En tiedä johtuuko helteistä vai mistä (ei ole vielä menkkojen aika), mutta olen ihan turvoksissa. Olen siis todella hoikka nainen ja turvotus näkyy heti, etenkin vatsassa. Olen alkanut juomaan riittävästi ja virtsan värin perusteella ilmeisesti saankin riittävästi nestettä. Kuitenkin mahani on kuin raskaana. Tukala olo, kun työhousutkin tuntuu puristavan. Kyse ei ole lihomisesta, koska ihminen lihoaa tasaisemmin enkä ole muuttanut ruokailutottumuksiani.
Mistä apu? Onko muilla samanlaisia ongelmia?
HELLE TURVOTUS?
3
2169
Vastaukset
- jsxmxhm
Kiinnitä huomiota siihen voisiko turvotus johtua laktoosista? Ole laktoosittomalla ruokavaliolla muutama päivä, niin näet johtuuko siitä. Ilmavaivat ja ripuli tosin usein kertoo myös siitä, mutta voi olla ettei niitä oiteita ole aluksi.
- Nakkinyrkki
Oon huomannut saman. Muutama päivä sitten olin suhteellisen slimmi ja nyt yhtäkkiä rupesi vaatteet kiristämään ja sormet ihan nakkimakkarana (tuntuu inhottavalta yrittää puristaa kättä nyrkkiin) Yritän nyt muistaa juoda yhä enemmän ja ottaa Valmarinia. Saas nähdä auttaako. Menkkoihin vasta aikaa. Luulen että se on tää helle.
- alko pois
Nakkinyrkki kirjoitti:
Oon huomannut saman. Muutama päivä sitten olin suhteellisen slimmi ja nyt yhtäkkiä rupesi vaatteet kiristämään ja sormet ihan nakkimakkarana (tuntuu inhottavalta yrittää puristaa kättä nyrkkiin) Yritän nyt muistaa juoda yhä enemmän ja ottaa Valmarinia. Saas nähdä auttaako. Menkkoihin vasta aikaa. Luulen että se on tää helle.
Suolan saantia ei kannata liioitella helteellä. Se lisää turvotusta.
Helteellä jää helposti löhöämään, jolloin nesteet kertyvät. Liikunta auttaa. Uiminen on tehokasta, koska liikkeen lisäksi veden paine auttaa turvotuksen poistumisessa.
Hyvä turvotuksen poistaja on mansikka.
Jos helteellä tai lomalla tulee nautittua alkoholia, niin sekin turvottaa.
Jos vaiva ei helteen jälkeen ja arkeen palattua poistu, niin laktoosivaivat tai liiallinen pehmeän leivän syönti kannattaa tarkistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81328- 891145
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031047Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51923Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62797- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170677- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42613