tölkkipantit

vaine

elikkä miten (taliinkin) laivalta ostetut olut tms laatikot, saako niistä panttia palautetteassa takaisin eestin puolelle? laivalta tai pre-orderista ostetut???

42

10616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palautetaan

      jos ovat verollisia niin saat, tax-free tölkeistä ei saa, niissä on merkintä kuten suomessakin. Ekli nyt kannattaa tosiaan kerätä tölkkejä suomessa ja ennenkaikkia koko menomatkan ajan.

      EI MITÄÄ EROA SUOMEN KÄYTÄNTÖÖN, MERKITTY SAA, EI MERKITTY EI SAA

      • kuka tietää??

        on noissa tölkeissä kuitenkin tuo viivakoodi, et saiskohan sillä sen pantin jotenkin pois tms. kuitenekaan laivalla tai pre-orderissa sitä panttia ei ole niihin erikseen merkattu kuten ainakin suurimmissa kaupoissa, prisma, rimi tms??? eli on ilmoitettu vaan esim. olutkopan hinta, eikä siihen lisäksit pantteja kuten kaupoissa merkataan...`???


      • selitä nyt vähän
        kuka tietää?? kirjoitti:

        on noissa tölkeissä kuitenkin tuo viivakoodi, et saiskohan sillä sen pantin jotenkin pois tms. kuitenekaan laivalla tai pre-orderissa sitä panttia ei ole niihin erikseen merkattu kuten ainakin suurimmissa kaupoissa, prisma, rimi tms??? eli on ilmoitettu vaan esim. olutkopan hinta, eikä siihen lisäksit pantteja kuten kaupoissa merkataan...`???

        nyt oli niin sekavaa, missä haluut pantin pois. laivalla hinta on se mikä sanotaan, sisältää tietenki pantin jos jos on pantillinen tölkki, ainoa missä saat takaisin jotain on paulauttamalla virossa kauppaan.


      • jaan pant
        selitä nyt vähän kirjoitti:

        nyt oli niin sekavaa, missä haluut pantin pois. laivalla hinta on se mikä sanotaan, sisältää tietenki pantin jos jos on pantillinen tölkki, ainoa missä saat takaisin jotain on paulauttamalla virossa kauppaan.

        eihän sitä panttia tietenkään saa takasin ku palauttamalla se tölkki viroon, mutta kysymyshän nyt on se että saako laivalta ostetuista tölkeistä sen pantin takasin kun palautan ne viroon? Koska laivalla ei sitä panttia ole hinnoiteltu samalla tavalla kun esim. prismassa. eli esim. 185kr pantit....


      • 090
        jaan pant kirjoitti:

        eihän sitä panttia tietenkään saa takasin ku palauttamalla se tölkki viroon, mutta kysymyshän nyt on se että saako laivalta ostetuista tölkeistä sen pantin takasin kun palautan ne viroon? Koska laivalla ei sitä panttia ole hinnoiteltu samalla tavalla kun esim. prismassa. eli esim. 185kr pantit....

        kun laivalta ostettu on veroton (melkein) ja panttia ei peritä.


      • vaine
        090 kirjoitti:

        kun laivalta ostettu on veroton (melkein) ja panttia ei peritä.

        tätä mieltä olen itsekin, eli vain maista ostetut tölkit-pullot on niitä joista maksetaan ja saadaan se pantti... mut sehän voidaan testata ja viedä niitä laivalta ostettuja tölkkei palautukseen prismaan tai rimiin tai johonkin mikä niitä ottaa...


      • 090
        vaine kirjoitti:

        tätä mieltä olen itsekin, eli vain maista ostetut tölkit-pullot on niitä joista maksetaan ja saadaan se pantti... mut sehän voidaan testata ja viedä niitä laivalta ostettuja tölkkei palautukseen prismaan tai rimiin tai johonkin mikä niitä ottaa...

        ottaa vastaan, maksaa niistä mistä maksaa. Rantarimissä eli Norde Centrumissa on yksi palautuspiste, kokeile. Ottahan se vastaan, mutta ei hyvitä.


      • taarapunkt??
        090 kirjoitti:

        ottaa vastaan, maksaa niistä mistä maksaa. Rantarimissä eli Norde Centrumissa on yksi palautuspiste, kokeile. Ottahan se vastaan, mutta ei hyvitä.

        no ei niitä kannata suomesta enää viroon rahdata jos ei pantteja saa, suomen panttisysteemi ottaa ne kans vastaan ihan ilman pantteja, tosin en tiedä paljonko taarapunktit hyvittäis noista tölkeistä???


      • 090
        taarapunkt?? kirjoitti:

        no ei niitä kannata suomesta enää viroon rahdata jos ei pantteja saa, suomen panttisysteemi ottaa ne kans vastaan ihan ilman pantteja, tosin en tiedä paljonko taarapunktit hyvittäis noista tölkeistä???

        että alkuperäinen kirjoittaja oli palauttamassa tölkkejöä juuri Viroon.


      • kantaa ei kanna
        090 kirjoitti:

        kun laivalta ostettu on veroton (melkein) ja panttia ei peritä.

        ei suomen ja tallinen väli ole tax-free. kyllä se on ihan normaalia verollista myyntiä. kyllä muillakin laivoilla myydään, "verollista", hki-tukholma laivaloilla on myynnissä vichy 0,5 pullossa vettä tax-freessa, ja kyllä siitä pantin saa takaisin suomessa vaikka ei sitä ole erikseen hinnoiteltu. Kysymys on siinä on tölkkiin merkitty pantti vai ei.
        eri asia on sitten onko järkeä roudata takaisin 1 kroonin takia. mutta huvinsa kullarin


      • petosta
        kantaa ei kanna kirjoitti:

        ei suomen ja tallinen väli ole tax-free. kyllä se on ihan normaalia verollista myyntiä. kyllä muillakin laivoilla myydään, "verollista", hki-tukholma laivaloilla on myynnissä vichy 0,5 pullossa vettä tax-freessa, ja kyllä siitä pantin saa takaisin suomessa vaikka ei sitä ole erikseen hinnoiteltu. Kysymys on siinä on tölkkiin merkitty pantti vai ei.
        eri asia on sitten onko järkeä roudata takaisin 1 kroonin takia. mutta huvinsa kullarin

        Eikös ne jotkut velmut tehnyt aikoinaan tulostimella viivakoodi
        tarroja virosta tuotujen oluttölkkien kylkeen ja sitten koneeseen.

        Niitä viivakoodeja tekivät jo niiden oluiden kaupittelijat. Viipurissa ja Tallinnassa sai A4-kokoisen tarra-arkin ostoksensa mukaan. Siitä riitti joka tölkkiin. Kai se joku petos on, kun sellaisesta liimaa uuden etiketin tölkkiin.

        ja sitten vaan suomen kauppaan..............


      • Anonyymi

        Mistään Virosta ostetuista tölkeitä eikä pulloista EI SAA PANTTIA SUOMESSA...OLIPA MERKINTÄ TAI EI...


    • p. antti

      laivaostoksissa ei yleensä ole panttia. siis yleensä. tämän hetken tilannetta en tiedä 100 varmasti.
      kolmisentuhatta tölkkiä pitäs viedä sinne d- terminaalin viereiseen alkokauppaan, ne laskeskelee ne
      omalla ajallaan ja saahan siitä jo jotain. jopa itärajan oluissa on vironvientikamaa, panttimerkki löytyy.
      nää on näitä mökkiläisten jättämiä purkkeja, hyvin järjestetty jätehuolto. tuodaan niille sitten täysiä tilalle että pysyy tasapaino

      • ihqun jänskää

        hui tää on jänskää, kertokaa nt mien käy, ihan jänskättää elikkäs miten niinku käy.
        Katsokaa nyt tarkaa, että mökkiläisten purkkien joukossa ei ole liikaa hernekeitto tai nörkötti, niistä tuskin saa paljoo tallinnassa.

        Voi huisin jänskää miten käy


      • ekerö
        ihqun jänskää kirjoitti:

        hui tää on jänskää, kertokaa nt mien käy, ihan jänskättää elikkäs miten niinku käy.
        Katsokaa nyt tarkaa, että mökkiläisten purkkien joukossa ei ole liikaa hernekeitto tai nörkötti, niistä tuskin saa paljoo tallinnassa.

        Voi huisin jänskää miten käy

        saa pantin jos on Viron pantti merkki ,semmoinen koukero jonka sisällä kirjain joka kertoo paljonko pantti on, ei ole mitään väliä mistä olet ostanut, itse olen vienyt Venäjältä ja laivalta ostetuita tölkkejä ja olen saanut pantin


      • saunalahdeltako?
        ekerö kirjoitti:

        saa pantin jos on Viron pantti merkki ,semmoinen koukero jonka sisällä kirjain joka kertoo paljonko pantti on, ei ole mitään väliä mistä olet ostanut, itse olen vienyt Venäjältä ja laivalta ostetuita tölkkejä ja olen saanut pantin

        Mistä näitä hölmöläisiä riittää?


      • kotimaista tuotantoa
        saunalahdeltako? kirjoitti:

        Mistä näitä hölmöläisiä riittää?

        suomestahan näitä tulee, parhaimmathan keräilee tölkkejä jo menomatkalla laivoista. Eihän sitä tarvii kun 300 tölkii niin saa risteilyn ilmaseksi, kyllä sen verran pitäisi saada kasaan menomatkalla ja sataman nurkilta.
        Sillä kuule, moni suomalainen mies innokkaasti kerää tölkkejä ja pullo saadakseen edes yhden lisää.


    • maailmas monta on ih

      Eli ei kannata Eestin tölkkejä palauttaa sinne takaisin. On kuulemma rikos viedä niitä sinne,voi tulla tölkeille kova hinta,jos sakot saa. Ainakin näin minua on infottu.

      • sama ku yllä

        Näin mahdottomaksi kierrätys on tehty,että syyllistyy rikokseen jos haluaa edistää ympäristön hyvinvointia. Naurettavaa!!! No ei muuta ku pistän kolme isoa säkkiä eestitölkkiä roskikseen...


      • iuhbi

        Just vein Tallinan Rocca al mareen 116 EEK edestä tölkkejä eikä kukaan sanonut minua rikolliseksi.Tietääkö kukaan muuta paikkaa jossa voi palauttaa noita virolaisia tölkkejä kun vaan Rocca al mare kauppakeskuksessa.Kyllä 100 tölkkiä palautat niin kyllä sillä jo jotain saa ostettua.Itse vein isossa säkissä.


      • metallinkeräykseen
        sama ku yllä kirjoitti:

        Näin mahdottomaksi kierrätys on tehty,että syyllistyy rikokseen jos haluaa edistää ympäristön hyvinvointia. Naurettavaa!!! No ei muuta ku pistän kolme isoa säkkiä eestitölkkiä roskikseen...

        älä ny roskiin heitä vaan pienmetallinkeräykseen.


    • a. pentti

      Muutama purkki kokeiltiin Prismassa, ei hyväksynyt purkkeja koko koneeseen, roskiin
      oli heitettävä. Kone on kuulemma niin viisas että lukee viivakoodin, se koukero eli panttimerkki
      ei riitä. No meitä ei se haittaa, roskiinhan ne yleensä heitetäänkin. Tapahtui 25.9.
      Muualtakin on kuultu samaa eli yksinkertaista, jos et maksa panttia niin et saakaan.
      Jossain alkokaupoissa laskevat kuulemma purkit käsipelillä joten sinne kannattaa viedä
      isot määrät. Älkää kysykö tarkemmin minne mutta kuulemma näitä paikkoja on.

      • dipl.kaufmann

        Voi teitä kokeilijoita. Jos tölkissä on Viron panttimerkki, siitä saa hyvityksen virolaisesta palautusautomaatista. Ei sillä ole väliä, oletko hankkinut purkit täytenä Virosta, venäläisestä tax-freestä tai vaikkapa Latviasta.

        Purkki pitää muuten olla Suomesta poiketen aika hyvin muodossaan. Muuten panttia ei saa.

        MUTTA: Viro on tehnyt maahantuontisääntöihinsa muutoksen, ettei virolaisin panttimerkinnöin varustettuja purkkeja saa tuoda ulkomailta maahan. Eri asia on, onko mainittu säännös laillinen. (EU ja tavaran vapaa liikkuvuus). Säädös tehtiin sen takia, koska Latviasta alettiin tuomaan autokuormittain Viroon pantillisia tölkkejä. Latviassa nimittäin myydään hyvin paljon juomia, joissa on virolainen panttimerkintä, vaikkei maassa ole panttisysteemiä lainkaan. Purkkien painatukset ovat kansainvälisissä juomissa Baltian alueella useimmiten samat.


      • a. pentti
        dipl.kaufmann kirjoitti:

        Voi teitä kokeilijoita. Jos tölkissä on Viron panttimerkki, siitä saa hyvityksen virolaisesta palautusautomaatista. Ei sillä ole väliä, oletko hankkinut purkit täytenä Virosta, venäläisestä tax-freestä tai vaikkapa Latviasta.

        Purkki pitää muuten olla Suomesta poiketen aika hyvin muodossaan. Muuten panttia ei saa.

        MUTTA: Viro on tehnyt maahantuontisääntöihinsa muutoksen, ettei virolaisin panttimerkinnöin varustettuja purkkeja saa tuoda ulkomailta maahan. Eri asia on, onko mainittu säännös laillinen. (EU ja tavaran vapaa liikkuvuus). Säädös tehtiin sen takia, koska Latviasta alettiin tuomaan autokuormittain Viroon pantillisia tölkkejä. Latviassa nimittäin myydään hyvin paljon juomia, joissa on virolainen panttimerkintä, vaikkei maassa ole panttisysteemiä lainkaan. Purkkien painatukset ovat kansainvälisissä juomissa Baltian alueella useimmiten samat.

        Joopa joo.
        Oletkos itse kokeillut?
        Tottakai säännös on eu- pykälien vastainen. Eckeröllä myydään verotonta tavaraa Suomen ulkopuolella
        mutta sitä ei muka saisi Viroon viedä? Tavarat pitäisi jättää laivaan?
        Ja jos on kerran Viron pantti maksettu niin pitäähän se takaisin saada, siis näistä maista ostetuista.
        No tuskinpa niitä kukaan kyttää.
        Meidän kokeilemat tölkit olivat aivan muodossaan ja sekä Lasnamäen että Sikupillin Prismat tyrkkäsi
        ne takaisin. Koneissa tuskin oli vikaa kun muut kelpasi.


      • dipl.kaufmann
        a. pentti kirjoitti:

        Joopa joo.
        Oletkos itse kokeillut?
        Tottakai säännös on eu- pykälien vastainen. Eckeröllä myydään verotonta tavaraa Suomen ulkopuolella
        mutta sitä ei muka saisi Viroon viedä? Tavarat pitäisi jättää laivaan?
        Ja jos on kerran Viron pantti maksettu niin pitäähän se takaisin saada, siis näistä maista ostetuista.
        No tuskinpa niitä kukaan kyttää.
        Meidän kokeilemat tölkit olivat aivan muodossaan ja sekä Lasnamäen että Sikupillin Prismat tyrkkäsi
        ne takaisin. Koneissa tuskin oli vikaa kun muut kelpasi.

        Jos muut tölkit kelpasivat, niin tarjoamasi tölkit olivat sitten sellaisia, jotka eivät kuulu Viron panttijärjestelmän piiriin, esim Sinebrychoffin 7.0% lonkero tai musta Hartwallin Extra Strong-lonkero. (panttisysteemissä on ilmeisesti alkoholijuomilla prosenttiraja, samoin kuin on tilavuusraja eli 2l:n pullosta saa pantin, mutta esim 5l:n vesipöntöstä ei saa)

        Maahantuontisäännöistä: Tässä puhuttiin TYHJISTÄ pantillisista tölkeistä, ei täysistä...

        Se panttimerkki ei muuten ole palautuksessa määräävä, vaan viivakoodi. Se pitää olla sisällä systeemin tietokannassa. Linkki rekisterin tietokantaan: http://www.eestipandipakend.ee/est/register

        Ja olen itse kokeillut Viroon palauttamista. Olen jopa kokeillut sen verran, että tänä vuonna vietyjen Viron pantillisten pakkausten hyvityssummalla olen ensi tammikuun loppupuolelta maaliskuun alkuun Thaimaassa lomalla. Do the math...


      • a. pentti
        dipl.kaufmann kirjoitti:

        Jos muut tölkit kelpasivat, niin tarjoamasi tölkit olivat sitten sellaisia, jotka eivät kuulu Viron panttijärjestelmän piiriin, esim Sinebrychoffin 7.0% lonkero tai musta Hartwallin Extra Strong-lonkero. (panttisysteemissä on ilmeisesti alkoholijuomilla prosenttiraja, samoin kuin on tilavuusraja eli 2l:n pullosta saa pantin, mutta esim 5l:n vesipöntöstä ei saa)

        Maahantuontisäännöistä: Tässä puhuttiin TYHJISTÄ pantillisista tölkeistä, ei täysistä...

        Se panttimerkki ei muuten ole palautuksessa määräävä, vaan viivakoodi. Se pitää olla sisällä systeemin tietokannassa. Linkki rekisterin tietokantaan: http://www.eestipandipakend.ee/est/register

        Ja olen itse kokeillut Viroon palauttamista. Olen jopa kokeillut sen verran, että tänä vuonna vietyjen Viron pantillisten pakkausten hyvityssummalla olen ensi tammikuun loppupuolelta maaliskuun alkuun Thaimaassa lomalla. Do the math...

        Ei kun kelpaamattomat oli jotain kukkoa ja joku lonkeropurkki.
        Olen tosi samaa mieltä että panttimerkki ei takaa mitään vaan viivakoodi. Siitä se kone sen pantillisen tunnistaa.
        No kokeillaan vielä. Edessäni on juuri Nuijamaalta siis ison naapurin rajalta tuomaani nallekaljaa ja se virolaisten panttikoukero kyllä on purkeissa. Olis tosi edullista hinajaa jos viel pantin sais mutta epäilen.
        Kulutus on senverran pientä että loppukuusta eli ens kuussa meen koittaan josko kelpaavat.
        Vien koko laatikollisen nalletölkkejä mukanani. Siinäpä on Eestimaan rajavartiostolle haastetta.
        Ettei vaan kukaan tuo sinne salaa tyhjiä purkkeja. Ha ha.
        Mut älkää te jotka ette asioiden todellista laitaa käytännössä tiedä, turhaan kommentoiko, ok?
        En tarkoita sinua kauffmann hyvää matkaa vaan!


      • faktaa ei fiktioo
        dipl.kaufmann kirjoitti:

        Jos muut tölkit kelpasivat, niin tarjoamasi tölkit olivat sitten sellaisia, jotka eivät kuulu Viron panttijärjestelmän piiriin, esim Sinebrychoffin 7.0% lonkero tai musta Hartwallin Extra Strong-lonkero. (panttisysteemissä on ilmeisesti alkoholijuomilla prosenttiraja, samoin kuin on tilavuusraja eli 2l:n pullosta saa pantin, mutta esim 5l:n vesipöntöstä ei saa)

        Maahantuontisäännöistä: Tässä puhuttiin TYHJISTÄ pantillisista tölkeistä, ei täysistä...

        Se panttimerkki ei muuten ole palautuksessa määräävä, vaan viivakoodi. Se pitää olla sisällä systeemin tietokannassa. Linkki rekisterin tietokantaan: http://www.eestipandipakend.ee/est/register

        Ja olen itse kokeillut Viroon palauttamista. Olen jopa kokeillut sen verran, että tänä vuonna vietyjen Viron pantillisten pakkausten hyvityssummalla olen ensi tammikuun loppupuolelta maaliskuun alkuun Thaimaassa lomalla. Do the math...

        tää oli hyvä
        palautuspulloilla tai tölkeillä thaimaahan
        onnittelen
        mie taas aattelen niin että kun jätän juomatta ni
        voin matkailla aika paljon ja olen matkaillutkin virossa, josta löysin
        nykyisen naiseni
        oli suomalainen perhe-elämä turhan alkoholipitoista
        mut voin kokeilla kanssa
        ens kuussa menen taas ja kaveri tulee mukaan ja se juo tosiaan,
        kokeillaan kaikki purkit, niin itärajan, suomen kuin laivan ja viel viron
        miten kelpaavat
        kerron faktaa ens kuussa


      • millioneeri
        faktaa ei fiktioo kirjoitti:

        tää oli hyvä
        palautuspulloilla tai tölkeillä thaimaahan
        onnittelen
        mie taas aattelen niin että kun jätän juomatta ni
        voin matkailla aika paljon ja olen matkaillutkin virossa, josta löysin
        nykyisen naiseni
        oli suomalainen perhe-elämä turhan alkoholipitoista
        mut voin kokeilla kanssa
        ens kuussa menen taas ja kaveri tulee mukaan ja se juo tosiaan,
        kokeillaan kaikki purkit, niin itärajan, suomen kuin laivan ja viel viron
        miten kelpaavat
        kerron faktaa ens kuussa

        Viron hinnoilla ja Suomen palkoilla ei voi itseään juodakaan työmies pilalle mitenkään. Ei aika riitä.


    • 1000 TÖLKIN KYSYMYS

      Mulla on vuosien mittaan kertyny varaston täytteeksi noita Eestin purkkeja,jotka on varustettu sillä vanhalla panttimerkinnällä. Siinä on sen koukeron sisällä 0.50 EEK merkki. Nyt on C kirjain koukeron sisällä merkki. Tietääkö kukaan vieläkö noista vanhoista saa panttia takaisin???

      • dipl.kaufmann

        Myös ne vanhat kelpaavat. Jos asut pääkaupunkiseudulla, voin ostaa 1000 tölkkiä sinulta pois kuleksimasta. Saat 25eur, eikä tarvitse viedä Viroon, heh heh.


      • Espoon Tomppa
        dipl.kaufmann kirjoitti:

        Myös ne vanhat kelpaavat. Jos asut pääkaupunkiseudulla, voin ostaa 1000 tölkkiä sinulta pois kuleksimasta. Saat 25eur, eikä tarvitse viedä Viroon, heh heh.

        Mulla 1200-1300 Viron Superalkosta ostettua (ja pantit maksettua) tölkkiä Mihin voin toimittaa, saat 30ella t Tomppa Espoosta?


      • dipl.kaufmann
        Espoon Tomppa kirjoitti:

        Mulla 1200-1300 Viron Superalkosta ostettua (ja pantit maksettua) tölkkiä Mihin voin toimittaa, saat 30ella t Tomppa Espoosta?

        Voin viedä pois parin viikon päästä, jos sopii. Lähetä mailia [email protected]


      • dipl.kaufmann

    • pallonpulauttaja

      Tämän hetken tilanne on se että kaikki purkit, pullot ym joissa on se A B C tai D - panttimerkki, kelpaavat palautusautomatteihin. Kaikissahan purkeissa merkintää ei ole. On sitten ostettu maista, laivalta tai jopa Venäjän rajalta.
      Etukäteen tilatuista on mahdoton sanoa onko panttia, sen näkee vasta kun tavara on kädessä. Palautuspaikkoja alkaa jo olla aika mukavasti.
      Esim Sikupillin Prisman alakerrassa on hyvät toimivat koneet ja monta linjaa ja sateelta suojassa ja auton saa lähelle. Parhaimmillaan on viety yli 3000 purkkia kerralla, tuttavapiirin monen vuoden keräykset.
      Kahdestaan syöttäessä kolmisen tuntia meni.
      Saahan siitä bensarahat juurikin.

      • ksusha

        Taas pikku päivitys.
        Venäjän rajalta ostetuissa purkeissa on se C- merkki ja kelpaa virolaisiin automaatteihin.
        Eckeröltä ostetuista ainakin alecocin purkeista on poistunut se C- panttimerkki.
        No pikkurahoja mutta tiedoksi vaan että ei kannata raahata mitään pakkauksia missä ei ole niitä A B C tai D merkintöjä. Syöttäkää vaikka lidlin automaattiin.
        Ideahan on se että jos kerran maksetaan purkeista pantti niin se myös takaisin saadaan. Niinkuin urputtajille.


      • Ксюша
        ksusha kirjoitti:

        Taas pikku päivitys.
        Venäjän rajalta ostetuissa purkeissa on se C- merkki ja kelpaa virolaisiin automaatteihin.
        Eckeröltä ostetuista ainakin alecocin purkeista on poistunut se C- panttimerkki.
        No pikkurahoja mutta tiedoksi vaan että ei kannata raahata mitään pakkauksia missä ei ole niitä A B C tai D merkintöjä. Syöttäkää vaikka lidlin automaattiin.
        Ideahan on se että jos kerran maksetaan purkeista pantti niin se myös takaisin saadaan. Niinkuin urputtajille.

        venajan rajalata?
        kuse omaan purkisseensi ja syot se Lindlisen.
        matkutsata josku muale kuin seinjoelle


      • ksusha
        Ксюша kirjoitti:

        venajan rajalata?
        kuse omaan purkisseensi ja syot se Lindlisen.
        matkutsata josku muale kuin seinjoelle

        Hahhaa olipa hauskaa tekstiä, jotain tsuktsia vai mitä, ei oikein saa selvää.
        Joo ei me niitä kaljoja Venäjän rajalta haeta, onpahan vaan joskus joltain saatu mukaan tyhjät purkit ja osa on itärajalta ostettuja tuulikki- ja karhupurkkeja joissa oli se panttimerkki niin saihan siitäkin sen pantin sitten. Täälläpäin on paljon tuttuja jotka käyvät itärajan takana ja purkkejakin siunaantuu. Kuten sanottu, järjestelmähän toimii kun sen pantin takaisin joku saa vai mitä.
        Seinäjoella en ole käynytkään voipi olla ihan hyvä mesta sekin vaikka ei olekaan Baltiassa mutta kun ovat nuo naapurimaat lähempänä niin mieluummin eteläänpäin jos valita saa.
        Onko Seinäjoella Lidl ? Oikeesti ? Noin niinkun kysyn paikkakuntalaiselta ?


    • paska5

      Kuinka te ette tiedä mitään, ja silti selitätte hirveästi? Ihmettelen vaan mielenkiintoa, luulis olevan muutakin tekemistä...

    • Rahat vähissä?

      Jumaliste,kuka on niin idiootti että vie tyhjiä pulloja ja tölkkejä takaisin Viroon.

      • Lompakko rikki

        Minä ainakin vastaanotan jatkuvasti Viron juomapakkauksia ja isoista määristä voi sopia jonkun korvauksenkin.Olen sitten idiootti tai en mutta rahat on kyllä vähissä, Joten jos tölkkejä on kertynyt niin laita mailia: [email protected] Kiitos.


    • dggggd

      Kertokaas joku, et jos leikkaan ruttaantuneesta tölkistä viivakoodin(viivakoodi siis ehjä) ja liimaan sen pantittomaan, mitä kaupat tykkää.

      • sumppi-1

        dggggd: "Kertokaas joku, et jos leikkaan ruttaantuneesta tölkistä viivakoodin(viivakoodi siis ehjä) ja liimaan sen pantittomaan, mitä kaupat tykkää. "

        Ihan tarkalleen ottaen se alumiininpalanenhan on peräisin pantillisesta purkista, joka ei ainoastaan ruttaantumisensa vuoksi kelpaa. Se seikka ei poista panttia joka on jo maksettu purkkia ostettaessa ellei ilmene erikseen "säännöistä", että ruttaantuminen nimenomaan mitätöi pantin. Ihan tarkalleen tässä pitäisi kai edellä sanottu pystymään tarvittaessa osoittamaan. Se seikka, ettei kauppiaalla ole aikaa moiseen tai ettei laite pysty purkkia tunnistamaan ym. on kauppiaan tai laitevalmistajan ongelma eikä mitenkään mitätöi maksettua panttia. Muussa tapauksessa maksetut pantit jäävät lunastamatta takaisin ja aikaansaavat näppärää ekstraa kauppiaalle. Samaa voi sanoa niistä purkeista, joita ei "hullukaan" viitsi palautella. Jos joku tienaa Thaimaan matkan näillä - mikä on varmasti aivan mahdollista - on se muussa tapauksessa kauppiaan Thaimaan matka. Kauppias kiittää. Jos näet YHDENKIN Eesti-purkin roskiksessa on se nimen omaan tätä kauppiaan kirjanpitoekstraa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe