Chow Chow

euigke

Moikka! Haluaisin tietää, että voiko chow chow:ta pitää "ulkokoirana". Meillä on siis jo yksi koira joka nukkuu ulkona, mutta on myös paljon sisällä ja on myös uutena vuotena sisällä. Koira ei siis joutuisi olemaan pihakoristeena vaan sen kanssa keksittäisiin kaikkea sille mieluisaa tekemistä.

Onko chow chow:n turkki vaikea hoitaa. Riittääkö harjaus 2-3 kertaa viikossa?

Asiallisia vastauksia, kiitos!

11

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvärin menee

      esim netin kautta hieman tarkemmin.

      Jos haluat ulkokoiran, hanki ulkokoira. Jos et halua hoitaa turkkia, hanki senmukainen koira.

      Mieti miksi haluat koiran, mitä aiot tehdä sen kanssa, paljonko päivittäin jne?

      • alottaja

        Ja tiedän kyllä mitä koiran hoitotoimenpiteitä kuuluu tehdä, tiedän koirankoulutuksesta ja olen harrastanut nykyisen kanssa agilityä, mikä ei ole chowin kanssa mahdollista. Olen jopa kasvattanut yhden pentueen. Kyllä minä koiran turkin jaksan harjata vaikka päivittäin.
        Kysyinkin nyt vain jolla olisi kokemusta, että sopiiko chowi "ulkokoiraksi". Tässä tapauksessa tarkoitan, että koira joutuisi vain nukkumaan ulkona.
        Jostain keskustelupalstalta luin, että chowi sopisi ulkokoiraksi, mutta ajattelinpa varmistaa vielä täältä.


      • znz
        alottaja kirjoitti:

        Ja tiedän kyllä mitä koiran hoitotoimenpiteitä kuuluu tehdä, tiedän koirankoulutuksesta ja olen harrastanut nykyisen kanssa agilityä, mikä ei ole chowin kanssa mahdollista. Olen jopa kasvattanut yhden pentueen. Kyllä minä koiran turkin jaksan harjata vaikka päivittäin.
        Kysyinkin nyt vain jolla olisi kokemusta, että sopiiko chowi "ulkokoiraksi". Tässä tapauksessa tarkoitan, että koira joutuisi vain nukkumaan ulkona.
        Jostain keskustelupalstalta luin, että chowi sopisi ulkokoiraksi, mutta ajattelinpa varmistaa vielä täältä.

        Et voi VARMISTAA mitään täältä etkä muiltakaan KESKUSTELUPALSTOILTA!
        Hanki luotettavaa ja kunnollista tietoa kasvattajilta, koirakirjoista ja netistä rotuyhdistysten sivuilta. Missään nimessä et saa luotettavaa tietoa keskustelupalstoilta! Tänne ku pystyy kuka vain kirjoittaa mitä vain ja esiintyä millaisina henkilöinä tahansa. Joku voi esiintyä vaikka kasvattajana tai muuten vain ihmisenä jolla muka on chow chow vaik ei oikeesti omistais ainuttakaan koiraa ja keksiä mitä tarinoita vain. Eli jos haluat saada vastauksen kysymykseesi niin ite ainaki soittaisin muutamalle eri kasvattajalle ja kysyisin heidän mielipiteensä. Niin mäki oon aina tehnyt.

        Mä veikkaisin, et chow chow on rotu mikä pärjää turkkinsa puolesta ulkokoirana. Mulla saksanpaimenkoira joka on ympäri vuoden tarhassa ja pärjää hyvin. Chow choweillahan on vielä paksummat turkit mitä saksanpaimenkoirilla.


      • alottaja
        znz kirjoitti:

        Et voi VARMISTAA mitään täältä etkä muiltakaan KESKUSTELUPALSTOILTA!
        Hanki luotettavaa ja kunnollista tietoa kasvattajilta, koirakirjoista ja netistä rotuyhdistysten sivuilta. Missään nimessä et saa luotettavaa tietoa keskustelupalstoilta! Tänne ku pystyy kuka vain kirjoittaa mitä vain ja esiintyä millaisina henkilöinä tahansa. Joku voi esiintyä vaikka kasvattajana tai muuten vain ihmisenä jolla muka on chow chow vaik ei oikeesti omistais ainuttakaan koiraa ja keksiä mitä tarinoita vain. Eli jos haluat saada vastauksen kysymykseesi niin ite ainaki soittaisin muutamalle eri kasvattajalle ja kysyisin heidän mielipiteensä. Niin mäki oon aina tehnyt.

        Mä veikkaisin, et chow chow on rotu mikä pärjää turkkinsa puolesta ulkokoirana. Mulla saksanpaimenkoira joka on ympäri vuoden tarhassa ja pärjää hyvin. Chow choweillahan on vielä paksummat turkit mitä saksanpaimenkoirilla.

        ulkona? Sehän ei sovi sinne luonteensa puolesta ollenkaan.

        Kyllä mulla nyt on sen verran järkeä päässä, että olen tutkinut rotuyhdistyksen sivut. Tietysti kysyn myös kasvattajalta, mutta tämä nyt on vaan tällänen "alustava" tiedonlähde.


      • me vs kirjat
        znz kirjoitti:

        Et voi VARMISTAA mitään täältä etkä muiltakaan KESKUSTELUPALSTOILTA!
        Hanki luotettavaa ja kunnollista tietoa kasvattajilta, koirakirjoista ja netistä rotuyhdistysten sivuilta. Missään nimessä et saa luotettavaa tietoa keskustelupalstoilta! Tänne ku pystyy kuka vain kirjoittaa mitä vain ja esiintyä millaisina henkilöinä tahansa. Joku voi esiintyä vaikka kasvattajana tai muuten vain ihmisenä jolla muka on chow chow vaik ei oikeesti omistais ainuttakaan koiraa ja keksiä mitä tarinoita vain. Eli jos haluat saada vastauksen kysymykseesi niin ite ainaki soittaisin muutamalle eri kasvattajalle ja kysyisin heidän mielipiteensä. Niin mäki oon aina tehnyt.

        Mä veikkaisin, et chow chow on rotu mikä pärjää turkkinsa puolesta ulkokoirana. Mulla saksanpaimenkoira joka on ympäri vuoden tarhassa ja pärjää hyvin. Chow choweillahan on vielä paksummat turkit mitä saksanpaimenkoirilla.

        Kyllä täältä nyt ainakin luotettavampaa tietoa saa kuin koirakirjoista.


      • me vs kirjat
        me vs kirjat kirjoitti:

        Kyllä täältä nyt ainakin luotettavampaa tietoa saa kuin koirakirjoista.

        Koirakirjatkin ovat tiettyjen henkilöiden valmistajia, jonne he lisäävät sellaista tietoa mitä itse lystävät. He kirjoittavat tekstejä ja tietoja kymmenistä-sadoista koiraroduista, jonka moisesta rotumäärästä heillä tuskin on täysin kokemusta.


      • jhfhjfytdty
        me vs kirjat kirjoitti:

        Koirakirjatkin ovat tiettyjen henkilöiden valmistajia, jonne he lisäävät sellaista tietoa mitä itse lystävät. He kirjoittavat tekstejä ja tietoja kymmenistä-sadoista koiraroduista, jonka moisesta rotumäärästä heillä tuskin on täysin kokemusta.

        täällä ei liiku yhtäkään chowin omistajaa tai ketään kuka asiasta jotain tietäisi?


    • ota vaan :o)

      Tuossa naapurilla on tämä sinikieli. Mulla on pystiffi. Molemmat tyttöjä.
      Neidit ovat päivät samalla pihalla, omissa hihnoissaan kiinni ja tulevat hyvin juttuun
      keskenään, vain välillä jos toinen kommentoi jotain niin toinen ikäänkuin "säestää".

      Chowi on siis päivät ulkona ja yöksi he ottavat sen sisään.
      Lenkille satutaan monesti samaan aikaan ja hyvin nätisti se mennä tepsuttaa hihnan päässä.
      Komea koira, veikkaan että sitä joutuu harjaamaan aika tiheään, ja näyttää pitävän lapsista
      eikä kommentoi paljoakaan vieraisiin koiriin. (toisin kun tää mun höyry häyrinen, kaikki
      pitäisi käydä nuuskuttamassa..)

      Muutenkin se on ollut ulkona, paitsi jos on ihan karmea kaatosade. No kukapa hirveästi
      rakastaa märän koiran aromia :o)
      Tuntuu muuten olevan rauhallinen luonne, en ole kertaakaan kuullut sen haukkuvan ns
      vihaisesti vaikka meillä tässä on jonkin verran liikennnettä, tehdään remonttia ja
      pihalla liikutaan, leikitään ja grillaillaan.

      Varmaan soveltuu hyvin ulkokoiraksi, tuollahan tuo nytkin uljaasti pää pystyssä vartioi
      ja partioi talon edustalla.

      Turkin hoidosta oman koiran, siis pystiffin kantilta (sama pätee varmaan chowiin):
      harja käteen joka lenkille ja kunnollinen kerta viikkoon perusteellisempi möyhennys.
      Varsinkin näin helteellä se helpottaa koiran oloa kun pääsee ylimääräisestä turkista
      eroon.

      • znz

        alottaja on sitä mieltä ettei saksanpaimenkoira sovi ulkokoiraksi. Olet siinä ihan väärässä! Saksanpaimenkoira sopii hyvin olemaan tarhassa kun sen kanssa harrastetaan ja touhutaan paljon joka päivä. Me treenaamme ja kilpailemme esim. suojelussa. Koiraa siis treenataan paljon, sen kans käydään päivittäin pitkillä lenkeillä, saa juosta vapaana metsässä jne. Eli kunhan koira saa paljon tekemistä niin se pärjää todella hyvin tarhassa. Tarha on myös iso ja koppi on lämmin. Tarha siivotaan joka päivä.
        Silloin koira on varmasti onneton häkissä mikäli sen kanssa ei tehdä tyyliin ku yks lenkki per päivä ja ruoka käydään viemässä. Mutta kuten sanoin, mikäli koira saa päivittäin tekemistä se pärjää tarhassa loistavasti.
        Että eipäs aleta tuomitsemaan kun ei näköjään mitään asiasta tiedetä!!!


      • alottaja
        znz kirjoitti:

        alottaja on sitä mieltä ettei saksanpaimenkoira sovi ulkokoiraksi. Olet siinä ihan väärässä! Saksanpaimenkoira sopii hyvin olemaan tarhassa kun sen kanssa harrastetaan ja touhutaan paljon joka päivä. Me treenaamme ja kilpailemme esim. suojelussa. Koiraa siis treenataan paljon, sen kans käydään päivittäin pitkillä lenkeillä, saa juosta vapaana metsässä jne. Eli kunhan koira saa paljon tekemistä niin se pärjää todella hyvin tarhassa. Tarha on myös iso ja koppi on lämmin. Tarha siivotaan joka päivä.
        Silloin koira on varmasti onneton häkissä mikäli sen kanssa ei tehdä tyyliin ku yks lenkki per päivä ja ruoka käydään viemässä. Mutta kuten sanoin, mikäli koira saa päivittäin tekemistä se pärjää tarhassa loistavasti.
        Että eipäs aleta tuomitsemaan kun ei näköjään mitään asiasta tiedetä!!!

        no, itse en ainakaan saksanpaimenkoiraa ulos laittaisi ja sitä ei kyllä suositellakkaan. Mitä mieltä kasvattajasi on siitä, että koirasi on ulkokoira?
        Tein vain oman mielipiteeni selväksi ja yleensäkin nuo "kun et asiasta mitään tiedä" kommetit ovat ihan turhia.


      • znz
        alottaja kirjoitti:

        no, itse en ainakaan saksanpaimenkoiraa ulos laittaisi ja sitä ei kyllä suositellakkaan. Mitä mieltä kasvattajasi on siitä, että koirasi on ulkokoira?
        Tein vain oman mielipiteeni selväksi ja yleensäkin nuo "kun et asiasta mitään tiedä" kommetit ovat ihan turhia.

        Missä sanotaan, että saksanpaimenkoiraa ei suositella pidettäväksi tarhassa?
        Kun koiran ostin kasvattajalta, kerroin hänelle mitä alamme harrastamaan ja kerroin, että meillä on iso tarha missä sitten koira saa olla. Kasvattaja kertoi sen olevan täysin normaalia ja kappas vain, myös heillä koirat ovat tarhassa! Tämä kasvattaja on sitten ihan tunnettu, koirat suhteellisen terveitä ja hyviä tuloksia ovat saaneet aikaan. Eli ei mitään pentutehtailua. Pennut tietysti sit asuivat sisällä kasvattajien kanssa.

        Meidän koira on aivan varmasti onnellisempi mitä sellaisen omistajan koira joka saa olla sohvaperunana sisällä omistajien kanssa mutta, jonka kanssa ei harrasteta mitään. Kun tulemme treeneistä ja päästän koiran autosta ulos, se juoksee itse suoraan tarhaan ilman, että tarvii käskeä. Koiramme ei räksytä tarhassa tms. eli todellakin on tyytyväinen ja onnellinen koira. Tiedätkö muuten, että kun joskus olemme koiran ottaneet vähäksi aikaa sisälle niin se kiertää nopsaan paikat ja juoksee sitten ulko-oven eteen istumaan ja pyytää päästä ulos. Koiramme ei siis edes viihdy sisällä. Tarhaan se aina juoksee, se on hänen turvallinen oma paikkansa missä saa rauhassa levätä ja tarkkailla ympäristöä. Meidän tarha kun on aivan talomme vieressä etupihalla eikä siis jossain talon takana syrjässä piilossa niinku joillakin näyttää olevan.

        Eli koira kuin koira pärjää loistavasti ulkona tarhassa mikäli tarha on iso, hyvin hoidettu ja koiran kanssa harrastetaan, touhutaan ja se saa paljon mielekästä tekemistä. Tietenkään mitkään ohut turkkiset koirat ei talvella ulkona pärjää mut, senki nyt jokaisen järki sanoo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe