Jaa-a, en tiedä kuuluuko tämä tänne(mutta mihinkäs muuallekkaan?) mutta miten käännetään kiinaksi nämä seuraavat sanat?(mielellään sekä kiinalaisilla merkeillä että germaanisilla käännöksillä)
Isoveli
Pikkuveli
pikkusisko
isosisko
äiti ja isä
serkku
eno
tytär
poika(sillälailla niinku toi tytärki)
Kiitos!
Mitenkäs..
2
259
Vastaukset
- sukukartan nurkkaa
Tässä vähän alkua.
Isoveli 哥哥【gēgē】
Pikkuveli 弟弟【dìdi】
pikkusisko 妹妹【mèimèi】
isosisko 姐姐【jiějie】
äiti ja isä 父母【fùmǔ】
tytär 女儿【nǚ'ér】
poika 儿子【érzi】
enot
大舅【dàjiù】 äidin vanhempi veli
小舅【xiǎojiù】 äidin nuorempi veli
serkut: kohde tarkoittaa henkiloa, jonka serkusta on puhe. Neljä ensimmäistä saattaa olla vain isän veljien lapsia, jolloin isän siskojen lapset menee samaan ryhmään kuin äidin sisarusten lapset.
堂哥【tánggē】isän sisarusten kohdetta vanhempi poika
堂姐【tángjie】 isän sisarusten kohdetta vanhempi tytär
堂弟【tángdi】isän sisarusten kohdetta nuorempi poika
堂妹【tángmèi】 isän sisarusten kohdetta nuorempi tytär
表哥【biǎogē】äidin sisarusten kohdetta vanhempi poika
表弟【biǎodi】 äidin sisarusten kohdetta nuorempi poika
表姐【biǎojie】äidin sisarusten kohdetta vanhempi tytär
表妹【biǎomèi】äidin sisarusten kohdetta nuorempi tytär
Setien, enojen ja tätien kutsumanimiä on 11 riippuen siitä, onko puhuttelun kohde setä/täti/eno ja onko kutsuja kohteen sisaren vai veljen lapsi.Kiitos! Nämä riittävät ihan hyvin, ei tarvitse kaikkia muotoja(vähemmästäkin menee jo pää sekaisin)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882