onko kenelläkään kokemuksia matkustamisesta Cornwalliin? Olen lähdössä sinne ensi vuonna ja olisi kivaa saada lisätietoja minne kannattaa mennä, niitä pieniä kyliä onniin monta. Etsin rauhallisen paikan missä voisin oleskella pari viikkoa, meren äärellä jne. Onko kukaan käynyt?
Cornwall
2
1487
Vastaukset
- Lyylylyy
meitä oli kaksi äitiä ja kolme (9-13v.) lasta St. Austellissa kolme yötä. Kyselin itsekin ennen reissua vinkkejä, mutta kovin vähän niitä tuli, joten päätimme "rohkeina syödä rokan" ja kokeilla eka kerralla lyhyttä vierailua. Menimme junalla Lontoosta St. Austelliin (ei vaihtoja, 4 tuntia) ja majoituimme siellä Porth Avallen Hotel'iin. Tykkäsimme siitä ja henkilökunta oli mukavaa. Matkapäivän iltamassa kävelimme polkua pitkin rannalle Charlestown´iin oleskelemaan ja syömään. Ekana kokonaisena päivänä kävimme Eden Project'ssa, tilasimme hotellille tilataksin, matka oli lyhyt ja hinta edullinen. Toisena päivänä menimme junalla Penzanceen ja siitä linja-autolla Marazioniin, josta nousuveden vuoksi meidät vietiin veneellä St. Michael Mountille (saari, jolla on vuori, jolla on linna). Alun perin ajatuksenamme oli käydä Land´s Endissä asti, mutta jätimme valitettavasti käymättä siellä. Matkaa suunitellessamme toinen vaihtoehtokaupunki oli Newquay (hiekkarantoja ym. lapsille), josta sitten olisimme tehneet päivän reissuja tai vaikka yöpyneet toisessakin kaupungissa, mutta Eden Projectin vuoksi majoituimme St. Austelliin. Paikalliset taksikuskit kertoivat, että kolmena viimeisenä vuotena sää on kesä-heinäkuussa ollut sateista, toukokuu ollut paras kuu. Meitä sää ei haitannut, vaikka Eden-päivänä satoikin melko paljon sillä aikaa kului biomeissa. Hotellissa sanoivat, että itse St. Austellissa ei ole mitään nähtävää, joten emme menneet erikseen "haistelemaan ilmapiiriä", emmekä lyhyen ajan vuoksi kerenneetkään. Lopputulokseksi tuli se, että vielä jonain vuonna menemme sinne uudelleen tutkimaan lisää. Käymäpaikoistamme löytyy nettisivut, samoin esim. southwestengland.co.uk ja visitcornwall.com. Tässäpä juttua aluksi.
- pula80
Olin viime elokuussa kolmisen viikkoa työmatkalla eri puolilla Cornwallia. Suosittelen rantapaikaksi Padstowta. Oma majapaikkani oli Wadebridgessa, ihan metsän keskellä. Sieltä tuli matkailtua kaikkiin rantapaikkoihin Penzancen ja Torbayn välillä. Eli suosittelen pohjoista, monet muut oli aika fiinejä, mutta pinnallisia kyliä. Padstowssa on ihana ranta, joka oli keskellä sesonkia päivällä ihan tyhjä.. Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121959Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39818- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734