E-lipusta

Miia-Maaria

Olin tuossa varailemassa lentoja Travelpartnerin kautta ja tuli teksti, että E-lipun tiedot tallennetaan luottokortille, jolloin mitään paperilippuja ei tule. Onko käytäntö sama kaikilla firmoilla ja lentoyhtiöillä, että luottokortille jää E-lipun tiedot? Oletetaanko siis, että ko. luottokortti pitäisi olla mukana esim. lähtöselvityksessä? Tilanne on, että varasin leväällä lennot joulukuulle ja maksoin ne luottokortilla, jota minulla ei enää ole, koska alkukesästä vaihdoin pankkia. Olenko nyt pulassa?!

7

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 312

      Varsinaista paperilippua ei tule silloin, kun ostaa e-lipun, mutta e-lipun kuitti pitäisi kyllä tulla. Tätä kuittia ei tosin yleensä kysytä, ja sinunkin tapauksessasi riittänee, kun isket passin tiskiin lähtöselvityksessä. Tietojen pitäisi löytyä sitäkin kautta eikä pelkästään luottokortilta. En siis usko, että olet pulassa.

    • Pääset matkaan, kun tulostat mukaan "passenger receipt" sähköpostin tai tulostat sen myyjän sivuilta ja menet sen kanssa lähtöselvitystiskille passin kera. Automaatti ei toimi, koska se ei voi lukea sitä sinun luottokorttiasi... Osaan automaateista voi syöttää varaustunnuksen.

      • ext.boer

        Passin ja matkalaukun kanssa Check-in jonossa, ilman muita
        papereita, EI näin!
        Kuvitelkaa jos jono olisi täynnä uusavuttomia, jotka eivät
        sen vertaa tajuaisi huomioida selvityksien vaikutusta kokonaiskuvaan.
        Jono etenisi hitaammin jos suuri osa bookattaisiin vain
        passista saatujen tietojen perusteella!

        Varaustunnus jo lippua varatessa hyvä kirjoittaa vaikka oman
        taskukalenterin lähtöpäivän kohdalle.


      • 1611
        ext.boer kirjoitti:

        Passin ja matkalaukun kanssa Check-in jonossa, ilman muita
        papereita, EI näin!
        Kuvitelkaa jos jono olisi täynnä uusavuttomia, jotka eivät
        sen vertaa tajuaisi huomioida selvityksien vaikutusta kokonaiskuvaan.
        Jono etenisi hitaammin jos suuri osa bookattaisiin vain
        passista saatujen tietojen perusteella!

        Varaustunnus jo lippua varatessa hyvä kirjoittaa vaikka oman
        taskukalenterin lähtöpäivän kohdalle.

        Ext.boer puhuu valitettavasti/onneksi - riippuu kenen näkökulmasta katsoo - höpöjä. ;-)


      • Daadadaadaa
        ext.boer kirjoitti:

        Passin ja matkalaukun kanssa Check-in jonossa, ilman muita
        papereita, EI näin!
        Kuvitelkaa jos jono olisi täynnä uusavuttomia, jotka eivät
        sen vertaa tajuaisi huomioida selvityksien vaikutusta kokonaiskuvaan.
        Jono etenisi hitaammin jos suuri osa bookattaisiin vain
        passista saatujen tietojen perusteella!

        Varaustunnus jo lippua varatessa hyvä kirjoittaa vaikka oman
        taskukalenterin lähtöpäivän kohdalle.

        Kyllä ne lentolipun tiedot löytyvät sillä passilla ihan yhtä näppärästi kuin varaustunnuksellakin. E-lipun kuittia pyydetään nähtäväksi äärimmäisen harvoin, lähinnä se pitää olla mukana epäsäännöllisyys- tai muiden erikoistilanteiden takia.


      • ......
        ext.boer kirjoitti:

        Passin ja matkalaukun kanssa Check-in jonossa, ilman muita
        papereita, EI näin!
        Kuvitelkaa jos jono olisi täynnä uusavuttomia, jotka eivät
        sen vertaa tajuaisi huomioida selvityksien vaikutusta kokonaiskuvaan.
        Jono etenisi hitaammin jos suuri osa bookattaisiin vain
        passista saatujen tietojen perusteella!

        Varaustunnus jo lippua varatessa hyvä kirjoittaa vaikka oman
        taskukalenterin lähtöpäivän kohdalle.

        Matkavarauksesta on aina ollut tuloste mukana mutta turhaan, passi on se mikä kiinnostaa. Luottokorttikin on jossakin tapauksessa kirjattu varauksen yhteydessä tunnisteeksi mutta passi kiinnosti kentällä, ei luottokortti. Eipä siinä mitään, molemmat on reissuissa mukana.


    • matkaajamies

      Olet kuitenkin varmaan saanut sähköpostitse vahvistuksen mistä löytynee myös varaustunnus (6 merkkinen)? Sen avulla (yleensä) voi hakea www.checkmytrip.com osoitteesta oman varauksen tiedot ja tulostaa myös e-lipun vahvistuksen. Toki alkuperäinenkin varausvahvistus on ihan ok paperi. Varaustunnuksen avulla voit tehdä lähtöselvityksen netissä tai automaatilla.

      Varaus löytyy kyllä perinteisessä tiskilähtöselvityksessä nimelläsikin mutta onhan aina mukavampi tunne kun on jotain mustaa valkoisella mukana kaiken varalta. Ja turvatarkastukseen mentäessähän nykyään pitää joku dokumentti ollakin (tektiviestivahvistuskin toki käy).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe