Kotimyynti- remontti, katto, keittiö, ilmalämpö, jätevesi

Close 72%/2009

Kotimyynti kysesillä aloilla on suunnilleen samanlaista. Kaikki kotimyyntikonkarit keskustelemaan kaupan päättämisestä ja myyntiprosessista.
Itse teen työkseni kotimyyntiä. Asiakkaat hankintaan standilta, puhelimessa tai messuilta.
Mutta haluaisinkin vinkkejä ja uusia näkökantoja myyntiprosessiin.
Omani menee nyt suunnileen näin, asiakas ekana. Siteen käymme hänen kiinteistön ehdot lävitse ja samalla tiedustellaan tarpeita. Seuraavaksi pöydänääreen ja siellä kartoitamme lisää tarpeita tai luodaan niitä.
Käydään kuvista tuotetta lävitse. Menemme asiaan. Käymme sopimusehdot läpi ja hinnan esityksenkautta päätökseen.
Väli-, johdattelu- ja kaupanpäätöskysymyksiin haluaisin näkökulmia. Pyydättekö kauppaa missä vaiheessa, minkälaisilla kysymyksillä johdatte keskustelua oikeaan suuntaan. Millaisiin ostosingaaleihin asiakasta johdattelette? Paljon on prosentuaalinen osuus kaikista kaupoista, osuus ekalla käynnillä käydyistä kauposita. Miten esitätte kotimyyntiasiakirjan, vai unohtuuko se aina?
Millaisia myyntijohjia teillä on ollut. Mitkä on parhaat koulutuksistanne saadut vinkit?

6

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotimyyjä

      Aina asiakkaalla tutustutaan aluksi eli eka tunti jutellaan mukavia että saadaa luottamus. Sitten kartoitetaan tarve ja välipäätöksillä kohti kauppaa, eli kaikki materiaalit ja värit käydään läpi kunnes asiakas on valinnut sopivan kokonaisuuden. Joka asiasta kysytään asiakkaalta ja haetaan välipäätös. Lopuksi kysyn kalenteria ja ehdotan sieltä urakka ajankohtaa, sitten kun ajankohta on katsottu niin sitten näytetään kirjallisena hinta jottei asiakas pääse tinkaamaan tai luistamaan Kyllä/ei päätöksestä.

      • zZz-Z

        Ilmoitatko hinnan aina sopimuksessa vai toisella paperilla. Itselläni on ainakin se ongelma, kun hinta ilmoitetaan sopimuksessa, niin asiakas alkaa valumaan tuoliltaan. Kuinka kauan yleensä kaupankäynti remonttioalalla on kestänyt. Olen itse huomannut, että ensimmäinen 45 min kertoo jo lähes kaiken. Päästäänkö kauppoihin ja millä tyylillä.

        Onko rempontti puolella kuinka suuressa asemassa rahoitus. Käyttekö rahoituksen lävitse ennen hinnoittelua. Itse monesti teen rahoitushakemukset vasta konttorilla, mutta asiakkaalla jos tehdään rahoitushakemukset,
        niin menee aina hermo kun siinä kestää aikaa.


    • hormoonirami

      Kotimyynnissä etenkin olet asiakkaan armoilla. Koska asiakas on kotonaan herra. B2B myyjät eivät yleensä pärjää omilla opeillaan pitkälle. Jätetty tarjous on menetetty kauppa, vai?

      • Kotimyyjä

        Kyllä jätetty tarjous on menetetty kauppa. Ja rahoitus käydään läpi ennen hinnan antoa. Eli myyjä itse tietää hinnan sunnilleen niin kysyy että olisiko varaa laittaa sellanne vaikka 200€ kuukaudessa. Jos asiakas vastaa että on niin taas olla pykälän lähempänä kauppaa. Usein ennenkuin ilmoitan hinnan sopimuksella niin otan sopimuksen hyvissä ajoin pöydälle jotta asiakas ehtii "tottua" siihen. Vaan pahat pojat ja tytöt pärjää kotimyyjinä.


      • kotimyynti kiinnosta
        Kotimyyjä kirjoitti:

        Kyllä jätetty tarjous on menetetty kauppa. Ja rahoitus käydään läpi ennen hinnan antoa. Eli myyjä itse tietää hinnan sunnilleen niin kysyy että olisiko varaa laittaa sellanne vaikka 200€ kuukaudessa. Jos asiakas vastaa että on niin taas olla pykälän lähempänä kauppaa. Usein ennenkuin ilmoitan hinnan sopimuksella niin otan sopimuksen hyvissä ajoin pöydälle jotta asiakas ehtii "tottua" siihen. Vaan pahat pojat ja tytöt pärjää kotimyyjinä.

        Mitäs meinasit, jos asiakkaalla ei olekkaan rahaa laitta 200 €. Miten taklaat kuin asiakas kysyy, että kuinka pitkään laina-aikaan, millaisilla koroilla, paljon todelliset kustannukset?
        Teetkö rahoituspaperit ennen sopimusta? Lasketeko hinnan asiakkaalle eri paperille vai sopimukseen suoraan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe