entiset elämät

spek

Haluaisin kovasti muistella meditaation kautta entisiä elämiäni. Unissa näen silloin tällöin 'välähdyksiä' jotka tuntuvat liian aidoilta olemaan pelkkää mielikuvituksen tuotetta ja joskus tietyt paikat/asiat tuovat liiankin selkeän fiiliksen että tämän olen nähnyt ennenkin, mutta ei tyyliin deja vu.

Välillä nämä tuntemukset ahdistavat, pääasiassa koska niistä ei oikein koskaan saa kiinni.

Mitään ehdotuksia rituaaleihin/chantteihin/väri- tai kynttilämagiaan/herbologiaan joka auttaisi muistamaan?

Olen oikeasti kiinnostunut. Ja kiitollinen avusta. :)

Blessed be!

9

2805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Munchausen

      "Haluaisin kovasti muistella meditaation kautta entisiä elämiäni."

      Ihmiset elävät kerrran ja elämän jälkeen ruumis hajoaa palautuen luonnon kiertokulkuun. Se tiedetään eikä mistään muusta ole todisteita.


      "Unissa näen silloin tällöin 'välähdyksiä' jotka tuntuvat liian aidoilta olemaan pelkkää mielikuvituksen tuotetta ja joskus tietyt paikat/asiat tuovat liiankin selkeän fiiliksen että tämän olen nähnyt ennenkin, mutta ei tyyliin deja vu."

      Unen aikana aivot järjestelevät päivän mittaan kerättyä tietoa ja siitä tulee tuollaisia tuntemuksia.


      "Välillä nämä tuntemukset ahdistavat, pääasiassa koska niistä ei oikein koskaan saa kiinni."

      Turha ahdistua, se on normaalia aivotoimintaa. Sitten on ehkä syytä huoleen, jos milloinkaan ei näe unia.

      • *ss

        "Ihmiset elävät kerrran ja elämän jälkeen ruumis hajoaa palautuen luonnon kiertokulkuun. Se tiedetään eikä mistään muusta ole todisteita."

        Uskoo ken tahtoo. Entisistä elämistä on saatu todisteita mm hypnoosilla. Näitä ei tietenkään pidetä virallisina eikä tieteellisinä, koska se ei kerta kaikkiaan sovi tieteen muottiin.

        Ja onko vain sattumaa että hyvin suuri osa uskonnoista uskoo jälleensyntymään ainakin jossain muodossa?

        "Unen aikana aivot järjestelevät päivän mittaan kerättyä tietoa ja siitä tulee tuollaisia tuntemuksia."

        Totta toinen puoli. Osa unista on todellakin aivojen tietojen järjestelyä. Näiden unien lisäksi on myös muita unia kuten enneunet ja miksipä ei sitten vaikka väläykset edellisestä elämästä.

        Spekille:
        En osaa neuvoa miten voisit itse saada yhteyden edellisiin elämiisi, mutta hypnoosi on eräs keino, jonka on todettu toimivan ainakin jossain määrin. Siihen tosin tarvitaan jo ammattilainen hypnotisoimaan.

        Toivottavasti joku muu voi antaa enemmän tietoa.


      • Iso-Maha

        "Ihmiset elävät kerrran ja elämän jälkeen ruumis hajoaa palautuen luonnon kiertokulkuun. Se tiedetään eikä mistään muusta ole todisteita."

        Näin voidaan perustellusti sanoa, jos ihminen samaistetaan minäkuvaan. Ainutkertainen minäkuva hiipuu hieman fyysisen kuoleman jälkeen. Tieteellisestikin pätevää empiiristä todistusaineistoa siitä, että edes minäkuva ei pääty heti kuolemaan (ja että mieli ei ole rajoittunut aivoihin) on yllin kyllin tarjolla (eritoten near death experience).

        Muisti on mielenkiintoinen ja sen toimintatavat monessa suhteen meille vielä arvoituksellisia; mutta on selvää, ettei muistia ole mitenkään välttämätöntä samaistaa minäkuvaan, jos hyväksytään vahvan evidenssin tukema näkemys, että mieli ei ole rajoittunut fyysisiin aivoihin, vaikka suureksi osaksi "tapahtuukin" aivoissa ja hyödyntää aivoja suurimmassa osassa toimintojaan.

        "Entisten elämien" muistaminen on yksi siddhi ("paranormaali" kyky telepatian ym. ohella), jonka aktivoitumista esim. meditointi ja sen kautta minäkeskeisyydestä vapautuminen edesauttaa. Tiibetinbuddhalaisuudessa keskeisellä sijalla ovat tulku-jälleensyntymislinjat, joissa tulkut päättävät mihin jälleensyntyvät ja löytyvät lapsina jättämiensä vihjeiden sekä oppilaidensa ja muiden tulkujen näkyjen avulla. Lapsilla minäkuva on vielä heikosti kehittynyt, ja tämä mahdollistaa sen, että uuden minäkuvan elämänkerta-narraatio ei vielä peitä edelliseen elämään liittyviä muistoja, mikä mahdollistaa sen, että tulkun voidaan varsin erehtymättömästi tunnistamaa erilaisin testein.

        Netistäkin löytyvät monet silminnäkijäkertomukset tulkujen tunnistamisista ovat kauneimpia ja liikuttavimpia kertomuksia mitä löytyy. Iso-Maha liikuttuu niitä lukiessa kyyneliin asti.


      • Karl-van-Dieter
        *ss kirjoitti:

        "Ihmiset elävät kerrran ja elämän jälkeen ruumis hajoaa palautuen luonnon kiertokulkuun. Se tiedetään eikä mistään muusta ole todisteita."

        Uskoo ken tahtoo. Entisistä elämistä on saatu todisteita mm hypnoosilla. Näitä ei tietenkään pidetä virallisina eikä tieteellisinä, koska se ei kerta kaikkiaan sovi tieteen muottiin.

        Ja onko vain sattumaa että hyvin suuri osa uskonnoista uskoo jälleensyntymään ainakin jossain muodossa?

        "Unen aikana aivot järjestelevät päivän mittaan kerättyä tietoa ja siitä tulee tuollaisia tuntemuksia."

        Totta toinen puoli. Osa unista on todellakin aivojen tietojen järjestelyä. Näiden unien lisäksi on myös muita unia kuten enneunet ja miksipä ei sitten vaikka väläykset edellisestä elämästä.

        Spekille:
        En osaa neuvoa miten voisit itse saada yhteyden edellisiin elämiisi, mutta hypnoosi on eräs keino, jonka on todettu toimivan ainakin jossain määrin. Siihen tosin tarvitaan jo ammattilainen hypnotisoimaan.

        Toivottavasti joku muu voi antaa enemmän tietoa.

        Kirjallisuus voinee ainakin vähän auttaa tässä asiassa, esimerkiksi Löydä entiset elämäsi-kirja, joka on Ted Andrewsin kirjoittama antaa käytännön vinkkejä, miten voi hypnoosin tai meditaation avulla löytää mahdollisia entisiä elämiä. Kirja painottaa, ettet välttämättä saa selville kuka olit tuossa elämässä, vaan miten entiset elämät, niistä periytyvät tavat ja tottumukset, pelot ym. vaikuttavat sinuun tässä elämässä. Voin omalta kohdaltani sanoa saaneeni melko mielenkiintoisia tuloksia tuon kirjan pohjalta.


      • MINI
        *ss kirjoitti:

        "Ihmiset elävät kerrran ja elämän jälkeen ruumis hajoaa palautuen luonnon kiertokulkuun. Se tiedetään eikä mistään muusta ole todisteita."

        Uskoo ken tahtoo. Entisistä elämistä on saatu todisteita mm hypnoosilla. Näitä ei tietenkään pidetä virallisina eikä tieteellisinä, koska se ei kerta kaikkiaan sovi tieteen muottiin.

        Ja onko vain sattumaa että hyvin suuri osa uskonnoista uskoo jälleensyntymään ainakin jossain muodossa?

        "Unen aikana aivot järjestelevät päivän mittaan kerättyä tietoa ja siitä tulee tuollaisia tuntemuksia."

        Totta toinen puoli. Osa unista on todellakin aivojen tietojen järjestelyä. Näiden unien lisäksi on myös muita unia kuten enneunet ja miksipä ei sitten vaikka väläykset edellisestä elämästä.

        Spekille:
        En osaa neuvoa miten voisit itse saada yhteyden edellisiin elämiisi, mutta hypnoosi on eräs keino, jonka on todettu toimivan ainakin jossain määrin. Siihen tosin tarvitaan jo ammattilainen hypnotisoimaan.

        Toivottavasti joku muu voi antaa enemmän tietoa.

        LAITA GOOGLEEN HAKUSANOIKSI "ENTISET ELÄMÄT" NIIN LÖYDÄT MAHDOLLISUUKSIA/IHMISIÄ JOIDEN KAUTTA MATKATA ENTISIIN ELÄMIIN. MM PIPSA MANNINEN HELSINGISSÄ. MYÖS REIKIN AVULLA SE ON MAHDOLLISTA.


      • bra
        MINI kirjoitti:

        LAITA GOOGLEEN HAKUSANOIKSI "ENTISET ELÄMÄT" NIIN LÖYDÄT MAHDOLLISUUKSIA/IHMISIÄ JOIDEN KAUTTA MATKATA ENTISIIN ELÄMIIN. MM PIPSA MANNINEN HELSINGISSÄ. MYÖS REIKIN AVULLA SE ON MAHDOLLISTA.

        On hienoa, että alalla on palveluntarjoajia. Varmasti jokainen löytää sieltä omansa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että hyvä terapeuttisuhde tälläkin alueella edellyttää ikäänkuin sopivia "kemioita" sen terapeutin kanssa - luottamuksellsuutta ja sitä tunnetta, että tämä on minulla "oikea" ihminen. Kysymys on kuitenkin eräänlaisesta vallankäytöstä, siitä, että omalle intiimille henkiselle alueelle toimimaan päästetään toinen - niin, että siitä työstä vielä maksetaan. Reklaamaatio-oikeutta kun ei taida olla. Ei välttämättä tietenkään niin, että terapeutin tarkoitus olisi pelkästään miellyttää/mielistellä tai tarjota kylpyläkäyntiä/aistinautintoja, mielen tyydytystä. Mutta itsellä on hyvä syntyä tutustuttaessa luottamus siihen, että "juttu toimii ja on oikein". Tarkoitus ei kai liene, että asiakas tässäkään astelee ulos ovesta loukattuna ja sekavana.

        Intuition alueella kun kuitenkin liikutaan, ei järjen.

        Mainitsen tämän, sillä oma kokemukseni Pipsasta reilut 2,5 v sitten ei ollut itselleni erityisen hyvä tässä merkityksessä. Mutta hän on ymmärtääkseni hyvin suosittu ja työssään sinänsä vilpitön. Ei vain ehkä sovi kaikille. Niinhän se tälläkin alueella on, kuten muussakin elämässä: kaikki eivät ole kaikkia varten. Kannattaa etukäteen tunnustella, että mitä itse on hakemassa ja mihin on valmis eli missä ne omat rajat menevät. Ihan takki auki ei kaikkiin tilanteisiin kannata mennä. Ennenkuin oikeasti tuntee luottavansa ihmiseen.


    • Koaber

      Olen itsekkin kiinnostunut edellisistä elämistä. Edellisen elämän olemassa oloa ei voi todistaa, mutta miksi sitten jos edellistä elämää ei olisi, niin ihminen tietää asioita jo ennestään. Esimerkiksi ihminen tietää jotakin mitä ei ole mistään oppinut tai muuten kuullut. Minä luulen, että ihmisen kiinnostukset johtuvat edellisestä elämästä. Esimerkiksi jos on kiinnostunut kaupasta niin edellisessä elämässä olisi ollut kauppias. Tämän teorian voi perustella sillä, että tämä selittäisi vaikkapa sen että miksi vain tietyt pelit tai jotkin muut asiat kiinnostavat.

    • Koaber

      Minulla on vinki mitä minä olen itsekkin kokeillut. Ota kynä käteen ja alat piirtäämään paperille ilman tahallista työtä. Eli annat käden liikkua itsekseen, elä yritä pirtää laisinkaan tahallasi, vaan annat käden liikkua itsekseen. Kuvasta tulee outo mutta mielenkiintoinen, seuraavaksi kuvaa pitää vain yrittää tulkita. Jälkeenpäin kuvan viivoja voi yrittää paksuntaa, jotta kuvasta tulisi selkeämpi. Tätä tapaa voi käyttää useamman kerran, koska joka kuvasta tulee erilainen

    • shantidevi

      Itse tykkäsin kovasti Shanti Devin jälleensyntymistapauksen dokumentoinnista, josta kirjoitettiin kirja Shanti Devi Kertomus jälleensyntymisestä.

      Mielestäni kirja on kirjoitettu vilpittömästi. Kirjasta käy myös ilmi, mitä tietoisuus jostain menneestä elämästä voi aiheuttaa ihmiselle, mm. surua siitä, ettei voi tässä elämässä olla niiden ihmisten kanssa, jotka olivat läheisiä ja rakkaita.

      Menneiden elämien "puhdistamisesta" puhutaan paljon. Olen myös käynyt Pipsa Mannisen luona useita kertoja. Hän toimii mielestäni vilpittömästi, mutta kaikkihan toimivat oman senhetkisen ymmärryksensä mukaisesti. Onko "puhdistaminen" itsetarkoitus? En osaa sanoa siihen mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe