Magnesiumsitraatti vs. magnesiumoksidi

magnesium

Magnesiumsitraatin kerrotaan yleisesti olevan tehokkaampaa kuin magnesiumoksidin. Enkä epäilekään asiaa. Olen kärsinyt ihmeellisestä suonenvedosta aika-ajoin toisessa jalkapohjassa. Olen aikaisemmin nauttinut magnesiumoksidia 2 tbl päivässä, yhteensä 700 mg magnesiumia. Suonenvedot vähenivät selvästi, mutta eivät kokonaan. Nyttemmin olen nauttinut kaksi tablettia magnesiumsitraattia, magnesiumia yhteensä 400 mg. Parin viikon kokemuksella ovat suonenvedot hävinneet.

Onko palstalaisilla tietoa tai mielipidettä, mikä määrä magnesiumoksidin magnesiumia vastaa magnesiumsitraatin magnesiumia? Itsestäni näyttää, että magnesiumsitraatti on vähintään kaksi kertaa tehokkaampaa. Tarkoittaa siis magnesiummäärän kannalta.

3

6360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomppakoo

      Mitään ohjetta olemassa mikä vastaa mitäkin, koska olemme yksilöitä imeytymisen suhteen!
      Magnesium sitraatti on paras imeytymään mutta ei kaikilla, myös oksidin muoto toimii itsellä erittäin hyvin.
      Syön tällä hetkellä Life extensionin 500mg/päivä ja on loisto tuote, sisältää useaa eri muotoa..

      Magnesium (as magnesium oxide, magnesium aspartate, magnesium citrate, magnesium succinate, magnesium amino acid chelate)

      http://www.iherb.com/Life-Extension-Magnesium-Caps-500-mg-100-Capsules/22464?at=0

    • jassicac

      kumpi olisi parempi laksatiivi?

    • löysä vatsa

      oksidi on pelkkä laksatiivi

      elkut käyttää sitä, niin maha toimii

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1240
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      47
      858
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      794
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      94
      758
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      750
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      717
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      51
      615
    Aihe