Jalkapalloilun määritelmä:

Teotwawki

22 miestä juoksee 90 minuuttia pallon perässä ja lopulta Saksa voittaa pelin. Lähde Gary Lineker.

81

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se olet sinäkin hereillä ollut. Muut taitaa vielä vedellä hirsiä, mutta aika hyvin lohkaistu, viittaan aloitukseen.

• kieltämättä Saksan peli kulki ja ottelu oli viihdyttävää katsottavaa. Vaan aika aseeton oli Saksa välierissä Espanjaa vastaan ja tänään sitten katsotaan, kuka on maailmanmestari. Eikun kajat jäähtymään!

• Huomenta vaan !

Jalkapallo ei kiinnosta pätkääkään. Ja jos se kerran noin on määritelty, mitä siitä katsomaanja aikaansa tuhlaamaan. Hattua nostan sille kun jaksavat kuumassa reuhtoa.

• Olen viime aikoina lukenut tuon saman määritelmän muutamaan kertaan. Sopii mielestäni paremmin alkuosaltaan amerikkalaiseen jalkapalloon tai johonkin muuhun rugbyjohdannaiseen, yleensä tässä jalalla pelattavassa versiossa saa päälleen kymmenkunta äijää vasta jos tekee maalin. Minusta nuo tuuletukset ovat menneet jo mauttomuuksiin. Minusta pelissä saisi olla enemmän maaleja ja vähemmän tuuletuksia, eilisiltana Saksan Marcel Jansen näytti esimerkkiä.

Saksalaisia mielikuvituksettomia junnaajia olen inhonnut futiksessa jo vuodesta 1974 jolloin ne tuonaikaisessa finaalissa runttasivat ensimmäisenä uudenaikaista luovaa jalkapalloilua esittäneen Hollannin (joka kyllä kukisti silloisen Itä-Saksan mutta hävisi Lännelle. Finaalissa tosin Länsi-Saksa sai ensi kertaa pallon vasta kun pääsi aloittamaan Hollannin tehtyä rankkarista maalin). Ei ihme että Saksa-fanit ovat jotakin mustekala Paulin tasoisia nilviäisiä. Tosin tänä iltana voi ikisuosikilleni käydä kylmät kun vastassa on Espanja, ensi kertaa sisäiset ristiriitansa voittaneena, tasoisenaan joukkueena. Kunhan vain muistaisivat ampua joskus kohti maaliakin, maaleitta ei voittoa tule.

• Heikunkeikku

-Mitä yhteistä on pikkuvauvoilla ja jalkapalloilijoilla?

-Potkuhousut.

Muuta en tästä lajista pahemmin tiedä. Jääkiekkoa on mukavempi seurata, vauhtikkuuden takia.
      Toisaaltaan aika rajua peliä. Suorastaan SIKAMAISTA.
      Noh, toisaaltaan ei ihme, pelataanhan se Kaukalossa.

• isolla areenalla pelattavaa shakkia. Siskoni määritelmä. Sisko on urheiluhullu, poika pelasi HJK:ssa ennen.

• Eipä toteutunut mikään tuon määritelmän ehto, pelattiin runsaat 120 minuuttia, oikeastaan kertaakaan ei pallon perään rynnännyt kuin se jolle se oli tarkoitettu ja hänen mahdollinen vartijansa eikä voittajien joukossa ollut yhtään saksalaista.

Se pikkuisen harmittaa että jo toisen kerran peräkkäin mestaruuden ratkaisi joukkueen kelmi tai rotta, tosin tällä kertaa voittanut joukkue oli kyllä lähes koko ajan niskan päällä, vain se ennustamani laukaiseminen kohti maalia tuntui olevan toivottoman vaikeaa.

• T

tahtoo olla se vika, että ne ovat vähän yksitoikkoisia.

• oli tarkoitus olla huumoria.

• Teotwawki kirjoitti:

oli tarkoitus olla huumoria.

ainakin muutama tajusi.

• Nittaminax kirjoitti:

ainakin muutama tajusi.

mm kisat.:-) Kaikki mitalit tulivat Eurooppaan.

• Teotwawki kirjoitti:

mm kisat.:-) Kaikki mitalit tulivat Eurooppaan.

mutta toivottavasti kukaan ei teloita sitä kalmaria joka ennusti näitä voittoja. Vai oliko se joku mustekala. En minä silleen muuten seurannut niitä kisoja, mutta jotain tuli sieltä täältä luettua.

• Nittaminax kirjoitti:

mutta toivottavasti kukaan ei teloita sitä kalmaria joka ennusti näitä voittoja. Vai oliko se joku mustekala. En minä silleen muuten seurannut niitä kisoja, mutta jotain tuli sieltä täältä luettua.

juuri ennen kisoja, joten olin radion varassa. Nyt on mentävä kauppaan ostamaan uusi. Telkkaria en ole muutenkaan katsonut koko kesänä.

• Teotwawki kirjoitti:

juuri ennen kisoja, joten olin radion varassa. Nyt on mentävä kauppaan ostamaan uusi. Telkkaria en ole muutenkaan katsonut koko kesänä.

jos radion kautta kuuntelee urheilukisoja niihin eläytyy paremmin ku jos niitä kattoisi telkkarista. No ei sieltä telkusta muuta muutenkaan tule ku uusinnan uusintoja.

• Nittaminax kirjoitti:

jos radion kautta kuuntelee urheilukisoja niihin eläytyy paremmin ku jos niitä kattoisi telkkarista. No ei sieltä telkusta muuta muutenkaan tule ku uusinnan uusintoja.

telkkari-ihmisiä, mutta joskus katselin lauantaisin Uutisvuotoa ja joskus uutisia, mutta pärjään varsin hyvin ilmankin. Exä istui nenä kiinni telkkarissa aina ja siksi kai minä sitten istuin nenä kiinni näyttöpäätteessä.:-D)))) Ei ihme, että erottiin.

• Teotwawki kirjoitti:

oli tarkoitus olla huumoria.

Tiedän tiedän, ja vastaukseni piti olla kiertoilmaus sanoille "vanha vitsi".

• yohuuhkaja kirjoitti:

Tiedän tiedän, ja vastaukseni piti olla kiertoilmaus sanoille "vanha vitsi".

juupa juu, I didn't get the point.:-D)))))))))

• pahenee.

Urheiluhulluus on pahinta hulluuden lajia. Lisäksi se on itse hankittu sairaus. Ihmiset riehuu kuin mielipuolet, kun joku potkaisi pallon maaliin. Selostajat on auttamattoman sairaita urheiluhulluja!

• RosaLiiin

Voi, miusta on niin hauskaa olla urheiluhullu.
        Eiká'haittaa vaikka vaiva vuosien karttuessa vain pahenisi.
        Olen sen sairauden perinyt kotoani, koko suku riehuu,
        no onneksi já'lkeeni tuleva suku on hieman viisastunut.

Joskus nuorena likkana pelasin koripalloa ja me hiottiin kummasti kuvioita.
        Jalkapallossakin on mielenkiintoista seurata miten upeita kuvioita pelaajat keskenáá'n saavat aikaiseksi.
        Álypeliá'ha'n se hulluus on.
        Harmitti ihan kun nyt MM kisojen aikaan olin niin paitsiossa tiedoitusvá'lineiltá kahden viimeisen pelin aikaan.
        Pelkát lopputulokset ei enáá' niin kiehdo, jos ei ole lyó'nyt vetoja tms.

Yleensá varustaudun isoihin kisoihin jonkin ká'sityó'n tai puuhan kanssa.
        Urheilukisan kuin kisan selostus on viihdyttá'váá' taustaa vaikkein niin mukana seuraisikaan.

• joukkoon kuulumisen tunnetta ja on evolutiivinen ilmiö, jonka käsittämiseen tarvitaan muutakin kuin peruskoulun loppupaperi.

• Adria

Sirkushuveja kansalle. Näinhän se on yhä nähtävä. Urheilu, lajien monipuolisuudessaan tarjoaa yltäkyllin viihdettä kansalle ja kansoille aikas laajalti.

Lajit joihin mahdollisesti tai jopa todennäköisesti liittyy jotain dramatiikkaa kiinnostaa minua eniten. Moottoriurheilu on yksi niistä. Kuulantyöntö on sieltä toisesta mielenkiinnon päästä.

• kiehtoo kouluratsastus ja golf eniten.:-D)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

kiehtoo kouluratsastus ja golf eniten.:-D)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Panit pahan. Kouluratsastus liippaa luistelun pakollisia kuvioita ja uppopalloa kiinnostavuudessaan.

• Adria kirjoitti:

Panit pahan. Kouluratsastus liippaa luistelun pakollisia kuvioita ja uppopalloa kiinnostavuudessaan.

kiinnostaa minua oikeasti, sillä olen harrastanut sitä kakarana itse. Et usko, mutta niin vain on.:-D) Katson kaikki arvokisat ja luulen tietävänikin asiasta jotain.

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

kiinnostaa minua oikeasti, sillä olen harrastanut sitä kakarana itse. Et usko, mutta niin vain on.:-D) Katson kaikki arvokisat ja luulen tietävänikin asiasta jotain.

Skrinnaaminen on tuttua, tietty, mutta ei kuvio-sellainen. Kliffaa sille joka siitä tykkää.

• Adria kirjoitti:

Skrinnaaminen on tuttua, tietty, mutta ei kuvio-sellainen. Kliffaa sille joka siitä tykkää.

Kuviokelluntaa olen harrastanut vuosikausia vaikken tiedä lajista mitään. Tänäänkin näkyi veden pinnalla vain maha ja nenä...

• Adria
        firefox58 kirjoitti:

Kuviokelluntaa olen harrastanut vuosikausia vaikken tiedä lajista mitään. Tänäänkin näkyi veden pinnalla vain maha ja nenä...

Kait nyt niblesit kuiteskin?

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

Mimmosta luistelua oot harrastanut? Semmostako, että hypätään kolme ja puoli kierrosta jompaankumpaan suuntaan ja samalla etiäpäin ponkeerataan muutaman metrin ja alastulo tasahtavaan jalkaan, mut ei tasajalkaa?
        Onks sulla ollut semmoset balettitanssijamaiset kreppisukkahousut? Joillakin miesluistelijoilla oon semmoset nähnyt tv:ssä ja ihan katteltavaa on ollu. tarkotan, tulee luistimet hyvin esille, ku ei housunlahje oo siinä nilkkojen ympärillä klapajamas.

Minä tykkään katsoa Tennistä ja sulkapalloa. Niitä on helppo seurata, kun tietää säännöt.
        Tuo jalkapallo kun on semmonen laji, että säännöistä ei tietoakaan. Ja moni muu laji vähä tietämättömis.

• nippless
        Adria kirjoitti:

se täällä törkeyksiä suoltaa naisen puutteessaan?

• Adria kirjoitti:

Eksää nyt tiedä tän ikäsillä ne riippuu tonne sivullepäin, ovat semmoset kellukkeet nääs...

• Adria kirjoitti:

joka sitä on itse harrastanut. Se on valtava tunne, kun saa jonkun hypyn tai kuvion tehdyksi edes tyydyttävällä tavalla.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Mimmosta luistelua oot harrastanut? Semmostako, että hypätään kolme ja puoli kierrosta jompaankumpaan suuntaan ja samalla etiäpäin ponkeerataan muutaman metrin ja alastulo tasahtavaan jalkaan, mut ei tasajalkaa?
        Onks sulla ollut semmoset balettitanssijamaiset kreppisukkahousut? Joillakin miesluistelijoilla oon semmoset nähnyt tv:ssä ja ihan katteltavaa on ollu. tarkotan, tulee luistimet hyvin esille, ku ei housunlahje oo siinä nilkkojen ympärillä klapajamas.

Minä tykkään katsoa Tennistä ja sulkapalloa. Niitä on helppo seurata, kun tietää säännöt.
        Tuo jalkapallo kun on semmonen laji, että säännöistä ei tietoakaan. Ja moni muu laji vähä tietämättömis.

Jalkapallo on vähän kuin katsois kusiaispesää. Ei silmä ehdi seuraamaan millään itsekunkin touhuja. Sitten vasta kun tulee se hidastus niin meikäläinenkin tajuaa missä ollaan menossa. Kuuntele siinä vielä selostajan konekivääriselostusta. No eilen katsoin tunnin ja tuloksen aamulla. Samanlaista hyörinää oli kuulemma ollut loppukin.

• Heikunkeikku
        firefox58 kirjoitti:

Oooh... kuviokelluntaa. Siitä en tiedä mitään, mut kuulostaa mukavalta. Onkos se vähä niinku kuvioneulontaa?
        Jos mä kuviouisin, niin tahtoisin tehä sik-sakkia, tai yks nurin, yks-oikein. Tekisin niin, NIIIIIN pitkän kuviopötkön rannalle, koko rantaviivan pituisen, että vähäkö porukka kattelis pitkään.:)

mutta en minä koskaan niin pitkälle päässyt, että olisin ollut jotenkin oikeaoppisesti pukeutunut, mutta harjoittelin kyllä ihan tosissani. Siis 10-12 vuotisena, joten ikäni tietäen ymmärtänet, että siihen aikaan ei ollut mahdollisuuksia mihinkään näyttävyyteen.

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

mutta en minä koskaan niin pitkälle päässyt, että olisin ollut jotenkin oikeaoppisesti pukeutunut, mutta harjoittelin kyllä ihan tosissani. Siis 10-12 vuotisena, joten ikäni tietäen ymmärtänet, että siihen aikaan ei ollut mahdollisuuksia mihinkään näyttävyyteen.

Joo, ymmärtänen. Siinä iäs ei vielä oo niin viimesen päälle ostettuja luistimia, että niitä rupeis framille tuomaan. Melkein luulen, että ylipitkillä lahkeilla yritetään suorastaan Peitellä luistimiaan. :))

Oli varmasti hieno harrastus. Vaatii taitoa ainaskin ylisti-paljon. Ja tarttee pysyä pystys.
        Minä opettelin lapsuudessani luistelemaan Niin kröpeliäisellä jäällä (isäni jäädyttämä pläntti puutarhassamme), että en pahemmin pystyssä pysynyt. meni innostus alkujaan. Kaverit osas luistella takaperin ja minä kattelin kadehtien.
        Tv:stä kyllä tykkään kattella luistelua.

Joo, ymmärtänen. Siinä iäs ei vielä oo niin viimesen päälle ostettuja luistimia, että niitä rupeis framille tuomaan. Melkein luulen, että ylipitkillä lahkeilla yritetään suorastaan Peitellä luistimiaan. :))

Oli varmasti hieno harrastus. Vaatii taitoa ainaskin ylisti-paljon. Ja tarttee pysyä pystys.
        Minä opettelin lapsuudessani luistelemaan Niin kröpeliäisellä jäällä (isäni jäädyttämä pläntti puutarhassamme), että en pahemmin pystyssä pysynyt. meni innostus alkujaan. Kaverit osas luistella takaperin ja minä kattelin kadehtien.
        Tv:stä kyllä tykkään kattella luistelua.

100 metrin päässä kaupungin hoitamasta luistinradasta, joten harrastusta oli helppo harrastaa ja ainoa asia jossa ei tingitty meidän perheessä, oli urheiluvälineissä.

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

100 metrin päässä kaupungin hoitamasta luistinradasta, joten harrastusta oli helppo harrastaa ja ainoa asia jossa ei tingitty meidän perheessä, oli urheiluvälineissä.

...puolestani 100 metrin päässä ratsastustallista ja niinpäs meikäläinen alkoi harrastamaan ratsastusta. Vakiovuoro oli aina lauantaisin, mutta muinakin päivinä ratsastin kuinka kulloinkin.

Taitaa olla niin, että lapsena on monet kiinnostuneet juuri siitä lähinnä olevasta harrastuksesta. No, nykyään lapsia kuljetetaan autolla pitkienkin matkojen päähän, mutta silloin ennen muinoin ei niin vaan kuljetettukaan.

Soittotunnilla kuljin (8v) ensiksi paikallisbussilla kaupunkiin ja sieltä sitten oli pitkä matka käveltävänä.
        Joskus oon vähän ihmetellyt, kun mua ei viety sinne. En ole koskaan sitä kuitenkaan kysynyt.

...puolestani 100 metrin päässä ratsastustallista ja niinpäs meikäläinen alkoi harrastamaan ratsastusta. Vakiovuoro oli aina lauantaisin, mutta muinakin päivinä ratsastin kuinka kulloinkin.

Taitaa olla niin, että lapsena on monet kiinnostuneet juuri siitä lähinnä olevasta harrastuksesta. No, nykyään lapsia kuljetetaan autolla pitkienkin matkojen päähän, mutta silloin ennen muinoin ei niin vaan kuljetettukaan.

Soittotunnilla kuljin (8v) ensiksi paikallisbussilla kaupunkiin ja sieltä sitten oli pitkä matka käveltävänä.
        Joskus oon vähän ihmetellyt, kun mua ei viety sinne. En ole koskaan sitä kuitenkaan kysynyt.

entisen lapsitähden kanssa. Mun opettaja kansakoulussa oli toiselta ammatiltaan TV-ohjaaja ja hän halusi minut kaikkiin mahdollisiin Sirkus Papukajoihin ja lasten näytelmiin telkkaariin. Koomisen jutusta tekee se, että meillä ei ollut telkkaria ja minä sain matkustaa Pasilaan bussilla miten kuten itse sen parhaaksi katsoin. Bussirahatkin sain tienattua itse. Just, telkkari maksoi satumaista palkkaa.:-D)))))

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

entisen lapsitähden kanssa. Mun opettaja kansakoulussa oli toiselta ammatiltaan TV-ohjaaja ja hän halusi minut kaikkiin mahdollisiin Sirkus Papukajoihin ja lasten näytelmiin telkkaariin. Koomisen jutusta tekee se, että meillä ei ollut telkkaria ja minä sain matkustaa Pasilaan bussilla miten kuten itse sen parhaaksi katsoin. Bussirahatkin sain tienattua itse. Just, telkkari maksoi satumaista palkkaa.:-D)))))

Oho, eiku OhhhHHHoh. Onko noin? Mielenkiintoista. Eikö sun vanhempas sitten olleet kiinnostuneet katsomaan tv:stä, kun siellä pompit?
        Rohkea pikkupoika oot ollu, kun oot uskaltautunut menemään esiintymään. Minulta olisi kyllä tullut muutakin housuun, kuin pupu.:)
        Noh, täs piahkoin tulee kyllä tv:stä yks ohjelma, jossa minäkin muutamas paikas vilahtelen. Mulle lähetettiin n. kuukausi sitten se ohjelma, että oon sen nyt nähnyt etukäteen. Mutta siitä ei sen enempää, en mitenkään, enkä millään muotoa tahdo kertoa tarkemmin. Ohjelmas on myös toinen pojistani (pienenä) ja edesmennyt mieheni.

Oho, eiku OhhhHHHoh. Onko noin? Mielenkiintoista. Eikö sun vanhempas sitten olleet kiinnostuneet katsomaan tv:stä, kun siellä pompit?
        Rohkea pikkupoika oot ollu, kun oot uskaltautunut menemään esiintymään. Minulta olisi kyllä tullut muutakin housuun, kuin pupu.:)
        Noh, täs piahkoin tulee kyllä tv:stä yks ohjelma, jossa minäkin muutamas paikas vilahtelen. Mulle lähetettiin n. kuukausi sitten se ohjelma, että oon sen nyt nähnyt etukäteen. Mutta siitä ei sen enempää, en mitenkään, enkä millään muotoa tahdo kertoa tarkemmin. Ohjelmas on myös toinen pojistani (pienenä) ja edesmennyt mieheni.

ope silloin kansiksessa, Ilkka Keltanen. En ollut ainoa lapsitähti luokassamme, mutta taatusti eniten käytetty niissä kekkereissä. Ilkka opetti meitä kaksi vuotta, kolmannella ja neljännellä, mutta sitten menin oppikouluun ja TV-tähteys loppui siihen. Mutsi ja faija eivät olleet kiinnostuneita mokomasta, mutta minä poika ostin itselleni kitaran ja polkupyörän ja paljon muuta palkkarahoillani.:-D)

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

ope silloin kansiksessa, Ilkka Keltanen. En ollut ainoa lapsitähti luokassamme, mutta taatusti eniten käytetty niissä kekkereissä. Ilkka opetti meitä kaksi vuotta, kolmannella ja neljännellä, mutta sitten menin oppikouluun ja TV-tähteys loppui siihen. Mutsi ja faija eivät olleet kiinnostuneita mokomasta, mutta minä poika ostin itselleni kitaran ja polkupyörän ja paljon muuta palkkarahoillani.:-D)

Sinä poika se aina yllätät kaikenmoisilla jutuilla.
        Monia hauskoja muistoja oot saanut.
        Kyllä minäkin näyttelemisestä koulussa tykkäsin, mutta en Missään nimessä olisi uskaltautunut TV-lähetyksiin.
        Kirjoitin oppikouluaikoin myös näytelmiä, joita eri luokista kootuilla oppilailla (teatterikerho) sitten näyteltiin.
        Yks näytelmäkirjoituskilpailu oli, siis koulussa, jossa eri kirjoittajien näytelmiä esitettiin juhlasalissa koko koululle. Mun näytelmä voitti ja saatiin palkinnoksi oikein iso kermatäytekakku ja olikohan 6 lusikkaa (näyttelijöiden määrä), että saatiin sitten sitä kakkua ruveta heti syömään. Et voi edes AAaaaavistaa, miltä tuntui marssia jonon etunenäs kantaen isoa täytekakkua ja muut jonossa olijat olivat lusikat kouras.
        Heh, mitä huvittavia muistoja. Ei kuitenkaan edes verrattavissa sinun juttuihis, mutta pakkohan täs nyt oli jotakin tällätä.:)

• hylkäsin roolin
        Teotwawki kirjoitti:

Vaimoni (ex) on esiintynyt tvn viihdeohjelmissa, poikani urheiluruudussa.
        Minun piti tehdä se yhteisvastuukeräyksen mainos, jossa kartanonherra
        tulee ovelle kellon soidessa, koirineen. Mainostoimisto ei suostunut maksamaan
        kolmea tuhatta markkaa silloisesta poninhännästäni , ja niin se tähtihetki jäi kokematta.
        Kirjoitan rekkautumattomana antaakseni pientä päänvaivaa.

Sinä poika se aina yllätät kaikenmoisilla jutuilla.
        Monia hauskoja muistoja oot saanut.
        Kyllä minäkin näyttelemisestä koulussa tykkäsin, mutta en Missään nimessä olisi uskaltautunut TV-lähetyksiin.
        Kirjoitin oppikouluaikoin myös näytelmiä, joita eri luokista kootuilla oppilailla (teatterikerho) sitten näyteltiin.
        Yks näytelmäkirjoituskilpailu oli, siis koulussa, jossa eri kirjoittajien näytelmiä esitettiin juhlasalissa koko koululle. Mun näytelmä voitti ja saatiin palkinnoksi oikein iso kermatäytekakku ja olikohan 6 lusikkaa (näyttelijöiden määrä), että saatiin sitten sitä kakkua ruveta heti syömään. Et voi edes AAaaaavistaa, miltä tuntui marssia jonon etunenäs kantaen isoa täytekakkua ja muut jonossa olijat olivat lusikat kouras.
        Heh, mitä huvittavia muistoja. Ei kuitenkaan edes verrattavissa sinun juttuihis, mutta pakkohan täs nyt oli jotakin tällätä.:)

Kun on itse kulkenut kärjessä, voi kuvitella hyvinkin toisen hyvän fiiliksen mokomassa asiassa. Olit varmasti ylpeä itsestäsi, mutta kyllä sinun mielikuvituksesi paistaa läpi koko skaalan. Hyvä Heikku!

• hylkäsin roolin kirjoitti:

kolmea tuhatta markkaa silloisesta poninhännästäni , ja niin se tähtihetki jäi kokematta.

että muistojen kertominen on kehumista, mutta menetettyjä mahdollisuuksia ei kannata hehkuttaa.

• Heikunkeikku
        hylkäsin roolin kirjoitti:

Hehee, että mua naurattaa. :)
        Kohta tähän tuloooooo pitkä pötkö eri ihmisten juttuja, että missä ne on ollut.

Olisit nyt pistänyt oikean nimimerkinkin esille. En mä utelias ole, kuhan kyselen. Huvikseni.
        Jos koko nimmaria et viitsi laittaa arkajalkuudessasi, niin sano kaks ekaa kirjainta :) Okei voit sanoa kaks vimppaaki, jos tahdot.

Toi sun juttus oli kans mielenkiintoinen. Aijeeeee, mitähän vielä oikein tulee esille.

Ei, en edelleenkään ole yhtään utelias. Kuhan nyt vaan jotakin praatailen.:) En edes kunnolla katto näyttöön päin, puiden latvoja ikkumasta kattelen, kuhan nyt tosiaan vaan sormiani heiluttelen. Eräänlaista sormien leyhdyntää ja propellisuutta, että huoneen ilma tuulahtelis.

Mun nuorin poika on kans ollut mainoksessa :))))))))
        Tuli monta kertaa päivässä. Se oli Rockperryn mainos. Siinä oli vaan semmonen homma, että en meinannut tunnistaa mun poikaani, kun hänellä oli vaaleat hiukset ja muutenkin saatu ihan eri näköiseksi. Vuosia aikaa tästä mainoksesta.

Olisit nyt pistänyt oikean nimimerkinkin esille. En mä utelias ole, kuhan kyselen. Huvikseni.
        Jos koko nimmaria et viitsi laittaa arkajalkuudessasi, niin sano kaks ekaa kirjainta :) Okei voit sanoa kaks vimppaaki, jos tahdot.

Toi sun juttus oli kans mielenkiintoinen. Aijeeeee, mitähän vielä oikein tulee esille.

Ei, en edelleenkään ole yhtään utelias. Kuhan nyt vaan jotakin praatailen.:) En edes kunnolla katto näyttöön päin, puiden latvoja ikkumasta kattelen, kuhan nyt tosiaan vaan sormiani heiluttelen. Eräänlaista sormien leyhdyntää ja propellisuutta, että huoneen ilma tuulahtelis.

Tuli monta kertaa päivässä. Se oli Rockperryn mainos. Siinä oli vaan semmonen homma, että en meinannut tunnistaa mun poikaani, kun hänellä oli vaaleat hiukset ja muutenkin saatu ihan eri näköiseksi. Vuosia aikaa tästä mainoksesta.

mun poika on valokuvamalli.:-D))))))))))))))))))) Oikeesti.....

• se oli silloin...
        Heikunkeikku kirjoitti:

Olipas tapahtua paha vahinko. Unohdin aivan, että tämä samainen poika esiintyi myös mainoksessa.
        Mainosti Terinit verkkareita.
        "Terinit sen tekevät."
        Jokaisen urheilukaupan ikkunassa heitti puolivolttia.
        Eivät nämä ole tärkeitä,- enää. Senpä vuoksi en antaudu "lirkuttelullesi."

• Se sama poika
        Teotwawki kirjoitti:

mun poika on valokuvamalli.:-D))))))))))))))))))) Oikeesti.....

Pojalleni tarjottiin tuota myöskin.
        "Se on homojen hommaa.", kuului vastaus

• Se sama poika kirjoitti:

Pojalleni tarjottiin tuota myöskin.
        "Se on homojen hommaa.", kuului vastaus

Mun poika on hetero ja avoliitossa.

• Heikunkeikku
        se oli silloin... kirjoitti:

Olipas tapahtua paha vahinko. Unohdin aivan, että tämä samainen poika esiintyi myös mainoksessa.
        Mainosti Terinit verkkareita.
        "Terinit sen tekevät."
        Jokaisen urheilukaupan ikkunassa heitti puolivolttia.
        Eivät nämä ole tärkeitä,- enää. Senpä vuoksi en antaudu "lirkuttelullesi."

Ei olekaan tärkeitä. Vaan hauskoja muisteluita.
        Enkä MISSÄÄN nimes lirkuttele. En edes osaisi. Se on lintujen touhua se. Enkä millään muotoa ole koskaan ollut, en ole, enkä tule olemaan mikään lirkutteleva ilolintu.

Sanoinhan etten ole utelias. Nytkin aloin äsken lakkaamaan sormieni kynsiä, kirjoitan tätä tekstiä pikku varpulaisillani. Jos en tarkasti katselisi kynsiäni, vaan näyttöä ja keskittyisisin mukamas lirkutteluihin tai nimimerkin tivaamiseen, niin vähäkö olis sormet muualtakin päin lakas, kuin kynsien kohdilta.

Sitä paitsi en edes kysynyt Koko nimimerkkiä, kokonimimerkkikyselyn vedin pois ja tilalle laitoin vaivaiset kaksi, siis KAKSI pientä kirjainta.
        Mutta ei sitten, jos oot arkajalka, niin oot arkajalka ja eihän minulla ole osaa ei arpaa sun arkajalkaisuuteesi. :)) Minä en ole arkajalka, enkä lättäjalkakaan ei sen puoleen.

Mutta jos et halua menettää koko kasvojesi ihopintaa, niin laita YKSI kirjain alusta. Hyvä on, ei ekaa sitte, vaan laita TOINEN kirjain.

Vielä toinen käsi maalaamatta. Nyt on siirrettävä varpaat pois näppäimistöltä. Oikean käden kynsien maalaaminen ei luonnistu tässä asennossa.

Ei olekaan tärkeitä. Vaan hauskoja muisteluita.
        Enkä MISSÄÄN nimes lirkuttele. En edes osaisi. Se on lintujen touhua se. Enkä millään muotoa ole koskaan ollut, en ole, enkä tule olemaan mikään lirkutteleva ilolintu.

Sanoinhan etten ole utelias. Nytkin aloin äsken lakkaamaan sormieni kynsiä, kirjoitan tätä tekstiä pikku varpulaisillani. Jos en tarkasti katselisi kynsiäni, vaan näyttöä ja keskittyisisin mukamas lirkutteluihin tai nimimerkin tivaamiseen, niin vähäkö olis sormet muualtakin päin lakas, kuin kynsien kohdilta.

Sitä paitsi en edes kysynyt Koko nimimerkkiä, kokonimimerkkikyselyn vedin pois ja tilalle laitoin vaivaiset kaksi, siis KAKSI pientä kirjainta.
        Mutta ei sitten, jos oot arkajalka, niin oot arkajalka ja eihän minulla ole osaa ei arpaa sun arkajalkaisuuteesi. :)) Minä en ole arkajalka, enkä lättäjalkakaan ei sen puoleen.

Mutta jos et halua menettää koko kasvojesi ihopintaa, niin laita YKSI kirjain alusta. Hyvä on, ei ekaa sitte, vaan laita TOINEN kirjain.

Vielä toinen käsi maalaamatta. Nyt on siirrettävä varpaat pois näppäimistöltä. Oikean käden kynsien maalaaminen ei luonnistu tässä asennossa.

usko jo, ei se kerro.:-D)))))))))))))))))

• Teotwawki kirjoitti:

kiehtoo kouluratsastus ja golf eniten.:-D)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

En ole innostunut noista miljonäärien urheilulajeista.

Minusta kiinnostavia ovat ne lajit, joita jokainen on joskus kokeillut. Sadalla metrillä jokaikinen on varmaan joskus nopeuttaan testannut joten se joka suurissa kisoissa voittaa on varmasti tuolla hetkellä maailman nopein. Jalkapalloa varmasti jokainen poika on joskus pelaillut, joten siinä maailmanmestaruuteen yltänyt on todella lajinsa taitaja.

• yohuuhkaja kirjoitti:

En ole innostunut noista miljonäärien urheilulajeista.

Minusta kiinnostavia ovat ne lajit, joita jokainen on joskus kokeillut. Sadalla metrillä jokaikinen on varmaan joskus nopeuttaan testannut joten se joka suurissa kisoissa voittaa on varmasti tuolla hetkellä maailman nopein. Jalkapalloa varmasti jokainen poika on joskus pelaillut, joten siinä maailmanmestaruuteen yltänyt on todella lajinsa taitaja.

mm-kisoissa olleet pelaajat olivat miljonäärejä fudiksella tienaamillaan rahoilla. Näin muuten on.

• Teotwawki kirjoitti:

mm-kisoissa olleet pelaajat olivat miljonäärejä fudiksella tienaamillaan rahoilla. Näin muuten on.

Kyllä kyllä, mutta heidän ei tarvinnut olla miljonäärejä voidakseen aloittaa harrastuksensa. Kuten esimerkiksi joku kouluratsastus.

• GJ

mutta jalkapalloilojioiden sopusuhtaisten, silmiähivelevien lihasten salaisuus on just jalkapalloilun ylivoimaisuudesta liikuntamuotona, jos ajattelee lihasten ja kunnon tehokasta muokkautumista elämän kaaren aikana, ainut huono aisa on se että pallon tähden täytyy (ainakin tärkeis peleis) tehdä joskus liian äkkinäisiä syöksy ym liikkeitä ja nurmikko voi olla liukas tai salakuoppainen ja sit sattuu vahinko.

• ajatellen voisi kuvitella, että telinevoimistelu olisi hyvä laji. Siis meinaan, mitä kroppaan tulee.:-D)

• GloriaJoy
        Teotwawki kirjoitti:

ajatellen voisi kuvitella, että telinevoimistelu olisi hyvä laji. Siis meinaan, mitä kroppaan tulee.:-D)

perusta lapsena, mutta baletti ehkä kuitenkin tai vesielementeissä hyppelyt

• GloriaJoy kirjoitti:

perusta lapsena, mutta baletti ehkä kuitenkin tai vesielementeissä hyppelyt

oli hyvä pohja myös uinti- ja hyppyharjoituksissa. Suoritin Primus maisterin oppimäärän 12 vuotiaana. Se edellytti 25 m:n sukellusta, hyppyä viidestä metristä pää edellä ja sukellusta viiden metrin syvyyteen.:-D)))))

• GloriaJoy
        Teotwawki kirjoitti:

oli hyvä pohja myös uinti- ja hyppyharjoituksissa. Suoritin Primus maisterin oppimäärän 12 vuotiaana. Se edellytti 25 m:n sukellusta, hyppyä viidestä metristä pää edellä ja sukellusta viiden metrin syvyyteen.:-D)))))

titteleiltä on suojanneet silmälasien käyttöpakkovaateet jo 9 vuotiaasta asti. Yhen kerran uiessa puotin lasit ku aattelin vain pinnan suuntasesti tarkistaa ettei oo iilimatoja siinä pinnan ja pohjan välillä ja täytyy sannoo et just ja just varvaskopelolla sain ne nostettuu ylös mutaisesta pohjasta kun maltoin varvasseisoo samalla kohtaa lampe -, oli helle, vieras lampi ja lapset halus ehdottomasti kastautua kesken kotiinpalumatkan.

• GloriaJoy kirjoitti:

titteleiltä on suojanneet silmälasien käyttöpakkovaateet jo 9 vuotiaasta asti. Yhen kerran uiessa puotin lasit ku aattelin vain pinnan suuntasesti tarkistaa ettei oo iilimatoja siinä pinnan ja pohjan välillä ja täytyy sannoo et just ja just varvaskopelolla sain ne nostettuu ylös mutaisesta pohjasta kun maltoin varvasseisoo samalla kohtaa lampe -, oli helle, vieras lampi ja lapset halus ehdottomasti kastautua kesken kotiinpalumatkan.

oli meilläkin Vantaan joessa kakarana ihan todellinen, vaikka olenkin jälkeen päin saanut kuulla, että pelkoon ei olisi ollut aihetta.

• GloriaJoy
        Teotwawki kirjoitti:

oli meilläkin Vantaan joessa kakarana ihan todellinen, vaikka olenkin jälkeen päin saanut kuulla, että pelkoon ei olisi ollut aihetta.

inhittavia, mustia lötköpallukoita, ahnaskitaisia imuttajia jotka tunkee iholle, korviin, uikaapuvun alle ja joka paikkaan ... ennenvanhaan hammasmätäisten onni ja joillekin makuuhaavaisile nykyäänkin, mut miu sanoo iiiiiiiiiik ...... , ne doctorfishit nykyään ovat kans kuolleen solukon syöjinä kinttuloist taitavii ihan parvenakin, mut miun alitajunta torjuu ne kyl heti antamalla uniin painajaisia ja en halua kyllä päästää mielikuviin, yök iilimadoille ....

• GloriaJoy kirjoitti:

inhittavia, mustia lötköpallukoita, ahnaskitaisia imuttajia jotka tunkee iholle, korviin, uikaapuvun alle ja joka paikkaan ... ennenvanhaan hammasmätäisten onni ja joillekin makuuhaavaisile nykyäänkin, mut miu sanoo iiiiiiiiiik ...... , ne doctorfishit nykyään ovat kans kuolleen solukon syöjinä kinttuloist taitavii ihan parvenakin, mut miun alitajunta torjuu ne kyl heti antamalla uniin painajaisia ja en halua kyllä päästää mielikuviin, yök iilimadoille ....

mut idäst olet. Iilimatoja en pelkää enää.....:-D)))))))))

• GloriaJoy
        Teotwawki kirjoitti:

mut idäst olet. Iilimatoja en pelkää enää.....:-D)))))))))

ne pehmeempii ku ravut jotka on oikeit raadonsyöjii, kaikki mätänevät elukat sun muut on niitten ravintoo , herskyytter noita rantavesien mutavahteja siel pinnan alla

• GloriaJoy kirjoitti:

ne pehmeempii ku ravut jotka on oikeit raadonsyöjii, kaikki mätänevät elukat sun muut on niitten ravintoo , herskyytter noita rantavesien mutavahteja siel pinnan alla

Kymijoen rannalla ei iilimatoja olla nähty. Käyn joessa vähintään kaksi kertaa viikossa ympäri vuoden, madon matoa en ole koskaan nähnyt. Jippiiii!!!!!!!!!!!!

• GloriaJoy
        Teotwawki kirjoitti:

Kymijoen rannalla ei iilimatoja olla nähty. Käyn joessa vähintään kaksi kertaa viikossa ympäri vuoden, madon matoa en ole koskaan nähnyt. Jippiiii!!!!!!!!!!!!

enemmän ne ovatkin sumeiden mutapohjaisten lampien tai pienten umpeutuvien järvien otuksia. Siulla on vahva syrän kun kestää vedenilot ympärivuotisesti ja ei taia paikkojakaan kolottaa mistään päin kehoa kun saa sopivasti karaistua itteensä lämpörajojen ääril, silloin ei nää helteetkään ahista niin kuin keskuslämmityksen varassa eläväisiä :-)

• GloriaJoy kirjoitti:

enemmän ne ovatkin sumeiden mutapohjaisten lampien tai pienten umpeutuvien järvien otuksia. Siulla on vahva syrän kun kestää vedenilot ympärivuotisesti ja ei taia paikkojakaan kolottaa mistään päin kehoa kun saa sopivasti karaistua itteensä lämpörajojen ääril, silloin ei nää helteetkään ahista niin kuin keskuslämmityksen varassa eläväisiä :-)

tutkittiin muutama vuosi sitten. Lääkäri sanoi, että tämä oli tässä, mutta jos haluat jatkaa polkemista, niin anna mennä vain. Ei mitään vikaa.:-)

• seurannu jalista, mut sen verran pikaisesti vilassau, et kaverit on tosi hyväkuntosia:)))
      Tosi hyvä urheilumuoto, ken tykkää.
      Isäni on ja aikoinaan pelannu kyseistä pallolajia, on myös valmentanu ja vieny veljiäni mukanaan, siis pienellä paikkakunnalla tää valmennus juttu:)))

• ne suuretkin tähdet usein ovat lähtöisin. Sami Hyypiä on Anjalankoskelta.

• Teotwawki kirjoitti:

ne suuretkin tähdet usein ovat lähtöisin. Sami Hyypiä on Anjalankoskelta.

se taitaa olla:))))

• vantis

tosin jalkapallossa ei voi miettiä seuraavaa siirtoa yhtä kauan kuin shakissa voi ja lisäksi jalkapallossa on huomioitava että vastassa ei ole vain yksi vaan usea vastustaja joiden pelitapaa ja pallonsiirtoa tulee tulkita, shakissahan on vain yksi siirto kerrallaan ja sitä siirtää vain se ainoa vastustaja.. jne... eli alan tulla tässä siihen tulokseen että jalkapallo on paljon vaikeampaa kuin shakki varsinkin koska siinä on lisänä tuo fyysinen rasite ja hoksottimet tulee olla todella nopeat ja tulkinta ja reaktiokyky ja.. ja...
      terv.vantaannainen joka ei pysy kirjautuneena näköjään kuin 5 sekkaa about...

• rekkaus pysyy ainakin vielä :)
        Sen vaan vielä tulin sanomaan että Uruguai oli mielestäni hyvä peleissään ja valmentaja näytti olevan aidosti ylpeä joukkueestaan.

• ja ent. Stadilainen ja ent. Esbo boare vastaa: Yes, mutta samasta asiasta on kysymys: toisen voittamisesta.

• vantaannainen kirjoitti:

rekkaus pysyy ainakin vielä :)
        Sen vaan vielä tulin sanomaan että Uruguai oli mielestäni hyvä peleissään ja valmentaja näytti olevan aidosti ylpeä joukkueestaan.

Tällä kertaa Uruguayn peli oli hienoa. Tavallisestikin he puolustavat tiiviisti ja jopa sääntöjen rajamailla mutta tällä kertaa myös hyökkäyspeli oli näyttävää. Forlan oli varmasti taitavin tämänkertaisten kisojen maalintekijöistä ja senteistä oli kiinni ettei olisi viimeisellä laukauksellaan voittanut yksin maalikuninkuutta.

• Meriläinen

Onneks ne loppui voi taas nähdä niitä oikeita ohjelmia kun siltä tuntuu :))

• kanavia telkkarissa. Funtsaa vähän, mulla ei ole telkkaria ollut koko kesänä. Tai siis on mutta digiboxi hajos. So what? Pärjään hyvin ilmankin. Kyllä se elämän rikkaus on muualla kuin televisiossa, eikö Meriläinen. Käy Katariinassa katselemassa maailman merta. Sieltä voi uida vaikka Brasiliaan.:-D)))))

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

kanavia telkkarissa. Funtsaa vähän, mulla ei ole telkkaria ollut koko kesänä. Tai siis on mutta digiboxi hajos. So what? Pärjään hyvin ilmankin. Kyllä se elämän rikkaus on muualla kuin televisiossa, eikö Meriläinen. Käy Katariinassa katselemassa maailman merta. Sieltä voi uida vaikka Brasiliaan.:-D)))))

Katariina on tossa melkein vieressä nyt.
        On jotenkin kylmä ja keskentekosen tuntunen paikka. Mutta hyvän lenkkeilyn päässä.
        Kyllä mäkin pärjäisin ilman telkkaa ja välillä olenkin aukasematta sitä kokonaan, mutta tossa se nyt kuiteskin on.

• Meriläinen kirjoitti:

Katariina on tossa melkein vieressä nyt.
        On jotenkin kylmä ja keskentekosen tuntunen paikka. Mutta hyvän lenkkeilyn päässä.
        Kyllä mäkin pärjäisin ilman telkkaa ja välillä olenkin aukasematta sitä kokonaan, mutta tossa se nyt kuiteskin on.

tulee vielä hieno paikka, mikäli on uskominen erääseen Ylen toimittajaan, joka on töissä Kymenlaakson radiossa. Hän nimittäin sattuu asumaan täällä ja on haastatellut näitä Kotkan puistoihmisiä.

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

tulee vielä hieno paikka, mikäli on uskominen erääseen Ylen toimittajaan, joka on töissä Kymenlaakson radiossa. Hän nimittäin sattuu asumaan täällä ja on haastatellut näitä Kotkan puistoihmisiä.

Uskoisinkin että sitten kun valmis on niin varmaan on hieno.
        Keskentekoista ei saiskaan moittia.
        Onhan nää kaikki puistot täällä niin hienoja etten valittamaan pääse.
        Ja muuten tää mun kodin ympäristö on nyt ihana, kun ikkunasta näkee suoraan merelle ja metsää on tässä. Voittaa kyllä Hovinsaaren näkymät täysin.

• Meriläinen kirjoitti:

Uskoisinkin että sitten kun valmis on niin varmaan on hieno.
        Keskentekoista ei saiskaan moittia.
        Onhan nää kaikki puistot täällä niin hienoja etten valittamaan pääse.
        Ja muuten tää mun kodin ympäristö on nyt ihana, kun ikkunasta näkee suoraan merelle ja metsää on tässä. Voittaa kyllä Hovinsaaren näkymät täysin.

Kotkan maisemat viehättävät? Tapasin yllät täin tänään juuri erään paikkakuntalaisen, joka kertoi asuneensa siinä Robbarin edessä olevassa tornitalossa lapsuutensa. Ajattele vähän, mikä maisema.

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

Kotkan maisemat viehättävät? Tapasin yllät täin tänään juuri erään paikkakuntalaisen, joka kertoi asuneensa siinä Robbarin edessä olevassa tornitalossa lapsuutensa. Ajattele vähän, mikä maisema.

No joo, laskin juuri että jos ei yhtä käyntiä tuolla anttilassa oteta huomioon, silloin kun systerin tyttö oli täällä niin, nyt olen tällä saarella ollut tasan viikon tänään. Kait voi sanoa että olen tyytyväinen maisemiin :))

Sieltä tornitalon ylimmästä kerroksesta olis vamaan ihan mukava katella mualimoo.

• Meriläinen kirjoitti:

No joo, laskin juuri että jos ei yhtä käyntiä tuolla anttilassa oteta huomioon, silloin kun systerin tyttö oli täällä niin, nyt olen tällä saarella ollut tasan viikon tänään. Kait voi sanoa että olen tyytyväinen maisemiin :))

Sieltä tornitalon ylimmästä kerroksesta olis vamaan ihan mukava katella mualimoo.

mikä on sillä mäellä, näkyy hyvällä säällä Venäjän puolelle, Suursaareen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7482
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3370
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1500
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1417
    5. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      1401
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      182
      1398
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1285
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      51
      1173
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      174
      1040
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      986
    Aihe