Moikka! Haluaisin tietää, että voiko chow chow:ta pitää "ulkokoirana". Meillä on siis jo yksi koira joka nukkuu ulkona, mutta on myös paljon sisällä ja on myös uutena vuotena sisällä. Koira ei siis joutuisi olemaan pihakoristeena vaan sen kanssa keksittäisiin kaikkea sille mieluisaa tekemistä.
Onko chow chow:n turkki vaikea hoitaa. Riittääkö harjaus 2-3 kertaa viikossa?
Asiallisia vastauksia, kiitos!
Chow Chow
11
691
Vastaukset
- vvärin menee
esim netin kautta hieman tarkemmin.
Jos haluat ulkokoiran, hanki ulkokoira. Jos et halua hoitaa turkkia, hanki senmukainen koira.
Mieti miksi haluat koiran, mitä aiot tehdä sen kanssa, paljonko päivittäin jne?- alottaja
Ja tiedän kyllä mitä koiran hoitotoimenpiteitä kuuluu tehdä, tiedän koirankoulutuksesta ja olen harrastanut nykyisen kanssa agilityä, mikä ei ole chowin kanssa mahdollista. Olen jopa kasvattanut yhden pentueen. Kyllä minä koiran turkin jaksan harjata vaikka päivittäin.
Kysyinkin nyt vain jolla olisi kokemusta, että sopiiko chowi "ulkokoiraksi". Tässä tapauksessa tarkoitan, että koira joutuisi vain nukkumaan ulkona.
Jostain keskustelupalstalta luin, että chowi sopisi ulkokoiraksi, mutta ajattelinpa varmistaa vielä täältä. - znz
alottaja kirjoitti:
Ja tiedän kyllä mitä koiran hoitotoimenpiteitä kuuluu tehdä, tiedän koirankoulutuksesta ja olen harrastanut nykyisen kanssa agilityä, mikä ei ole chowin kanssa mahdollista. Olen jopa kasvattanut yhden pentueen. Kyllä minä koiran turkin jaksan harjata vaikka päivittäin.
Kysyinkin nyt vain jolla olisi kokemusta, että sopiiko chowi "ulkokoiraksi". Tässä tapauksessa tarkoitan, että koira joutuisi vain nukkumaan ulkona.
Jostain keskustelupalstalta luin, että chowi sopisi ulkokoiraksi, mutta ajattelinpa varmistaa vielä täältä.Et voi VARMISTAA mitään täältä etkä muiltakaan KESKUSTELUPALSTOILTA!
Hanki luotettavaa ja kunnollista tietoa kasvattajilta, koirakirjoista ja netistä rotuyhdistysten sivuilta. Missään nimessä et saa luotettavaa tietoa keskustelupalstoilta! Tänne ku pystyy kuka vain kirjoittaa mitä vain ja esiintyä millaisina henkilöinä tahansa. Joku voi esiintyä vaikka kasvattajana tai muuten vain ihmisenä jolla muka on chow chow vaik ei oikeesti omistais ainuttakaan koiraa ja keksiä mitä tarinoita vain. Eli jos haluat saada vastauksen kysymykseesi niin ite ainaki soittaisin muutamalle eri kasvattajalle ja kysyisin heidän mielipiteensä. Niin mäki oon aina tehnyt.
Mä veikkaisin, et chow chow on rotu mikä pärjää turkkinsa puolesta ulkokoirana. Mulla saksanpaimenkoira joka on ympäri vuoden tarhassa ja pärjää hyvin. Chow choweillahan on vielä paksummat turkit mitä saksanpaimenkoirilla. - alottaja
znz kirjoitti:
Et voi VARMISTAA mitään täältä etkä muiltakaan KESKUSTELUPALSTOILTA!
Hanki luotettavaa ja kunnollista tietoa kasvattajilta, koirakirjoista ja netistä rotuyhdistysten sivuilta. Missään nimessä et saa luotettavaa tietoa keskustelupalstoilta! Tänne ku pystyy kuka vain kirjoittaa mitä vain ja esiintyä millaisina henkilöinä tahansa. Joku voi esiintyä vaikka kasvattajana tai muuten vain ihmisenä jolla muka on chow chow vaik ei oikeesti omistais ainuttakaan koiraa ja keksiä mitä tarinoita vain. Eli jos haluat saada vastauksen kysymykseesi niin ite ainaki soittaisin muutamalle eri kasvattajalle ja kysyisin heidän mielipiteensä. Niin mäki oon aina tehnyt.
Mä veikkaisin, et chow chow on rotu mikä pärjää turkkinsa puolesta ulkokoirana. Mulla saksanpaimenkoira joka on ympäri vuoden tarhassa ja pärjää hyvin. Chow choweillahan on vielä paksummat turkit mitä saksanpaimenkoirilla.ulkona? Sehän ei sovi sinne luonteensa puolesta ollenkaan.
Kyllä mulla nyt on sen verran järkeä päässä, että olen tutkinut rotuyhdistyksen sivut. Tietysti kysyn myös kasvattajalta, mutta tämä nyt on vaan tällänen "alustava" tiedonlähde. - me vs kirjat
znz kirjoitti:
Et voi VARMISTAA mitään täältä etkä muiltakaan KESKUSTELUPALSTOILTA!
Mä veikkaisin, et chow chow on rotu mikä pärjää turkkinsa puolesta ulkokoirana. Mulla saksanpaimenkoira joka on ympäri vuoden tarhassa ja pärjää hyvin. Chow choweillahan on vielä paksummat turkit mitä saksanpaimenkoirilla.Kyllä täältä nyt ainakin luotettavampaa tietoa saa kuin koirakirjoista.
- me vs kirjat
me vs kirjat kirjoitti:
Kyllä täältä nyt ainakin luotettavampaa tietoa saa kuin koirakirjoista.
Koirakirjatkin ovat tiettyjen henkilöiden valmistajia, jonne he lisäävät sellaista tietoa mitä itse lystävät. He kirjoittavat tekstejä ja tietoja kymmenistä-sadoista koiraroduista, jonka moisesta rotumäärästä heillä tuskin on täysin kokemusta.
- jhfhjfytdty
me vs kirjat kirjoitti:
Koirakirjatkin ovat tiettyjen henkilöiden valmistajia, jonne he lisäävät sellaista tietoa mitä itse lystävät. He kirjoittavat tekstejä ja tietoja kymmenistä-sadoista koiraroduista, jonka moisesta rotumäärästä heillä tuskin on täysin kokemusta.
täällä ei liiku yhtäkään chowin omistajaa tai ketään kuka asiasta jotain tietäisi?
- ota vaan :o)
Tuossa naapurilla on tämä sinikieli. Mulla on pystiffi. Molemmat tyttöjä.
Neidit ovat päivät samalla pihalla, omissa hihnoissaan kiinni ja tulevat hyvin juttuun
keskenään, vain välillä jos toinen kommentoi jotain niin toinen ikäänkuin "säestää".
Chowi on siis päivät ulkona ja yöksi he ottavat sen sisään.
Lenkille satutaan monesti samaan aikaan ja hyvin nätisti se mennä tepsuttaa hihnan päässä.
Komea koira, veikkaan että sitä joutuu harjaamaan aika tiheään, ja näyttää pitävän lapsista
eikä kommentoi paljoakaan vieraisiin koiriin. (toisin kun tää mun höyry häyrinen, kaikki
pitäisi käydä nuuskuttamassa..)
Muutenkin se on ollut ulkona, paitsi jos on ihan karmea kaatosade. No kukapa hirveästi
rakastaa märän koiran aromia :o)
Tuntuu muuten olevan rauhallinen luonne, en ole kertaakaan kuullut sen haukkuvan ns
vihaisesti vaikka meillä tässä on jonkin verran liikennnettä, tehdään remonttia ja
pihalla liikutaan, leikitään ja grillaillaan.
Varmaan soveltuu hyvin ulkokoiraksi, tuollahan tuo nytkin uljaasti pää pystyssä vartioi
ja partioi talon edustalla.
Turkin hoidosta oman koiran, siis pystiffin kantilta (sama pätee varmaan chowiin):
harja käteen joka lenkille ja kunnollinen kerta viikkoon perusteellisempi möyhennys.
Varsinkin näin helteellä se helpottaa koiran oloa kun pääsee ylimääräisestä turkista
eroon.- znz
alottaja on sitä mieltä ettei saksanpaimenkoira sovi ulkokoiraksi. Olet siinä ihan väärässä! Saksanpaimenkoira sopii hyvin olemaan tarhassa kun sen kanssa harrastetaan ja touhutaan paljon joka päivä. Me treenaamme ja kilpailemme esim. suojelussa. Koiraa siis treenataan paljon, sen kans käydään päivittäin pitkillä lenkeillä, saa juosta vapaana metsässä jne. Eli kunhan koira saa paljon tekemistä niin se pärjää todella hyvin tarhassa. Tarha on myös iso ja koppi on lämmin. Tarha siivotaan joka päivä.
