Work & Travel Company vai joku parempi?

Giggle10

Hei.
Olisin lähdössä Australiaan töihin ensi vuonna. Olen 18 vuotias. Mikä olisi paras/turvallisin/edullinen sivusto jonka kautta voisi lähteä? Onko hyviä/huonoja kokemuksia samankaltaisista asioista?
Kaikki tiedot ovat tarpeen!

13

1656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kadshjdfsk

      Ite oon lähössä WTC:n kautta ens kuussa ja ainaki toistaseks oon ollu täysin tyytyväinen, mutta kyllähän siihen firmaan vähän ylimäärästä rahaakin palaa. Kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi helppo hoitaa itse ja säästää rahaa. Ite valitsin järjestön kuitenkin oman ja vanhempieni mielenrauhan vuoksi, koska olen yksin lähdössä enkä ketään ko. maasta tunne.
      Allianssi järjestää myös, mutta siitä en ole kuullut ainakaan kauheasti hyvää. yksi ystävä oli niiden kautta ja sanoi ettei ainakaan australian päässä ollut mitään hyötyä eli käytännössä maksoi monta sataa suurinpiirtein ainoastaan siitä, että hommasivat viisumin, minkä siis saa helposti ja nopeasti netistä.
      mutta ehdit kyllä vielä pohtia järjestöasiaa. Sen sijaan rahaa kannattaa alkaa laittaa säästöön mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, että on kunnon pohjakassa matkalle :)

      • töitä24/7

        Mäkin oon tosi kiinnostunu lähteen WTC:n kautta ausseihin töihin! Oon ihan intoo piukeena ja toi mitä ne tuol netissä lupailee yms jutut siel sivuilla vaikuttaa ihan järkevältä. Olisin kans lähdössä yksin mutta en tiedä vielä koska. Varmaan vuoden vaihteen jälkeen et saa kunnon matkapotin kasaan. Tai jos syyssäät alkaa ahistaan niin miksei jo sillon! Eikös sinne voikin lähtee periaatteessa koska tahansa? Tietääkö kukaan?


      • huuhaatakin on
        töitä24/7 kirjoitti:

        Mäkin oon tosi kiinnostunu lähteen WTC:n kautta ausseihin töihin! Oon ihan intoo piukeena ja toi mitä ne tuol netissä lupailee yms jutut siel sivuilla vaikuttaa ihan järkevältä. Olisin kans lähdössä yksin mutta en tiedä vielä koska. Varmaan vuoden vaihteen jälkeen et saa kunnon matkapotin kasaan. Tai jos syyssäät alkaa ahistaan niin miksei jo sillon! Eikös sinne voikin lähtee periaatteessa koska tahansa? Tietääkö kukaan?

        Siis mitä tapaa käyttää aussiin menossa. Jos menee jonkun tuollaisen järjestön hoitamana, maksaa todella maltaita siitä että kaikki on kuin kotona, vanhempien passaamana. Jos tutkii noita packbaggerisivustoja, löytyy sieltäkin ihan varmaan saman tasoista hommaa ja palkkausta. Siis hedelmän poimintaa, siivousta, rakennushommaa, myyntiä, j.n.e. Useimpien majoitusvälittäjien yhteydessä on samat mainokset, joihin sitten vaikka WTC työntää. Ja matka itsessään on ihan helppo ja edullinen hankkia itse netistä. Ja aina voitte porukalla sopia yhteisen ajankohdan ja toimintamenetelmän perillä. Tulee vain muistaa että jalat on oltava maassa!


    • maddly

      Itse olen myös 99% varmuudella lähdössä ens vuonna work & Travel Company:n kautta ausseihin! Ikää kans on nyt 18 eli koulu kesken, mutta nyt lähtee viimen vuosi käyntiin. Olisi myös mahtavaa kuulla mitä ihmiset on pitänyt ausseissa työskentelystä ja kuinka paljon he ovat varanneet rahaa ennen kun ovat lähteneen ausseihin. Tai siis.. tarkoitushan tossa on ite tienata rahaa samalla kun elää australiassa, mutta kai sitä rahaa pitää olla hieman ennakkoon kun lähtee tuonne? -Eihän se palkka heti tilille tule :D

    • .............

      Ei mitaan jarkea ottaa minkaan jarjeston kautta! Se on ihan pelkkaa rahastusta. Ite oon ollu taalla nyt 3 kk. Ite otin lennot ja viisuminki saa katsasti netista immi.gov.au. ja paikan paalle tullessa tarvi muuta teha ku aukasta tili ja hommata taxfile number. Ja muilta reissaajilta kuulee missa hyvin toita jne ja sit on myos ilmanen puhelin numero mihi voi soittaa ja ne kattoo missa pain on millasii farmihommia. Itekki jo tokassa tyopaikassa jo menossa:) Joten ehottomasti kannattaa hoitaa toi kaikki ite niin saastaa ihan hullluna.

      • kjdshfk

        Maddly:
        Viisumi ehdoissa edellytetään, että tulisi olla väh. 5000 Aud, tosin tää tarkistetaan hyvin hyvin harvoin (kuulemma :D). Itellä kuitenki tulee matkakassa oleen melkeen lähemmäs 4000€ ni sillä sitte elelee jos ei heti töitä löydykää ja muutenki hyvä olla mahollisimmat suuret säästöt :)


      • Mievaantääl

        Hei! Paljon sinun matkasi maksaa sitten? Work and travelilla on nyt semmonen tarkous että meno-paluu viisumi maksaisi 2015€. Eli jos itse löytää sattumalta hyvän lentotarjouksen, niin sen meno-paluu on varmasti jossain 1600€ paikkeilla (ihan mututuntumalla tuonlaitoin, en oikeasti oo ottanu selville...)? Eli siinä voittaa mitä, 400€?

        Tuohon 2015€ sisältyy myös kuljetuksen hostelliin ja 4 yötä aamiaiset siellä, plus muita etuuksia ja oppaita sun muita. Ja minusta se järjestön tuoma tuki ja turva (vaika olisi aika huonoa palvelua, mutta sentäs jotain!) on jonkin arvoista.


      • mievaantääl
        Mievaantääl kirjoitti:

        Hei! Paljon sinun matkasi maksaa sitten? Work and travelilla on nyt semmonen tarkous että meno-paluu viisumi maksaisi 2015€. Eli jos itse löytää sattumalta hyvän lentotarjouksen, niin sen meno-paluu on varmasti jossain 1600€ paikkeilla (ihan mututuntumalla tuonlaitoin, en oikeasti oo ottanu selville...)? Eli siinä voittaa mitä, 400€?

        Tuohon 2015€ sisältyy myös kuljetuksen hostelliin ja 4 yötä aamiaiset siellä, plus muita etuuksia ja oppaita sun muita. Ja minusta se järjestön tuoma tuki ja turva (vaika olisi aika huonoa palvelua, mutta sentäs jotain!) on jonkin arvoista.

        Ah, näköjään Kilroyn kautta saa koko paketin alle 1700€. Jotain lisäkuluja varmaan tulee väkisnkin, hmmm.

        http://travels.kilroy.fi/Ty%F6 %26 opiskelu/Working Holiday/tyoloma_melbourne_-_kilroy_lippu_ja_working_holiday.htm


      • timoxi80
        mievaantääl kirjoitti:

        Ah, näköjään Kilroyn kautta saa koko paketin alle 1700€. Jotain lisäkuluja varmaan tulee väkisnkin, hmmm.

        http://travels.kilroy.fi/Ty%F6 %26 opiskelu/Working Holiday/tyoloma_melbourne_-_kilroy_lippu_ja_working_holiday.htm

        Terve vaan kaikki!

        Itse tulin reilu 3kk tuon WTC kautta ja olen kyllä ollut kaikkeen tyytyväinen. Kaikki oli valmiina kun pääsin perille Australiaan ei tarvinut kun pariin paperiin laittaa nimi niin alkoi tippumaan pankkikorttii medicare korttii sim-kortti puhelimeen. Majoitus Australian ainoassa 5 tähden hostellissa löytyi 4 yöksi sisältäen aamupalan, joten ei tarvinnut heti hötkyillä. WTC toimistossa täällä Sydneyssä voit myös käyttää rajattomasti nettiäkin maksutta. Heiltä saa myös apua melkein missä asiassa vaan. Itse kun kävin kyselemässä töitä niin menikö puoli tuntia niin soittelivat jo perään, että olisi töitä tarjolla. He myös lähettävät säännöllisesti maileja ja soittelevat vapaista töistä.

        kaikki valmistelut suomessa ennen reissua.

        Jos olet Sydneyssä WTC pystyy auttamaan erittäin hyvin koska heidän ainoa toimistonsa sijaitsee täällä, mutta jos menet esim Cairnsiin tai johonkin perämetsään niin ei kannata odotella työsoittoja sinne asti :)

        itse maksoin 1800€ (tarjous) eli muutaman hassun satasen enemmän kun olisi ollut itse hommattuna. Eli yhteenvetona voi sanoa, että KANNATTAA säästää aikaa ja vaivaa. Tietysti pitää ottaa huomioon, että tämä ja seuraava kuukausi on kiireisintä aikaa WTC:llä. Ihmisiä tulee paljon ja kiire on kova!


    • jepaaa

      wtc rahastaa törkeesti, ei siitä ollut mitään hyötyä. ja kun jälkikäteen palautetta laitoin, niin vastaukset oli tosi tylyjä ja törkeitä. jäi tosi paska maku. melkeinpä rikollista touhua, sanoisin, tuollainen ihmisten kusetus.

    • jarkevaa

      Ite oon kohta jo vuoden taalla ollu. Ja erittain tyytyvainen etta en ottanut mitaan jarjestoa!
      Ensiksikin, kukaan ei tarkasta kentalla etta onko sulla se AUD5000! eika paluulippuja tai mitaan.
      Mun mielesta myos turhaa ottaa mitaan paluulippua, taalla kun paasee reissaamisen makuun niin akkia tulee muutoksia suunnitelmiin. Itsekin tasta jatkan matkaa Thaimaaseen. Eli paluulippu olisi ollut turha ja olisin siinta rahat menettanyt. Voihan ne paluulipun rahat pitaa tililla niin on sitten rahaa siihen paluulippuunkin.

      Ensimmaisena paivana taalla saa hoidettua pankkitilin,medicaren,taxfile numberin seka jokaisesta kioskista/kaupasta saa puhelinliittyman. Tasta kaikesta on turha maksaa montaa sataa kun sen saa itse ilmaiseksi. Eika edes hostellin mene montaa sataa viikossa, joten ei siinta jarjestosta ole mitaan saastoa.

      Ymmarran etta tuntuu turvallisemmalta ottaa jokin jarjesto, mutta tanne kun saapuu ja huomaa ettei siinta ole hyotya harmittaa, silla silla ylimaaraisella rahalla olisi taallakin tehnyt vaikka mita!

      Niin ja kun varaa hostellin niin sieltakin tullaan kylla hakemaan kentalta kun vaan ilmoittaa lennon numeron ja saapumisajan ja useimpiin kuuluu myos aamupala, varsinkin Sydneyssa...

    • nolifeking

      Itse en tuhlaa rahaa moisiin paketteihin, kun lähden ausseihin 21.9.
      Aion ottaa kaikki tarvittavat yksittäiset palvelut http://www.travellers.com.au/ sivuston kautta, koska heiltä saa ostettua/saa ilmaiseksi tiettyjä palveluita erikseen eikä tarvi ostaa mitään jäätävän hintaista könttäpakettia.

      Lentokentältä pääset helposti keskustaan kun pyydät hostellia hakemaan, ja meneehän sieltä bussejakin non-stoppina.

      Hostellista saat helposti majoitusta 20 Aud / yö (kimppamajoitus) tai yksityisen huoneen hintaan 40 aud. Hostellissa ei kuitenkaan kannata kauaa asua vaan etsi nopeasti kämppä itsellesi. Kannattaa majoittua yhteisasunnossa 3-4 muun ihmisen kanssa, siten että jokaisella on oma huone mutta muut tilat ovat yhteisiä. Tämä on yleinen systeemi ausseissa. Viikkohinta omalle huoneelle Sydneyssä on 100-170 aud.

      Travellers.com.au sivuston kautta saat seuraavat palvelut halvalla/ilmaiseksi, mutta voit hoitaa ne itsekin perille päästessäsi.
      - Postiosoite (voit noutaa postisi aina tarvittaessa heidän toimistostaan henkilöllisyystodistusta vastaan) 75 AUD / 12kk
      - Verokortti (saat kun käyt kasvokkain hakemassa) ei maksa mitään

      - Pankkitili (saat ilmaiseksi commonwealth pankin tilin ja pankkikortin)

      Terveydenhuolto:
      Australiassa on käytössä medicare-terveydenhuoltopalveluiden verkosto. Suomen kansalaiset saavat Australiassa MAKSUTONTA terveydenhuoltoa aina tarvittaessa. Sinun tarvitsee vain käydä medicare keskuksessa passi ja kelakortti mukanasi ja saat oikeuden medicare hoitoon. Lisätietoa täällä:
      http://www.medicareaustralia.gov.au/public/migrants/visitors/uk.jsp
      Ei siis kannata maksaa turhia mistään luvatuista terveydenhuoltopalveluista!!!

      - WTC ei näytä tarjoavan edes Barista koulutusta, joka on käytännössä välttämätön jotta voit toimia esim apulaisena kahvilassa (yleinen WH työ). Travellers tarjoaa sen 4 tunnin kurssina, hintaa en nyt muista.

      - Tarvitset myös green/white cardin, jotta voit työskennellä rakennusalalla (jos siis tahdot työskennellä sillä).

      - Sydneyssä kannattaa hankita myös julkisen liikenteen kortin hakkimista, jotta pääset kätevästi ympäri kaupunkia busseilla, junilla, ratikoilla ja lautoilla. Ainakin ensimmäiseksi kuukaudeksi tämä kannattaa hankkia, koska tulet todennäköisesti matkustamaan paljon tutustuessasi kaupunkiin!
      Lisätietoja täällä: http://www.cityrail.info/

      TYÖNHAKU:
      Tällaisista järjestöistä ei ole mitään hyötyä, kun työn saamisesta puhutaan, ellet ole itse riittävän valmistautunut/motivoitunut hakemaan.
      Sinulla TÄYTYY olla CV/ansioluettelo kun haet työtä Australiassa. Koulutuksella ei ole mitään merkitystä (paitsi kielitaidolla), työkokemus on kaikki kaikessa. Kannattaa siis ottaa ihan oikeasti materiaalia mukaan, jossa kerrotaan työpaikasta jossa olet ollut. Tulosta sitä vaikka netistä, jos mahdollista. Itse työskentelen suomessa kansallispuistossa, joten otan mukaani puistosta kertovia esitteitä.

      Sitten vaan kiertelet pitkin Sydneyä ja kyselet työpaikkoja mielenkiintoisista liikkeistä. Toki kannattaa seurata myös netin työpaikkatarjouksia.

      Tässä olivat nämä omat suunnitelmani. ;)

      • nolifeking

        Niin ja sellainen lisäys, että kannattaa käydä kysymässä (kesä)työpaikkoistasi sellaista työtodistusta, jossa _kuvaillaan_ mitä työsi on sisältänyt, esim. luottamustehtävät, rahojen laskenta, autolla ajo, siivous, etc etc. Työtodistus kannattaa toki myös kääntää englanniksi, mutta ottaa silti alkuperäinenkin mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe