten heidän olemustaan pitäisi
'rangaista' ylimääräisillä maksuilla. En inhoa sinuakaan,mutta en haluaisi olla missään tekemisissä kanssasi.
Onneksi en olekaan...!
- maisema-arkkiatri
Seuraavaksi eristetään verhoilla siipien kohdalta molemmin puoli osasto johon istutetaan , vammaiset, rumat ja lihavat. Kuorma jakautuu näin tasan siiville samalla saadaan nämä patarumat ihrakasat ja naamaansa vääntelevät kehitysvammaiset pois ihmisten silmistä.
- ikiomayhtiö
idiooteille on jo oma yhtiökin, ryanair
- 74 keiju
ikiomayhtiö kirjoitti:
idiooteille on jo oma yhtiökin, ryanair
Tätähän hyö hokee. Maksat vai palvelusta mitä tarvitset. Laukuissa on raja (vaihtelee) 20 kg
Ylimenevät kilot 10e per kilo. (vaihtelee myös)
Matkustajat on räknätty keskimäärin 85 kg. Eli 120 kiloinen joutuisi maksamaan 35 kg ylipainomaksua
mikäli haluaisi sellukääröt mukaan.
Sutjakka 65 kiloinen pitäisi saada 15 kilon edestä hyvitystä.
Jollain tavalla kokonaispaino olisi reilu lähtökohta. Matkaaja ja laukut vaakan päälle ja yli 100 kg
maksaisi lisää perushintaan, köykäisemmät saisi hyvityksen.
Muilta osin en karsintaa hyväksy. Vaaka on reilu,ulkonäkö on makuasia. - ihan vaan vähän
74 keiju kirjoitti:
Tätähän hyö hokee. Maksat vai palvelusta mitä tarvitset. Laukuissa on raja (vaihtelee) 20 kg
Ylimenevät kilot 10e per kilo. (vaihtelee myös)
Matkustajat on räknätty keskimäärin 85 kg. Eli 120 kiloinen joutuisi maksamaan 35 kg ylipainomaksua
mikäli haluaisi sellukääröt mukaan.
Sutjakka 65 kiloinen pitäisi saada 15 kilon edestä hyvitystä.
Jollain tavalla kokonaispaino olisi reilu lähtökohta. Matkaaja ja laukut vaakan päälle ja yli 100 kg
maksaisi lisää perushintaan, köykäisemmät saisi hyvityksen.
Muilta osin en karsintaa hyväksy. Vaaka on reilu,ulkonäkö on makuasia.onko sitten mielhillä ja naisilla sama painoraja, taitaa silloin jäädä tulot pieniksi naismatkustajien osalta. entä lapset ja nuoret, sehän menee jo saamispuolelle.
Mutta oikeesti, kuka haluaa joutua tilanteesen, ettö ei mahdu omalle istuimelle kun naapuri on niin iso.
Ongelma on seuranta ja miten varauksessa otetaan huomioon, mutta periaate...........
Kyllä täällä niiiiin naureskellaan, mutta ei sitten naurata koneessa. sanoo kokemusta hki-las palmas väliltä.
USA:ssa aivan normaalia toimintaa, että matkustajalta peritään lisämaksu, eli maksaa tuplalipun.
- äp9876edcvb0
sillin kun vie kahden penkinverran tilaa,reiluahan se on.ja delta ainakin antoi puolityhjäs konees tällisen valaan istua kahdel penkil nonkun turvavyön jatkopalan kans.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411349
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289966- 43855
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38597
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528528Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107488