Silloin koira on varmasti onneton häkissä mikäli sen kanssa ei tehdä tyyliin ku yks lenkki per päivä ja ruoka käydään viemässä. Mutta kuten sanoin, mikäli koira saa päivittäin tekemistä se pärjää tarhassa loistavasti.
Että eipäs aleta tuomitsemaan kun ei näköjään mitään asiasta tiedetä!!! - alottaja
znz kirjoitti:
alottaja on sitä mieltä ettei saksanpaimenkoira sovi ulkokoiraksi. Olet siinä ihan väärässä! Saksanpaimenkoira sopii hyvin olemaan tarhassa kun sen kanssa harrastetaan ja touhutaan paljon joka päivä. Me treenaamme ja kilpailemme esim. suojelussa. Koiraa siis treenataan paljon, sen kans käydään päivittäin pitkillä lenkeillä, saa juosta vapaana metsässä jne. Eli kunhan koira saa paljon tekemistä niin se pärjää todella hyvin tarhassa. Tarha on myös iso ja koppi on lämmin. Tarha siivotaan joka päivä.
Silloin koira on varmasti onneton häkissä mikäli sen kanssa ei tehdä tyyliin ku yks lenkki per päivä ja ruoka käydään viemässä. Mutta kuten sanoin, mikäli koira saa päivittäin tekemistä se pärjää tarhassa loistavasti.
Että eipäs aleta tuomitsemaan kun ei näköjään mitään asiasta tiedetä!!!no, itse en ainakaan saksanpaimenkoiraa ulos laittaisi ja sitä ei kyllä suositellakkaan. Mitä mieltä kasvattajasi on siitä, että koirasi on ulkokoira?
Tein vain oman mielipiteeni selväksi ja yleensäkin nuo "kun et asiasta mitään tiedä" kommetit ovat ihan turhia. - znz
alottaja kirjoitti:
no, itse en ainakaan saksanpaimenkoiraa ulos laittaisi ja sitä ei kyllä suositellakkaan. Mitä mieltä kasvattajasi on siitä, että koirasi on ulkokoira?
Tein vain oman mielipiteeni selväksi ja yleensäkin nuo "kun et asiasta mitään tiedä" kommetit ovat ihan turhia.Missä sanotaan, että saksanpaimenkoiraa ei suositella pidettäväksi tarhassa?
Kun koiran ostin kasvattajalta, kerroin hänelle mitä alamme harrastamaan ja kerroin, että meillä on iso tarha missä sitten koira saa olla. Kasvattaja kertoi sen olevan täysin normaalia ja kappas vain, myös heillä koirat ovat tarhassa! Tämä kasvattaja on sitten ihan tunnettu, koirat suhteellisen terveitä ja hyviä tuloksia ovat saaneet aikaan. Eli ei mitään pentutehtailua. Pennut tietysti sit asuivat sisällä kasvattajien kanssa.
Meidän koira on aivan varmasti onnellisempi mitä sellaisen omistajan koira joka saa olla sohvaperunana sisällä omistajien kanssa mutta, jonka kanssa ei harrasteta mitään. Kun tulemme treeneistä ja päästän koiran autosta ulos, se juoksee itse suoraan tarhaan ilman, että tarvii käskeä. Koiramme ei räksytä tarhassa tms. eli todellakin on tyytyväinen ja onnellinen koira. Tiedätkö muuten, että kun joskus olemme koiran ottaneet vähäksi aikaa sisälle niin se kiertää nopsaan paikat ja juoksee sitten ulko-oven eteen istumaan ja pyytää päästä ulos. Koiramme ei siis edes viihdy sisällä. Tarhaan se aina juoksee, se on hänen turvallinen oma paikkansa missä saa rauhassa levätä ja tarkkailla ympäristöä. Meidän tarha kun on aivan talomme vieressä etupihalla eikä siis jossain talon takana syrjässä piilossa niinku joillakin näyttää olevan.
Eli koira kuin koira pärjää loistavasti ulkona tarhassa mikäli tarha on iso, hyvin hoidettu ja koiran kanssa harrastetaan, touhutaan ja se saa paljon mielekästä tekemistä. Tietenkään mitkään ohut turkkiset koirat ei talvella ulkona pärjää mut, senki nyt jokaisen järki sanoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204167Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231689- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o72945