Moorjensta kaikille! Tuossa kyselin mitä 92 Suzuki KingQuadista saa vaihdossa liikkeessä, lupasivat 4000€! Onhan tuo hyvässä kunnossa nyt kun oon sen vasta laittanu. Aattelin vaihtaa sen tosiaan uudempaan, tossa yhes firmas on aikas vähän ajettu 03 Polaris Sportman 700 Twin kohtuulliseen hintaan. Toinen vaihtoehtö 03 Polaris Sportman 400 vinssi puskulevy! Ero näiden välillä varmaan on huikea, mutta myös hinta ero on melkoinen ja SP 400:ssa olisi nuo varusteet! Tosiaan haluaisin näistä vaikka molemmista kommentteja, ruusut ja risut käytön suhteen, kiitos. 700:n tehot ja ajo-ominaisuudet kiehtovat, mutta taas 400:n hinta varusteineen houkuttelee...
Myös uuteen Honda TRX Foreman 450 ES:n oli kiinnostusta, mutta sen takapään jousitus ja maavara yleensä on ISO MIINUS. Myös kokemuksia Hondasta jos löytyy. Kiitos
Kevät tervesin Sammy
Kokemuksia Polaris Sportman 700
19
22561
Vastaukset
- Ana
siinä tökkii variaattorin puute ja rumpujarrut.
ps. se Polaris on muuten Sportsman- Sammy
Joo, oha se joo. Tattista kommentista, pollee kävin tänää tsiigaas ja ajamas, on iha jees kunnos. Sportsman 700 jää ostamatta, jää liia kalliiks, eikä siihenkä hintaa mitää kikkeitä... Kyl tollaki lunta lykkää ja kärryä vetää ja huvikseen ajelee.
- hirvimies
Mullon ollut 450 foreman ny puoltoista vuotta,
siilon aurattu, vejetty puut ja hirvet kuskattu akkaa ja pensoja pilkillä ja hyvi on pelannu.
Lähtee käyntiin kovallaki pakkasella ku palmun alta. Maavara on se jota sais olla enempi vaan pääseehän tolla ku vähän kattoo...Ei se mikään rallipeli oo vaan kantavuutta siinon paljo.- Sammy
Jeeps! Tein päätöksen...400 polle saa riittää, siinä kun on noi kikkeet mukana jo. Polles on maavaraa, levyjarrut, erillisjousitettu takapää, yms. yms. Hinta ja hyvitys vanhasta tuntu olevan about kohillaan myös. Pollesta oon kyl lukenu että on kaikkee pientä onkelmaa ollu, mutta yleensä nois foorumeis on vaan sitte niitten kommentteja eikä kukaan toitota jos homma toimii. Ovat kyllä sanoneet että pollella ei aja lähesköön niin isoja kilometrejä kun Hondalla, mutta katotaan nyt sitte.
Kiitän kaikkia kommenteista.
T: Sammy
- JESH!
Kyllä Polle vaikuttaa ihan kunnon työkoneelta mutta joistain -03 malleista vaan puuttuu bensamittari ja kun kulutus on jotain 10-15L satasella riippuen mitä tekee niin varakanisteri on syytä olla kädenulottuvilla.
- polarisman
Ihan kohtuu hyvä peli on tuo 400 menemään. Jaksaa vetää rankakärryä joka täynnä 3m-5m rankaa. Hyväksi metsäkäytössä sen tekee tuo erillisjousitus joka on myös taka-akselilla, meno on tasaista ja jouheaa. Vinssiä ei meilla edessä ole, pari kertaa kyllä olisi tarvittu sitäkin koska tuo rankakuorman uudelleen purku ja lastaus käy kyllä työstäkin :), tosin siinä ei tehotkaan auto jos ei pitoja ole. Itse olen ollut mitä suuremmissa määrin tyytyväinen tähän käytössä olevaan polle400 ja rankakärry-yhdistemään koska paino ei nouse kohtuuttoman suureksi ja täten pintapaino pysyy pienenä ja meno on varmempaa jopa pahoissakin hetteiköissä.
Toki tuo 700 twin olisi hieno peli, jos siinä olisi vielä nuo mainitsemasi varusteet mukana.
Pahassa saumassa olet kyllä nyt, ottaako pienempi ja varustellumpi vai iso ilman varusteita. Ei tod. käy kateeksi tilannettasi :D.
Melkeimpä kannattaa laskeskella mitä maksaa nuo "puutuvat" varusteet 700 ja päättää sitten asiasta.
Kevään jatkoja o/.- polarisman
Tuli sitten jälkikäteen luettua koko viestiketju, joten onneksi olkoon vaan uudelle pollelle ja omistajalle. Sitä en tiedä joko omistat rankakärryn mutta voin hyvällä omalla tunnolla kehua linkin taka löytyvää kärryä. ko. kärry on toimiva kokonaisuus ja samalla siihen saa kippilavan vaihdettua kätevästi.
http://www.snowexpert.com/suomi/finindex.htm
Hinta nyt on vähän suolainen mutta jos satut tuntemaan jonkun maanviljelijän niin kysäiseppä josko hän olisi ostamassa sitä kärryä "itselleen", näin toimien saat alv:n verran hintaa pois :). - Sammy
polarisman kirjoitti:
Tuli sitten jälkikäteen luettua koko viestiketju, joten onneksi olkoon vaan uudelle pollelle ja omistajalle. Sitä en tiedä joko omistat rankakärryn mutta voin hyvällä omalla tunnolla kehua linkin taka löytyvää kärryä. ko. kärry on toimiva kokonaisuus ja samalla siihen saa kippilavan vaihdettua kätevästi.
http://www.snowexpert.com/suomi/finindex.htm
Hinta nyt on vähän suolainen mutta jos satut tuntemaan jonkun maanviljelijän niin kysäiseppä josko hän olisi ostamassa sitä kärryä "itselleen", näin toimien saat alv:n verran hintaa pois :).Kiitos polarisman vinkistä. Kärryn kanssa on jo tuossa säätöä tehty, juuri tyyliin alv pois. 700 Twin polle tosiaan jäi aikas kalliix kun vanhasta ei saanu yhtähyvin, eikä tinkiny mitään kikkeitäkään kyytii. No, eilen päästelin pollella pidemmän pätkän ja hyvinhän toi kulkee, ihan riittävästi kyllä mun tarpeisiin, tehoakin tuntus olevan. Jousitus on kyllä Suzukiin verrattuna aivan mahtava, vähän totuttelua ja uskallusta vaatii tuo ojanpohjien koluamine. Maavaran takia painopiste on huomattavasti korkeammalla kun Suzukissa, samoista paikoista mistä suzukilla heittämällä niin pollella piti vähän vexlata ja tunnustella. No se oli eka kerta koneen selässä maastossa, kyllä se siitä kun oppii sen kujeet.
Seuraava mönkkäri minkä ostan on Suzuki KingQuad 700 EFI, jos sitä sitten joskus aletaan tuomaan suomeen, kun se tulee markkinoille. Siinä on varmasti kunnon peli ja IRS -jousitus ja 1 pyttynen ruiskukone! Pitääkin vissii varotella jo suzukin maahantuontia että ottavat etes sen ohjelmaansa. Tuovat muuten huonosti noita Suzukeja maahan, vaan näitä kinneri malleja, vaikka 700 Twinpeaks olis olemassa. Tuo edellinen olisi varmaan paljon halvempikin kun esim. pollen 700 Twin!!!
T: Sammy - Sammy
Sammy kirjoitti:
Kiitos polarisman vinkistä. Kärryn kanssa on jo tuossa säätöä tehty, juuri tyyliin alv pois. 700 Twin polle tosiaan jäi aikas kalliix kun vanhasta ei saanu yhtähyvin, eikä tinkiny mitään kikkeitäkään kyytii. No, eilen päästelin pollella pidemmän pätkän ja hyvinhän toi kulkee, ihan riittävästi kyllä mun tarpeisiin, tehoakin tuntus olevan. Jousitus on kyllä Suzukiin verrattuna aivan mahtava, vähän totuttelua ja uskallusta vaatii tuo ojanpohjien koluamine. Maavaran takia painopiste on huomattavasti korkeammalla kun Suzukissa, samoista paikoista mistä suzukilla heittämällä niin pollella piti vähän vexlata ja tunnustella. No se oli eka kerta koneen selässä maastossa, kyllä se siitä kun oppii sen kujeet.
Seuraava mönkkäri minkä ostan on Suzuki KingQuad 700 EFI, jos sitä sitten joskus aletaan tuomaan suomeen, kun se tulee markkinoille. Siinä on varmasti kunnon peli ja IRS -jousitus ja 1 pyttynen ruiskukone! Pitääkin vissii varotella jo suzukin maahantuontia että ottavat etes sen ohjelmaansa. Tuovat muuten huonosti noita Suzukeja maahan, vaan näitä kinneri malleja, vaikka 700 Twinpeaks olis olemassa. Tuo edellinen olisi varmaan paljon halvempikin kun esim. pollen 700 Twin!!!
T: SammyTässä vakoilukuvia edellisessä viestissäni mainitsemastani Suzukista:
http://www.atvconnection.com/atvconnection/New-Suzuki-King-Quad-700-EFI.cfm
Uhh, voi verme tulee rulaan...
T: Sammy - polarisman
Sammy kirjoitti:
Kiitos polarisman vinkistä. Kärryn kanssa on jo tuossa säätöä tehty, juuri tyyliin alv pois. 700 Twin polle tosiaan jäi aikas kalliix kun vanhasta ei saanu yhtähyvin, eikä tinkiny mitään kikkeitäkään kyytii. No, eilen päästelin pollella pidemmän pätkän ja hyvinhän toi kulkee, ihan riittävästi kyllä mun tarpeisiin, tehoakin tuntus olevan. Jousitus on kyllä Suzukiin verrattuna aivan mahtava, vähän totuttelua ja uskallusta vaatii tuo ojanpohjien koluamine. Maavaran takia painopiste on huomattavasti korkeammalla kun Suzukissa, samoista paikoista mistä suzukilla heittämällä niin pollella piti vähän vexlata ja tunnustella. No se oli eka kerta koneen selässä maastossa, kyllä se siitä kun oppii sen kujeet.
Seuraava mönkkäri minkä ostan on Suzuki KingQuad 700 EFI, jos sitä sitten joskus aletaan tuomaan suomeen, kun se tulee markkinoille. Siinä on varmasti kunnon peli ja IRS -jousitus ja 1 pyttynen ruiskukone! Pitääkin vissii varotella jo suzukin maahantuontia että ottavat etes sen ohjelmaansa. Tuovat muuten huonosti noita Suzukeja maahan, vaan näitä kinneri malleja, vaikka 700 Twinpeaks olis olemassa. Tuo edellinen olisi varmaan paljon halvempikin kun esim. pollen 700 Twin!!!
T: SammyMaltilla kun ajat niin menet tuolla sporrtipollella sellaisista paikoista missä jalkamieskin on vaikeuksissa, usko pois vaan.
Normaali metsätie ojan ylitys on pelkkä suupala pollelle vaikka luiskat on n. 60 asteen kulmassa ojan kummankin puolen ja pohjan leveys on n. 50 cm. Isän mielestä se oli "vähän villin näköistä" kun ojaan ajettaessa kuski(minä) seisoi etulokarien päällä tasapainottamassa konetta ja pois tullessa sitten seisotiin takalokarien päällä ja nojattiin ohjaustankoon että etupyörillä olisi painoa ja pitoa ja samalla estämässä ylipyörähdystä. Tämä siis pelkällä koneella, ei kärry perässä sentään, ja ojalla sentään syvyyttä vähän yli metrin verran :). Päänkokoisessa louhikossa ajo onnistuu helposti, kiitos erillisjousituksen joka takaa jonkinmoisen pidon koko ajon aikana. Metsässä kun ajaa niin helpottaa kummasti kääntymistä kun nojaa eteenpäin kääntösuuntaan nähden.
Kulkupuolesta sen verran että pollen oman mittarin mukaan 4-veto päällä pääsee n. 70km/h ja takapotkulla 90km/h, tosin itsellä järki on kieltänyt pelkällä takapotkulla ajon johtuen suht lyhyestä akselivälistä, tällöin liikkeet nimittäin ovat tosi äkkinäisiä, kokeiltu on.
Tuo 700 suzu kyllä näytti aika messevältä peliltä, myönnetään :).
Jatkoja o/. - Sammy
polarisman kirjoitti:
Maltilla kun ajat niin menet tuolla sporrtipollella sellaisista paikoista missä jalkamieskin on vaikeuksissa, usko pois vaan.
Normaali metsätie ojan ylitys on pelkkä suupala pollelle vaikka luiskat on n. 60 asteen kulmassa ojan kummankin puolen ja pohjan leveys on n. 50 cm. Isän mielestä se oli "vähän villin näköistä" kun ojaan ajettaessa kuski(minä) seisoi etulokarien päällä tasapainottamassa konetta ja pois tullessa sitten seisotiin takalokarien päällä ja nojattiin ohjaustankoon että etupyörillä olisi painoa ja pitoa ja samalla estämässä ylipyörähdystä. Tämä siis pelkällä koneella, ei kärry perässä sentään, ja ojalla sentään syvyyttä vähän yli metrin verran :). Päänkokoisessa louhikossa ajo onnistuu helposti, kiitos erillisjousituksen joka takaa jonkinmoisen pidon koko ajon aikana. Metsässä kun ajaa niin helpottaa kummasti kääntymistä kun nojaa eteenpäin kääntösuuntaan nähden.
Kulkupuolesta sen verran että pollen oman mittarin mukaan 4-veto päällä pääsee n. 70km/h ja takapotkulla 90km/h, tosin itsellä järki on kieltänyt pelkällä takapotkulla ajon johtuen suht lyhyestä akselivälistä, tällöin liikkeet nimittäin ovat tosi äkkinäisiä, kokeiltu on.
Tuo 700 suzu kyllä näytti aika messevältä peliltä, myönnetään :).
Jatkoja o/.Juu, ojan ylitys suoraan on kyllä aika simppeli, mutta kun kallistutuksia on enemmän ja joutuu tasapainoilemaan 3:lla pyörällä. Esim jos olet sen ojan pohjalla ojan suuntaisesti ja päätät nousta sieltä ylös, siinä kohtaa eilen piti vexlata kone poikkipäin, en vielä uskaltanut ruveta koittaan sieltä suinpäin kääntymistä ylämäkeen. Totutellaan ensin vähä, kyyl se tästä.
Ohroat rules ;D!!! http://www.highlifter.com/ - polarisman
Sammy kirjoitti:
Juu, ojan ylitys suoraan on kyllä aika simppeli, mutta kun kallistutuksia on enemmän ja joutuu tasapainoilemaan 3:lla pyörällä. Esim jos olet sen ojan pohjalla ojan suuntaisesti ja päätät nousta sieltä ylös, siinä kohtaa eilen piti vexlata kone poikkipäin, en vielä uskaltanut ruveta koittaan sieltä suinpäin kääntymistä ylämäkeen. Totutellaan ensin vähä, kyyl se tästä.
Ohroat rules ;D!!! http://www.highlifter.com/Juu, oikeassa olet että kone kannattaa kääntää ensin poikkipäin ojassa kun sieltä pois nousee muuten painopiste muuttuu liikaa sivulle nousukulman suhteen ja varmasti heittää nurin niskoin koneen ja kuskin.
Kävin vilkaisemmassa tuota sivua minkä laitoit, omalla kohdalle osuu tuo ylin kuva sekä 4 kuva ylhäältä, meno on välillä tuollaista, joskus jopa kärry perässä :).
*onneks emäntä pesee pyykit :DD* - Wilpo
polarisman kirjoitti:
Maltilla kun ajat niin menet tuolla sporrtipollella sellaisista paikoista missä jalkamieskin on vaikeuksissa, usko pois vaan.
Normaali metsätie ojan ylitys on pelkkä suupala pollelle vaikka luiskat on n. 60 asteen kulmassa ojan kummankin puolen ja pohjan leveys on n. 50 cm. Isän mielestä se oli "vähän villin näköistä" kun ojaan ajettaessa kuski(minä) seisoi etulokarien päällä tasapainottamassa konetta ja pois tullessa sitten seisotiin takalokarien päällä ja nojattiin ohjaustankoon että etupyörillä olisi painoa ja pitoa ja samalla estämässä ylipyörähdystä. Tämä siis pelkällä koneella, ei kärry perässä sentään, ja ojalla sentään syvyyttä vähän yli metrin verran :). Päänkokoisessa louhikossa ajo onnistuu helposti, kiitos erillisjousituksen joka takaa jonkinmoisen pidon koko ajon aikana. Metsässä kun ajaa niin helpottaa kummasti kääntymistä kun nojaa eteenpäin kääntösuuntaan nähden.
Kulkupuolesta sen verran että pollen oman mittarin mukaan 4-veto päällä pääsee n. 70km/h ja takapotkulla 90km/h, tosin itsellä järki on kieltänyt pelkällä takapotkulla ajon johtuen suht lyhyestä akselivälistä, tällöin liikkeet nimittäin ovat tosi äkkinäisiä, kokeiltu on.
Tuo 700 suzu kyllä näytti aika messevältä peliltä, myönnetään :).
Jatkoja o/.Iteltäni löytyy kans noin kuukauden vanha 400 Sportman. Mulla kulkee nelivedolla ja takavedolla samaa nopeutta. Kun nelivetokatkaisin on 4WD asennossa niin tiellä ajettaessa se on silti takavetoinen. Vain jos etu ja takapyörien välille tulee nopeus ero nelivetokytkeytyy päälle.
Todella tyytyväinen olen ollut. Menee kyll niin pahoista paikoista että ite putoaa ennen kyydistä pois. Joskus kyll olisi voinut olla tehoa enemmän, varsinkin sillon kun kärryt perässä (täynnä kiviä) ja ajaa pellolla.
- Sammy
Morotus! Maailmalla puhuttaa tuon 700 Twin kaasarikoneen laakeri viat. Niitä on kuulemma hyvin taajaan ja luultavasti aina sama puoli. Kyseessä on toisen kiertokangen kampiakselin pään laakeri. On ollu analyysejä etä öljyn saanti kyseiseen laakeriin olisi puutteellinen, sitten taas että laakeroinnissa oli väljyyttä jo tehtaalta lähtiessään. No, ei mitenkään ole tarkoitus pelotella, mutta tällaista olen paljon lukenut. Toivon kaikille 700 omistajille onnea laitteensa suhteen! ;D Tämä tietysti kopsahtaa omaan nilkkaan!!! :D
T: Sammy - Sammy
Pitäs tehä vähän huoltoa, vaihdella öljyjä ja öljyn suodatin. Mitä öljyä olette käyttäny polariksessanne, tarviiko kytkinlisäaineellista öljyä(moottoripyörä öljy)`,mulla toi SP 400? Entäs mitä öljynsuodatinta käytätte, Polarista vai Frammia? Pollen kamat on tosi hintavia ainakin tos merkkiliikkees, six oon vähä kattellu vaihtoehtoja, en tiä saako tota frammia sit varaosaliikkeistä ja minkä hintane lie. Käyttöohjeessa tietenkin pyydetään käyttämään polariksen omia vermeitä, sehän on selvä.
Kertokaas vähä huoltokokemuksia...
T: Sammy
PS. Suzuki oli paljo yxinkertasempi huoltaa, pollessa saa vaihtaa sen seittämät öljyt, mutta mikäs sen kivempaa kun huolto ja puunaus! ;D- polle 600 twin
mun miälestä jos ostaa nuan kalliin koneen kumma jos ei saa alakuperääsiä osia ja öliyjä irti,eihän se takuukaan vastaa jos siälä kaikenmaailman sälää käyttää,se on ajokustannuksis tua hualto niin piäni tekijä ,että siitä ei kannata tinkiä.ainakin tiätää että alakuperääset öliyt ja suarattimet on testattu ja täyttää kaikki laatuvaatimukset
- Sammy
polle 600 twin kirjoitti:
mun miälestä jos ostaa nuan kalliin koneen kumma jos ei saa alakuperääsiä osia ja öliyjä irti,eihän se takuukaan vastaa jos siälä kaikenmaailman sälää käyttää,se on ajokustannuksis tua hualto niin piäni tekijä ,että siitä ei kannata tinkiä.ainakin tiätää että alakuperääset öliyt ja suarattimet on testattu ja täyttää kaikki laatuvaatimukset
Joo, no tolla asenteella suomes ei tu mönkijän hinnat eikä niiden osat halventuun kun kaikki maksaa suosista MOLLUKOITA! Ehkä sä haluut maksaa, mä en! Varaosien ja lisävarusteiden hinnat on pilvis, kun ei o muita vaihtoehtoja, ulkomailla kyllä on mutta niitäpä ei tuoda suomeen. Suodattimiakin löytyy monen merkkistä ja juuri tuota laitetta varten tehtyjä ja halvemmalla. No, mielummin olisin kuullu vinkkejä ja kommenttia muista öljyistä ja suodattimista.
Edellisessä merkkihuollossa oli käytetty Sofima merkkistä suodatinta, eikä ollu pollen öljyäkään ja työt oli maksanu 50€ - Asentelija1212
Sammy kirjoitti:
Joo, no tolla asenteella suomes ei tu mönkijän hinnat eikä niiden osat halventuun kun kaikki maksaa suosista MOLLUKOITA! Ehkä sä haluut maksaa, mä en! Varaosien ja lisävarusteiden hinnat on pilvis, kun ei o muita vaihtoehtoja, ulkomailla kyllä on mutta niitäpä ei tuoda suomeen. Suodattimiakin löytyy monen merkkistä ja juuri tuota laitetta varten tehtyjä ja halvemmalla. No, mielummin olisin kuullu vinkkejä ja kommenttia muista öljyistä ja suodattimista.
Edellisessä merkkihuollossa oli käytetty Sofima merkkistä suodatinta, eikä ollu pollen öljyäkään ja työt oli maksanu 50€Parempi sunki runkku on viiä vaan se sinne huoltoon säret vaan sen sun uuden lelun. Mitä vittua jollaki mönkijällä tekee... Muka tuö hommia vitut traktorit on sitä varten ei niillä saa ku hermot meneen kun alkaa leikkiin niillä leluilla. Ne on lasten leluja ei täydet jätkät mitään mönkijää tarvi
- nummipusula
Asentelija1212 kirjoitti:
Parempi sunki runkku on viiä vaan se sinne huoltoon säret vaan sen sun uuden lelun. Mitä vittua jollaki mönkijällä tekee... Muka tuö hommia vitut traktorit on sitä varten ei niillä saa ku hermot meneen kun alkaa leikkiin niillä leluilla. Ne on lasten leluja ei täydet jätkät mitään mönkijää tarvi
Kokeileppa survoa se isäsi vanha zetori tukkikärryn kanssa samoihin paikkoihin minne polle ja rankakärry pääsee.Taitaa olla seuraavaksi apuna PEKKANISKA joka nostaa Zetorin kärryn ja sinut saappainesi pas... takaisin traktorikulkuiselle maaperälle.
Ja jotkut käsittelevät metsäänsä hieman hellävaraisemmin.Ei kuusenjuuret tykkää möyrimisestä.
Ja mitä huoltoihin tulee niin jokainen huoltaa tyylillään.
PS:Zetorikin tarvitsee huoltoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862