Toinen nimi puuttuu e-lipusta

elcatrin

Onko kokemuksia seuraavanlaisesta tilanteesta?

Ostin lentoliput New Yorkiin ja ilmoitin etunimen ja sukunimen - unohtaen sen toisen nimen vaikka siinä toitotettiin, että pitää olla sama nimi kuin passissa ja siinä tietenkin on myös toinen nimi.

Onko kenellekään käynyt samoin ja onko ollut ongelmia?

6

2493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 nimeä

      Minullakin on 3 etunimeä, jotka kaikki ovat luonnollisesti passissa, mutta lentolipuissa kysytään etunimeä muistaakseni yksikössä, eikä ole ikinä edes tullut mieleen kirjoittaa koko litaniaa. Joten no hätä, elippusi kelpaa vallan mainiosti. Se että pitää olla sama nimi kuin passissa tarkoittaa lienee sitä, ettei matkalippua enää ostamisen jälkeen voi vaihtaa toiselle henkilölle.

      • vf

        Minä olen kans menossa elokuussa nykiin ja e-lipun ohjeissa luki että nimi pitää olla tismalleen niin kuin passissa mutta jotenkin matkatoimiston järjestelmä muutti kaksi osaisen sukunimeni jälkimmäisen osan alkavaksi isolla kirjaimella vaikka kuuluu olla isolla. Eli esim, oikea nimi Ranta-aho ja e-lipussa lukee Ranta-Aho. Eli aiheuttaako harmeja, tuskin mutta varmistellaan nyt ettei tarvi kentillä tapella.


      • elcatrin
        vf kirjoitti:

        Minä olen kans menossa elokuussa nykiin ja e-lipun ohjeissa luki että nimi pitää olla tismalleen niin kuin passissa mutta jotenkin matkatoimiston järjestelmä muutti kaksi osaisen sukunimeni jälkimmäisen osan alkavaksi isolla kirjaimella vaikka kuuluu olla isolla. Eli esim, oikea nimi Ranta-aho ja e-lipussa lukee Ranta-Aho. Eli aiheuttaako harmeja, tuskin mutta varmistellaan nyt ettei tarvi kentillä tapella.

        Kiitos vastauksesta. Lentolippua varatessa tosiaan pyydetään etunimi yksikössä. Kysäisin asiaa myös nettimatkatoimistolta ja sanoivat että USA:han mentäessä pitäisi tosiaan olla kaikki nimet identtiset passin kanssa, mutta koska varsinaiset nimet ovat oikein niin "tuskin se haittaa". Toivotaan näin...!

        Supersaverin ohjeessa pyydettiin jättämään nimestä mahdollinen väliviiva pois ja nimen pitäisi olla kuten koneluettavassa passin osassa ilman skandeja. Kuka näitä sitten tavaa?


      • olol
        elcatrin kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Lentolippua varatessa tosiaan pyydetään etunimi yksikössä. Kysäisin asiaa myös nettimatkatoimistolta ja sanoivat että USA:han mentäessä pitäisi tosiaan olla kaikki nimet identtiset passin kanssa, mutta koska varsinaiset nimet ovat oikein niin "tuskin se haittaa". Toivotaan näin...!

        Supersaverin ohjeessa pyydettiin jättämään nimestä mahdollinen väliviiva pois ja nimen pitäisi olla kuten koneluettavassa passin osassa ilman skandeja. Kuka näitä sitten tavaa?

        Vaimollani tuli kerran vahingossa etunimi sukunimen paikalle ja päinvastoin.
        Lennot oli Lontoon kautta, mutta ainut paikka missä alettiin tästä kiukutteleen oli Helsinki-Vantaan lähtöselvityksessä.
        Muilla kentillä ei ollut mitään ongelmia, joten enpä usko että tuo sinun pikkuvirhe aiuheuttaa mitään ongelmia.


    • Tuskin on ongelma Suomesta USA:han.
      Jenkkien sisäisillä lennoilla oli alussa ongelmia, kun ei ollut kaikki nimet samoin kuin passissa.

      • elcatrin

        Tuo nimiasiakin lienee osa tätä Secure Flightia: http://tiny.cc/ed4fh

        Tiedoksi nyt muillekin tutkimusteni tuloksia :)

        http://www.tsa.gov/what_we_do/layers/secureflight/ :

        Q. If the name printed on my boarding pass is different than what appears on my government ID, will I still be able to fly?

        A. Secure Flight is a behind-the-scenes process that TSA and airlines collaborate on to compare the information you provide against government watch lists. The additional data elements that you may be asked to provide, such as date of birth and gender, serve to better differentiate you from individuals on the government watch list.

        Due to difference in boarding pass systems, boarding passes may not always display the exact name you provided when booking your travel. The name you provide when booking your travel is used to perform the watch list matching before a boarding pass is ever issued, so small differences should not impact your travel. You should ensure that the name provided when booking your travel matches the government ID that you will use when traveling. Small differences between the passenger's ID the passenger's reservation information, and the boarding pass (such as the use of a middle initial instead of a full middle name or no middle name/initial at all, hyphens or apostrophes) should not cause a problem for the passenger.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe