Nyt perustetaan GRADUPIIRI!

jkl86

Hei kaikille gradun kanssa kamppaileville!

Luettuani illan tätä keskustelupalstaa, jattelin aloittaa uuden keskustelun, jonka ideana on yhteinen gradupiiri. Tänne jokainen graduntekijä voi raportoida, mitä on tekemässä, missä vaiheessa ja ennen kaikkea, mitä on vastikään saanut aikaiseksi! Ideana siis löytää täältä vertaistukea ja innostua tekemään gradua tehokkaasti eteenpäin, jotta voi täällä sitten raportoida, mitä on saanut aikaiseksi. Niin tai huomata, että muutkaan eivät saa helteellä mitään tehtyä... Saattaa jopa toimia:) Ja ainakin usein ongelmat tuntuvat pienemmiltä, kun ne sanoo (jep kirjoittaa) jollekin. Ja ainakin minusta tuntuu, että ei läheiset jaksa loputtomiin kuunnella paasausta, jos eivät itse paini samojen juttujen kanssa. Luonnollisesti täällä kirjoittelevat opiskelevat miljoonaa eri alaa, ja gradut ja niiden vaatimukset eroavat suuresti, mutta ei anneta sen häiritä.Toivottavasti saadaan tiivis ja kiva keskutelu aikaiseksi:)

Itselläni gradun tekoa hidastaa kaksi asiaa. Ensinnäkin se, että ei ole ns. mitään pakkoa saada valmiiksi, koska muita opintoja vielä vuosia jäljellä, eikä dl siksi asetettu. Toiseksi se, että tuntuu, että en osaa ja ymmärrä tarpeeksi. Olen kerännyt aineiston kaksi vuotta sitten ja nyt tauon jälkeen tarkoitus oli viettää tämä kesä aineistoa analysoidessa ja kirjoittaessa. Kesä on jo pitkällä ja tuntuu, että en ole edennyt kovinkaan kummoisesti, vielä ei ole yhtään tekstiä kirjoitettuna, lähinnä aika menee nyt yrittäessä ymmärtää ja vältellä tilastollisten analyysien tekemistä. Se alkuun pääseminen...

7

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkdxdjf

      Et pääse töihin, so iisi is that

    • tietoa on, ei tietee

      Minua voisi kiinnostaa. Olen tosin aikuisopiskelija, onkohan meistä apua toisillemme?

      • 27

        millaisilla aloilla opiskelette, ja miten on edennyt tähän asti? Oletteko vielä täällä :)


      • jjatsi
        27 kirjoitti:

        millaisilla aloilla opiskelette, ja miten on edennyt tähän asti? Oletteko vielä täällä :)

        Itse opiskelein tietojärjestelmätiedettä ja olen aloittelen gradun tekemistä. Sain juuri ensimmäisen kappaleen tehtyä! \o/ Vähä on voittajafiilis. Tämän tekeminenhän on ihan mahdollista. Ainoa ongelma tässä on, että tullee hieman kiire, kun pitäs tehdä 30 sivua 15:sta päivään, eli kaksi sivua päivässä, jotta kerkeäisin saamaan muut kiinni. Hommaa vaikeuttaa se, kun on tukikuut loppuneet ja teen samalla osa-aikaisena puhelinmyyntiä.

        Raportoin tänne aina välillä, että mikä on tilanne.


      • jjatsi
        jjatsi kirjoitti:

        Itse opiskelein tietojärjestelmätiedettä ja olen aloittelen gradun tekemistä. Sain juuri ensimmäisen kappaleen tehtyä! \o/ Vähä on voittajafiilis. Tämän tekeminenhän on ihan mahdollista. Ainoa ongelma tässä on, että tullee hieman kiire, kun pitäs tehdä 30 sivua 15:sta päivään, eli kaksi sivua päivässä, jotta kerkeäisin saamaan muut kiinni. Hommaa vaikeuttaa se, kun on tukikuut loppuneet ja teen samalla osa-aikaisena puhelinmyyntiä.

        Raportoin tänne aina välillä, että mikä on tilanne.

        Nyt on kolme sivua. :) Pitäs olla 20 kymmenen päivän päästä. Saas nähdä miten tässä käy. Olisi myös kaksi työhaastattelua, jotka on 300km:n päässä.


      • jjatsi
        jjatsi kirjoitti:

        Nyt on kolme sivua. :) Pitäs olla 20 kymmenen päivän päästä. Saas nähdä miten tässä käy. Olisi myös kaksi työhaastattelua, jotka on 300km:n päässä.

        Aloin pohtimaan, että uskaltaisinkohan lainata 3000 euroa, jotta voisin tehdä opinnäytetyöni rauhassa? Pitäisi olla jonkinsortin varmuus siitä, että se onnistuu. Toistepäin se olisi aika ahdistavaa jo, kun olisi sitten pakko. Ehkä se on kuitenkin järkevää. Peruin työhaastiksiakin, joihin olin vaivalla hakenut, kun oli ahdistanut.

        Jos joku olisi lukenut Hakalan Melkein maisterin gradu-oppaan, niin haluaisin kysyä, että mitä siinä sanottiin töistä, kun itse sitä olen pienen hetken selannut joskus?


    • M_84___

      Gradupiiri kiinnostaisi kyllä kovasti. Minun pitäisi nyt joulukuussa aloittaa gradun tekeminen ja tarkoitus olisi viimeistään keväällä valmistua, mutta mitään vertaistukea ei ole kun muutin vasta opiskelupaikkakunnalta tänne Helsinkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe