Luunsiru polvessa?

Miss1989

ELikkäs, mun tapaus on tämmönen; tammikuussa ensimmäistä - ja viimestä kertaa - jäällä luistelemassa ollessani, kaverini tömäytti jääkiekkomailalla suoraan polven hermoon ja meni heti jalka kävelykyvyttömäksi. Kipua en voi sanoin kuvata. No, siitä suoraan lääkäriin ja useamman tunnin odottelun jälkeen pääsin rtg-kuvauksiin, eikä mitään löytynyt. Lääkäri ei uskonut että polvi oli kipeä, vaikka kyyneleethän siinä silmistä valu, kun kokeili polvea vääntää ja kääntää erisuuntiin. Ei määrännyt sauvoja, mutta pakko ne silti oli hakea kun ei päässyt kävelemään, ei sitten millään.
Viikon verran piti sauvoja avuksi käyttää ja kipu lievittyi hieman.
Edelleenkin, nyt yli puolen vuoden jälkeen, kuvit ovat lähes samanlaiset. Juosta ei pysty kuin lyhyitä matkoja, välillä on vaikea portaita mennä ylös ja edelleenkin kovan kivun iskiessä itku meinaa tulla.
Kävin myös hiljattain uudestaan lääkärissä, eikä mitkään "sairaudet" sopineet minun polven kuvaani.
Kerroin tästä myös äitipuolelleni ja kertoi, että sama oli hänen tytöllään - ei kuvista mitään löytynyt ja luunsiru sielä silti oli.
Nyt sain juuri elokuun alulle lähetteen kirurgiselle polille ortopedin luo. Tiedä sitten että mitä hän toteaa.. Onko kenelläkään kokemuksia luunsirusta polvessa?

4

3889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erika12345

      Minulla on! Olen vasta 13 ja minulla on nyt luunsiru polvessa ja se on kipeä. Itse kaaduin 17.3 kun olin bussipysäkillä kaverini kanssa ja näytin käsipallo liikettä ja kupsahdin maahan. Itkuhan heti tulil ja pientä huutoa. Tyttö auttoi bussiin kun kännykän akku oli loppu. Soitin tytön kännykästä ja pian äitini auttoi bussista pois ja lähdimme sairaalaan. meni noin 3 tuntia että pääsen rtg-kuvauksiin ja sieltä löytyi murtuma. Sain kepit ja kipu hellitti vähän. 2 pv myöhemmin oli mangeetti kuvaus ja sit kotiin. 2 vk myöhemmin menin lääkäriin ja siellä kerrottiin luunsirusta joka oli polvessa ja sain tuen. Siitä 4vk myöhemmin menin takaisin ja annettiin kuntoutus ohjeet. Nyt kun yritin kuntouttaa tnä, niin tietystihän tunsin luunsirun ja sen tuskallisen kivun.. nyt istun lattialla ja odotan et joku tulee auttaa.

    • Siin Luru

      Polvinivelessänne saattaa olla rustonkappale, ei luunsiru.

    • hee

      Ei oo polvessa mutta nilkassa on.. eli ennen kuvissa ei näkynyt mitäön mutta kun piti kuvata nilkkaa niin näkyi luunsiru siellä. Käytä KKK-tekniikkaa niin kauan kunnes helpottaa.

    • Anonyymi

      up.
      onko keltään polvesta ihon alta poistettu irtonaista sirua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe