HELLE TURVOTUS?

pömppis2

En tiedä johtuuko helteistä vai mistä (ei ole vielä menkkojen aika), mutta olen ihan turvoksissa. Olen siis todella hoikka nainen ja turvotus näkyy heti, etenkin vatsassa. Olen alkanut juomaan riittävästi ja virtsan värin perusteella ilmeisesti saankin riittävästi nestettä. Kuitenkin mahani on kuin raskaana. Tukala olo, kun työhousutkin tuntuu puristavan. Kyse ei ole lihomisesta, koska ihminen lihoaa tasaisemmin enkä ole muuttanut ruokailutottumuksiani.

Mistä apu? Onko muilla samanlaisia ongelmia?

3

2100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jsxmxhm

Kiinnitä huomiota siihen voisiko turvotus johtua laktoosista? Ole laktoosittomalla ruokavaliolla muutama päivä, niin näet johtuuko siitä. Ilmavaivat ja ripuli tosin usein kertoo myös siitä, mutta voi olla ettei niitä oiteita ole aluksi.

• Nakkinyrkki

Oon huomannut saman. Muutama päivä sitten olin suhteellisen slimmi ja nyt yhtäkkiä rupesi vaatteet kiristämään ja sormet ihan nakkimakkarana (tuntuu inhottavalta yrittää puristaa kättä nyrkkiin) Yritän nyt muistaa juoda yhä enemmän ja ottaa Valmarinia. Saas nähdä auttaako. Menkkoihin vasta aikaa. Luulen että se on tää helle.

• alko pois
        Nakkinyrkki kirjoitti:

Oon huomannut saman. Muutama päivä sitten olin suhteellisen slimmi ja nyt yhtäkkiä rupesi vaatteet kiristämään ja sormet ihan nakkimakkarana (tuntuu inhottavalta yrittää puristaa kättä nyrkkiin) Yritän nyt muistaa juoda yhä enemmän ja ottaa Valmarinia. Saas nähdä auttaako. Menkkoihin vasta aikaa. Luulen että se on tää helle.

Suolan saantia ei kannata liioitella helteellä. Se lisää turvotusta.
        Helteellä jää helposti löhöämään, jolloin nesteet kertyvät. Liikunta auttaa. Uiminen on tehokasta, koska liikkeen lisäksi veden paine auttaa turvotuksen poistumisessa.

Hyvä turvotuksen poistaja on mansikka.

Jos helteellä tai lomalla tulee nautittua alkoholia, niin sekin turvottaa.

Jos vaiva ei helteen jälkeen ja arkeen palattua poistu, niin laktoosivaivat tai liiallinen pehmeän leivän syönti kannattaa tarkistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe