sydänvaivat

nitro53

Onko teillä tullut sydänoireita sytostaattihoitojen tai sädetysten jälkeen? Osa sytostaateista ja herceptin voi kai aiheuttaa sydänvaivoja.

20

683

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ira¤

3v, hoitojen jälkeen,Hoitajat varoittelivat jotta kun sädehoito annataan rinrosaan,niin voi tulla ongelmin.Syhsyllä sai keuhkoinfraktin.

• 1+1

sydänoireita? Keuhkoembolia ei ole sama kuin sydänoireet.

• 12+24

..sairaalassa hoitajat noin varoitteli?
        Minä myös s ain sädehoidot rinnan alueelle,eikä kukaan varoitellut ainakaan HYKSISSÄ.
        Onko palstalla useitakin jotka ovat saaneet sädehoidon takia keuhkoinfraktin - tai varoiteltu sen mahdollisuudesta?

• ira¤
        12+24 kirjoitti:

..sairaalassa hoitajat noin varoitteli?
        Minä myös s ain sädehoidot rinnan alueelle,eikä kukaan varoitellut ainakaan HYKSISSÄ.
        Onko palstalla useitakin jotka ovat saaneet sädehoidon takia keuhkoinfraktin - tai varoiteltu sen mahdollisuudesta?

joitaja varoitti jotta säteistä voi tulla keuhkoihin,tai sydämeen ongelmia.Marian sairaalassa olin viikon,Kohtaus tuli hammaslääkärillä istuessa,Sanoin h-lääkärille jotta sydämeen sattuu kovasti voisiko hän kutsua seinän takaa lääkärin.Annettiin 2 Asperiinia jotka piti purra jotta nopemmin tehoaisi,ja mahaan piikin,Marevanin pitäisi olla n.2-3 minulla oli yli 6 aamusta jo tunsin heikotusta.Ambulanssai vei Mariaan ja siellä alkoi tapahtua,he kielsivät kokonaan viikoksi.Sanoivat jos nuosen ylös tulppa voi mennä aivoihin tai sydämeen.Useimmiten on paras lähteä sairaalaan jos kovin alkaa rinnasta puristaa.Kannattaa ottaa heti 2 Asperiinia,ja vaikka se kipua vähän helpottaa on paras suosrtua sairaalaan menoon.

• ira¤
        ira¤ kirjoitti:

joitaja varoitti jotta säteistä voi tulla keuhkoihin,tai sydämeen ongelmia.Marian sairaalassa olin viikon,Kohtaus tuli hammaslääkärillä istuessa,Sanoin h-lääkärille jotta sydämeen sattuu kovasti voisiko hän kutsua seinän takaa lääkärin.Annettiin 2 Asperiinia jotka piti purra jotta nopemmin tehoaisi,ja mahaan piikin,Marevanin pitäisi olla n.2-3 minulla oli yli 6 aamusta jo tunsin heikotusta.Ambulanssai vei Mariaan ja siellä alkoi tapahtua,he kielsivät kokonaan viikoksi.Sanoivat jos nuosen ylös tulppa voi mennä aivoihin tai sydämeen.Useimmiten on paras lähteä sairaalaan jos kovin alkaa rinnasta puristaa.Kannattaa ottaa heti 2 Asperiinia,ja vaikka se kipua vähän helpottaa on paras suosrtua sairaalaan menoon.

se oli,Laitettiin Marevan lääkitya ja 2piikkip,päivällä vatsaan ja samoin klo 24 yölläEyopäklinikalla hoitaja varoitti.Jotta jos lähtee liikenteeseen vaaroja uhaten voi käydä kalpaten.No nyt siitä keuhkohommasata ei jäänyt muistoksi jotta hengästyy helposti,ja varsinkin helteellä-Olen koko ikäni juossut juoksukilpailuissa,ja kävellyt niin nopeaa kun jaloista lähtee.Pistipä hiljentämään tahtia.Enään ei ole kiire junalle ja ratikalle,menen seuraavalla sitten-

• nurse...........
        ira¤ kirjoitti:

pidä olla mitään 2-3 vai INR-arvon...

• rd.
        nurse........... kirjoitti:

pidä olla mitään 2-3 vai INR-arvon...

siis piti olla "vaan INR-arvon..."

• ira¤
        rd. kirjoitti:

siis piti olla "vaan INR-arvon..."

pitäisi olla 2-3 mimullaoli yi 6 ja sitten tuli sairaalakeikka.INR.arvoni heittelee niin pahasti,jotta saan syödä loppuelämäni sitä rotanmyrkkyä,siihenhän se ensimmäiseksi keksittiin.Puoli vuotta seurataan INR-arvoja 3 kertaa viikossa,ja jollei ne pysy tasaisena,niin sitten joutuu syömään Marevania loppuun asti.On minulla nitro suihke jota suihkutan heti suuhunmjos rinnasta alkaa puristamaan.

• ........?
        ira¤ kirjoitti:

pitäisi olla 2-3 mimullaoli yi 6 ja sitten tuli sairaalakeikka.INR.arvoni heittelee niin pahasti,jotta saan syödä loppuelämäni sitä rotanmyrkkyä,siihenhän se ensimmäiseksi keksittiin.Puoli vuotta seurataan INR-arvoja 3 kertaa viikossa,ja jollei ne pysy tasaisena,niin sitten joutuu syömään Marevania loppuun asti.On minulla nitro suihke jota suihkutan heti suuhunmjos rinnasta alkaa puristamaan.

johtuu ettei sinulla ole alkanut pysyä kohdallaan INR arvo?
        Mitkä ovat yleisimmät syyt siihen?

• nurse....
        ........? kirjoitti:

johtuu ettei sinulla ole alkanut pysyä kohdallaan INR arvo?
        Mitkä ovat yleisimmät syyt siihen?

on yksi keino pitää INR-tasoja balanssissa.

• 11+47

• ruotsissa asuva

kun aloin syödä Xeloda nimistä tablettia paksunsuolensyöpäleikkauksen jälkeen. Infarktin jälkeen en saanut jatkaa hoitoja ja minulle kerrottiin ettei minulle tulla koskaan tarjoamaan solumyrkkyhoitoja missäään muodossa.

• ira¤

hammaslääkärissä,onneksi muutamassa minuutissa oli lääkäri paikalla,antoi 2 asperiinia ja käski pureskella ne,ja nitro sumutinta,sillä aikaa ambulanssi oli pihalla.Minut vietiin Marian sairaalaan,olin siellä viikon. Ei saanut liikkua ettei tulppa mene sydämeen tai aivoihin.

• .....
        ira¤ kirjoitti:

hammaslääkärissä,onneksi muutamassa minuutissa oli lääkäri paikalla,antoi 2 asperiinia ja käski pureskella ne,ja nitro sumutinta,sillä aikaa ambulanssi oli pihalla.Minut vietiin Marian sairaalaan,olin siellä viikon. Ei saanut liikkua ettei tulppa mene sydämeen tai aivoihin.

saman asian tässäkin ketjussa, 12.7, kuin myöskin toki jo aiemminkin....

• ira¤
        ..... kirjoitti:

saman asian tässäkin ketjussa, 12.7, kuin myöskin toki jo aiemminkin....

vissiin iskenyt.

• lyhytsuolinen

sinua sitten hoidettiin kun et sytöjä kestä,onko jotain korvaavaa antaa tilalle,itsekkin söin xelodaa puolivuotta ja tipat päälle,olisi kiintoisaa tietää miten todellakin ne voidaan korvata.Onkos naapurimaassa yhtä kova helle nyt kuin täällä suomessa on.

• ruotsissa asuva
        lyhytsuolinen kirjoitti:

sinua sitten hoidettiin kun et sytöjä kestä,onko jotain korvaavaa antaa tilalle,itsekkin söin xelodaa puolivuotta ja tipat päälle,olisi kiintoisaa tietää miten todellakin ne voidaan korvata.Onkos naapurimaassa yhtä kova helle nyt kuin täällä suomessa on.

lötynyt metastaaseja. Leikkaus tehtiin maaliskuussa ja nyt kahdenkuukauden päästä syyskuussa siis tutkitaan uudestaan löytyykö nyt mitään. Sanoivat että leikkaus on siinä tapaukessa ainoa keino kun on kyse minusta.

• ajokoiramies2

Heippa.
      Itsellä hoidettiin hodginin tauti. ABV-MOPP-Hybrid kuurit 36GY.
      Sädetettiin leuasta pallea tasolle asti.
      Nyt 10vuotta jälkeenpäin alkoivat sepelvaltimo spasmit rasituksessa.
      Ja ovat jatkuneet jo 5 vuotta. Lääkityksenä primaspan asperiini ja amoplibion verenpainelääke. Nitro tarvittaessa. Nyt on joutunut ottaan vähän useammin.

• -RA

Minulla on oööut verenpainetauti 40 vuotta,ja tälläkin hetkellä lääkityksestä huolimatta alipAINE PYSYY 120,NITROA OTAN KUN SYDÄNTÄ PURISTAA,JA mAAREVAANILLA YRITÄN LIUTTAA TULPPAA JA aSPERIINILLA..hOITOJEN JÄLKEEN MELKEIN JOKA VIIKKO SYDÄN REISTAILEE.eN JAKSA AINA LÄHTEÄ hAARTMANIIN,JOS SELVIÄN 4 nITROSUMUTTEELLA JA aSPERIINILLA

• -RA

sORY KIRJOITUSVIRHEET

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      65
      2147
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1732
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      244
      1402
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1347
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1202
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      360
      1143
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      330
      1108
    Aihe