Renault Megane ei käynnisty

Kylmänä,,, HELP!

Renault Megane 1,6 vm -99.
Auto ei käynnisty kylmänä. Jos auto on vähänkin lämmin niin kyllä käynnistyy mutta kylmänä sitä saa yrittää startata muutamia kertoja että lähtee käyntiin.
Missä vika?
Tulpat on vaihdettu sekä Sähkölämpöantura? on vaihdettu.
Seuraavaksi on mielessä voiko kampiakselin asentotunnistimessa tai liittimessä olla vikaa??
Auto on ollu pari kertaa 2 eri korjaamolla ja sieltä ei tule takaisin kun kallis lasku ja rikkinäine auto.

Viisaita neuvoja otetaan nyt vastaan

Renault ja naiskuski.

8

4936

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m e gane

Täällä ollut usein puhetta meganen käynnistysongelmista. itsekin kysyin 2007 asian tiimoilta. Minulla oli ongelmia käynnistyksessä lämpimänä. Monenlaisia vastauksia tuli, yhdessä liikkeessä käytin, tekivät jotain blaa...blaa mutta ongelma toistui ja sen jälkeen vein auton oikeaan paikkaan. Kampiakselin asentotunnistimessa sekä liittimessä oli vikaa. Molemmat vaihdoin ja siitä asti pelittäny. Joku kertoi täällä että anturin irrotus ja siihen suihke (en muista mitä) auttaisi, mutta itse vaihdoin siis anturin ja johdot siihen

• tilliVol

Monet korjaamot vaihtavat puolia vaikka niissä ei ole vikaa mm. Volvo Lahdessa suosittelee aina kun vai voi.
        Se anturi löytyy kytkinkopan päältä ja mittaa vauhtipyörän pyörimistä.

• Tietokone resetoi

Muissakin merkeissä saattaa olla käynnistysongelmia jos on "hätäistä tyyppiä".

Kun kytkee virran kannattaa odottaa niin kauan kun mittarvaloista osa sammuu ja vasta sen jälkeen käynnistää.

Meganeissa ja Clioissa tämän ominaisuuden olen huomannut olevan samankaltaisen. Ilmeisesti järjestelmä lukeen vallitsevat olesuhteet ja säätää käynnistystä varten virran kytkemisen jälkeen, ja se vie oman aikansa.

Ilmiön aste vaihtelee - saattaa olla että auto ei käynnisty "hätäisen tyypin" käynnistämisella lainkaan, tai käynnistyy pitemmän "sahaamisen" jälkeen, tai ilmiötä ei esiinny.

• Hermoraunio

Minullakin ollut Renault Megane 1.6 vm-99 kanssa käynnistysongelmia. Kylmänä lähtee hyvin heti ekalla käyntiin, mutta lämpimänä kun vääntää avainta, mittarin valot sammuu ja konepellin alla mikään ei inahdakkaan. Bensapumppu kuitenkin äännähtää. Muutaman tunnin (joskus vuorokauden) odottelun jälkeen lähtee taas ekalla käyntiin ja toimii hyvin. Virtalukon pohja vaihdettiin viime vuonna, kun epäilivät huollossa sitä. Ei auttanut. Olen myös monesti putsannut impulssianturin ja laittanut crc:tä pintaan sekä nytkytellyt starttimoottorin liitintä. Näiden toimenpiteiden jälkeen on yleensä toiminut moitteettomasti monta kuukautta. Nyt kävi kuitenkin niin että näiden toimenpiteiden jälkeen auto ei inahtanutkaan. Pari tuntia sain tapella, kunnes käynnistyi. Olisikohan uuden impulssianturin ja liittimen paikka?

• mä1234567
        Hermoraunio kirjoitti:

Minullakin ollut Renault Megane 1.6 vm-99 kanssa käynnistysongelmia. Kylmänä lähtee hyvin heti ekalla käyntiin, mutta lämpimänä kun vääntää avainta, mittarin valot sammuu ja konepellin alla mikään ei inahdakkaan. Bensapumppu kuitenkin äännähtää. Muutaman tunnin (joskus vuorokauden) odottelun jälkeen lähtee taas ekalla käyntiin ja toimii hyvin. Virtalukon pohja vaihdettiin viime vuonna, kun epäilivät huollossa sitä. Ei auttanut. Olen myös monesti putsannut impulssianturin ja laittanut crc:tä pintaan sekä nytkytellyt starttimoottorin liitintä. Näiden toimenpiteiden jälkeen on yleensä toiminut moitteettomasti monta kuukautta. Nyt kävi kuitenkin niin että näiden toimenpiteiden jälkeen auto ei inahtanutkaan. Pari tuntia sain tapella, kunnes käynnistyi. Olisikohan uuden impulssianturin ja liittimen paikka?

Ehdottomasti! Toki muistaakseni moottorin pitäisi startatessa pyöriä vaikka impulssianturi ei toimisi. Impulssianturi mm estää polttoaineen syötön. Toyotoihin pitää aina 200 tkm kohdalla vaihtaa startin solenoidiin sellaiset kytkentä kuparit ja rengas, joka startatessa päästää virran starttiin, kun solenoidi on vetänyt. Voisiko Rellussa olla sama?

• Meksu ykkönen
        Hermoraunio kirjoitti:

Kannattaa tarkistaa akun kunto sekä virtajohtojen ja maadoitusjohtojen liitokset. Tuo on kumma kun kylmänä toimii, mutta toisaalta hapettunut tai löysä liitos virransyötössä tai maadoituksessa, voi toimia ihan miten sattuu.

Jos startin johtojen heiluttelu on aikaisemmin auttanut, niin kannattaisi kunnolla puhdistaa ja kiristää startin johdot.

Impulssianturi ei estä konetta starttaamasta, joten ensisijainen vika se ei ole. Silloin kun vika on päällä olisi hyvä jos saisit jonkun osaavan mittailemaan vähän onko maadoitukset kunnossa ja akkujännitteen ym.

• Anonyymi

Näillä sivuilla monenlaista arvailua.Auto kun tulee kuntoon niin vikaa ei kerrota.

• Anonyymi

Minäpä kerron Megane 2 käynnistyi kuumana huonosti sai kauan startata.Kampiaks asentotunnistimen vaihdoin ei vaikuttanut.Lämpötila anturilla korjaantui ei ollut kallis remontti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      47
      1492
    2. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      59
      900
    3. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      667
    4. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      87
      637
    5. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      605
    6. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      583
    7. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      56
      574
    8. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      7
      552
    9. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      24
      531
    10. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      521
    11. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      70
      520
    12. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      61
      515
    13. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      513
    14. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      37
      506
    15. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      14
      491
    16. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      472
    17. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      132
      449
    18. 42
      428
    19. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      45
      409
    20. Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?

Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.
      Ikävä
      26
      399
    Aihe