Renault Megane ei käynnisty

Kylmänä,,, HELP!

Renault Megane 1,6 vm -99.
Auto ei käynnisty kylmänä. Jos auto on vähänkin lämmin niin kyllä käynnistyy mutta kylmänä sitä saa yrittää startata muutamia kertoja että lähtee käyntiin.
Missä vika?
Tulpat on vaihdettu sekä Sähkölämpöantura? on vaihdettu.
Seuraavaksi on mielessä voiko kampiakselin asentotunnistimessa tai liittimessä olla vikaa??
Auto on ollu pari kertaa 2 eri korjaamolla ja sieltä ei tule takaisin kun kallis lasku ja rikkinäine auto.

Viisaita neuvoja otetaan nyt vastaan

Renault ja naiskuski.

6

3222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m e gane

      Täällä ollut usein puhetta meganen käynnistysongelmista. itsekin kysyin 2007 asian tiimoilta. Minulla oli ongelmia käynnistyksessä lämpimänä. Monenlaisia vastauksia tuli, yhdessä liikkeessä käytin, tekivät jotain blaa...blaa mutta ongelma toistui ja sen jälkeen vein auton oikeaan paikkaan. Kampiakselin asentotunnistimessa sekä liittimessä oli vikaa. Molemmat vaihdoin ja siitä asti pelittäny. Joku kertoi täällä että anturin irrotus ja siihen suihke (en muista mitä) auttaisi, mutta itse vaihdoin siis anturin ja johdot siihen

      • tilliVol

        Monet korjaamot vaihtavat puolia vaikka niissä ei ole vikaa mm. Volvo Lahdessa suosittelee aina kun vai voi.
        Se anturi löytyy kytkinkopan päältä ja mittaa vauhtipyörän pyörimistä.


    • Tietokone resetoi

      Muissakin merkeissä saattaa olla käynnistysongelmia jos on "hätäistä tyyppiä".

      Kun kytkee virran kannattaa odottaa niin kauan kun mittarvaloista osa sammuu ja vasta sen jälkeen käynnistää.

      Meganeissa ja Clioissa tämän ominaisuuden olen huomannut olevan samankaltaisen. Ilmeisesti järjestelmä lukeen vallitsevat olesuhteet ja säätää käynnistystä varten virran kytkemisen jälkeen, ja se vie oman aikansa.

      Ilmiön aste vaihtelee - saattaa olla että auto ei käynnisty "hätäisen tyypin" käynnistämisella lainkaan, tai käynnistyy pitemmän "sahaamisen" jälkeen, tai ilmiötä ei esiinny.

      • Hermoraunio

        Minullakin ollut Renault Megane 1.6 vm-99 kanssa käynnistysongelmia. Kylmänä lähtee hyvin heti ekalla käyntiin, mutta lämpimänä kun vääntää avainta, mittarin valot sammuu ja konepellin alla mikään ei inahdakkaan. Bensapumppu kuitenkin äännähtää. Muutaman tunnin (joskus vuorokauden) odottelun jälkeen lähtee taas ekalla käyntiin ja toimii hyvin. Virtalukon pohja vaihdettiin viime vuonna, kun epäilivät huollossa sitä. Ei auttanut. Olen myös monesti putsannut impulssianturin ja laittanut crc:tä pintaan sekä nytkytellyt starttimoottorin liitintä. Näiden toimenpiteiden jälkeen on yleensä toiminut moitteettomasti monta kuukautta. Nyt kävi kuitenkin niin että näiden toimenpiteiden jälkeen auto ei inahtanutkaan. Pari tuntia sain tapella, kunnes käynnistyi. Olisikohan uuden impulssianturin ja liittimen paikka?


      • mä1234567
        Hermoraunio kirjoitti:

        Minullakin ollut Renault Megane 1.6 vm-99 kanssa käynnistysongelmia. Kylmänä lähtee hyvin heti ekalla käyntiin, mutta lämpimänä kun vääntää avainta, mittarin valot sammuu ja konepellin alla mikään ei inahdakkaan. Bensapumppu kuitenkin äännähtää. Muutaman tunnin (joskus vuorokauden) odottelun jälkeen lähtee taas ekalla käyntiin ja toimii hyvin. Virtalukon pohja vaihdettiin viime vuonna, kun epäilivät huollossa sitä. Ei auttanut. Olen myös monesti putsannut impulssianturin ja laittanut crc:tä pintaan sekä nytkytellyt starttimoottorin liitintä. Näiden toimenpiteiden jälkeen on yleensä toiminut moitteettomasti monta kuukautta. Nyt kävi kuitenkin niin että näiden toimenpiteiden jälkeen auto ei inahtanutkaan. Pari tuntia sain tapella, kunnes käynnistyi. Olisikohan uuden impulssianturin ja liittimen paikka?

        Ehdottomasti! Toki muistaakseni moottorin pitäisi startatessa pyöriä vaikka impulssianturi ei toimisi. Impulssianturi mm estää polttoaineen syötön. Toyotoihin pitää aina 200 tkm kohdalla vaihtaa startin solenoidiin sellaiset kytkentä kuparit ja rengas, joka startatessa päästää virran starttiin, kun solenoidi on vetänyt. Voisiko Rellussa olla sama?


      • Meksu ykkönen
        Hermoraunio kirjoitti:

        Minullakin ollut Renault Megane 1.6 vm-99 kanssa käynnistysongelmia. Kylmänä lähtee hyvin heti ekalla käyntiin, mutta lämpimänä kun vääntää avainta, mittarin valot sammuu ja konepellin alla mikään ei inahdakkaan. Bensapumppu kuitenkin äännähtää. Muutaman tunnin (joskus vuorokauden) odottelun jälkeen lähtee taas ekalla käyntiin ja toimii hyvin. Virtalukon pohja vaihdettiin viime vuonna, kun epäilivät huollossa sitä. Ei auttanut. Olen myös monesti putsannut impulssianturin ja laittanut crc:tä pintaan sekä nytkytellyt starttimoottorin liitintä. Näiden toimenpiteiden jälkeen on yleensä toiminut moitteettomasti monta kuukautta. Nyt kävi kuitenkin niin että näiden toimenpiteiden jälkeen auto ei inahtanutkaan. Pari tuntia sain tapella, kunnes käynnistyi. Olisikohan uuden impulssianturin ja liittimen paikka?

        Kannattaa tarkistaa akun kunto sekä virtajohtojen ja maadoitusjohtojen liitokset. Tuo on kumma kun kylmänä toimii, mutta toisaalta hapettunut tai löysä liitos virransyötössä tai maadoituksessa, voi toimia ihan miten sattuu.

        Jos startin johtojen heiluttelu on aikaisemmin auttanut, niin kannattaisi kunnolla puhdistaa ja kiristää startin johdot.

        Impulssianturi ei estä konetta starttaamasta, joten ensisijainen vika se ei ole. Silloin kun vika on päällä olisi hyvä jos saisit jonkun osaavan mittailemaan vähän onko maadoitukset kunnossa ja akkujännitteen ym.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe