Vaihdoin viimeviikolla Megane -98 8v jakohihnan tykötarpeineen ja olipas se työläs homma!. Kun avasin kampiakselin pulttia, niin sepä olikin tiukassa. Lukiktsin venttiilikoneiston hihnapyörän ruuvarilla, mutta pääsi sen verran lipsahtamaan, että hihnapyörästä katsesi kolme hammasta, mutta onneksi eri kohdista, ei perä jälkeen. Kysymys kuuluukin Kestääkö jakohihna ehjänä, edes sen verran, että pystyn myymään sen jollekin ristisilmä tontulle, hihnan menemättä katki. Samoin jäi vesipumppukin vuotamaan, koska väliin olis pitäny lai8ttaa jotain tiiviste töhnää., mutta en sitten muistanu laittaa. Toisaalta säästin pitkän pennin, kun vaihdoin hihnan ihan itse. Laitoin hihnan niin kireälle kuin vain sain, niin ei ainakaan pääse hyppäämään rattaan yli. Kaveri kyllä sano, että pitää olla sopivasti kireä, ettei sitten katkea. Mitä luulette, miten pitkään tolla autolla nyt oikein ajaa? Kestääkö edes koeajoa?
Jakohihnan vaihto
12
1688
Vastaukset
- Mersumies aina ja ny
Eiköhän se paalaamolle saakka kestä?
- qwwertyu
Ei niitä itse saa mennä vaihtamaan ääliö.
- kotimekaanikko
Vaihtaa itse, jos on riittävän pätevä työhön.? Kaveri sano että olis pitänyt käyttää pulttikonetta tai laittaa kiintoavain kampiakselin pultin päähän ja startata nopeasti, niin pultti ois auennut. No, eipä tullu mieleen.
- Lagupekka
Se kestää vielä tosi pitkään. Siksihän niissä pyörissä on paljon hampaita, että on varaa mennä rikki.
Ei sulla ole mitään kiirettä myydä sitä.- kotimekaanikko
Sitä arvelinkin, että mukana on ylimääräisiä hampaita, jos niitä menee asennuksen aikan poikki. Jakopäästä kuuluu nykyisin aikamoinen ujellus ja meteli, kun konetta hieman käyttää. Samoin sytytystulppien kohdalta kuuluu ihme putputus ja sihinä. Laitoin kaverin mielestä tulpat liian kiereälle, kun käytin räikän tilalla puolen metrin vääntötankoa, jotta tulpat tulisivat riittävän tiukkaan. Näyttää siltä, että ainakin yksi tulpista on korkannut ja kierteet voi olla pilalla. Pakko tää kosla myydä, ennen kuin hajoaa käsiin. Kytkinkin vähän luistaa, onko kytkin remontti helppo tehdä itse??
- kotimekaanikko
kotimekaanikko kirjoitti:
Sitä arvelinkin, että mukana on ylimääräisiä hampaita, jos niitä menee asennuksen aikan poikki. Jakopäästä kuuluu nykyisin aikamoinen ujellus ja meteli, kun konetta hieman käyttää. Samoin sytytystulppien kohdalta kuuluu ihme putputus ja sihinä. Laitoin kaverin mielestä tulpat liian kiereälle, kun käytin räikän tilalla puolen metrin vääntötankoa, jotta tulpat tulisivat riittävän tiukkaan. Näyttää siltä, että ainakin yksi tulpista on korkannut ja kierteet voi olla pilalla. Pakko tää kosla myydä, ennen kuin hajoaa käsiin. Kytkinkin vähän luistaa, onko kytkin remontti helppo tehdä itse??
Jarruttelin vähän kovempaa ja jarruputki pamahti takaa rikki ja vuotaa nesteet pihalle.. Korjasin itse siten, että laitoin tongilla putken poikki ja taivutin putkenpään kasaan, eikä enään vuoda.
- Ei takuuta
kotimekaanikko kirjoitti:
Sitä arvelinkin, että mukana on ylimääräisiä hampaita, jos niitä menee asennuksen aikan poikki. Jakopäästä kuuluu nykyisin aikamoinen ujellus ja meteli, kun konetta hieman käyttää. Samoin sytytystulppien kohdalta kuuluu ihme putputus ja sihinä. Laitoin kaverin mielestä tulpat liian kiereälle, kun käytin räikän tilalla puolen metrin vääntötankoa, jotta tulpat tulisivat riittävän tiukkaan. Näyttää siltä, että ainakin yksi tulpista on korkannut ja kierteet voi olla pilalla. Pakko tää kosla myydä, ennen kuin hajoaa käsiin. Kytkinkin vähän luistaa, onko kytkin remontti helppo tehdä itse??
On kuule tosi helppo tehdä kytkinremppa itse. Hommaa pullo kokista (ei Light) avaa kytkinkotelon tuuletustulppa tai mikä lie ja pidä kone lämpimänä tyhjäkäynnillä. SItten kaadat sen kokiksen siitä reiästä ja panet tulpan takaisin. Sokerit tai mitä lie palaa levyyn kiinni ja kytkin pitää - ainakin seuraavaan vikaan asti. Jonka varmasti saamme lukea viimeistään ylihuomenna.
- kotimekaanikko
Ei takuuta kirjoitti:
On kuule tosi helppo tehdä kytkinremppa itse. Hommaa pullo kokista (ei Light) avaa kytkinkotelon tuuletustulppa tai mikä lie ja pidä kone lämpimänä tyhjäkäynnillä. SItten kaadat sen kokiksen siitä reiästä ja panet tulpan takaisin. Sokerit tai mitä lie palaa levyyn kiinni ja kytkin pitää - ainakin seuraavaan vikaan asti. Jonka varmasti saamme lukea viimeistään ylihuomenna.
Kaadoin kytkinpinnoille sokerikolaa ja toden totta kytkin ei enää luista. Kytki meni huonoksi, koska testasin miten auto lähtee isommilla vaihteilla liikkeelle. Yksi kerta kun lähin kolmos vaihteella paikoiltaan liikkeelle, niin tuli sellainen kytkimen käry sisälle, ettei meinannu nähdä ajaa. Nut tosiaan kytkin pelittää hyvin. Vaihteet on alanut rutista, koska tuli vähän leikittyä siten, että ajoin ilman kytkintä, ihan vain huvikseni ja laitoin vaihteet päälle ilman kytkintä. Ilmanputsarin letkuun tuleva anturinjohto katkes, kun en huomannut sitä kun putsarin irroitin. Ei vaikuta käyntiin millään lailla.
- Provoilua riittää
kotimekaanikko kirjoitti:
Kaadoin kytkinpinnoille sokerikolaa ja toden totta kytkin ei enää luista. Kytki meni huonoksi, koska testasin miten auto lähtee isommilla vaihteilla liikkeelle. Yksi kerta kun lähin kolmos vaihteella paikoiltaan liikkeelle, niin tuli sellainen kytkimen käry sisälle, ettei meinannu nähdä ajaa. Nut tosiaan kytkin pelittää hyvin. Vaihteet on alanut rutista, koska tuli vähän leikittyä siten, että ajoin ilman kytkintä, ihan vain huvikseni ja laitoin vaihteet päälle ilman kytkintä. Ilmanputsarin letkuun tuleva anturinjohto katkes, kun en huomannut sitä kun putsarin irroitin. Ei vaikuta käyntiin millään lailla.
Se taisi olla vain kuvittelua, että olisit ryhtynyt työhön. Ei kukaan oikeasti kirjoita siitä, että on
täysin kädetön.
- ..tuo nyt on
Itse en aina viitsi edes moottoria sammuttaa siksi ajaksi kun vaihdan jakopään hihnaa....
- Kotimekaanikko
Hoonasin moottorin ja tehot ovat kadonneet, missa vika? Löysin netistä tee se itse ohjeet, elikkä avasin tulpat ja kaadoin puoli desiä hiekkaa tulpan reijistä koneeseen ja laitoin tulpat takaisin ja käynnistin koneen. Hiekka koneessa hoonasi ja hinkasi sen kuntoon. Jokin tässä meni pieleen kun ei ole enää puristuksia. Laitoinko liian vähän hiekaa? Auto nykii ja savuttaa hirveästi ja kuluttaa öljyä neljä litraa sadalla kilometrillä.
Olisko männän renkaat kuluneet.? - venttiili poika
Kotimekaanikko kirjoitti:
Hoonasin moottorin ja tehot ovat kadonneet, missa vika? Löysin netistä tee se itse ohjeet, elikkä avasin tulpat ja kaadoin puoli desiä hiekkaa tulpan reijistä koneeseen ja laitoin tulpat takaisin ja käynnistin koneen. Hiekka koneessa hoonasi ja hinkasi sen kuntoon. Jokin tässä meni pieleen kun ei ole enää puristuksia. Laitoinko liian vähän hiekaa? Auto nykii ja savuttaa hirveästi ja kuluttaa öljyä neljä litraa sadalla kilometrillä.
Olisko männän renkaat kuluneet.?sinne karkeaa venttilinhiomatahnaa se auttaa
minä laitoin omaan vm 2009 volvoon niin rupes käymään sievästi
ja kulutus putosi kaksi litraa sadalla kilometrillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta852268- 501964
Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt231848Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu83174350+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin101608- 771532
hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo241413Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61372Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en371347- 721331