Miksei vaan voi unohtaa?

RikoMinut

Poikaystäväni ilmoitti haluavansa erota muutama kuukausi sitten. Hän oli sitoutumiskammoinen ja pelkäsi, ettei osaa rakastaa koskaan ketään (en ollut itse koskaan osannut edes ajatella, etteikö joku "osaisi" rakastaa). Hän oli seurustellut useasti ja päättänyt jokaisen suhteensa samalla tavalla. Minä tietysti sinisilmäisenä uskoin, että meillä olisi jotenkin erilaista. Että minä olisin vahva ja pystyisin parantamaan miehen menneisyyden haamuista. Kamppailin asian kanssa niin paljon suhteen aikana, että muutuin ihan toiseksi ihmiseksi, aivan kuin miellyttämisenhaluiseksi kultaiseksi noutajaksi. Rakastin häntä niin paljon, mutta olin samalla kovin ahdistunut. Tiedän, että mies kärsi tilanteesta yhtä paljon kuin minäkin, jopa niin paljon että hakeutui mielenterveyspuolelle hoitoon.

Vaikka suhde ei ollut mitään ruusuilla tanssimista, miksi erosta ylipääseminen on vaan niin kamalan vaikeaa? Viikko toisensa perään ajattelen, että huomenna olen päässyt asiasta yli. Mielialat vaihtelevat apeudesta vihaan, hurjasta kaipauksesta epätoivoiseen "minä en tarvitse häntä ollakseni onnellinen"-asenteeseen. Välillä ajattelen miehen vain pelanneen kustannuksellani ja haluan hänen kärsivän, välillä säälin häntä ja huolestun hänen voinnistaan. Huomaan olevani kärttyinen ihmisille, joiden kanssa en ole koskaan riidellyt (jopa 92-vuotiaalle isoäidilleni). Vaivun ajatuksiini ja saatan ärsyyntyä, jos joku tulee minua silloin häiritsemään. Päädyin netin kautta jopa laastarisuhteeseen, mistä minulla on tietenkin hirvittävän huono omatunto (mies on aivan ylikiltti ja ymmärtäväinen kaikille ongelmilleni). Ja koska parisuhteen löytäminen ei ole minulle koskaan ollut helppoa, pelkään etten ikinä enää löydä ketään. Olen aivan sekaisin.

Toivottavasti elämä jatkuu ja kantaa, pakkohan sen on. Helpompaa on, kun saa purkaa sotkuisia ajatuksiaan. Ja tämä taitaa olla se oikea foorumi :)

14

2285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dghh

      Hei. Olen ehkä sitoutumiskammoinen ja jätin ihanan naisen muutama kuukausi sitten. Nyt kaipaan ja ikävöin häntä. Hän pyörii kokoajan mielessäni ja aina kun ajattelen tulevaisuutta niin kyynel tulee silmään kun muistan että hän ei ole niissä mukana. Jätin hänet ja nyt kaduttaa. Pelottaa että kadunko koko loppuelmäni. Mikään ei tunnu enää miltään. Olen hävittänyt elämän iloni. Elän vain päivä kerrrallaan ja vuotan että tämä tuska häviää. Minun on vaikea löytää naista joka minua kiinnostaa koska kukaan muu ei saa minua syttymään. Olin joskus onnellinen mutta en tajunnut sitä, nyt jälkikäteen olen ruvennut tajuamaan minkä kauhean erehdyksen tein. Toivon että selviän:(

      • lkm

        Tapasimme miehen kanssa 3 vuotta sitten. Hän oli varattu ja aloimme salasuhteeseen. Rakastuin heti ihan päätäpahkaa, en kertonut sitä kuitenkaan. Yritin monta kertaa lopettaa yhteydenpidon, hän oli sitkeä ja rakastuneena minä heikko ja annoin aina periksi. Pompin hänen pillinsä mukaan, taapsimme vain kun hänelle sopi, hän soitti jokapäivä montakertaa, minä en saanut koskaan soittaa hänelle.. no, palasiksi menin pikkuhiljaa ja lopulta pistin homman poikki enkä vastannut mihinkään yhteydenottoon hänen puoleletaan, vaikka hän soitti putkeen kymmeniäkertoja päivässä. Meni 2 kk:tta ja hän laittoi viestiä että on eronnut haluaa jutella kanssani. Minä suostuin ja suhteemme alkoi taas, edelleen hän pompotti minua, kun kerroin rakastavani häntä ja haluaisin seurutella, hän sanoi että rakastaa minua ylikaiken mutta ei voi seurustella koska asiat ovat vielä niin sekaisin. Hän siis tapaili tätä ex-puolisoaan vielä, se selvisi minulle hyvinpian. Lopetin taas vastaamisen.. hän jatkoi sitkeästi soittelua, viestejä jne.. sorruin taas ja tapasimme, hän kertoi että on kyllä ihanoikeasti eronnut ja haluaa vain minut, mutta ei voi vielä seurustella.. minä tapasin sitten tosi kivan miehen ja ihastuin ja aloitin suhteen. Jätin tuon "exän" ja kerroin että olen nyt itse suhteessa enkä petä.. hän repesi ihan täysin ja alkoi itku, soittelu, viestittely.. hän haluaa minut, eikä rakasta ketään koskaan kuin minua, tekee mitävaan jotta saa minut jne.. kun kysyin miksi nyt sitten kävisi, niin minä en kuulemma olekkaan koskaan ilmaissut että haluaisin olla hänen kanssaan oikeasti?! Menin ihan sekaisin ja lopetin suhteeni. Meni parikuukautta ja pidimme yhteyttä tuon "rakastajani" kanssa, sovimme että okei yritetään sitä oikeaa suhdetta.. minä olin onneni kukuloilla! Vihdoin, ajattelin, näin se "suuri rakkaus" kuitenkin voittaa.. aika oian aloin ihmettelemään kun oli kovin hankalan oloista minun mennä hänen luokseen, aina oltiin minun luonani, tai miksi puhelimeen ei voinut kertoa ihan tarkkaan missä oli, jos joku soitti.. suunnitelmia ei tehty yhdessä tulevaisuuteen lainkaan, kun jotain kysyin tai ehdotin, ei tullut vastausta.. kun kerroin että ikävöin, ei vastausta.. yritin aikani ja luovutin. Sanoin että en jaksa, annetaan sitten olla. Hän ei ensin ymmärtänyt ollenkaan miksi, sitten oli pahoillaan, sitten alkoi syyttely että minä en antanut mahdollisuutta, aikaa, luottanut.. sitten alkoi taas pahoittelu että hän se onkin ihan "paha" kun ei osannut minua arvostaa, pitää, rakastaa, ei osaa sitoutua.. tultiin lopulta siihen että hän on aivan murheen murtama, täynnä tuskaa, sekaisin ja vaikkamitä.. tällävälin minä siis nuolin haavojani ja olin seota.. nyt olen pystynyt olemaan kaksiviikkoa vastaamatta hänelle mihinkään.. ehkäpä se helpottaa pikkuhiljaa, kovasti sattuu vieläkin enkä ymmärrä miksi hän tekee noin.. tuo on minusta jo melkein sadistista..


      • 17

        Olisiko mahdollista yrittää uudelleen? Jos kerta haluat hänet noin takaisin...


      • särkynytmyös
        17 kirjoitti:

        Olisiko mahdollista yrittää uudelleen? Jos kerta haluat hänet noin takaisin...

        Hienoa, että osaat sentään suhtautua asiaan järkevästi etkä ainoastaan tunteiden vallassa. Se auttaa valtavasti. Jos jää roikkumaan, haikailemaan ja elättelemään toiveita niin tuska jatkuu ja jatkuu. Pitkällä tähtäimellä on helpompi vain hyväksyä tosiasiat ja surra niin kauan kuin surettaa ja sitten yrittää pienin askelin opetella elämään uudelleen. Käyn itse läpi samaa kuin sinä, olin myös vähän samankaltaisessa tilanteessa. Poikaystäväni oli edellisistä suhteistaan traumatisoitunut, monta kertaa pettynyt, ja minä ajattelin, että pystyn parantamaan hänet valtavalla rakkaudellani. Että olisin hänelle parempi ihminen kuin ketään muu on koskaan ollut, rakastaisin hänet onnelliseksi. Ja minä todella yritin, mutta hän vain ahdistui ja etääntyi ja lopulta jätti minut, sanoi ettei rakasta minua. Tuntuu kuin itsessä olisi jotain kamalaa vikaa, kun rakkauden lahja toiselle ei kelpaa. Kun on valmis antamaan itsestään kaiken ja sitten torjutaan.
        Kuten varmasti huomaat, suhde ollut sinulle edullinen ja reilu. Kerroit muuttaneesi käytöstäsi mielistelylläsi, samaan olen minäkin sortunut. Mutta se ei ole missään nimessä oikein eikä kuulu onnelliseen parisuhteeseen, toivon että ymmärrät ansaitsevasi parempaa. Yksin jääminen pelottaa minuakin, en ihastu helposti ja uuteen suhteeseen on aina niin tuskallisen pitkä matka ja monta yksinäistä iltaa sitä ennen. Saattaa kuitenkin olla niin, että yksinäisyys on hyvästä, oppii elämään itselleen. Suhteessasi elit toiselle osapuolelle, ja kuten kerroit, ahdistuit. Usko tai älä, parempi vain että ero tuli. Jokainen ansaitsee kumppanin, joka on valmis antamaan yhtä paljon rakkautta kuin itse. Eikä muu auta kuin uskoa, että löytää sellaisen. Toista ihmistä ei voi pelastaa, jokaisen on ensin pelastettava itsensä.
        Voimia, et ole yksin!


