osamaksu

avioerossa?!

Jos auto on osamaksulla ja vain toisen nimissä. Samoin on osamksu laina. Miten se vaikutta avioerosa jakoon?
Onko jotenkin ositettavaa..

4

858

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja roikkuu

Jos se auto/velka on hankittu avioliiton aikana, niin se vaikuttaa ositukseen avain samoin kuin mikä tahansa omaisuus/velka.

Eli karkeasti ottaen auton arvo puolitetaan samoin kuin siitä oleva velkakin. Mutta eihän velkaista autoa ole järkevää lähteä jakamaan, eli sovitte, kumpi ottaa auton ja siihen kohdistuvat velat itselleen ja se sitten taas huomioidaan jaettaessa muuta omaisuutta.

• kahteen kertaan!

Velka ja auto nimissäsi. Maksat velan pois. Erossa maksat taas autosto puolisolle puolet?

• 11

""Jos se auto/velka on hankittu avioliiton aikana, niin se vaikuttaa ositukseen avain samoin kuin mikä tahansa omaisuus/velka.""
        Hankinnan ajankohdalla ei ole merkitystä osituksessa silloin kun ei ole ko. avioehtoa. Muuten olen kanssasi samaa mieltä, että auto vaikuttaa ositukseen.
        Kummankin puolison omat ja puolet (50/50) yhteisistä lasketaan puolisoittain ja jos puolison velat vie potin miinukselle, niin puolison varat ovat osituslaskelmassa nolla. Negatiivista osaa, eli ylivelkaa ei huomioida. Jos toisella puolisolla laskelma jää plussalle, niin tällöin velkainen puoliso saa puolet toisen netosta tasinkona.

• mk

toinen vain rahoittaa auton ja se on vain toisen nimissä niin se on myös hänen. Erossa puolisoiden omaisuus lasketaan ja siitä vähennetään velat ja se kummalle jää enemmän varallisuutta maksaa tasinkoa köyhemmälle ja niin edelleen. Tämän kaltaisten tilanteiile¨kannatta tehdä avioehto ja sellainen että avio-oikeus erossa koskeen vain sitä omaisuutta mikä on hankittu ja maksettu yhdessä niin ei tartte turhaan maksaa erossa toiselle sellaisesta omaisuudesta mihin toisella ei ole osaa eikä arpaa. Yhsi hyvä tapa on olla avoliitossa niin omaisuus erossa on sen kenen nimissä se on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      91
      1487
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1022
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      927
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      361
      861
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      170
      845
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      773
    7. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      605
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      63
      566
    9. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      36
      511
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      128
      497
    Aihe