Pysäköintitutka ei toimi?

shemmo

Terve,

Ostin pari päivää sitten liikkeestä -07 Passatin, ajettu 180 tuhatta. Ihmettelin kun pysäköintitutka pitää ihme ääntä: aina lyhyt yhtenäinen piippi ja sitten painike vilkkuu. Ohjekirja sanoo että kyseessä on silloin järjestelmähäiriö ja se pitäisi käyttää huollossa. Onkohan kellään kokemuksia, että mikä on yleisin vika mikä noissa pysäköintitutkajärjestelmissä on? Ja jos se fiksataan niin mitä maksaa? Tämän kun huomasin vasta kaupanteon jälkeen, niin vaikea todistaa että vika on ollut olemassa jo silloin kun auton liikkeestä ulos ajoin.

Ei tosin mennyt muutenkaan kaupat ihan putkeen. Autoa mainostettiin "HYVIN HUOLLETTU & 100 % HUOLTOKIRJA". Kaupassa katsoin vain, että edellinen huolto oli tehty kuukausi sitten, en sen tarkemmin selaillut opusta. Kotona sitten huomasin, että DSG-vaihteiston öljyt ja suodatin on vaihdettu viimeksi 120 tuhannen jälkeen, eli ne ovat jääneet vaihtamatta (pitäisi vaihtaa 60 tuhatta välein). Tästä reklamoinkin liikkeeseen, katsotaan mitä vastaavat.

7

2608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+10=?

      100% huollettu jos auto kerran on niin se DSG öljyjen vaihto olisi silloin pitänyt tehdä - muutoin ovat antaneet väärää tietoa autosta ja olet oikeutettu korvaukseen tai voivat korjata virheensä.

      Mitä tulee tuohon tutkaan niin autossa on liikkeestä ostettaessa 6kk takuu, jos sen siis liikkeestä ostit ja olet yksityishenkilönä sen ostanut. Takuu tarkoittaa, että 6kk aikana ilmenevät viat oletetaan olevan autossa jo kaupanteko hetkellä ja ne korjataan ellei kyse ole kuluvista osista. Parkkitutkat eivät ole ns. kuluvia osia, kuten jarrut, renkaat, polttoaine, öljy jne.

      • 19 + 1

        Sillä "takuulla" todennäköisesti on joku omavastuu, joten vikoja, joihin et huomannut puuttua ennen kaupantekoa, korjataan sitten kaupanteon jälkeen myyjän kanssa porukalla...

        Toivottavasti olen väärässä!


      • 10+9=?
        19 + 1 kirjoitti:

        Sillä "takuulla" todennäköisesti on joku omavastuu, joten vikoja, joihin et huomannut puuttua ennen kaupantekoa, korjataan sitten kaupanteon jälkeen myyjän kanssa porukalla...

        Toivottavasti olen väärässä!

        Ei 6kk takuussa ole omavastuusta, jos olet ostanut auton liikkeestä käytettynä. Se on aivan yhtä omavastuuton kuin normaali uuden auton 2v takuu ostaessa auton liikkeestä.
        Takuu vain ei koske kuluvia osia (ellei uudessa autossa kuluminen ole selvästi normaalia nopeampaa), mutta kuten sanottua pysäköintitutkat eivät ole kuluva osa.
        Ota yhteyttä myyjään ja kysy miten jatketaan. Turhaan täällä kyselet mitä tehdä, ei se sillä hoidu eteenpäin :)


    • ent vw mies

      Onnea vaan hankinnan johdosta,se vaihteisto on entinen jo öljy vaihdettu vain 120000km

      • 17+12=?

        Onneksi on sinunlaisiasi tietäjiä jotka kertovat meille kaiken totuuden :)

        60tkm on tuo huoltoväli vaihteiston öljyissä. Pariin kun olen ne vaihdattanut niin huollon suorittaja on todennut, että on hyvässä kunnossa öljyt eli ei tarvitsisi edes vaihtaa ja sanoi että seuraavan vaihdon voi tehdä huoletta myöhemminkin. Tuo kuitenkin vaihtelee auton käytön mukaan ja itse olen ne kyllä edelleenkin ajoissa vaihtanut.

        Vaihteisto ei automaattisesti siis mene rikki jos öljynvaihto pitkittyy - aivan kuten moottorinkin kanssa ei se kilometrilleen ole mitoitettu se öljyn kesto - paitsi provoilijoiden mielestä :)


      • 16 + 12
        17+12=? kirjoitti:

        Onneksi on sinunlaisiasi tietäjiä jotka kertovat meille kaiken totuuden :)

        60tkm on tuo huoltoväli vaihteiston öljyissä. Pariin kun olen ne vaihdattanut niin huollon suorittaja on todennut, että on hyvässä kunnossa öljyt eli ei tarvitsisi edes vaihtaa ja sanoi että seuraavan vaihdon voi tehdä huoletta myöhemminkin. Tuo kuitenkin vaihtelee auton käytön mukaan ja itse olen ne kyllä edelleenkin ajoissa vaihtanut.

        Vaihteisto ei automaattisesti siis mene rikki jos öljynvaihto pitkittyy - aivan kuten moottorinkin kanssa ei se kilometrilleen ole mitoitettu se öljyn kesto - paitsi provoilijoiden mielestä :)

        Öljyn kuntoon ehkä vaikuttaa myös se, millä aikavälillä kilometrit tulee täyteen. Jos ajaa 60 tkm/v, voi öljy olla hyvännäköistä, mutta jos aikaa kuluukin vaikka 4 vuotta, niin öljyn sekaan ennättää kondensoitua vettä ja öljyt on hyvinkin tarpeellista vaihtaa. Tietysti jos huolto-ohjelmassa suositellaan 60 tkm välein öljynvaihtoa ja vaihto jätetään tekemättä ja sitten tuleekin ongelmia lootan kanssa, saattaa maahantuojan vastaantulo kustannuksiin olla entistäkin nihkeämpää...


      • dsg1
        17+12=? kirjoitti:

        Onneksi on sinunlaisiasi tietäjiä jotka kertovat meille kaiken totuuden :)

        60tkm on tuo huoltoväli vaihteiston öljyissä. Pariin kun olen ne vaihdattanut niin huollon suorittaja on todennut, että on hyvässä kunnossa öljyt eli ei tarvitsisi edes vaihtaa ja sanoi että seuraavan vaihdon voi tehdä huoletta myöhemminkin. Tuo kuitenkin vaihtelee auton käytön mukaan ja itse olen ne kyllä edelleenkin ajoissa vaihtanut.

        Vaihteisto ei automaattisesti siis mene rikki jos öljynvaihto pitkittyy - aivan kuten moottorinkin kanssa ei se kilometrilleen ole mitoitettu se öljyn kesto - paitsi provoilijoiden mielestä :)

        Missähän olet DSG öljyt vaihdattanut ? Varmaankin joku paikallinen kyläseppä tehnyt ! Et TODELLAKAAN näe öljyjä, kun puhutaan DSG vaihteistosta ! Vanhat imetään pois ja samaa kautta uudet tilalla, EIKÄ VOI TEHDÄ MUUT KUIN VW HUOLLOT !! DSG on TODELLA tarkka vaihtovälistä, jos haluat pitää vaihteiston ehjänä ON vaihdettava 60 tkm välein !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe