Hei!
Tarvitsisin pikaista apua pylväskaavion piirtämiseen!
Eli minun pitäisi piirtää pylväskaavio niin, että yksi pylväs olisi muutaman luvun keskiarvo. Tietenkin voin näpytellä vain keskiarvot ja niistä piirtää kaavion, mutta lisäksi minun pitäisi merkitä joka pylvääseen keskihajonta. Senkin merkitseminen onnistuu pelkistä keskiarvoista piirrettyyn kaavioon (kunhan muut arvot piilotetuissa soluissa nimen ja ka:n välissä), kun ensin laskee sen toisaalla ja lisää sitten joka pylvääseen erikseen. Mutta tämä on pidemmän päälle turhauttavaa ja aikaavievää, joten kysyisinkin, miten saan Exelin itse laskemaan ja merkitsemään keskihajonnat? Ainakaan seuraavalla se ei onnistunut: Muotoile arvosarja-Y-virhepalkit-Keskihajonta.
Toivottavasti joku ehtii, jaksaa ja osaa auttaa pikaisesti:)
Pylväskaavio, jonka pylväät keskiarvoja ja keskihajonta merkitty
6
6256
Vastaukset
- kirppu86
Jos joku ihana ihminen osaisi auttaa, niin kertokaa ihmeessä! Olisin tosi kiitollinen:) Voin kertoa lisätietoja, jos alkuperäisestä kuvauksesta ei saanut selvää.
- muuan mies
Tässä Off 2007:ssa on minulla vielä vähän kaikki hukassa, mutta tästä löytyy: Lisää jonnekin kaavat keskiarvillet ja keskihajonnoille. Tee keskiarvoista pylväskaavio. Klikkaa pylväitä - Asettelu - Virhepalkit - Mukautettu - Määritä arvo - ja siihen sitten ne solut, minimiksi maksimiksi samat, joihin olet laskenut standardihajonnan. Off 2003:ssa suurin piirtein sama.
- kirppu86
muuan mies kirjoitti:
Tässä Off 2007:ssa on minulla vielä vähän kaikki hukassa, mutta tästä löytyy: Lisää jonnekin kaavat keskiarvillet ja keskihajonnoille. Tee keskiarvoista pylväskaavio. Klikkaa pylväitä - Asettelu - Virhepalkit - Mukautettu - Määritä arvo - ja siihen sitten ne solut, minimiksi maksimiksi samat, joihin olet laskenut standardihajonnan. Off 2003:ssa suurin piirtein sama.
Kiitos paljon vastauksesta!
Valitettavasti en vieläkään osannut luoda oikeanlaista kaaviota...
Käytössäni on word03, tarvittaessa myös tuo 07.
Haluaisin siis niin, että excel itse laskee ja merkitsee keskihajonnat. Osaan kyllä laittaa ne manuaalisesti paikalleen laskettuani ne ensin excelillä. - 454545454
kirppu86 kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksesta!
Valitettavasti en vieläkään osannut luoda oikeanlaista kaaviota...
Käytössäni on word03, tarvittaessa myös tuo 07.
Haluaisin siis niin, että excel itse laskee ja merkitsee keskihajonnat. Osaan kyllä laittaa ne manuaalisesti paikalleen laskettuani ne ensin excelillä.tyystin todellakaan varmaan ymmärrä mistä on kyse, mutta funktioissa on ainakin funktio Keskihajonta. Ei taida auttaa ongelmaasi....
- Exceliin hermonsa me
Osaako joku auttaa ongelmaan, joka ilmeisesti ketjunaloittajalle ei ollut ongelma.
Eli minun tulee tehdä kaavio, jossa on eri keskiarvoja samassa kaaviossa. Ei ole väliä, onko pylväs-, piste- vai mikä kaavio. Pistekaavio keskiarvoja merkittäessä varmaan kuvaavin.
Eri keskiarvoille pitäisi tietenkin saada eri keskihajonnat. Mikäli merkitsen eri pisteet samaan sarjaan pistää Excelin keskihajontavirhepalkki kaikille pisteille saman keskihajonnan automaattisesti vaikka kaikilla keskiarvoillahan on eri keskihajonta. Mikäli taas pistän kaikki pisteet omikse sarjoikseen, Excel ei anna merkitä keskihajontaa koska sen mukaan yhdelle pisteelle ei voi merkitä keskihajontaa. Osaako joku auttaa? Ketjun eloittajalla ainakin ilmeisesti onnistui merkitä kaikille kuvaajan kohteille eri keskihajontapylväs. - lpp2
Monien netistä löytyvien ohjeiden ja videoiden kahlaamisen jälkeen tässä oli ensimmäinen ohjevideo josta löysin selvät ohjeet siihen, kuinka keskihajonnat saadaan lisättyä erikseen joka pylvääseen/pisteeseen.
http://www.youtube.com/watch?v=Gdu8bNK1Yqg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757