Miksi auto vinkuu??

RellunPippana

Tänään huomasin ensimmäistä kertaa lähtiessäni autolla liikkeelle että auto vinkui hitaassa nopeudessa niin kovaa, että kuului auton sisälle ja vielä puhelimessa olevalle ystävälleni. Kyseessä on Rellu Clio S -93, 1.4l. Siihen on muutama kuukausi sitten vaihdettu akku, laturi ja laturinhihna. Jarrupalat on vaihdettu reilu vuosi sitten.
Kun kokeilin pysähtyä 15 minuutin ajon jälkeen ja jatkaa matkaa, ei vinkunaa enää kuulunut. Auto oli siis seissyt n. viitisen tuntia ennekuin lähdin sillä ajamaan ja huomasin vinkunan ja kun autolla ajoi, vinkuna loppui. ONKO AUTOLLA TURVALLISTA AJAA?
Laakerit vai mikä? ja Hinta-arvioita osille ja töille jos asialle pitää jotain tehdä.
Etukäteen kiittäen!! =)

13

16342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.asetaja

      hetki niin katson kristallipallosta mikä siinä sun autossa vinkuu.


      joo ei näkynyt kristallipallossa mitään joten nyt täytyy ennustaa korteista.
      luuletko ihan tosissasi että joku voi tietää mikä vika autossasi on näkemättä,kuulematta ja tutkimatta autoasi,jos näin on niin soita jollekin ennustajalle ja kysy siltä.

      • RellunPippana

        Kiitos mieltä ylentävästä vastauksestasi! On se kumma että tämmöisiä autopalstoja edes on, jossa vikoja puidaan, jos asialle ei kuitenkaan voi tehdä mitää näkemättä, kuulematta ja tutkimatta.
        Huvittava olet. =D


      • rellurämä
        RellunPippana kirjoitti:

        Kiitos mieltä ylentävästä vastauksestasi! On se kumma että tämmöisiä autopalstoja edes on, jossa vikoja puidaan, jos asialle ei kuitenkaan voi tehdä mitää näkemättä, kuulematta ja tutkimatta.
        Huvittava olet. =D

        kukahan tässä on huvittava.
        kyllä keskustelupalstoilla voidaan selvittää monenlaisia autojen vikoja mutta jos ainoat vinkin mitä on annettu on että auto vinkui mutta ei vingu enään,niin sen perusteella ei pysty kukaan sanomaan missä vika on,ei edes ennustaja.


      • 16+6
        RellunPippana kirjoitti:

        Kiitos mieltä ylentävästä vastauksestasi! On se kumma että tämmöisiä autopalstoja edes on, jossa vikoja puidaan, jos asialle ei kuitenkaan voi tehdä mitää näkemättä, kuulematta ja tutkimatta.
        Huvittava olet. =D

        helvetti.ai tolla tiedolla et auto vinkui kun ajoin sillä muuta ei vingu enään,jonkun pitäis osata kerto sulle mikä siinä on vikana,herää jo.kyllä hölmö saa olla mutta ei tyhmä.


      • Rellunpippana
        16+6 kirjoitti:

        helvetti.ai tolla tiedolla et auto vinkui kun ajoin sillä muuta ei vingu enään,jonkun pitäis osata kerto sulle mikä siinä on vikana,herää jo.kyllä hölmö saa olla mutta ei tyhmä.

        teille avusta. =) Mölyt voi pitää mahassa myös. Monelta olen tänään asiaa kysynyt, ja veikkauksia olen kyllä saanut missä voisi vika piileä. Teiltä ei edes sellaista tullut, ku niin hirvee tarve päästä vittuilemaan ja pätemään ihmisille täällä. Taidattekin kuulua siihen osaan väestöä joka ei tiedä autoista mitään. Kyl te ootte viksuja kavereita!


      • 20+9
        Rellunpippana kirjoitti:

        teille avusta. =) Mölyt voi pitää mahassa myös. Monelta olen tänään asiaa kysynyt, ja veikkauksia olen kyllä saanut missä voisi vika piileä. Teiltä ei edes sellaista tullut, ku niin hirvee tarve päästä vittuilemaan ja pätemään ihmisille täällä. Taidattekin kuulua siihen osaan väestöä joka ei tiedä autoista mitään. Kyl te ootte viksuja kavereita!

        sulle olis siis kelvannut veikkaus siitä viasta,mä kun luulin et se vika olis pitänyt ihan oikeesti selvittää.
        no mä veikkaan sit laturin laakeria tai laturinhihnaa tai vaihteiston pääakselinlaakeria tai kivi jarrusatulan ja jarrulevyn välissä.
        soita myös ennustajalle ja kysy mitä se veikkais.
        muista tulla kertomaan mikä oli tämän veikkauksen oikea tulos.


      • RellunPippana
        20+9 kirjoitti:

        sulle olis siis kelvannut veikkaus siitä viasta,mä kun luulin et se vika olis pitänyt ihan oikeesti selvittää.
        no mä veikkaan sit laturin laakeria tai laturinhihnaa tai vaihteiston pääakselinlaakeria tai kivi jarrusatulan ja jarrulevyn välissä.
        soita myös ennustajalle ja kysy mitä se veikkais.
        muista tulla kertomaan mikä oli tämän veikkauksen oikea tulos.

        Kyl taidat olla niin elämääs kyllästynyt tyyppi ku olla ja voi. Ei taida lähelläsi olla ketään jolle voisit tai uskaltaisit vittuilla niin pitää tehdä se täällä anonyyminä. On siinä ihmisellä munat kohillaan. Huh!
        Älä enää vastaa mitään, olen kuullut sun ennustajista jo ihan tarpeeks.. Mee myrkyttää fiilikselläs johki ihan toisaalle. Yks ja sama ihminen noiden kaikkien paskakommenttien takana.. Hehee =D Noloa..


      • RellunPippana Papana
        RellunPippana kirjoitti:

        Kyl taidat olla niin elämääs kyllästynyt tyyppi ku olla ja voi. Ei taida lähelläsi olla ketään jolle voisit tai uskaltaisit vittuilla niin pitää tehdä se täällä anonyyminä. On siinä ihmisellä munat kohillaan. Huh!
        Älä enää vastaa mitään, olen kuullut sun ennustajista jo ihan tarpeeks.. Mee myrkyttää fiilikselläs johki ihan toisaalle. Yks ja sama ihminen noiden kaikkien paskakommenttien takana.. Hehee =D Noloa..

        Veikkaan että olet itse vinkunut ja luullu äänen tulleen autostasi.!


      • RellunPippana
        RellunPippana Papana kirjoitti:

        Veikkaan että olet itse vinkunut ja luullu äänen tulleen autostasi.!

        ..kohassa piti nauraa? Toi oli huono! Tuli oikee myötähäpeä..


    • aklhgökhafroög

      Laturin hihna. Uusi hihna venyy aina vähän. Kun seisoo ja lähtee lataamaan hihna luistaa vähän aikaa.
      Pitää vain kiristää. Ominaisuus, ei vika.

      • RellunPippana.

        asiallisesta vastauksestasi. =)


      • Jorma1234567890

        Ei taida olla tarvetta kiristelyyn. Autossa kun pitäisi olla itsekiristyvä hihna! Hihna kuitenkin saattaa olla kulunut tai kiristin rikki jos löysällä.


    • ...

      -05 Rellu Cliuo alkoi vinkumaan viime kesänä. Ei vingu koko ajan...kysyin huollosta mistä vois johtua, eikä ne löytäneet vikaa.

      Laturin hihna...vanha juttu. Kiitti vinkistä, käytän sen uudelleen ja jossain toisella pajalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe