mitä tehdä helteellä

huh2

Eli mitä teette vauvojen kanssa näillä helteillä (alle 1-vuotiaiden)?
Me ei ainakaan olla ulkona kuin korkeintaan terassilla silloin kun aurinko ei siihen paista.. en jaksa lähteä ulos vaunuilemaan kun läkähdyn itse ja varmasti vauvakin ja miten saa suojattua auringolta..?
Turhauttavaa kökkiä päivät sisällä.

9

3853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä

Juuri niin, sisällä täälläkin kökitään. Mutta eipä ole paljoa vaihtoehtoja. Ulos kertakaikkiaan läkähtyy - ja iho palaa. Pitkät hihat ja lahkeet ovat pois suljettu vaihtoehto eikä suojakertoimet paljoa auta.
      Ulos mennään alkuillasta. Olen kantanut vauvan kylpyammeen ulos ja siinä on alkuillasta (tosin varjoisassa paikassa) läträtty ja leikitty.

• seela89

4 kk ikäinen vauva, tosiaan sisällä kökitään, aika työlästä on. Kokeiltiin kauppareissua vaunuilla mutta vauvahan paahtuu sinne, ja iho palaa heti jos aurinko osuu. Hiukan on kiukkuinen kun sisälläkin kuuma, oottelen kovasti että viilenisi, sit nautitaan ulkoilusta taas.

• huh2
        seela89 kirjoitti:

4 kk ikäinen vauva, tosiaan sisällä kökitään, aika työlästä on. Kokeiltiin kauppareissua vaunuilla mutta vauvahan paahtuu sinne, ja iho palaa heti jos aurinko osuu. Hiukan on kiukkuinen kun sisälläkin kuuma, oottelen kovasti että viilenisi, sit nautitaan ulkoilusta taas.

Joo näinpä mä vähän arvelinkin. Voimia siis kaikille meille pienten vauvojen äideille helteisiin päiviin :)
        Toivotaan että ens viikolla viilenisi ilmat niinkuin on vähän lupailtu.

• löjp
        huh2 kirjoitti:

Joo näinpä mä vähän arvelinkin. Voimia siis kaikille meille pienten vauvojen äideille helteisiin päiviin :)
        Toivotaan että ens viikolla viilenisi ilmat niinkuin on vähän lupailtu.

Joo meillä kans 3kk1vko ikäinen vauva. Ei päästä ulos. Aamuisin on koitettu mennä, mutta pirun kuuma siellä on jo 11 aikaan.. Vauva ei nuku kuumassa kitisee vain. Asutaan kerrostalossa 2krs ja täälläkin on niin kova paahde, ettei oikein nuku täälläkään päikkäreitä kuin pieniä pätkiä. Sitten vaan kiukuttelee tuli kuumana, vaikka on alasti koko ajan ;( Loppuis jo nää saamarin helteet..

• sini5528841422
        löjp kirjoitti:

Joo meillä kans 3kk1vko ikäinen vauva. Ei päästä ulos. Aamuisin on koitettu mennä, mutta pirun kuuma siellä on jo 11 aikaan.. Vauva ei nuku kuumassa kitisee vain. Asutaan kerrostalossa 2krs ja täälläkin on niin kova paahde, ettei oikein nuku täälläkään päikkäreitä kuin pieniä pätkiä. Sitten vaan kiukuttelee tuli kuumana, vaikka on alasti koko ajan ;( Loppuis jo nää saamarin helteet..

Meillä on 3 kk 3 vko ikäinen vauva ja asutaan myös kerrostalon 2. kerroksessa:) Meidän huusholli pysyy siedettävyyden rajoissa, kun pidetään koko ajan kaikki ikkunat ja parvekkeen ovi auki sekä auringonpuoleiset sälekaihtimet kiinni. Talo on mäellä, tuntuu siltä että täällä tulee aina jonkin verran ja pieni tuulenvire käy koko ajan asunnon läpi. Meillä oli tosi tuskallista kesäisin ennen kuin hankittiin sälekaihtimet (aamuisin paistaa makuuhuoneiden puolelle ja iltaisin olohuoneeseen ja keittiöön) vaikka ulkolämpötila ei ollut kovin korkea. Onko teillä metallisia sälekaihtimia tai pimentäviä rullakaihtimia? Suosittelen sellaisia ehdottomasti!

• fjPJ

Ollaan ulkoiltu 3kk vauvan kanssa varjossa ja pieniä vaunulenkkejä tehty lähistön varjoisaan puistoon. Onneksi helle on tappanut hyttyset eikä kaupungissa muitakaan pörriäisiä ole haitaksi asti joten hyttysverkon on voinut jättää pois - tuuli pääsee paremmin käymään vaunukoppaan. Aurinkosuojana on harso (varjossa heitän heti pois edestä) ja koska meillä on tummat vaunut, olen vaaleaa harsoa heittänyt myös kuomun yli, jottei aurinko niin nostaisi lämpöä kuomun alla. Vaikka aurinko joissain kohdissa osuu lapseen, ei auringonpolttamia ole tapahtunut. Koko ajan kuitenkin liikkeessä ollaan ja varjoon pyritään. Eipä lapsi muutenkaan viihdy pidempään vaunuissa joten ihan normielämää tältä osin vietetään.

Vauva ei tunnu niinkään kärsivän tästä, mutta äitee on ihan romuna. Vauvan kanniskelu ja esim. äsken nukuttaessa vauva rauhoittelu sylissä on kamalaa puuhaa. Vaikka hänet kylvetettiin ja itse kävin suihkussa, hetken päästä kylvimme hiessä...

• harsohörhö

Mulla vauva on vasta reilun viikon, eli sepä ei muusta tiedäkkään. Se nukkuu hyvin, 3-4 tunnin pätkiä ja syö ja jatkaa unia. läpivetoa koitan pitää talon varjoiselta puolelta ja auringon puolelta aina lävet ja kaihtimet kiinni. mulla on vessassakin juomalasi jotta oisin aina kun käyn pissallakin, ja sit oon ripotellu vesipulloja imetyspaikkojen lähelle, jotta tulis juotua. itte oon siis sisällä pääosin, ja pienissä väljissä vaatteissa. jälkivuotoon oon taitellu ikean pieniä pesulappupyykeitä, ja nyt tarttis ruveta ompeleen parit kangassiteet, muovisiteistä tuo alapää ei oikeen innostu, rupee yks tikki kutiseen heti.
      Vauva on joko pelkissä kestovaipoissa (harso, imsevimse tai nauhavaippa) tai nakupellenä vaunukopassa. oon vuorannu sen harsoilla ja pikkupeiton päällä on ohut muovi pari harsoa. Lisäks alla saattaa olla vaipaksi taiteltu mutta avattu harso, jolloin se imee isoimmat maitokakat ja pissat, ja näpsyllä saa kuitenkin paketin kasaan ja pesulle. Tissiä koitan tarjota aina kun kelpaa, ja ainakin pissan määrästä sitä on riittävästi.
      muuten päivät menee pyykätessä harsoja, netissä, ompelen,siivoilen yms luen lehtiä. ihan hyvin olosuhteisiin nähden on mennyt, kaippa nää pian loppuu. En todellakaan ole aurinkoihminen, joten sisälläolo ei haittaa. iltaisin käyn ulkona puutarhassa kun mies kattoo lasta. Mutta tällaistahan voi olla koko kesä mm. Italiassa.

• Meillä 9 kk ikäinen vauva. Ollaan aika paljon oltu sisätiloissa. Tosin se ei aina ole paljon lohduttanut, kun sisälläkin lämpötila on kohonnut 30 asteen tuntumaan ja välillä ulkolämpötila on ollut matalampi kuin sisälämpö.

Vaunuilla olemme pienillä lenkeillä käyneet varjopaikkoja seuraillen ja hyvin hitaasti edeten. Kaupassa käydään jäätelöä valitsemassa välillä pitkiäkin aikoja. Mökkihöperyys alkoi vaivata, kun kotona vaan istuttiin. Vaunuissa varjona toimi harso. Viritin sen hyttysverkon päälle pyykkipojilla. Pyrkimyksenä oli kuitenkin mahdollisimman avoin tuuletus eli harso siten, että vauva oli varjossa, mutta peitti mahdollisimman pienen alan. Ei tuntunut lapsi hikiseltä, kun kotiin tulimme. Välillä juottotauko sekä lapselle että äidille. Kun lapsi heräsi laitoin istumaan vaunussa niin, että nojasi kopan takalaitaan, ei selkänojaan jonka olisi saanut ylös nostettua. Silloin jäi kokonaan kuomun varjoon ja tuon harson pystyi ottamaan pois. Rattaissa nyt ei sama onnistu, mutta harsoa käyttäen sielläkin saa varjon ja jalkapeitettäkin olen apuna käyttänyt. On sen verran napakka, että saa nostettua pystyyn jalkoja varjostamaan ilman, että tarvitsee kiinnittää peitoksi asti. Aurinkovarjo olisi kaapissa kiinnitystä odottamassa, mutta... Heittoaisasta on meille ollut myös vähän apuja

• ve_r

Me oltiin melkein kaikki kovimmat hellepäivät 2kk vauvan kanssa uimarannalla. Vaunut olivat koko ajan varjossa, kevyessä järvituulessa vauva nukkuikin todella rauhallisesti ja pitkään. Meille vanhemmillekkin rannalla kölliminen oli mukava tapa viettää hellepäiviä ja rannalla bikinivarusteissa imettäminen oli tosi helppoa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2235
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1918
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1479
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1327
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      957
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe