Mietteitä ja ihmetyksiä

Mietteliäs Uunotar

Heipsan,
olen aloittanut aktiivisen meditoinnin. Siinä maaliskuussa aloitin noin 2-3 krt. cd-levyltä ja nyt aktiivisesti jokapäivä 20 minuuttia käyn cd:n läpi.
Yksi outo tuntemus minulla on ollut. Eli joogan ja medin jälkeen seuraavana päivänä koin luonnossa kävellessäni kasvit ja puut tavallista syvemmin ja voimakkaammin. Todella dramaattisesti. Kokemus ei ollut epämiellyttävä, mutta ei miellyttäväkään.
Lisäksi koen, että näen luonnon esim. kukkien värit tavallista syvemmin ja kauniimmin. Saatan esim. tuijottaa ulkona männyn oksia aivan haltioituneita.
Tavallaan tietoisuus on päällä. Liksäksi olen lakannut syömästä sokeria. Karkit ovat kertakaikkisen vastenmielisiä. Muuta en ole vielä tähän hätään havainnut. Ajatusten ja tunteiden seuraaminen sivusta on vaikeaa, mutta ehkä se tilanne vielä tulee, että onnistun.
Mutta miten tästä eteenpäin. Säästän rahaa syksyllä alkavalle meditointikurssille.
Kiinnostaisi vain tietää, että mitä ne syvemmät kokemukset ovat sitten jotka ovat tulossa vai tuleeko niitä ollenkaan. Onko tämä se kokemus sitten lopulta.
Joogakeskusteluissa toisaalta totean, että sakki on mieleltään pimeää, toisaalta tuntuu, että tietävät enemmän kuin minä. Minkään lahkoon en nyt halua liittyä ja uskontoihinkin suhtaudun epäillen.

16

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatka vaan

      Jatka vaan ihan rauhassa tuota harrastustasi. Aistisi syvenevät ja mielesi rauhoittuu. Voihan sieltä välillä putkahtaa esiin pieltä painavia asioitakin, mutta anna pulpahtaa. Rauhaa ja iloista mieltä sieltä on tulossa. Tiedätkö, että buddhalaisilla on aivojen mielihyväkeskus keskimäärin suurempi kuin muilla, ja se mielihyvän tunne to iloa elämään ilman keinotekoisia aineita meditoinnin voimalla.

      • Mietteliäs Uunotar

        Kiitos, juuri tuota olotilaa tavoittelenkin. Joten jatkan harjoittelua omatoimisesti ja hakeudun vielä jollekin viikonloppukurssille, kunhan saan rahat kokoon.


      • hop
        Mietteliäs Uunotar kirjoitti:

        Kiitos, juuri tuota olotilaa tavoittelenkin. Joten jatkan harjoittelua omatoimisesti ja hakeudun vielä jollekin viikonloppukurssille, kunhan saan rahat kokoon.

        Meditaatio ja mantrat kuuluvat ns. joogaprosessiin, jolla pyritään transsiin ja korkeampaan tietoisuuteen kohti kosmista jumaluutta. Jooga voi kyllä väliaikaisesti antaa jotakin helpotusta, joogassa ja muissa meditaatioharjoituksissa pyrkimyksenä on mielen tyhjennys, joka joillekin on onnistunut. Seurauksena voi olla meditaatiopsykoosi, joka aiheuttaa mahdollisesti pysyvän mielenterveysongelman.


      • arjuuna
        hop kirjoitti:

        Meditaatio ja mantrat kuuluvat ns. joogaprosessiin, jolla pyritään transsiin ja korkeampaan tietoisuuteen kohti kosmista jumaluutta. Jooga voi kyllä väliaikaisesti antaa jotakin helpotusta, joogassa ja muissa meditaatioharjoituksissa pyrkimyksenä on mielen tyhjennys, joka joillekin on onnistunut. Seurauksena voi olla meditaatiopsykoosi, joka aiheuttaa mahdollisesti pysyvän mielenterveysongelman.

        Meditaatio on monen laista meditaatiota, mutta mikä on oikeaa meditaatiota, se on taas toinen kysymys
        Jos meditaatiota harjoitetaan jonkun järjestelmän mukaan, jossa tavoitteena on saada kykyjä, niin se on vääränlaista, sillä oikessa maditaatiossa, keskitytään äärettömään, ja sitä kautta mieln tyhjentämiseen sisällöstään, eli itsensä tuntemiseen, ja ymmärtämiseen, jolloin mieli tyhjenee, ja oivallus tulee
        Meditaatiossa ei saa olla pyydettä valaistumisesta, eikä kykyjen saavuttamiseseta, sillä tuo mielen sisältö on
        aikaa ja ainetta, sekä syyn ja seurauksen lain alainen, joten se ei voi valaistua ennenkuin, mielen sisältö on ymmärretty, psykologista perimäänsä myöten
        Maailmankaikkeus on ajattomassa meditaatiotilassa, ja siihen meditaatiolla on tarkoitus yhtyä, ja elää siinä, sillä ihmisen mielen perusta on sitä
        Ajan ja materian synnyttämä ajattelija, ego, sielu on esteenä tälle ajattomalle kuolemattomalle mielen perusta ilmenemiselle meissä
        Ihmisen ego, sielu on se jolle esm. kristin usko lupaa ikuista elämää taivaassa kuoleman jälkeen.
        Miksi kuoleman jälkeen taivaassa, kun taivas on tässä ja nyt
        Sen takia, että sielut eivät haihtuisi pois totuuden ymmärtämisen seurauksena, vaan syntyisivät yhä uudelleen ja uudelleen, näin sielut ikuistuisivat karman jatkumisen kautta
        Kristiusko kieltää jyrkästi jälleensyntymän, sillä jos se myönnettäisiin, niin pohja koko opilta putoaisi pois


      • Mietteliäs Uunotar
        arjuuna kirjoitti:

        Meditaatio on monen laista meditaatiota, mutta mikä on oikeaa meditaatiota, se on taas toinen kysymys
        Jos meditaatiota harjoitetaan jonkun järjestelmän mukaan, jossa tavoitteena on saada kykyjä, niin se on vääränlaista, sillä oikessa maditaatiossa, keskitytään äärettömään, ja sitä kautta mieln tyhjentämiseen sisällöstään, eli itsensä tuntemiseen, ja ymmärtämiseen, jolloin mieli tyhjenee, ja oivallus tulee
        Meditaatiossa ei saa olla pyydettä valaistumisesta, eikä kykyjen saavuttamiseseta, sillä tuo mielen sisältö on
        aikaa ja ainetta, sekä syyn ja seurauksen lain alainen, joten se ei voi valaistua ennenkuin, mielen sisältö on ymmärretty, psykologista perimäänsä myöten
        Maailmankaikkeus on ajattomassa meditaatiotilassa, ja siihen meditaatiolla on tarkoitus yhtyä, ja elää siinä, sillä ihmisen mielen perusta on sitä
        Ajan ja materian synnyttämä ajattelija, ego, sielu on esteenä tälle ajattomalle kuolemattomalle mielen perusta ilmenemiselle meissä
        Ihmisen ego, sielu on se jolle esm. kristin usko lupaa ikuista elämää taivaassa kuoleman jälkeen.
        Miksi kuoleman jälkeen taivaassa, kun taivas on tässä ja nyt
        Sen takia, että sielut eivät haihtuisi pois totuuden ymmärtämisen seurauksena, vaan syntyisivät yhä uudelleen ja uudelleen, näin sielut ikuistuisivat karman jatkumisen kautta
        Kristiusko kieltää jyrkästi jälleensyntymän, sillä jos se myönnettäisiin, niin pohja koko opilta putoaisi pois

        Mielenkiintoisia ajatelmia. En kuitenkaan usko ihan tuohon aikaisemman kirjoittajan teoriaan psykoosista. Täytyy ehkä olla jo jotain alttiutta pohjalla ennenkuin psykoosiin voi vaipua.

        Toisaalta jälkimmäinen kirjoittaja siirtyy jo kohden jälleensyntymää. Oli kyse sitten kristinuskosta tai jälleensyntymästä asiaa on minun vähän vaikea lähestyä. Silti olen hetkittäinen aistivani aikaisemmista joogakokemuksista ja nyt lyhyen meditaatiourani aikana jonkinlaisen suuremman virran. On se sitten oman mielen tuote tai sitten jokin suurempi, valtava voima, jota en vielä pysty hahmottamaan, että mistä on kyse. Eikä ole toki tarvettakaan luokitella tai määritellä mitään. Mitkään taikatemppukyvyt eivät minulle ole tärkeitä. Juuri tuo tietoisuuden selkiytyminen on se tärkein tavoite, jota kohen haluan pyrkiä. Olen jopa tähän kohtaan päätyessäni tyytyväinen saavutuksiin. En tiedä, että onko vielä jotain lisää mihin mieli voi vielä matkata. Matka vähän peloittaa, mutta olen vielä utelias, josko sittenkin vielä saisin jotain lisää omaan mieleeni.

        Koko meditaatioasiaa opiskellessa tulee erilaisia koulukuntia ja oppeja vastaan. Hyvinkin vahvoja mielipiteitä. Onkin hyvin vaikeaa erottaa "totuus" ja kentien joudun hyväksymään myös sen, että koko totuutta ei ole välttämättä olemassakaan.


      • -QW-
        Mietteliäs Uunotar kirjoitti:

        Mielenkiintoisia ajatelmia. En kuitenkaan usko ihan tuohon aikaisemman kirjoittajan teoriaan psykoosista. Täytyy ehkä olla jo jotain alttiutta pohjalla ennenkuin psykoosiin voi vaipua.

        Toisaalta jälkimmäinen kirjoittaja siirtyy jo kohden jälleensyntymää. Oli kyse sitten kristinuskosta tai jälleensyntymästä asiaa on minun vähän vaikea lähestyä. Silti olen hetkittäinen aistivani aikaisemmista joogakokemuksista ja nyt lyhyen meditaatiourani aikana jonkinlaisen suuremman virran. On se sitten oman mielen tuote tai sitten jokin suurempi, valtava voima, jota en vielä pysty hahmottamaan, että mistä on kyse. Eikä ole toki tarvettakaan luokitella tai määritellä mitään. Mitkään taikatemppukyvyt eivät minulle ole tärkeitä. Juuri tuo tietoisuuden selkiytyminen on se tärkein tavoite, jota kohen haluan pyrkiä. Olen jopa tähän kohtaan päätyessäni tyytyväinen saavutuksiin. En tiedä, että onko vielä jotain lisää mihin mieli voi vielä matkata. Matka vähän peloittaa, mutta olen vielä utelias, josko sittenkin vielä saisin jotain lisää omaan mieleeni.

        Koko meditaatioasiaa opiskellessa tulee erilaisia koulukuntia ja oppeja vastaan. Hyvinkin vahvoja mielipiteitä. Onkin hyvin vaikeaa erottaa "totuus" ja kentien joudun hyväksymään myös sen, että koko totuutta ei ole välttämättä olemassakaan.

        Vallalla on käsitys, jossa eri uskontojen takana nähdään sama jumala. Tämän käsityksen mukaan kaikki uskonnot johtavat lopulta samaan taivaaseen. Ainoa käsitys, jota ei hyväksytä, on se, joka opettaa totuuden olevan yksi. New ageliike pyrkii sulauttamaan yhteen kaikki kristilliset ja pakanauskonnot. New age kannattajat odottavat uuden ajan koittamista, jolloin ihmiset hyväksyvät heidän oppinsa. Olemme ihmiskuntana siirtymässä aikakauteen, jolloin viha Kristusta ja hänen seuraajiaan kohtaan saa ennen näkemättömät mittasuhteet. New agelaiset hyväksyvät mieluummin idän uskonnot ja niiden mystiikan epäjumalineen kuin rakkauden Jumalan tekemät ihmeet. Se, että taivaaseen pääsee vain Jeesukseen uskomalla on jo ajatuksenakin heille hullutus, jota on vastustettava kaikin tavoin.


      • Virtaa..
        Mietteliäs Uunotar kirjoitti:

        Mielenkiintoisia ajatelmia. En kuitenkaan usko ihan tuohon aikaisemman kirjoittajan teoriaan psykoosista. Täytyy ehkä olla jo jotain alttiutta pohjalla ennenkuin psykoosiin voi vaipua.

        Toisaalta jälkimmäinen kirjoittaja siirtyy jo kohden jälleensyntymää. Oli kyse sitten kristinuskosta tai jälleensyntymästä asiaa on minun vähän vaikea lähestyä. Silti olen hetkittäinen aistivani aikaisemmista joogakokemuksista ja nyt lyhyen meditaatiourani aikana jonkinlaisen suuremman virran. On se sitten oman mielen tuote tai sitten jokin suurempi, valtava voima, jota en vielä pysty hahmottamaan, että mistä on kyse. Eikä ole toki tarvettakaan luokitella tai määritellä mitään. Mitkään taikatemppukyvyt eivät minulle ole tärkeitä. Juuri tuo tietoisuuden selkiytyminen on se tärkein tavoite, jota kohen haluan pyrkiä. Olen jopa tähän kohtaan päätyessäni tyytyväinen saavutuksiin. En tiedä, että onko vielä jotain lisää mihin mieli voi vielä matkata. Matka vähän peloittaa, mutta olen vielä utelias, josko sittenkin vielä saisin jotain lisää omaan mieleeni.

        Koko meditaatioasiaa opiskellessa tulee erilaisia koulukuntia ja oppeja vastaan. Hyvinkin vahvoja mielipiteitä. Onkin hyvin vaikeaa erottaa "totuus" ja kentien joudun hyväksymään myös sen, että koko totuutta ei ole välttämättä olemassakaan.

        "Virta"

        Olen myös havainnut virran olemassa olon.

        Kävelin muuanna päivänä metsässä kun yhtäkkiä olin tietoinen tuon virran olemassaolosta.

        Se oli autuuden virta joka kattoi kaikkeuden.

        Näin jälkikäteen muistan ajatteleeni kun virta virtasi, että mikäs juttu se tämmöinen on. En tiennyt aikaisemmin, että semmoista on olemassakaan.

        Virran virratessa ajatustoiminto oli myös käynnissä.

        Jossain vaiheessa kävelyä ajatustoiminto päättyi kokonaan ja oli vain virta, ei mitään muuta.
        Ei ollut maailmaa, ei ihmisiä, ei ajatustoimintoa, ei minää, ei mitään muuta kun tuo virta.

        Jossain vaiheessa virran virratessa ajatustoiminto alkoi taas ja sitä myöten oli taas tietoinen minästä ja maailmasta. Ja virta virtasi edelleen.

        Seuraavana päivänä kun heräsi virtaa ei enään tiedostanut, eikä sen päivän jälkeen ole sitä tiedostanutkaan.


      • Mietteliäs Uunotar
        -QW- kirjoitti:

        Vallalla on käsitys, jossa eri uskontojen takana nähdään sama jumala. Tämän käsityksen mukaan kaikki uskonnot johtavat lopulta samaan taivaaseen. Ainoa käsitys, jota ei hyväksytä, on se, joka opettaa totuuden olevan yksi. New ageliike pyrkii sulauttamaan yhteen kaikki kristilliset ja pakanauskonnot. New age kannattajat odottavat uuden ajan koittamista, jolloin ihmiset hyväksyvät heidän oppinsa. Olemme ihmiskuntana siirtymässä aikakauteen, jolloin viha Kristusta ja hänen seuraajiaan kohtaan saa ennen näkemättömät mittasuhteet. New agelaiset hyväksyvät mieluummin idän uskonnot ja niiden mystiikan epäjumalineen kuin rakkauden Jumalan tekemät ihmeet. Se, että taivaaseen pääsee vain Jeesukseen uskomalla on jo ajatuksenakin heille hullutus, jota on vastustettava kaikin tavoin.

        Luin tuossa juuri Tollea kirjatossa. Hän kyseleekin, että mitäs jos taivas onkin jo tässä ja nyt. Meidän kaikkien ulottuvilla.
        Viha on sinänsä vieras termi minulle. Jos on tarkoituksena tavoitella lempeää mieltä, niin, mistä siis viha pulppuaisi-


      • Mietteliäs Uunotar
        Virtaa.. kirjoitti:

        "Virta"

        Olen myös havainnut virran olemassa olon.

        Kävelin muuanna päivänä metsässä kun yhtäkkiä olin tietoinen tuon virran olemassaolosta.

        Se oli autuuden virta joka kattoi kaikkeuden.

        Näin jälkikäteen muistan ajatteleeni kun virta virtasi, että mikäs juttu se tämmöinen on. En tiennyt aikaisemmin, että semmoista on olemassakaan.

        Virran virratessa ajatustoiminto oli myös käynnissä.

        Jossain vaiheessa kävelyä ajatustoiminto päättyi kokonaan ja oli vain virta, ei mitään muuta.
        Ei ollut maailmaa, ei ihmisiä, ei ajatustoimintoa, ei minää, ei mitään muuta kun tuo virta.

        Jossain vaiheessa virran virratessa ajatustoiminto alkoi taas ja sitä myöten oli taas tietoinen minästä ja maailmasta. Ja virta virtasi edelleen.

        Seuraavana päivänä kun heräsi virtaa ei enään tiedostanut, eikä sen päivän jälkeen ole sitä tiedostanutkaan.

        Olet tavoittanut juuri sellaista, mitä minäkin olen kokenut. Edelleen yritän sitä tavoitella joogan ja meditoinnin avulla. :)


      • Virtaa.
        Mietteliäs Uunotar kirjoitti:

        Olet tavoittanut juuri sellaista, mitä minäkin olen kokenut. Edelleen yritän sitä tavoitella joogan ja meditoinnin avulla. :)

        Kiitos.

        Erittäin hyvä kirja meditaatiosta.....tai mitä se ei ole, on:

        J.Krishnamurti: Erillisyyden päättyminen.

        Saman kirjoittajan kirja: Ajan päättyminen, sivulla 158 kerrotaan virran liikkeestä.

        Itsetutkimus/Itsetuntemus.

        Arthur Osborne: Ramana Maharshin opetuksia.
        J.Krishnamurti: Selkeyttä kohti.

        Rohkenen suositella.


      • Mietteliäs Uunotar
        Virtaa. kirjoitti:

        Kiitos.

        Erittäin hyvä kirja meditaatiosta.....tai mitä se ei ole, on:

        J.Krishnamurti: Erillisyyden päättyminen.

        Saman kirjoittajan kirja: Ajan päättyminen, sivulla 158 kerrotaan virran liikkeestä.

        Itsetutkimus/Itsetuntemus.

        Arthur Osborne: Ramana Maharshin opetuksia.
        J.Krishnamurti: Selkeyttä kohti.

        Rohkenen suositella.

        Kiitos, yritän katsoa, jos vaikka kirjastosta löytyisi.


      • avoin72
        arjuuna kirjoitti:

        Meditaatio on monen laista meditaatiota, mutta mikä on oikeaa meditaatiota, se on taas toinen kysymys
        Jos meditaatiota harjoitetaan jonkun järjestelmän mukaan, jossa tavoitteena on saada kykyjä, niin se on vääränlaista, sillä oikessa maditaatiossa, keskitytään äärettömään, ja sitä kautta mieln tyhjentämiseen sisällöstään, eli itsensä tuntemiseen, ja ymmärtämiseen, jolloin mieli tyhjenee, ja oivallus tulee
        Meditaatiossa ei saa olla pyydettä valaistumisesta, eikä kykyjen saavuttamiseseta, sillä tuo mielen sisältö on
        aikaa ja ainetta, sekä syyn ja seurauksen lain alainen, joten se ei voi valaistua ennenkuin, mielen sisältö on ymmärretty, psykologista perimäänsä myöten
        Maailmankaikkeus on ajattomassa meditaatiotilassa, ja siihen meditaatiolla on tarkoitus yhtyä, ja elää siinä, sillä ihmisen mielen perusta on sitä
        Ajan ja materian synnyttämä ajattelija, ego, sielu on esteenä tälle ajattomalle kuolemattomalle mielen perusta ilmenemiselle meissä
        Ihmisen ego, sielu on se jolle esm. kristin usko lupaa ikuista elämää taivaassa kuoleman jälkeen.
        Miksi kuoleman jälkeen taivaassa, kun taivas on tässä ja nyt
        Sen takia, että sielut eivät haihtuisi pois totuuden ymmärtämisen seurauksena, vaan syntyisivät yhä uudelleen ja uudelleen, näin sielut ikuistuisivat karman jatkumisen kautta
        Kristiusko kieltää jyrkästi jälleensyntymän, sillä jos se myönnettäisiin, niin pohja koko opilta putoaisi pois

        ja kristinusko...siis asiana oli se että Jumalan valtakunnan voi tuntea seurakunnassa ja ihmisen sisällä on Jumalan valtakunta. Näin sanoi jo Jeesus.


        Toisaalta olis kauhean kiva itsekin kokea tuo ajan virta tai yhteys kaikkeen. Tuskin meditaatio on suurin synneistä.


      • virta.
        avoin72 kirjoitti:

        ja kristinusko...siis asiana oli se että Jumalan valtakunnan voi tuntea seurakunnassa ja ihmisen sisällä on Jumalan valtakunta. Näin sanoi jo Jeesus.


        Toisaalta olis kauhean kiva itsekin kokea tuo ajan virta tai yhteys kaikkeen. Tuskin meditaatio on suurin synneistä.

        "Toisaalta olis kauhean kiva itsekin kokea tuo ajan virta tai yhteys kaikkeen. Tuskin meditaatio on suurin synneistä."

        Ajan virran lakatessa, toinen virta ilmenee, eikä sitä voida kokea.

        Ajan virran virratessa syntyy käsite "synti"

        Toisen virran virratessa ei käsitteitä ole, eikä mitään muutakaan, on vain virta..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe