Miksi auto vinkuu??

RellunPippana

Tänään huomasin ensimmäistä kertaa lähtiessäni autolla liikkeelle että auto vinkui hitaassa nopeudessa niin kovaa, että kuului auton sisälle ja vielä puhelimessa olevalle ystävälleni. Kyseessä on Rellu Clio S -93, 1.4l. Siihen on muutama kuukausi sitten vaihdettu akku, laturi ja laturinhihna. Jarrupalat on vaihdettu reilu vuosi sitten.
Kun kokeilin pysähtyä 15 minuutin ajon jälkeen ja jatkaa matkaa, ei vinkunaa enää kuulunut. Auto oli siis seissyt n. viitisen tuntia ennekuin lähdin sillä ajamaan ja huomasin vinkunan ja kun autolla ajoi, vinkuna loppui. ONKO AUTOLLA TURVALLISTA AJAA?
Laakerit vai mikä? ja Hinta-arvioita osille ja töille jos asialle pitää jotain tehdä.
Etukäteen kiittäen!! =)

13

13015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.asetaja

      hetki niin katson kristallipallosta mikä siinä sun autossa vinkuu.


      joo ei näkynyt kristallipallossa mitään joten nyt täytyy ennustaa korteista.
      luuletko ihan tosissasi että joku voi tietää mikä vika autossasi on näkemättä,kuulematta ja tutkimatta autoasi,jos näin on niin soita jollekin ennustajalle ja kysy siltä.

      • RellunPippana

        Kiitos mieltä ylentävästä vastauksestasi! On se kumma että tämmöisiä autopalstoja edes on, jossa vikoja puidaan, jos asialle ei kuitenkaan voi tehdä mitää näkemättä, kuulematta ja tutkimatta.
        Huvittava olet. =D


      • rellurämä
        RellunPippana kirjoitti:

        Kiitos mieltä ylentävästä vastauksestasi! On se kumma että tämmöisiä autopalstoja edes on, jossa vikoja puidaan, jos asialle ei kuitenkaan voi tehdä mitää näkemättä, kuulematta ja tutkimatta.
        Huvittava olet. =D

        kukahan tässä on huvittava.
        kyllä keskustelupalstoilla voidaan selvittää monenlaisia autojen vikoja mutta jos ainoat vinkin mitä on annettu on että auto vinkui mutta ei vingu enään,niin sen perusteella ei pysty kukaan sanomaan missä vika on,ei edes ennustaja.


      • 16+6
        RellunPippana kirjoitti:

        Kiitos mieltä ylentävästä vastauksestasi! On se kumma että tämmöisiä autopalstoja edes on, jossa vikoja puidaan, jos asialle ei kuitenkaan voi tehdä mitää näkemättä, kuulematta ja tutkimatta.
        Huvittava olet. =D

        helvetti.ai tolla tiedolla et auto vinkui kun ajoin sillä muuta ei vingu enään,jonkun pitäis osata kerto sulle mikä siinä on vikana,herää jo.kyllä hölmö saa olla mutta ei tyhmä.


      • Rellunpippana
        16+6 kirjoitti:

        helvetti.ai tolla tiedolla et auto vinkui kun ajoin sillä muuta ei vingu enään,jonkun pitäis osata kerto sulle mikä siinä on vikana,herää jo.kyllä hölmö saa olla mutta ei tyhmä.

        teille avusta. =) Mölyt voi pitää mahassa myös. Monelta olen tänään asiaa kysynyt, ja veikkauksia olen kyllä saanut missä voisi vika piileä. Teiltä ei edes sellaista tullut, ku niin hirvee tarve päästä vittuilemaan ja pätemään ihmisille täällä. Taidattekin kuulua siihen osaan väestöä joka ei tiedä autoista mitään. Kyl te ootte viksuja kavereita!


      • 20+9
        Rellunpippana kirjoitti:

        teille avusta. =) Mölyt voi pitää mahassa myös. Monelta olen tänään asiaa kysynyt, ja veikkauksia olen kyllä saanut missä voisi vika piileä. Teiltä ei edes sellaista tullut, ku niin hirvee tarve päästä vittuilemaan ja pätemään ihmisille täällä. Taidattekin kuulua siihen osaan väestöä joka ei tiedä autoista mitään. Kyl te ootte viksuja kavereita!

        sulle olis siis kelvannut veikkaus siitä viasta,mä kun luulin et se vika olis pitänyt ihan oikeesti selvittää.
        no mä veikkaan sit laturin laakeria tai laturinhihnaa tai vaihteiston pääakselinlaakeria tai kivi jarrusatulan ja jarrulevyn välissä.
        soita myös ennustajalle ja kysy mitä se veikkais.
        muista tulla kertomaan mikä oli tämän veikkauksen oikea tulos.


      • RellunPippana
        20+9 kirjoitti:

        sulle olis siis kelvannut veikkaus siitä viasta,mä kun luulin et se vika olis pitänyt ihan oikeesti selvittää.
        no mä veikkaan sit laturin laakeria tai laturinhihnaa tai vaihteiston pääakselinlaakeria tai kivi jarrusatulan ja jarrulevyn välissä.
        soita myös ennustajalle ja kysy mitä se veikkais.
        muista tulla kertomaan mikä oli tämän veikkauksen oikea tulos.

        Kyl taidat olla niin elämääs kyllästynyt tyyppi ku olla ja voi. Ei taida lähelläsi olla ketään jolle voisit tai uskaltaisit vittuilla niin pitää tehdä se täällä anonyyminä. On siinä ihmisellä munat kohillaan. Huh!
        Älä enää vastaa mitään, olen kuullut sun ennustajista jo ihan tarpeeks.. Mee myrkyttää fiilikselläs johki ihan toisaalle. Yks ja sama ihminen noiden kaikkien paskakommenttien takana.. Hehee =D Noloa..


      • RellunPippana Papana
        RellunPippana kirjoitti:

        Kyl taidat olla niin elämääs kyllästynyt tyyppi ku olla ja voi. Ei taida lähelläsi olla ketään jolle voisit tai uskaltaisit vittuilla niin pitää tehdä se täällä anonyyminä. On siinä ihmisellä munat kohillaan. Huh!
        Älä enää vastaa mitään, olen kuullut sun ennustajista jo ihan tarpeeks.. Mee myrkyttää fiilikselläs johki ihan toisaalle. Yks ja sama ihminen noiden kaikkien paskakommenttien takana.. Hehee =D Noloa..

        Veikkaan että olet itse vinkunut ja luullu äänen tulleen autostasi.!


      • RellunPippana
        RellunPippana Papana kirjoitti:

        Veikkaan että olet itse vinkunut ja luullu äänen tulleen autostasi.!

        ..kohassa piti nauraa? Toi oli huono! Tuli oikee myötähäpeä..


    • aklhgökhafroög

      Laturin hihna. Uusi hihna venyy aina vähän. Kun seisoo ja lähtee lataamaan hihna luistaa vähän aikaa.
      Pitää vain kiristää. Ominaisuus, ei vika.

      • RellunPippana.

        asiallisesta vastauksestasi. =)


      • Jorma1234567890

        Ei taida olla tarvetta kiristelyyn. Autossa kun pitäisi olla itsekiristyvä hihna! Hihna kuitenkin saattaa olla kulunut tai kiristin rikki jos löysällä.


    • ...

      -05 Rellu Cliuo alkoi vinkumaan viime kesänä. Ei vingu koko ajan...kysyin huollosta mistä vois johtua, eikä ne löytäneet vikaa.

      Laturin hihna...vanha juttu. Kiitti vinkistä, käytän sen uudelleen ja jossain toisella pajalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe