sydänvaivat

nitro53

Onko teillä tullut sydänoireita sytostaattihoitojen tai sädetysten jälkeen? Osa sytostaateista ja herceptin voi kai aiheuttaa sydänvaivoja.

20

807

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ira¤

3v, hoitojen jälkeen,Hoitajat varoittelivat jotta kun sädehoito annataan rinrosaan,niin voi tulla ongelmin.Syhsyllä sai keuhkoinfraktin.

• 1+1

sydänoireita? Keuhkoembolia ei ole sama kuin sydänoireet.

• 12+24

..sairaalassa hoitajat noin varoitteli?
        Minä myös s ain sädehoidot rinnan alueelle,eikä kukaan varoitellut ainakaan HYKSISSÄ.
        Onko palstalla useitakin jotka ovat saaneet sädehoidon takia keuhkoinfraktin - tai varoiteltu sen mahdollisuudesta?

• ira¤
        12+24 kirjoitti:

..sairaalassa hoitajat noin varoitteli?
        Minä myös s ain sädehoidot rinnan alueelle,eikä kukaan varoitellut ainakaan HYKSISSÄ.
        Onko palstalla useitakin jotka ovat saaneet sädehoidon takia keuhkoinfraktin - tai varoiteltu sen mahdollisuudesta?

joitaja varoitti jotta säteistä voi tulla keuhkoihin,tai sydämeen ongelmia.Marian sairaalassa olin viikon,Kohtaus tuli hammaslääkärillä istuessa,Sanoin h-lääkärille jotta sydämeen sattuu kovasti voisiko hän kutsua seinän takaa lääkärin.Annettiin 2 Asperiinia jotka piti purra jotta nopemmin tehoaisi,ja mahaan piikin,Marevanin pitäisi olla n.2-3 minulla oli yli 6 aamusta jo tunsin heikotusta.Ambulanssai vei Mariaan ja siellä alkoi tapahtua,he kielsivät kokonaan viikoksi.Sanoivat jos nuosen ylös tulppa voi mennä aivoihin tai sydämeen.Useimmiten on paras lähteä sairaalaan jos kovin alkaa rinnasta puristaa.Kannattaa ottaa heti 2 Asperiinia,ja vaikka se kipua vähän helpottaa on paras suosrtua sairaalaan menoon.

• ira¤
        ira¤ kirjoitti:

joitaja varoitti jotta säteistä voi tulla keuhkoihin,tai sydämeen ongelmia.Marian sairaalassa olin viikon,Kohtaus tuli hammaslääkärillä istuessa,Sanoin h-lääkärille jotta sydämeen sattuu kovasti voisiko hän kutsua seinän takaa lääkärin.Annettiin 2 Asperiinia jotka piti purra jotta nopemmin tehoaisi,ja mahaan piikin,Marevanin pitäisi olla n.2-3 minulla oli yli 6 aamusta jo tunsin heikotusta.Ambulanssai vei Mariaan ja siellä alkoi tapahtua,he kielsivät kokonaan viikoksi.Sanoivat jos nuosen ylös tulppa voi mennä aivoihin tai sydämeen.Useimmiten on paras lähteä sairaalaan jos kovin alkaa rinnasta puristaa.Kannattaa ottaa heti 2 Asperiinia,ja vaikka se kipua vähän helpottaa on paras suosrtua sairaalaan menoon.

se oli,Laitettiin Marevan lääkitya ja 2piikkip,päivällä vatsaan ja samoin klo 24 yölläEyopäklinikalla hoitaja varoitti.Jotta jos lähtee liikenteeseen vaaroja uhaten voi käydä kalpaten.No nyt siitä keuhkohommasata ei jäänyt muistoksi jotta hengästyy helposti,ja varsinkin helteellä-Olen koko ikäni juossut juoksukilpailuissa,ja kävellyt niin nopeaa kun jaloista lähtee.Pistipä hiljentämään tahtia.Enään ei ole kiire junalle ja ratikalle,menen seuraavalla sitten-

• nurse...........
        ira¤ kirjoitti:

pidä olla mitään 2-3 vai INR-arvon...

• rd.
        nurse........... kirjoitti:

pidä olla mitään 2-3 vai INR-arvon...

siis piti olla "vaan INR-arvon..."

• ira¤
        rd. kirjoitti:

siis piti olla "vaan INR-arvon..."

pitäisi olla 2-3 mimullaoli yi 6 ja sitten tuli sairaalakeikka.INR.arvoni heittelee niin pahasti,jotta saan syödä loppuelämäni sitä rotanmyrkkyä,siihenhän se ensimmäiseksi keksittiin.Puoli vuotta seurataan INR-arvoja 3 kertaa viikossa,ja jollei ne pysy tasaisena,niin sitten joutuu syömään Marevania loppuun asti.On minulla nitro suihke jota suihkutan heti suuhunmjos rinnasta alkaa puristamaan.

• ........?
        ira¤ kirjoitti:

pitäisi olla 2-3 mimullaoli yi 6 ja sitten tuli sairaalakeikka.INR.arvoni heittelee niin pahasti,jotta saan syödä loppuelämäni sitä rotanmyrkkyä,siihenhän se ensimmäiseksi keksittiin.Puoli vuotta seurataan INR-arvoja 3 kertaa viikossa,ja jollei ne pysy tasaisena,niin sitten joutuu syömään Marevania loppuun asti.On minulla nitro suihke jota suihkutan heti suuhunmjos rinnasta alkaa puristamaan.

johtuu ettei sinulla ole alkanut pysyä kohdallaan INR arvo?
        Mitkä ovat yleisimmät syyt siihen?

• nurse....
        ........? kirjoitti:

johtuu ettei sinulla ole alkanut pysyä kohdallaan INR arvo?
        Mitkä ovat yleisimmät syyt siihen?

on yksi keino pitää INR-tasoja balanssissa.

• 11+47

• ruotsissa asuva

kun aloin syödä Xeloda nimistä tablettia paksunsuolensyöpäleikkauksen jälkeen. Infarktin jälkeen en saanut jatkaa hoitoja ja minulle kerrottiin ettei minulle tulla koskaan tarjoamaan solumyrkkyhoitoja missäään muodossa.

• ira¤

hammaslääkärissä,onneksi muutamassa minuutissa oli lääkäri paikalla,antoi 2 asperiinia ja käski pureskella ne,ja nitro sumutinta,sillä aikaa ambulanssi oli pihalla.Minut vietiin Marian sairaalaan,olin siellä viikon. Ei saanut liikkua ettei tulppa mene sydämeen tai aivoihin.

• .....
        ira¤ kirjoitti:

hammaslääkärissä,onneksi muutamassa minuutissa oli lääkäri paikalla,antoi 2 asperiinia ja käski pureskella ne,ja nitro sumutinta,sillä aikaa ambulanssi oli pihalla.Minut vietiin Marian sairaalaan,olin siellä viikon. Ei saanut liikkua ettei tulppa mene sydämeen tai aivoihin.

saman asian tässäkin ketjussa, 12.7, kuin myöskin toki jo aiemminkin....

• ira¤
        ..... kirjoitti:

saman asian tässäkin ketjussa, 12.7, kuin myöskin toki jo aiemminkin....

vissiin iskenyt.

• lyhytsuolinen

sinua sitten hoidettiin kun et sytöjä kestä,onko jotain korvaavaa antaa tilalle,itsekkin söin xelodaa puolivuotta ja tipat päälle,olisi kiintoisaa tietää miten todellakin ne voidaan korvata.Onkos naapurimaassa yhtä kova helle nyt kuin täällä suomessa on.

• ruotsissa asuva
        lyhytsuolinen kirjoitti:

sinua sitten hoidettiin kun et sytöjä kestä,onko jotain korvaavaa antaa tilalle,itsekkin söin xelodaa puolivuotta ja tipat päälle,olisi kiintoisaa tietää miten todellakin ne voidaan korvata.Onkos naapurimaassa yhtä kova helle nyt kuin täällä suomessa on.

lötynyt metastaaseja. Leikkaus tehtiin maaliskuussa ja nyt kahdenkuukauden päästä syyskuussa siis tutkitaan uudestaan löytyykö nyt mitään. Sanoivat että leikkaus on siinä tapaukessa ainoa keino kun on kyse minusta.

• ajokoiramies2

Heippa.
      Itsellä hoidettiin hodginin tauti. ABV-MOPP-Hybrid kuurit 36GY.
      Sädetettiin leuasta pallea tasolle asti.
      Nyt 10vuotta jälkeenpäin alkoivat sepelvaltimo spasmit rasituksessa.
      Ja ovat jatkuneet jo 5 vuotta. Lääkityksenä primaspan asperiini ja amoplibion verenpainelääke. Nitro tarvittaessa. Nyt on joutunut ottaan vähän useammin.

• -RA

Minulla on oööut verenpainetauti 40 vuotta,ja tälläkin hetkellä lääkityksestä huolimatta alipAINE PYSYY 120,NITROA OTAN KUN SYDÄNTÄ PURISTAA,JA mAAREVAANILLA YRITÄN LIUTTAA TULPPAA JA aSPERIINILLA..hOITOJEN JÄLKEEN MELKEIN JOKA VIIKKO SYDÄN REISTAILEE.eN JAKSA AINA LÄHTEÄ hAARTMANIIN,JOS SELVIÄN 4 nITROSUMUTTEELLA JA aSPERIINILLA

• -RA

sORY KIRJOITUSVIRHEET

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      135
      765
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      632
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      619
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      561
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      500
    7. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    8. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      36
      465
    9. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      458
    10. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      261
      449
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      92
      424
    12. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      36
      401
    13. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      397
    14. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      395
    15. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      86
      386
    16. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      32
      376
    17. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      375
    18. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    19. 20
      367
    20. Kangasluoman kirjoitus Lapuan Sanomissa

Ei voi kun nauraa. Nyt tämä henkilö ajaa säästöjä lakkauttamalla kouluja ja sitä myöten tapetaan sivukyliä. Kyseinen h
      Lapua
      49
      365
    Aihe