Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jakohihnan vaihto

Kotimekaanikko

Vaihdoin viimeviikolla Megane -98 8v jakohihnan tykötarpeineen ja olipas se työläs homma!. Kun avasin kampiakselin pulttia, niin sepä olikin tiukassa. Lukiktsin venttiilikoneiston hihnapyörän ruuvarilla, mutta pääsi sen verran lipsahtamaan, että hihnapyörästä katsesi kolme hammasta, mutta onneksi eri kohdista, ei perä jälkeen. Kysymys kuuluukin Kestääkö jakohihna ehjänä, edes sen verran, että pystyn myymään sen jollekin ristisilmä tontulle, hihnan menemättä katki. Samoin jäi vesipumppukin vuotamaan, koska väliin olis pitäny lai8ttaa jotain tiiviste töhnää., mutta en sitten muistanu laittaa. Toisaalta säästin pitkän pennin, kun vaihdoin hihnan ihan itse. Laitoin hihnan niin kireälle kuin vain sain, niin ei ainakaan pääse hyppäämään rattaan yli. Kaveri kyllä sano, että pitää olla sopivasti kireä, ettei sitten katkea. Mitä luulette, miten pitkään tolla autolla nyt oikein ajaa? Kestääkö edes koeajoa?

12

1688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mersumies aina ja ny

      Eiköhän se paalaamolle saakka kestä?

    • qwwertyu

      Ei niitä itse saa mennä vaihtamaan ääliö.

      • kotimekaanikko

        Vaihtaa itse, jos on riittävän pätevä työhön.? Kaveri sano että olis pitänyt käyttää pulttikonetta tai laittaa kiintoavain kampiakselin pultin päähän ja startata nopeasti, niin pultti ois auennut. No, eipä tullu mieleen.


    • Lagupekka

      Se kestää vielä tosi pitkään. Siksihän niissä pyörissä on paljon hampaita, että on varaa mennä rikki.
      Ei sulla ole mitään kiirettä myydä sitä.

      • kotimekaanikko

        Sitä arvelinkin, että mukana on ylimääräisiä hampaita, jos niitä menee asennuksen aikan poikki. Jakopäästä kuuluu nykyisin aikamoinen ujellus ja meteli, kun konetta hieman käyttää. Samoin sytytystulppien kohdalta kuuluu ihme putputus ja sihinä. Laitoin kaverin mielestä tulpat liian kiereälle, kun käytin räikän tilalla puolen metrin vääntötankoa, jotta tulpat tulisivat riittävän tiukkaan. Näyttää siltä, että ainakin yksi tulpista on korkannut ja kierteet voi olla pilalla. Pakko tää kosla myydä, ennen kuin hajoaa käsiin. Kytkinkin vähän luistaa, onko kytkin remontti helppo tehdä itse??


      • kotimekaanikko
        kotimekaanikko kirjoitti:

        Sitä arvelinkin, että mukana on ylimääräisiä hampaita, jos niitä menee asennuksen aikan poikki. Jakopäästä kuuluu nykyisin aikamoinen ujellus ja meteli, kun konetta hieman käyttää. Samoin sytytystulppien kohdalta kuuluu ihme putputus ja sihinä. Laitoin kaverin mielestä tulpat liian kiereälle, kun käytin räikän tilalla puolen metrin vääntötankoa, jotta tulpat tulisivat riittävän tiukkaan. Näyttää siltä, että ainakin yksi tulpista on korkannut ja kierteet voi olla pilalla. Pakko tää kosla myydä, ennen kuin hajoaa käsiin. Kytkinkin vähän luistaa, onko kytkin remontti helppo tehdä itse??

        Jarruttelin vähän kovempaa ja jarruputki pamahti takaa rikki ja vuotaa nesteet pihalle.. Korjasin itse siten, että laitoin tongilla putken poikki ja taivutin putkenpään kasaan, eikä enään vuoda.


      • Ei takuuta
        kotimekaanikko kirjoitti:

        Sitä arvelinkin, että mukana on ylimääräisiä hampaita, jos niitä menee asennuksen aikan poikki. Jakopäästä kuuluu nykyisin aikamoinen ujellus ja meteli, kun konetta hieman käyttää. Samoin sytytystulppien kohdalta kuuluu ihme putputus ja sihinä. Laitoin kaverin mielestä tulpat liian kiereälle, kun käytin räikän tilalla puolen metrin vääntötankoa, jotta tulpat tulisivat riittävän tiukkaan. Näyttää siltä, että ainakin yksi tulpista on korkannut ja kierteet voi olla pilalla. Pakko tää kosla myydä, ennen kuin hajoaa käsiin. Kytkinkin vähän luistaa, onko kytkin remontti helppo tehdä itse??

        On kuule tosi helppo tehdä kytkinremppa itse. Hommaa pullo kokista (ei Light) avaa kytkinkotelon tuuletustulppa tai mikä lie ja pidä kone lämpimänä tyhjäkäynnillä. SItten kaadat sen kokiksen siitä reiästä ja panet tulpan takaisin. Sokerit tai mitä lie palaa levyyn kiinni ja kytkin pitää - ainakin seuraavaan vikaan asti. Jonka varmasti saamme lukea viimeistään ylihuomenna.


      • kotimekaanikko
        Ei takuuta kirjoitti:

        On kuule tosi helppo tehdä kytkinremppa itse. Hommaa pullo kokista (ei Light) avaa kytkinkotelon tuuletustulppa tai mikä lie ja pidä kone lämpimänä tyhjäkäynnillä. SItten kaadat sen kokiksen siitä reiästä ja panet tulpan takaisin. Sokerit tai mitä lie palaa levyyn kiinni ja kytkin pitää - ainakin seuraavaan vikaan asti. Jonka varmasti saamme lukea viimeistään ylihuomenna.

        Kaadoin kytkinpinnoille sokerikolaa ja toden totta kytkin ei enää luista. Kytki meni huonoksi, koska testasin miten auto lähtee isommilla vaihteilla liikkeelle. Yksi kerta kun lähin kolmos vaihteella paikoiltaan liikkeelle, niin tuli sellainen kytkimen käry sisälle, ettei meinannu nähdä ajaa. Nut tosiaan kytkin pelittää hyvin. Vaihteet on alanut rutista, koska tuli vähän leikittyä siten, että ajoin ilman kytkintä, ihan vain huvikseni ja laitoin vaihteet päälle ilman kytkintä. Ilmanputsarin letkuun tuleva anturinjohto katkes, kun en huomannut sitä kun putsarin irroitin. Ei vaikuta käyntiin millään lailla.


      • Provoilua riittää
        kotimekaanikko kirjoitti:

        Kaadoin kytkinpinnoille sokerikolaa ja toden totta kytkin ei enää luista. Kytki meni huonoksi, koska testasin miten auto lähtee isommilla vaihteilla liikkeelle. Yksi kerta kun lähin kolmos vaihteella paikoiltaan liikkeelle, niin tuli sellainen kytkimen käry sisälle, ettei meinannu nähdä ajaa. Nut tosiaan kytkin pelittää hyvin. Vaihteet on alanut rutista, koska tuli vähän leikittyä siten, että ajoin ilman kytkintä, ihan vain huvikseni ja laitoin vaihteet päälle ilman kytkintä. Ilmanputsarin letkuun tuleva anturinjohto katkes, kun en huomannut sitä kun putsarin irroitin. Ei vaikuta käyntiin millään lailla.

        Se taisi olla vain kuvittelua, että olisit ryhtynyt työhön. Ei kukaan oikeasti kirjoita siitä, että on
        täysin kädetön.


    • ..tuo nyt on

      Itse en aina viitsi edes moottoria sammuttaa siksi ajaksi kun vaihdan jakopään hihnaa....

      • Kotimekaanikko

        Hoonasin moottorin ja tehot ovat kadonneet, missa vika? Löysin netistä tee se itse ohjeet, elikkä avasin tulpat ja kaadoin puoli desiä hiekkaa tulpan reijistä koneeseen ja laitoin tulpat takaisin ja käynnistin koneen. Hiekka koneessa hoonasi ja hinkasi sen kuntoon. Jokin tässä meni pieleen kun ei ole enää puristuksia. Laitoinko liian vähän hiekaa? Auto nykii ja savuttaa hirveästi ja kuluttaa öljyä neljä litraa sadalla kilometrillä.
        Olisko männän renkaat kuluneet.?


      • venttiili poika
        Kotimekaanikko kirjoitti:

        Hoonasin moottorin ja tehot ovat kadonneet, missa vika? Löysin netistä tee se itse ohjeet, elikkä avasin tulpat ja kaadoin puoli desiä hiekkaa tulpan reijistä koneeseen ja laitoin tulpat takaisin ja käynnistin koneen. Hiekka koneessa hoonasi ja hinkasi sen kuntoon. Jokin tässä meni pieleen kun ei ole enää puristuksia. Laitoinko liian vähän hiekaa? Auto nykii ja savuttaa hirveästi ja kuluttaa öljyä neljä litraa sadalla kilometrillä.
        Olisko männän renkaat kuluneet.?

        sinne karkeaa venttilinhiomatahnaa se auttaa
        minä laitoin omaan vm 2009 volvoon niin rupes käymään sievästi
        ja kulutus putosi kaksi litraa sadalla kilometrillä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe