Hyvä avaus..

Jos täällä on sun mielestä kiinnostava juttu, katsotko, kuka on tehnyt avauksen, ja osallistut ehkä sen mukaan?

Tähän liitän myös tuon ärsytyskynnyksen, kun se joskus on n i i n matalalla, ettei toisen tarvi suunnilleen sanoa kuin moikka!
Hetken päästä ei voi kuin ihmetellä, miten kimmastuikin pikkuasiasta.

Rehelllisiä mielipiteitä, siis, jos kukaan kommentoi ;)

137

597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

Tätä asiaa on kysytty ennenkin ja vastaan prikulleen samalla tavalla, kuin aikaisemminkin.
      Jos täällä on mun mielestä semmonen juttu, johon tahdon jotakin sanoa, niin sanon, riippumatta kenen aloitus se on. Aloittajan nimimerkki on niin näkyvästi esillä, että sitä ei voi olla huomaamatta, vaikka silmät sirrillään näyttöä tiirailisi, ettei sitä nimimerkkiä näkyisi. No okei, pikkariikkistä liioittelun tynkää täs tuli kirjotettua. Siis mitä silmät sirrillisyyteen tulee. Totuus on se, että ovat talterikkimaisen aukinaisena.

Voin ruusunpunaisia lällyvastauksia, sulosanoja, kehuja ja muuta nättyä kirjoittaa jollekin nimimerkille, jos hänen kirjoitukset inspiroi mut tekemään niin, mutta jos samainen nimimerkki kirjoittaa semmosta, että niskavillat törröttää tai muuta vastaavaa, niin voin myös sanoa suorat sanat.
      Elikkä sanon, mitä Ajattelen, riippumatta kirjoittajasta, jolle jotakin sanon.
      Paljon jätän myös sanomatta, mistä syystä milloinkin.

Ehkä saattaa olla niin, että tuo ärsytyskynnyksen mataluus johtuu siitä, että ei tarkalleen ymmärrä, mitä toinen kirjoittaa. Ymmärtää väärin. Samalla aaltopituudella olevat ymmärtävät usein helposti toisiaan, vaikka teksti olisi hyvin lyhyt tai muotoiltu jotenkin mitä-täs-nyt-keksis sanaksi. En keksi.
      Eri aaltopituudella olevat sitten taas ymmärtävät asian kenties väärin, eli ihan eriksi, kuin kirjoittaja olisi sen tarkoittanut.

Sitten saattaa mielialakin vaikuttaa siihen, millä tavalla asioihin reagoi. Ärsytyskynnys on kovin vaihtelevaa, aattelen.

Itseäni Ärsyttää kaikkein eniten oma itseni, joka en kykene kirjoittamaan edes "hyvää päivää", käyttämättä siihen vähintäin 578-sanaa. :(
      Nytkin olisin voinut vastata vain: Ei, en katso kuka on kirjoittanut. Vain kirjoitettu teksti merkitsee. Joo, vastaukseni oli rehellinen.

• Hopia*

sanottu. Eipä siihen mitään kummempaa lisättävää. Meikäläinen muuten on niitä viimeisessä kappaleessa kuvaamiasia tyyppejä. Ilman sinua olisin varmaan vastannaut "Ei, en katso kuka on kirjoittanut. Vain kirjoitettu teksti merkitsee" Joskus soisin olevani hieman monisanaisempi....

Hei ! Onhan tässäkin vastauksessa vaikka kuinka monta sanaa!
        ;)

• toistoa toiston perään tulee varmasti, vaikka yrittäisi jotain muuta kuin säistä kirjoittaa, kesä kuluu, linnut laulaa!
        Joillain ehkä periaate, ettei puskiksille vastata.. tai miks ei jos aihe kiinnostaa, tiedä sitte.
        Mieliala vaikutta mielialaan, siis miten ärsyyntyy :)
        Kiitti kommentistasi, hyvää viikonloppua!

• Heikunkeikku
        Sibone kirjoitti:

toistoa toiston perään tulee varmasti, vaikka yrittäisi jotain muuta kuin säistä kirjoittaa, kesä kuluu, linnut laulaa!
        Joillain ehkä periaate, ettei puskiksille vastata.. tai miks ei jos aihe kiinnostaa, tiedä sitte.
        Mieliala vaikutta mielialaan, siis miten ärsyyntyy :)
        Kiitti kommentistasi, hyvää viikonloppua!

Hyvää viikonloppua sinullekin, linnut lauleloo tosiaan nokan täydeltä :)

Semmosen asian vielä tahtoisin lisätä, että en tarkoittanut, ettet olisi saanut tehdä aloitustasi, koska siitä on kirjoitettu aikaisemmin. Jotkut semmosta valittaa, mutta minulle ei ole yhtään sitä vastaan, että samoista asioista puhutaan. Eihän aina samat henkilötkään ole paikalla, jollekin aloitus voi olla ihan uusi.
        Sanoin asiasta vain sen takia, koska olen sanonut samasta asiasta mielipiteen. Mietin ensteks nimittäin, että vastaanko ollenkaan, koska oon jo sanonut tuosta asiasta.
        Mitä mäkin täällä selittelen. Oikeastaan aika tyhmää touhua.

Hohhoijakkaa, kun on vetelä olotila. Hyvä kun oon jaksanut raahautua välillä tonne takapihalle istumaan. Mitään en saa aikaseksi :( Kykenemättömyysolotila on paiskannut viittansa mun niskaan. Ei tää mikään Paskapäivä oo, mutta läheltä liippoo. :( Oma ärsytyskynnykseni on kuitenkin korkealla tasolla, jos oikea kynnys olisi, niin en jaksaisi nostaa jalkaani sen yli. Kompastuisin.

• Meriläinen

No hei Heikku, ei kai kaikkien tarvii vasata lyhyesti.
        Minä voin tehdä sen, vastaa sinä monisanaisesti :))

• HTZA
        Meriläinen kirjoitti:

ainakin, ovat ihania.

• Meriläinen
        HTZA kirjoitti:

ainakin, ovat ihania.

Merten tyttäret on aina ihania, ja vähän vamaan muutkin :)

• HTZA
        Meriläinen kirjoitti:

Merten tyttäret on aina ihania, ja vähän vamaan muutkin :)

lirkutellut. Yritin tehdä lyhytsanaisen vastauksen
        :)
        H.

• Heikunkeikku
        Meriläinen kirjoitti:

Kiitos vaan kohteliaisuudesta Meriläiskä :)
        Oon kyllä kovin tietoinen, että luiskahdan helposti liiallisuuteen :(
        Oon ennenkin sanonut, että Yritän kaikin keinoin lyhentää tekstiä.

Voi KAUHIAA, ajattele siis A-jat-te-le, kuinka Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikä tekstin pätkä multa tulis, ellen kauhialla energiamäärällä yrittäisi sitä typistää typistämästä päästyänikin. :))

• HTZA
        Heikunkeikku kirjoitti:

Voi KAUHIAA, ajattele siis A-jat-te-le, kuinka Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikä tekstin pätkä multa tulis, ellen kauhialla energiamäärällä yrittäisi sitä typistää typistämästä päästyänikin. :))

jossain kohdalla Y.
        H.

• Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

Plörtsy-plörtsy juttu. Toi Piiiiiiiiii..............-sana oli pireet ja lopussa oli KÄ- Eli pitkä.
        Mitenkähän noi iit tolleen hävis ja sanan loppuosakin katos.

Nyt tuli lyhyt kirjotus :))))

• HTZA
        Heikunkeikku kirjoitti:

Plörtsy-plörtsy juttu. Toi Piiiiiiiiii..............-sana oli pireet ja lopussa oli KÄ- Eli pitkä.
        Mitenkähän noi iit tolleen hävis ja sanan loppuosakin katos.

Nyt tuli lyhyt kirjotus :))))

käyttävät toisten nimimerkkiä?
        Tämä EI VOI olla Vaasan tyttö.
        Aito Keinulauta ei kykene lyhyisiin kommentteihin. Ei mitenkään.
        Vaikka kuinka ruskettuneena löhöisi tonttinsa perällä.
        H.

• Heikunkeikku
        HTZA kirjoitti:

käyttävät toisten nimimerkkiä?
        Tämä EI VOI olla Vaasan tyttö.
        Aito Keinulauta ei kykene lyhyisiin kommentteihin. Ei mitenkään.
        Vaikka kuinka ruskettuneena löhöisi tonttinsa perällä.
        H.

Usko nyt vaan huvikses, että Vaasan Keinulauta tällä kertaa kommentoi lyhyesti.
        Se vastaukseni oli ihan Aito.:)

Oon NI-IN ylypiä ittestäni.

Ja minä en sitten löhöile missään. En ole löhö-tyyppiä.
        Paitsi tänään, mut tätä päivää ei lasketa. :)

• HTZA
        Heikunkeikku kirjoitti:

Usko nyt vaan huvikses, että Vaasan Keinulauta tällä kertaa kommentoi lyhyesti.
        Se vastaukseni oli ihan Aito.:)

Oon NI-IN ylypiä ittestäni.

Ja minä en sitten löhöile missään. En ole löhö-tyyppiä.
        Paitsi tänään, mut tätä päivää ei lasketa. :)

huomata, että lämmin läski se on.
        Ei kun läyskä.
        H.

• Meriläinen
        Heikunkeikku kirjoitti:

No joo. Mulla on tapana olla liian lyhytsanainen usein, ja ihmiset jää odottamaan lisää selityksiä ja tää on taivahan tosi.
        Mutta kun en osaa vasata useinkaan kun pelkkään kysymykseen.
        Paitsi jos asia on tosi lähellä sydäntäni, silloin tulee kyllä asiaa ja paljon. Niitä asioita on vaan aika vähän.
        Moniakaan ei kiinnosta samat asiat kun mua kiinnostaa.

• Heikunkeikku
        HTZA kirjoitti:

huomata, että lämmin läski se on.
        Ei kun läyskä.
        H.

heh, vai lämmin läski.
        Oot oikeestaan oikeessa, kyllä täs läskit on lämmennyt, kun oon istunut tuola ulkona
        kännykkä korvassa. Tulin hetkeksi sisälle, ettei läski juoksevaksi muutu.
        Tänään on lepopäivä, ei juoksuaika.
        Lämmintä kuulemma piisaa vielä pitkään, että ehtii täs juoksuttaa läskejään huomisen päivän auringos.

Läyskäksi en ala. Siitä sanasta tulee Lätsä mieleen tai sitte Aino-tossut, joita on kävelytetty vähä liian kauan.
        Läski on pareet, se sana huvittaa. Melkein nauroin enemmän, kuin annoin ymmärtää alussa olevalla hehhellä.:)

• HTZA
        Heikunkeikku kirjoitti:

heh, vai lämmin läski.
        Oot oikeestaan oikeessa, kyllä täs läskit on lämmennyt, kun oon istunut tuola ulkona
        kännykkä korvassa. Tulin hetkeksi sisälle, ettei läski juoksevaksi muutu.
        Tänään on lepopäivä, ei juoksuaika.
        Lämmintä kuulemma piisaa vielä pitkään, että ehtii täs juoksuttaa läskejään huomisen päivän auringos.

Läyskäksi en ala. Siitä sanasta tulee Lätsä mieleen tai sitte Aino-tossut, joita on kävelytetty vähä liian kauan.
        Läski on pareet, se sana huvittaa. Melkein nauroin enemmän, kuin annoin ymmärtää alussa olevalla hehhellä.:)

Allinlapsi., Levitähän ne, kuten Joutsen siipiään.
        Aurinko tekee hyvää ja ruskettaa paikat, ei tarvitse ajella.
        ;)
        H.

• Heikunkeikku
        Meriläinen kirjoitti:

No joo. Mulla on tapana olla liian lyhytsanainen usein, ja ihmiset jää odottamaan lisää selityksiä ja tää on taivahan tosi.
        Mutta kun en osaa vasata useinkaan kun pelkkään kysymykseen.
        Paitsi jos asia on tosi lähellä sydäntäni, silloin tulee kyllä asiaa ja paljon. Niitä asioita on vaan aika vähän.
        Moniakaan ei kiinnosta samat asiat kun mua kiinnostaa.

Ihan hyviä tekstinpätkiä suollat. Välillä pidempiä, välillä lyhyempiä, aina kivoja luettavia.
        Mitäpä sitä mitään muuttamaan, jos kerran hyväksi havaittu. Eli saat luvan olla edelleen se, mikä oot :)

• Heikunkeikku
        HTZA kirjoitti:

Allinlapsi., Levitähän ne, kuten Joutsen siipiään.
        Aurinko tekee hyvää ja ruskettaa paikat, ei tarvitse ajella.
        ;)
        H.

pieni linnunpoika, ollos sekaantumatta levittelyihini.
        Reväytä sinä auki, kuten liito-orava konsanaan ja oottele sopivaa tuulenpuuskaa.
        Tuuli tekee hyvää ja leyhdyttää paikat, ja vienoinen kilkunta kiirii kesäillassa.
        H. tääläki pääs

• Heikunkeikku kirjoitti:

pieni linnunpoika, ollos sekaantumatta levittelyihini.
        Reväytä sinä auki, kuten liito-orava konsanaan ja oottele sopivaa tuulenpuuskaa.
        Tuuli tekee hyvää ja leyhdyttää paikat, ja vienoinen kilkunta kiirii kesäillassa.
        H. tääläki pääs

Eikös tää alkais kohta jo käydä vaikka perjantai aloitus no 2:sta..
        Noita teidän juttuja kun lukee ;)))

• Meriläinen
        Heikunkeikku kirjoitti:

Ihan hyviä tekstinpätkiä suollat. Välillä pidempiä, välillä lyhyempiä, aina kivoja luettavia.
        Mitäpä sitä mitään muuttamaan, jos kerran hyväksi havaittu. Eli saat luvan olla edelleen se, mikä oot :)

No kiva ja kiitti myös sinulle :))

• o.tunnus

Tosi, aikas paljon samaa kysytään eri elämän tilanteissakin...jopa täälläkin 2nelosessakin :)
        Ja vastauskin prikulleen sama, kanssakäymisissä vastaukset muuttuvat ja muutenkin se avartaa elämää pisteestä ulos :)

• kommentointia

siis katson ja jätän osallistumatta erään alottajan ketjuihin. Kun etukäteen tietää ettei mikään vastaus kelpaa ja avaaja käy vittuilemassa kaikille eri mieltä oleville niin ei pahemmin jaksa kiinnostaa.

• tekee sen tarkoituksella.. tahtoo väittelyseuraa.. haluaa keskustelua.
        Tietty ei kiva, jos v-tuilea sävy!!

• HTZA
        Sibone kirjoitti:

tekee sen tarkoituksella.. tahtoo väittelyseuraa.. haluaa keskustelua.
        Tietty ei kiva, jos v-tuilea sävy!!

en syyllisty moiseen, Joku nainen vaikka?

• HTZA kirjoitti:

taas mieleen sanonta.. liittyen koiraan ja kalikkaan :)

• HTZA
        Sibone kirjoitti:

taas mieleen sanonta.. liittyen koiraan ja kalikkaan :)

on koirasta saatu termi Golfissa.
        Minä en pelaa Golfia.
        H.

• kommentointia
        HTZA kirjoitti:

ei ollut puhe sinusta ;)

• HTZA
        kommentointia kirjoitti:

ei ollut puhe sinusta ;)

että tuli helpottava tunne.
        H.

• HTZA kirjoitti:

on koirasta saatu termi Golfissa.
        Minä en pelaa Golfia.
        H.

koiranleuka.
        Ei liity golfiin.. kait ;)

• Hopia
        Sibone kirjoitti:

koiranleuka.
        Ei liity golfiin.. kait ;)

älähtää mihin kalikka kalahtaa"

Älähtikö HTZA ?

• Hopia kirjoitti:

Älähtikö HTZA ?

Ihan omalla tavallaan ;))

• HTZA
        Hopia kirjoitti:

Älähtikö HTZA ?

Minä kirjoitin Golfista.
        H.

• HTZA
        HTZA kirjoitti:

Minä kirjoitin Golfista.
        H.

vaan unelmoi.
        H.

• HTZA kirjoitti:

vaan unelmoi.
        H.

joskus unelmoi jostain.. en kiellä kohdallanikaan :)
        Adjektiivia tuossa edessä en kyllä hiffanu lainkaan.. mutta ei se ainut asia :)

• poikkeuksitta kaikki aloitukset ja vastaan jos siltä tuntuu. Useimmat kyllä ovat sellaisia ettei tee mieli vastata.

• ehkä näkee jo avaamatta, kannattaako vastata.

• lillukanvarsi

kuka avannut ketjun. Jos tuntuu haastavalta saatan sanasen panna joukkoon.

• oli vähä sellaista ajatusta tuossa avauksessa, että "kaveria ei jätetä" ;)
        Kun monet hyvin tuntee toisensa, on varmasti helpompi ja vapaampikin vastata kuin oudommalle..
        Ihan arvailua vain.

• nimimerkin perusteella, vastailen kenen ketjuun tahansa, jos siltä tuntuu:)) Monasti on samoja ajatuksia ketjussa kuin itselläni, silloin en viitti toistella ja jätän vastaamatta.

• toistoa ei voi välttää!
        Mutta, jos sitä vähä eri muotoon aina :)
        Kyllä mä tuon avauksen kohdalla jo tiesin, että on ollut, oon voinu itekin joskus nelikymppisissä tehdä hiukka vastaavan..
        Toiset ehkä luopuu koko palstailusta, osittain em. syystä..
        Jospa tästä joskus irti pääsis, ans kattoo tapahtuuko ihme :))

• Sibone kirjoitti:

toistoa ei voi välttää!
        Mutta, jos sitä vähä eri muotoon aina :)
        Kyllä mä tuon avauksen kohdalla jo tiesin, että on ollut, oon voinu itekin joskus nelikymppisissä tehdä hiukka vastaavan..
        Toiset ehkä luopuu koko palstailusta, osittain em. syystä..
        Jospa tästä joskus irti pääsis, ans kattoo tapahtuuko ihme :))

sitä kaikki varmasti sortuu tiettyihin toistoihin, ajattelin vain, että toiset osaa tuoda ajatuksiaan tosi hyvin ulos kirjoittamalla, kun niitä lukee, huomaa ajattelevansa juuri samalla tavalla, eikä tuu sit itte vastattua sellaiseen ketjuun:)))

Älä irti laske, kivahan täällä on aina välillä käydä;))))

• HTZA

sillä silmällä.
      Ja aina osun oikeaan, ei olisi pitänyt vastata.
      Mutta suloinen hömppä, jotenkin, vetoaa minuun.
      Verdiitti, rautakoura pohjanmaalta, eivät miehekkäitä aloituksia tee.
      Adria tekee aloituksia ja Essonmies..Luotainkin.. mutta poikamaiset törkeydet, päiväsaikaan, eivät innosta, ja yöllä minä nukun.

;)
      H.

• palstalla katsot naisia, sen todella uskon, että ulkopuolella ;)
        Täällä lirkuttelet, heidän kans, jotka sen taidon omaa..
        Tuota.. kerroit jossain olevasi niin viisas, että ymmärrät myös vähemmän viisaita.. jotta että mikä on
        verdiitti suomeksi ?)

• HTZA
        Sibone kirjoitti:

palstalla katsot naisia, sen todella uskon, että ulkopuolella ;)
        Täällä lirkuttelet, heidän kans, jotka sen taidon omaa..
        Tuota.. kerroit jossain olevasi niin viisas, että ymmärrät myös vähemmän viisaita.. jotta että mikä on
        verdiitti suomeksi ?)

sanoa mitään, tiitti? joku kivi?

Ja minä en lirkuttele.
        Annan kaikille sen minkä ansaitsevat.

H.

• mutta jostain syystä oli poistettu, se mihin iltapäivällä osallistuin.
      Jonkun ärsytyskynnys saattoi ylittyä.

Kyllä vähän valikoin mihin vastaan, kaikkeen ei tarvitse osallistua.
      Mutta aloituksen tekijä ei ole ratkaiseva, vaan aihe.

• HTZA

että maxinainen aloittaa, minä vastaan ja viuh!
        Ei se varmaan pullukan tai minun vika ole, joku vaan ei kestä, puoliksi viisaita vastauksia.
        H.

• HTZA kirjoitti:

Ei se varmaan pullukan tai minun vika ole, joku vaan ei kestä, puoliksi viisaita vastauksia.
        H.

minäkin ja olin jopa samaa mieltä kanssasi, siitä nousikin melkoinen hulabaloo.
        Mutta haitanneeko tuo mittään, meitä "täydellisiä" ;)))
        Pullukka, minä vai ;(

• ämmi.
        HTZA kirjoitti:

H.

tuo ketju siitä lapsen katoamisesta poistettu. Kävin katselemassa muita sivuja ja kun palasin, ei silmiini se enää osunut. Olenko vain niin sokea, vai kuka tai kenen toimesta se ketju on poistettu?

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

minäkin ja olin jopa samaa mieltä kanssasi, siitä nousikin melkoinen hulabaloo.
        Mutta haitanneeko tuo mittään, meitä "täydellisiä" ;)))
        Pullukka, minä vai ;(

maxinaisia ja miitamaxinaisia.
        Sinustakaan en ole kuvaa nähnyt.
        Laihat silmät vain. :)

H.

• HTZA kirjoitti:

maxinaisia ja miitamaxinaisia.
        Sinustakaan en ole kuvaa nähnyt.
        Laihat silmät vain. :)

H.

sinä valehtelet ;)

• ärsyttävää varmasti, jos itselle mielenkiintoinen ketju poistuu, jos siihen on vielä aktiivisesti osallistunut.
        Paitsi ethän sanonut sen poistumisen sinua ärsyttäneen =)
        Toisaalta kaikki täällä menee aikas nopsaa ohi.. enemmän ja vähemmän mielenkiintoiset jutut.
        Usein niistä ehkä jotain jää mieleenkin ?)

• HTZA
        ämmi. kirjoitti:

tuo ketju siitä lapsen katoamisesta poistettu. Kävin katselemassa muita sivuja ja kun palasin, ei silmiini se enää osunut. Olenko vain niin sokea, vai kuka tai kenen toimesta se ketju on poistettu?

on katoavaista.
        Ja niin katosi sekin.
        Yritetään täällä uudelleen.
        H.

• Sibone kirjoitti:

ärsyttävää varmasti, jos itselle mielenkiintoinen ketju poistuu, jos siihen on vielä aktiivisesti osallistunut.
        Paitsi ethän sanonut sen poistumisen sinua ärsyttäneen =)
        Toisaalta kaikki täällä menee aikas nopsaa ohi.. enemmän ja vähemmän mielenkiintoiset jutut.
        Usein niistä ehkä jotain jää mieleenkin ?)

minua ärsyttänyt, mua nyt juuri mikään ärsytä, paitsi joku joskus.
        Aika vähän jää mieleen, tai juttuja jälkeenpäin mietin, siinä mielessä ei
        paljon haittaa vaikka poistuvatkin.
        Syy joskus ihmetyttää, mutta poissa mikä poistettu.

• Anceli kirjoitti:

sinä valehtelet ;)

että ilmeisesti hänellä on vaan huono muisti, onhan mulla ollut kuva galleriassa ;))
        Ettei kukaan saa väärää käsitystä.

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

että ilmeisesti hänellä on vaan huono muisti, onhan mulla ollut kuva galleriassa ;))
        Ettei kukaan saa väärää käsitystä.

yritin olla, kun en tietäisi mitään.

Eihän sitä kaikkea voi palstalla paljastaa, mitä nyt rakkauttaan Anjaniinalle.
        H.

• HTZA kirjoitti:

yritin olla, kun en tietäisi mitään.

Eihän sitä kaikkea voi palstalla paljastaa, mitä nyt rakkauttaan Anjaniinalle.
        H.

pakkohan sinun olla kuin et tietäisi mitään, kun et muista.

Joo, paljasta vaan rakkautesi ihan kenelle vaan, kyllä me se kestetään, isot tytöt :))

• HTZA kirjoitti:

H.

kenties minusta ja pullukkana? En ole syypää yhteenkään ja varsinkaan eilisen aloituksen poistoon. Mainitsin kyllä että jonkun hermot taisi pettää ja se oli pyydetty poistoon, mutta se ei tee minusta syyllistä.

• GloriaJoy

merkitsee paljon, samoin sisältö: ytimekäs, vähä sanainen, monimerkityksisiä tasoja sisältävä aloitus on paras. Joskus kaksikin sanaa riittää. Ainakaan silloin ei ajatus huku tyhjänpäiväiseen, lässyttävään koreilevaan tekstiin ilman villakoiran ydintä. Esim. K.Kiusauksen harkitut aloitukset pitkinäkin ovat ytimekkäitä ja antavat vastauksille monen polvisia mahdollisuuksia edetä. ;-) ... niissä on aina kompastuskiviä ja toisaalta punaisia lankoja.

• hieno analyysi.
        Jossain tapauksissa ei ehkä jaksa syventyä kovin, mainitemasi tapainen avaus vaatii sellaista.
        Ajankäytöstä, mielialasta esim. paljo kiinni..

• GloriaJoy
        Sibone kirjoitti:

hieno analyysi.
        Jossain tapauksissa ei ehkä jaksa syventyä kovin, mainitemasi tapainen avaus vaatii sellaista.
        Ajankäytöstä, mielialasta esim. paljo kiinni..

hömpät aloitukset on suloisia lentävyydessään kepeydessään ;-)

• GloriaJoy kirjoitti:

hömpät aloitukset on suloisia lentävyydessään kepeydessään ;-)

kaikkea sopii, kaikkea tarvitaan =)

• Meriläinen

Jos on kiinnostava alotus niin vastaan siihen riippumatta siitä kuka sen on tehnyt. Ja ihan rehellisesti vastasin :))

• on jo aiemmin mulle muodostunut kuva, että oot rehellinen.
        Kävit kait uimassa vieraidesi kanssa ?)

• Meriläinen
        Sibone kirjoitti:

on jo aiemmin mulle muodostunut kuva, että oot rehellinen.
        Kävit kait uimassa vieraidesi kanssa ?)

No joo, ainakin rammalla:))
        Ovat vielä täällä mutta nyt tuli hetken hiljaisuus ja ajattelin että voinkin käväistä täällä.
        Pian lähtenevät, tai huomenna.

• Meriläinen
        Meriläinen kirjoitti:

No joo, ainakin rammalla:))
        Ovat vielä täällä mutta nyt tuli hetken hiljaisuus ja ajattelin että voinkin käväistä täällä.
        Pian lähtenevät, tai huomenna.

Siis rannalla, luki luki :))

• Ensin karsin pois muutaman rekisteröimättömän aloittajan.
      En myöskään lue heidän kommenttejaan.

Seuraavaksi katson otsikoinnin.
      Toivotukset, mitä mieltä yms. jätän niistä kiinnostuneille.

Mielestäni on melko vähän asioita joihin reagoin havaittavan ärtyneesti.
      En myöskaan odota vastausryöppyä mielipiteisiini tai äärimmäisen harvoihin aloituksiini.
      Joku saattaa olla kiinnostava.

• HTZA

olet.
        H.

• ei kait noinkaan
        HTZA kirjoitti:

olet.
        H.

minä tulin, anteeksi kamalasti, piipahtamaan tähän teidän arvoasteilolla nimettyjen nimimerkkien sekaan ja totean näin ulkopuolisena, etten kovin korkealle seurusteluanne samojen kirjoittejien kesken nosta, samaa suunsoittoa ja löpinää, tekisi hyvääkin saada tähänkin joukkoon vähän puhtaampiakin tuulia ulkopuolisilta, kirjoituskieltoa ei varmaan sivuille ole asetettu vain muutamien etuoikeudeksi, koska koko netti on täynnä monenlaista kirjoittajaa eikä vain toinen toistensa kehujia

• HTZA
        ei kait noinkaan kirjoitti:

minä tulin, anteeksi kamalasti, piipahtamaan tähän teidän arvoasteilolla nimettyjen nimimerkkien sekaan ja totean näin ulkopuolisena, etten kovin korkealle seurusteluanne samojen kirjoittejien kesken nosta, samaa suunsoittoa ja löpinää, tekisi hyvääkin saada tähänkin joukkoon vähän puhtaampiakin tuulia ulkopuolisilta, kirjoituskieltoa ei varmaan sivuille ole asetettu vain muutamien etuoikeudeksi, koska koko netti on täynnä monenlaista kirjoittajaa eikä vain toinen toistensa kehujia

uuden nais..ei ku, kirjoittajan.
        Viestisi saa minut uskomaan että uskomatonta on tulossa.

Muista käyttää samaa nimimerkkiä ettet sekoitu muihin.
        H.

• on niin selvät sävelet, ettet pääse ärsyyntymään.
        Ehkä myös leppoisa luonne muutenkin.
        Kun ei odota ei pety ?)

• Sibone kirjoitti:

on niin selvät sävelet, ettet pääse ärsyyntymään.
        Ehkä myös leppoisa luonne muutenkin.
        Kun ei odota ei pety ?)

Kirjoitteluni ikäni mukaisella nimimerkillä voimailuosastolla tuntuu enemmänkin ärsyttävän siellä liikkuvia.
        Pitkäaikaisesta harrastuksestani ja valmentajakouluksestani johtuen sorrun helposti asenteeseen "minä tiedän mitä tiedän, te saatte luulla mitä haluatte"!

Täällä ikäreissä minulta puuttuu tuo selkänoja.

• nöfnöfnöf
        ei kait noinkaan kirjoitti:

Monta kuukautta olen ollut lukematta näitä. Nyt loman kuluksi tsekkasin vain havaitakseni, että entisestään vaan löysemmäksi on lätinä käynyt.
        Ei tänne todellakaan uusia ajatuksia kaivata. Tyyli on sellainen, ettei uudempi tänne halajakaan. Eikä uusia tunnuta tarvittavan.

Silti toivottelen hyvää kesää kaikille!

• RosaLiiin

Hei, kun piipahtelen niin johonkin vastailen,
      en sen kummemmin katsele kuka tai ken on sen aloituksen takana.
      Kovin viisaat ja kirjanoppineet aloitukset saavat olla rauhassa.
      Palstalaisten kimmastukset vain huvittavat... joskus.

Suoraan sanovat rouvat ja herrat palstalla ovat sen suola.

• HTZA

on?
        öh,, en ylläty ihan helpolla.

• RosaLiiin
        HTZA kirjoitti:

on?
        öh,, en ylläty ihan helpolla.

kuka... tunnet varmaan, juksaat vain...

"Metsá'nneito", joka ei koskaan kirjoittele ketunhá'ntá' kainalossa.
        Niin olen há'nen juttunsa tulkinnut.

• taitaa olla aika naisvoittoinen :)
        Onneksi yksi-kaksi urosta tuovat sitä makua (suolaa?) lisäksi ;)

• en todella valikoi kenelle vastaan. Ei täällä oikeastaan mikään ärsytä enää alkuun oli vähän toisin, mutta olen päässyt sen ajan ohi kuin myös sen miten kirjoitan. En kuulu siis poistajien joukkoon, edes omiani en poista jollei vahingossa tule kahta kertaa sama teksti.

Aina ei vain jaksa lukea kovin pitkiä juttuja, vaikka voisivat olla hyviäkin.

• HTZA

tallettamasi viesti, missä on puhelinnumero.
        Minä vastaan ärsyttävillekin, ja puhun pitkään ja hartaasti.
        H.

• pitkä ketju, eikä oo mukana koko aikaa, kyllä se lukematta jää.
        Sen jälkeen vähä hankala mitään laittaa, kun se voi olla siellä ketjussa jo muutamaan kertaan mainittuna. :)

• HTZA kirjoitti:

tallettamasi viesti, missä on puhelinnumero.
        Minä vastaan ärsyttävillekin, ja puhun pitkään ja hartaasti.
        H.

Puhut varmaan kuin vanhan kartanon kehräävä rukki joka yksin nurkassa vain toljottaa..:)) Vai miten se oikein meni ?
        Minä koetan tuoda vähän makua, suola vain janottaa...

• Jos täällä on kiinnostava avaus, vastaan.

Jos joku vastaa minulle, vastaan myös jos näyttää siltä että sitä odotetaan. Avauksia en kuitenkaan tee.

• jokin erityinen syy, miksi et tee avauksia?
        Tää oli omaan makuun liiankin suora kysymys. Yleensä en sellasia tee, voi kommentida, jos kiinnostaa..

• Sibone kirjoitti:

jokin erityinen syy, miksi et tee avauksia?
        Tää oli omaan makuun liiankin suora kysymys. Yleensä en sellasia tee, voi kommentida, jos kiinnostaa..

En viitsi. Muut tekevät niitä ihan riittävästi. Enkä usko että monikaan täällä on kiinnostunut niistä asioista jotka minua kiinnostavat.

• Heikunkeikku
        yohuuhkaja kirjoitti:

En viitsi. Muut tekevät niitä ihan riittävästi. Enkä usko että monikaan täällä on kiinnostunut niistä asioista jotka minua kiinnostavat.

No Mistä asioista olet kiinnostunut, olen kiinnostunut tietämään?

• yohuuhkaja kirjoitti:

Eräs naispuolinen tässä ketjussa sanoi samalla tapaa, ettei peräti melki samoin sanoin.
        Siis ihan vain totesin!)

No Mistä asioista olet kiinnostunut, olen kiinnostunut tietämään?

Mun profiilissani on linkkejä ja muita vinkkejä jotka vastaavat kysymykseesi.

• Heikunkeikku
        yohuuhkaja kirjoitti:

Mun profiilissani on linkkejä ja muita vinkkejä jotka vastaavat kysymykseesi.

Ok, hyvä tietää.
        Paitsi minä en tuolla vastauksella tee mitään, koska en ole rekisteröitynyt, niin en voi mennä mitään
        profiileja kattelemaan.
        Ehkä sinulla on niin paljon linkkejä ja vinkkejä, että et jaksa niitä tänne tällätä.
        Tietysti voi olla niinkin, että et halua ruveta palstalla toitottelemaan kiinnostuksistasi. Kuhan kysyin koska kysyin. Alkoi utelututtamaan ja vetäsin kysymyksen sulle. Mutta olokoot. En minäkään tee aloituksia, joista olisin eniten kiinnostunut. Heh, en saisi varmaan ainoatakaan vastausta. :) No, se nyt ei haittaa mitään, vaikken täällä praatailekaan kaikkea, voi olla hyväkin.

Ok, hyvä tietää.
        Paitsi minä en tuolla vastauksella tee mitään, koska en ole rekisteröitynyt, niin en voi mennä mitään
        profiileja kattelemaan.
        Ehkä sinulla on niin paljon linkkejä ja vinkkejä, että et jaksa niitä tänne tällätä.
        Tietysti voi olla niinkin, että et halua ruveta palstalla toitottelemaan kiinnostuksistasi. Kuhan kysyin koska kysyin. Alkoi utelututtamaan ja vetäsin kysymyksen sulle. Mutta olokoot. En minäkään tee aloituksia, joista olisin eniten kiinnostunut. Heh, en saisi varmaan ainoatakaan vastausta. :) No, se nyt ei haittaa mitään, vaikken täällä praatailekaan kaikkea, voi olla hyväkin.

Niin se taitaa olla että erityisistä aiheista ei kannata yrittää syvällistä juttua yleisellä palstalla. Semmoista small talkia täällä enimmäkseen on luontevaa harrastaa. Ei vahingoita, ei ahdista eikä kai koukutakaan ketään kovin vakavasti.

• Heikunkeikku
        yohuuhkaja kirjoitti:

Niin se taitaa olla että erityisistä aiheista ei kannata yrittää syvällistä juttua yleisellä palstalla. Semmoista small talkia täällä enimmäkseen on luontevaa harrastaa. Ei vahingoita, ei ahdista eikä kai koukutakaan ketään kovin vakavasti.

Jep ja joo.

JEE, heevetti sentäs. Mähän alan oppimaan lyhyitten vastauksien kirjottelun.:) Onks tää sitä small talkia?
        Joo, sitä se on varmaan. *rinta rottingilla tepastelee pitkin huonetta*

• Meriläinen
        Heikunkeikku kirjoitti:

Jep ja joo.

JEE, heevetti sentäs. Mähän alan oppimaan lyhyitten vastauksien kirjottelun.:) Onks tää sitä small talkia?

:)))))))))))))

Jep ja joo.

No kai se välttää.

Mihin sä tarvitset tuon kaiken tilan? Me muut selvitään rivillä tai parilla.

• Heikunkeikku
        yohuuhkaja kirjoitti:

No kai se välttää.

Mihin sä tarvitset tuon kaiken tilan? Me muut selvitään rivillä tai parilla.

Hyvä jos välttää. Nää on niitä ekoja small talk-yrityksiä, eikä suju vielä kiitettävällä tavalla.
        Olen suhteellisen oppivaista plaatua, että enköhän kohta onnistune aina vain paremmin.

Tahdon antaa tilaa myös muille ihmisille.:)

Ja nyt tallustelen ulos. Kahvipannu odottaa.

Hyvä jos välttää. Nää on niitä ekoja small talk-yrityksiä, eikä suju vielä kiitettävällä tavalla.
        Olen suhteellisen oppivaista plaatua, että enköhän kohta onnistune aina vain paremmin.

Sitähän minäkin ettei ensi yritystä nyt ihan kiittelemään, loppuvat ylisanat alkuunsa jos kehittymistä tapahtuu ja sittenhän sitä ei enää tapahdukaan. Joten näin maltillisesti täältä tähän: Kyllä se siitä...

• Heikunkeikku
        yohuuhkaja kirjoitti:

Sitähän minäkin ettei ensi yritystä nyt ihan kiittelemään, loppuvat ylisanat alkuunsa jos kehittymistä tapahtuu ja sittenhän sitä ei enää tapahdukaan. Joten näin maltillisesti täältä tähän: Kyllä se siitä...

No joo, näinhän se on.
        Vähä mua harmittaa, kun en aatellut tarkemmin eilistä "Jep ja Joo"-vastaustani. Onhan se ihan kelpo small talk, mutta jos nyt kirjottaisin uudestaan vastauksen, niin jättäisin sen "ja joo"-tokaisun pois. Jäljelle jäis vaan "Jep"-sana ja se jos mikä on smallia.
        Kumma juttu, aina seuraavana päivänä on viisaheet :)

• Meriläinen
        Heikunkeikku kirjoitti:

No joo, näinhän se on.
        Vähä mua harmittaa, kun en aatellut tarkemmin eilistä "Jep ja Joo"-vastaustani. Onhan se ihan kelpo small talk, mutta jos nyt kirjottaisin uudestaan vastauksen, niin jättäisin sen "ja joo"-tokaisun pois. Jäljelle jäis vaan "Jep"-sana ja se jos mikä on smallia.
        Kumma juttu, aina seuraavana päivänä on viisaheet :)

Mun mielestä toi small talkki on tikusta asiaa puhetta.
        Puhetta puheen takia ja sitä taas minä en osaa vaikka osaan antaa lyhyitä vastauksia.
        Ehkä mulla sitten on väärä taju asiasta.

• Heikunkeikku
        Meriläinen kirjoitti:

Mun mielestä toi small talkki on tikusta asiaa puhetta.
        Puhetta puheen takia ja sitä taas minä en osaa vaikka osaan antaa lyhyitä vastauksia.
        Ehkä mulla sitten on väärä taju asiasta.

Kuule sä oot yhtä tajuton, kuin minäkin.
        Minä kun en oikein oo koskaan osannut tuota small talkia. Ei yhtään ole huvitututtanut semmonen.
        Tämä onkin mulle semmosta Harjoittelua. Aina pitää yrittää opetella uusia asioita ja nyt oon päättänyt, josko rupeis oikein olan takaa small talkia opettelemaan. Luonnollisesti en käytä omaa olkaani, tarttee ekaks kattella sopiva olkapää, jonka takaa opiskeluni lähtis käyntiin. Kun johonkin asiaan ryhdyn, niin se on totaalista ryhtymistä.
        Perfektionistisena immeisenä tullen jossakin vaiheessa suorittamaan diplomin :)) Ah, oikein sieluni silmissä näen itseni sanomassa muille, että olen diplomi-s-t:n suorittanut henkilö.
        Olen ajatellut edetä siten, että vähennän sanoja ensteks, kunnes vastailen vain yksisanaisia vastauksia, kunnes lopuksi olen tilanteessa, että käyttänen vain yhtä kirjainta kerrallaan.
        Kai tuo small talk tarkoittaa juuri sanojen määrää? On se niin, on, melko varmasti on.

• Meriläinen
        Heikunkeikku kirjoitti:

Minä kun en oikein oo koskaan osannut tuota small talkia. Ei yhtään ole huvitututtanut semmonen.
        Tämä onkin mulle semmosta Harjoittelua. Aina pitää yrittää opetella uusia asioita ja nyt oon päättänyt, josko rupeis oikein olan takaa small talkia opettelemaan. Luonnollisesti en käytä omaa olkaani, tarttee ekaks kattella sopiva olkapää, jonka takaa opiskeluni lähtis käyntiin. Kun johonkin asiaan ryhdyn, niin se on totaalista ryhtymistä.
        Perfektionistisena immeisenä tullen jossakin vaiheessa suorittamaan diplomin :)) Ah, oikein sieluni silmissä näen itseni sanomassa muille, että olen diplomi-s-t:n suorittanut henkilö.
        Olen ajatellut edetä siten, että vähennän sanoja ensteks, kunnes vastailen vain yksisanaisia vastauksia, kunnes lopuksi olen tilanteessa, että käyttänen vain yhtä kirjainta kerrallaan.
        Kai tuo small talk tarkoittaa juuri sanojen määrää? On se niin, on, melko varmasti on.

Miks sun pitäis opetella joksikin muuksi kun olet? Ite en ainakaan opettele olemaan mitään muuta kun olen.
        Sehän se kaiken hauskuus on täälläkin kun ollaan erilaisia samanlaisia, niinkun nyt sinä ja minä.
        Yleensä useimmiten allekirjoitan ajatuksiasi ja nyökkäilen täällä, joskus tosin kyllä puistelenkin että nyt mennään ajatuksissa eri suuntaan, mutta sooooooouuuu.
        Ollaan vaan itsejämme :))

Nyt kyllä suotta vähättelette molemmat osaamisianne.

Small talkissa ei ratkaise sanojen määrä vaan laatu, jopa niin että mitä enemmän sanoja, tavallisesti sen vähemmän sitä Big talkia eli asiaa. Small talk on verbaalista kyhnyttelyä tai rapsuttelua, tiedättehän kun koira ei voi vastustaa sitä että korvan takaa tai mahasta rapsuttaa, pää kääntyy ja jalka alkaa vipattaa, apinoilla vastaava on kaverin turkin puhdistelu. Ihmisillä ei ole karvapeitettä joten homma sujuu juttelemalla.

• Heikunkeikku
        yohuuhkaja kirjoitti:

Small talkissa ei ratkaise sanojen määrä vaan laatu, jopa niin että mitä enemmän sanoja, tavallisesti sen vähemmän sitä Big talkia eli asiaa. Small talk on verbaalista kyhnyttelyä tai rapsuttelua, tiedättehän kun koira ei voi vastustaa sitä että korvan takaa tai mahasta rapsuttaa, pää kääntyy ja jalka alkaa vipattaa, apinoilla vastaava on kaverin turkin puhdistelu. Ihmisillä ei ole karvapeitettä joten homma sujuu juttelemalla.

Peräti hauska vertaus. Tiedänpähän hyvinkin, miten kovasti koira rapsuttelusta tykkää.
        Kaikkinaiset jutustelut ovat krapsutus-luokkaa, mikäli semmoset naamat on vastatusten suuaukkoa availemas, jotka ovat samalla aaltopituudella. Small talkikin luonnistuu tosta-noin-vaan-systeemillä oikean immeisen kanssa. Mutta jos naaman edessä juttelee tai paremmin sanottuna höpisee joku, joka on Täysin eri aaltopituudella, niin pitää väkisin kurkunperältä kaivella joitakin sanoja, kun ei viitti ihan mykkänä olla.
        Semmoset tilanteet on tuskastuttavan epämieluisia.

Ihmisillä ei ole karvapeitettä, joista vaikka kirppuja nyppis, mutta kunnon juttelun lisäksi en voi, en VOI vastustaa semmosta selästä krapsuttelua tai leualla olkapäihin pökkimistä, tai kutittelua vai millä sanalla ton nyt ilmaisisi.:) Jalkani ei ala vipattamaan koiramaisesti, mutta tyytyväinen ilme on naamataulus.

• 1+55
        Heikunkeikku kirjoitti:

että sinäkin yrität vallata palstan, valtaamalla tilan muilta.
        Vaikka tyhjällä

• Heikunkeikku
        1+55 kirjoitti:

että sinäkin yrität vallata palstan, valtaamalla tilan muilta.
        Vaikka tyhjällä

Minäkö? Voisko olla niin.
        En ole harkinnut valtausta ja se kuulostaa jopa epämiellyttävältä.
        Tätä tarttee nyt vähä tuumiskella.....

• Meriläinen
        yohuuhkaja kirjoitti:

Hmmm, taas meni uusiksi mun small talk ajatukset.
        Muhun kyllä vetoaa parhaiten ihminen joka osaa olla hiljaa, siten ettei ala se vääntely ja kääntely.
        Se vaatii sanomaan jotain ja jos väkisin sanon niin se on tosi typerää ja tulee yhteen puristettujen huulien välistä parilla sanalla.
        Toki puhuminenkin on paikoillaan välillä.
        Mutta olla hiljaa yhdessä vaatimatta mitään, silloin saa kyllä multa parasta huomiotakin. Jopa puheessa. Ja tämä koskee kaikkia ihmissuhteita. Ei naistenkaan kesken tarvi koko aikaa puhua ja selittää, vaikka moni niin tuntuu ajattelevan.

• Meriläinen kirjoitti:

Hmmm, taas meni uusiksi mun small talk ajatukset.
        Muhun kyllä vetoaa parhaiten ihminen joka osaa olla hiljaa, siten ettei ala se vääntely ja kääntely.
        Se vaatii sanomaan jotain ja jos väkisin sanon niin se on tosi typerää ja tulee yhteen puristettujen huulien välistä parilla sanalla.
        Toki puhuminenkin on paikoillaan välillä.
        Mutta olla hiljaa yhdessä vaatimatta mitään, silloin saa kyllä multa parasta huomiotakin. Jopa puheessa. Ja tämä koskee kaikkia ihmissuhteita. Ei naistenkaan kesken tarvi koko aikaa puhua ja selittää, vaikka moni niin tuntuu ajattelevan.

Niin, toistan vielä että tärkeintä ei ole määrä vaan laatu, se on kummankin osapuolen vastaanottimien tuunailua kohdalleen, ei särökästä, haastavaa vaan tasoittavaa ja miellyttävää. Sen tarkoitus on parantaa osapuolten keskinäistä ymmärrystä mahdollisimman riskittömästi, pakottaminen ja pakottautuminen ei sovi siihen ollenkaan.

• Juhani Rossilattia

Muutamia rekattuja nimimerkkejä, joitten aloituksia en nykyään juuri koskaan edes lue. HTZA, teo, friidu, minax... Vaikka aihe voisikin olla sinällään kiinnostava, ketjut on aina samaa chattäilyä ja riitelyä. Jos erehtyy jotain kommentoimaan, heti on aloittaja julistamassa viisauttaan ja riitaa haastamassa. Lisäksi joskus ketjut tulevat niin hirvittävän pitkiksi, koska aloittaja katsoo asiakseen chattailla kavereittensa kanssa, että ei niitä kukaan viitsi tarkemmin lueskella. Montako kommenttia sunkin ketjussa nyt on? Meinaan vaan, en lukenut ensimmäistäkään, enkä lue. Ei kiinnosta, kommentoiko kommenttiani kukaan, vastasin vain aloituksen kysymykseen.

• Mä oon mielestäni laittanu kaikille jotain, jotka on vaivautuneet avaukseen vastaamaan, koska oon siitä mielissäni.
        Ei myöskään haittaa, vaikka sivukommentteja ovat ennestään tutut laitelleet toisilleen..
        Nyt oon niitä lueskellu, kun oon vähä masiinaan "kahlittuna"..
        Yleensä ei tuu luettua, jos ei ole paikalla.

• avaajan ja usein sen mukaan päätän luenko vai en. Aikani ja kiinnostukseni on rajallinen ja keskityn heihin, jotka yleensä tekevät minua kiinnostavia avauksia. Tietysti mielenkiintoinen otsikko herättää uteliaisuuden, oli avaaja kuka vaan.

• Lauantaihuomenta!
        Tuosta kommentistahan pitäis olla melki otettu :)
        Nyt tuo aurinko paistaa niin kutsuvasti, että näin se viikonloppu alkaa..
        Ei vielä(kään) kesäloma, kuten siinä yhdessä laulussa rallatellaan.. :)

• Sibone kirjoitti:

Lauantaihuomenta!
        Tuosta kommentistahan pitäis olla melki otettu :)
        Nyt tuo aurinko paistaa niin kutsuvasti, että näin se viikonloppu alkaa..
        Ei vielä(kään) kesäloma, kuten siinä yhdessä laulussa rallatellaan.. :)

Sunnuntaihuomenta!
        Niin muuten pitäskin! ;) Hetken mullakin vielä lomat odotuttaa itseään. Vaan annetaan hätäsempien pitää lomansa ensin ja polttaa itsensä! Sitten vaan laulellaan! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=GUruUPH190E

• o.tunnus

Pitää kaivella aloituksen tekijästä tietoja tai ei muuten miellytä, vaikka aloituskin olisi: Hauska, asiallinen, ajankohtainen.. niin hammasta purren ei voida vastata, mielummin niellään ja luetaan ketjua taka alalla :)
      Ja se ärsytys, luulisi et live puoli riittäisi niihin ärsytyksiin, mutta jospa sekään ei riitä kaikille :D

• voiskohan olla päinvastoinkin tuon ärsytyspuolen kans..
        Täällä helpompaa suojasta, turvallisen välimatkan takaa antaa tulla tuutin täydeltä ;)
        Eivät vaan sitte ole asianosaisia, vaan 'sijaiskärsijöitä', jotka lokaa niskaansa saa :/

• .

eikän täällä mikään muu merkitsekään, kuin se, kuka aloituksen tekee.

Ihan sama, mistä ja millainen se on.

• sulle nimim. . :)
        Lienetköhän sitten tunteva täältä paljon palstailijoita? ;)

• taas tullaan ja muita vastauksia lukematta, toistoa, toistoa. Otsikko ratkaisee.

No, myönnettäköön sen verran, että herkemmin tulee avattua joidenkin tiettyjen nimimerkkien aloituksia kun on oppinut huomaamaan, kenen ajatukset ovat yleensä itseä kiinnostavia. Ja samasta syystä jonkun toisen aloitukset usein jäävät avaamatta. Ihan niinkuin live-elämässäkin, ei kaikkien jutut jaksa kiinnostaa.
      Mutta sitten on niitä nimimerkittömiä aloituksia, niissä tietysti otsikko ratkaisee, avatakko vai ei.

• tässä tapauksessa otsikko luvannee enemmän kuin itse avaus sitten on ;)

• Anjaniina.

aloituksen kiinnostavuuden mukaan.
      En aloittajan.
      Ja aika monesti, minua ei kiinnosta aloitus, joka on jo miljoona kertaa pureskeltu.
      En ole kiinnostunut discoista, parisuhdedraamoista, en siivouksesta, en arkielämänongelmista jne...
      Minua kiinnostavat aloitukset, joissa on elämisen makua ja eteenpäinmenoa.
      Ja niitä on täällä aika harvoin.
      Sorry vaan, mut oikeasti olen sitä mieltä, että aika monen elämä on pysähtynyt seisakkeelle jo aikoja sitten.
      Se on juttu, jota en jaksa, en ui seisovissa vesissä.
      Mutta niinpä vastailenkin sellaisiin, jotka oikeasti kiinnostaa.
      Mutta ei kai siitäkään pitäis kenenkään vetää hernettä sieraimiin, jokainen valikoi joukosta itselleen sopivat,
      eikö se olekin palstan tarkoituskin?

• :)

on kiinnostavaa, siivous ei ole

• Anjaniina.
        :) kirjoitti:

nyt sun mielestä oikeasti asian pointti?
        Tai niin, joku käsitti sen noin,sallittua

• Meriläinen
        :) kirjoitti:

Hyvä veto :))

• Anjaniina.
        Meriläinen kirjoitti:

Hyvä veto :))

palauttaan..maanpinnalle?
        Jos mahdollista?

• Meriläinen
        Anjaniina. kirjoitti:

palauttaan..maanpinnalle?
        Jos mahdollista?

On muakin palauteltu ja varmaan tullaan edelleen niin tekemään, ihminen on välillä toisten yläpuolella ja sitten tippuukin samalle tasolle yhtäkkiä.

• Anjaniina.
        Meriläinen kirjoitti:

On muakin palauteltu ja varmaan tullaan edelleen niin tekemään, ihminen on välillä toisten yläpuolella ja sitten tippuukin samalle tasolle yhtäkkiä.

ole toisen yläpuolella,
        Sellainen on...p......
        On vain mielipiteitä.
        Jotkut tykkää niistä, toiset ei...
        Elämää...

• Meriläinen
        Anjaniina. kirjoitti:

ole toisen yläpuolella,
        Sellainen on...p......
        On vain mielipiteitä.
        Jotkut tykkää niistä, toiset ei...
        Elämää...

Ja eri näkemyksiä.
        Ei olla ylä- ei alapuolella mutta kuva sellainen tulee joskus. Jopa kun luen omia viestejäni tajuan kuinka monella tapaa ne voi lukea, ja kyllä sitten muidenkin viesteistä näen sen. On yhtä monta tapaa tulkita asioita kun on ihmisiä.
        Elämää.....

• Anjaniina.
        Meriläinen kirjoitti:

Ja eri näkemyksiä.
        Ei olla ylä- ei alapuolella mutta kuva sellainen tulee joskus. Jopa kun luen omia viestejäni tajuan kuinka monella tapaa ne voi lukea, ja kyllä sitten muidenkin viesteistä näen sen. On yhtä monta tapaa tulkita asioita kun on ihmisiä.
        Elämää.....

koskaan palstalla asetu kenenkään yläpuolelle, voin silti olla eri mieltä.
        Mistä sen muuten huomaa? että joku asettuu yläpuolelle?

• Meriläinen
        Anjaniina. kirjoitti:

koskaan palstalla asetu kenenkään yläpuolelle, voin silti olla eri mieltä.
        Mistä sen muuten huomaa? että joku asettuu yläpuolelle?

Kirjoitustyylistä, niinkun sullakin välillä.
        Taidat olla sokea itsellesi :))
        Eikä se ehkä olekaan tarkoituksellista, ei mullakaan.
        Mutta kun luen viestejä, näen eri tapoja tulkita niitä:))

Ja ainahan voi mennä sen asian taakse että olen vain eri mieltä :))

• Anjaniina.
        Meriläinen kirjoitti:

Kirjoitustyylistä, niinkun sullakin välillä.
        Taidat olla sokea itsellesi :))
        Eikä se ehkä olekaan tarkoituksellista, ei mullakaan.
        Mutta kun luen viestejä, näen eri tapoja tulkita niitä:))

Ja ainahan voi mennä sen asian taakse että olen vain eri mieltä :))

itseäni toisten yläpuolelle.
        samoja tallaajia ollaan.,
        Sanon josku jyrkästi, se on eri asia kuin asettua jonku yläpuolelle.
        Oikeasti ja aidosti, en ole parempi ketään.
        Elän vain erinlain..

• Meriläinen
        Anjaniina. kirjoitti:

Elän vain erinlain..

En jaksa toistaa itseäni.Sanoin kaiken edellisissä viesteissä. Lopetan tähän :))

• huomaan
        Anjaniina. kirjoitti:

Elän vain erinlain..

Aivan samanlaista sättäämistä aamusta iltaan kuin muutkin?

• Anjaniina.
        Meriläinen kirjoitti:

En jaksa toistaa itseäni.Sanoin kaiken edellisissä viesteissä. Lopetan tähän :))

etkös sä nyt asetu...yläpuolelle?
        Malka jne...
        Tuomariksi asetuit, ei tue sanomaasi

• Vierivä kivi ei sammaloidu, sanotaan :)

• ---

Katson näiden kirjoituksia. Teo. Mies56. Adria. Yöhuuhkaja. Meriläinen. Välissä on paljon joita avaan kanssa. Nämä jätän väliin. Sol65. Kednah. HTZA. Anjaniina. Nittaminax.

• ewqq

mulla menee samanlailla lukemiset

• ewqq kirjoitti:

mulla menee samanlailla lukemiset

no, ehkä en kysele sinun ja edellisen nicki ---:n syitä enempiä..

• 19+4

eli moottoripyöränainen ja viiksekäs f sivuhahmoineen kirjoittavat sellaista sekamelskaa teksteissään, ettei niissä ole päätä eikä häntää ja luulevat olevansa nokkelia. HTZA on onnellinen, kun saa päivittäin vahvistusta siihen että naisen päässä ei järki ja äly saa sijaansa.

• HTZA

numeronimmareiden jutut.
        Saan niistä vahvistusta olettamukselleni, että olen, edelleen, kiinnostava hahmo.
        On kuitenkin kummallista, vaikka annoin puhelinnumeroni kaikkien käyttöön, yhtään haukkupuhelua ei ole tullut?
        Mikä teitä vaivaa?
        H.

• ei haluaisi olla nokkela yms..?)
        Harva viitsinee vaivautua, tai yleensäkään ehtii kyseenalaistaa näissä ympyröissä :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7482
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3370
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1500
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1417
    5. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      1401
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      182
      1398
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1285
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      51
      1173
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      174
      1040
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      986
    Aihe