      • RikoMinut
        särkynytmyös kirjoitti:

        Hienoa, että osaat sentään suhtautua asiaan järkevästi etkä ainoastaan tunteiden vallassa. Se auttaa valtavasti. Jos jää roikkumaan, haikailemaan ja elättelemään toiveita niin tuska jatkuu ja jatkuu. Pitkällä tähtäimellä on helpompi vain hyväksyä tosiasiat ja surra niin kauan kuin surettaa ja sitten yrittää pienin askelin opetella elämään uudelleen. Käyn itse läpi samaa kuin sinä, olin myös vähän samankaltaisessa tilanteessa. Poikaystäväni oli edellisistä suhteistaan traumatisoitunut, monta kertaa pettynyt, ja minä ajattelin, että pystyn parantamaan hänet valtavalla rakkaudellani. Että olisin hänelle parempi ihminen kuin ketään muu on koskaan ollut, rakastaisin hänet onnelliseksi. Ja minä todella yritin, mutta hän vain ahdistui ja etääntyi ja lopulta jätti minut, sanoi ettei rakasta minua. Tuntuu kuin itsessä olisi jotain kamalaa vikaa, kun rakkauden lahja toiselle ei kelpaa. Kun on valmis antamaan itsestään kaiken ja sitten torjutaan.
        Kuten varmasti huomaat, suhde ollut sinulle edullinen ja reilu. Kerroit muuttaneesi käytöstäsi mielistelylläsi, samaan olen minäkin sortunut. Mutta se ei ole missään nimessä oikein eikä kuulu onnelliseen parisuhteeseen, toivon että ymmärrät ansaitsevasi parempaa. Yksin jääminen pelottaa minuakin, en ihastu helposti ja uuteen suhteeseen on aina niin tuskallisen pitkä matka ja monta yksinäistä iltaa sitä ennen. Saattaa kuitenkin olla niin, että yksinäisyys on hyvästä, oppii elämään itselleen. Suhteessasi elit toiselle osapuolelle, ja kuten kerroit, ahdistuit. Usko tai älä, parempi vain että ero tuli. Jokainen ansaitsee kumppanin, joka on valmis antamaan yhtä paljon rakkautta kuin itse. Eikä muu auta kuin uskoa, että löytää sellaisen. Toista ihmistä ei voi pelastaa, jokaisen on ensin pelastettava itsensä.
        Voimia, et ole yksin!

        Kiitos nimim. särkynytmyös ihanasta viestistäsi! Lupaan lukea sen aina, kun alkaa liikaa ahdistaa ja en pääse ajatuksissani eteenpäin.


    • ikuinenkaipaus

      luin kirjoituksesi ja voisin sanoa että tuli selainen olo kuin olisin itse tuon kirjoittanut. minulla oli prikulleen samanlainen tilanne mutta suhteeni kesti siihen taivaallisen ihanaan mieheen vaan kuukauden, nyt olen tuskissani miettinyt oliko vika kuitenkin jollain lailla minussa vaikka mies vkuitenkin sanoi että syy on yksin omaan hänessä. kuulemma vanhat asiat ahdistaa ja sitoutuminen pelottaa.. en vaan ymmärrä miksi hän alkoi koko leikkiin kun kuitenkin koko ajan tiesi ettei se tule kestämään... liekö kyseessä joku sydänten murskaaja, sama henkilö??? anteeksi kun kysyn mutta mistä päin on tämä sinun entisesi? voimia sinulle, kyllä me täältä vielä tokenemme :)

      • RikoMinut

        Luulen ikuinenkaipaus, että sellaisia ihmisiä vaan on. Ihmisiä, jotka eivät voi hyvin itsensä kanssa ja eivät siksi voi voida hyvin myöskään toisten kanssa. Tarvitsevat apua oman menneisyytensä selvittämiseen ja poispääsemiseen vanhoista tavoista. Toisinaan en ollenkaan ymmärrä, miksi eksäni piti testata, josko hän nyt vaikka tällä kertaa osaisi elää parisuhteessa. Toisaalta tunnen hyvää mieltä siitä, että olin sen verran jysäyttävä kokemus, että sain hänet menemään sinne terapiaan (hyvä meriitti vaikka iskulauseeksi: "edellinen poikaystäväni päätyi eron jälkeen psykoterapeutin sohvalle" :D).

        Onni on aika ja unohtaminen, tottuminen uuteen elämäntilanteeseen ja katseen kääntäminen tulevaisuuteen. Toki toisinaan vieläkin kirpaisee syvältä ja saatan löytää itseni itkemästä vanhoja muistoja, mutta suurimman osan ajasta tunnen helpotusta. Putoamisestakin voi selvitä!


      • kamala juttu
        RikoMinut kirjoitti:

        Luulen ikuinenkaipaus, että sellaisia ihmisiä vaan on. Ihmisiä, jotka eivät voi hyvin itsensä kanssa ja eivät siksi voi voida hyvin myöskään toisten kanssa. Tarvitsevat apua oman menneisyytensä selvittämiseen ja poispääsemiseen vanhoista tavoista. Toisinaan en ollenkaan ymmärrä, miksi eksäni piti testata, josko hän nyt vaikka tällä kertaa osaisi elää parisuhteessa. Toisaalta tunnen hyvää mieltä siitä, että olin sen verran jysäyttävä kokemus, että sain hänet menemään sinne terapiaan (hyvä meriitti vaikka iskulauseeksi: "edellinen poikaystäväni päätyi eron jälkeen psykoterapeutin sohvalle" :D).

        Onni on aika ja unohtaminen, tottuminen uuteen elämäntilanteeseen ja katseen kääntäminen tulevaisuuteen. Toki toisinaan vieläkin kirpaisee syvältä ja saatan löytää itseni itkemästä vanhoja muistoja, mutta suurimman osan ajasta tunnen helpotusta. Putoamisestakin voi selvitä!

        varatun kanssa - inhotos !


      • beentheredonethat
        kamala juttu kirjoitti:

        varatun kanssa - inhotos !

        Ei kannata narsistin kanssa mihinkään.


    • Vaan minkäs teet, kun ei ole uskos eikä toivoa. Rakkaudesta phumattakaan.

      • Moi1234567

        Moro, oon viel nuori kundi mutta en pysty unohtaa yhtä tyttöä. Tapasin hänet n. puoli vuotta sitten ja sen jälkeen en oo muita muijia ajatellu. Välillä on ollut säpinää ja nyt viikonloppuna oltiin baarissa. Kuitenki tytöllä on harkat n6-7krt viikossa niin ei kerkee tapaamaan oikeestaan yhtään. Tyttö sano välittävänsä musta tosi paljon. Mulla on varmaa sydän "särkynyt" 10 krt saman tytön takia. Mitä pitäis tehdä?


    • rusullinen

      Kuulostaa noi teidän jutut tutuilta, että oisin voinut itse kirjoittaa. Omituista nähdä, että sitoutumiskammoisiin oon muutkin törmännyt, sinänsä toisaalta kiva ettei itse ole ainut :(

      Mun tarinani on siis se, että tapasin eksäni suunnilleen puoli vuotta sitten. Alettiin melkein heti serurustelemaan, tapailu oikeastaan jäi kokonaan puuttumaan. Pari kk meni hyvin, sitten tuli kamala keskustelu, että hän ei olekaan meistä ihan täysin varma. Se tottakai tuntu pahalta, mutta pakko mun oli vielä yrittää, antaa aikaa, kokeilla, että tulisko se sieltä kumminkin. No kyllä sitten sanoi myöhemmin, että on varma, suunniteltiin yhteenmuuttoa. Nyt sitten kohta kk sitten, mies murtui täysin ja sanoi ettei kestä pahaa oloaan enää, että ei ole rakastunut muhun. Mä kyllä olin, mutta en ollut sanonut sitä siinä pelossa että hän säikähtäisi. Toki hän sen kuitenkin oli huomannut, sanoi että se häntä satuttaakin nähdä mun kärsivän. Haluaisi jatkaa kaverina, mun on pakko saada etäisyyttä. Miten pystyä kaveruuteen kun haluis niin paljon enemmän? Ihan mahdotonta.

      Mies sanoi, että syyttää vaan itseään, onko hänessä jotain vikaa kun ei pystynyt rakastumaan vaikka kuinka halusi? Onko sellasta tosiaan olemassa, ettei joku PYSTY rakastamaan? Eihän sitä voi pakottaa. Tuntuuhan se hirveältä, kuulla rakastetultaan että hän ei rakasta. Olin kuvitellut että tässä saattaisi olla mies, jonka kanssa olla loppuelämän. Ilmeisesti ei sitten ollut. On tosi vaikeaa jatkaa eteenpäin, mutta pakko yrittää unohtaa, ottaa se etäisyys ja jatkaa normaalia elämää. Tuntuu kyllä, etten enää koskaan tule rakastumaan, tähänkin meni entisen jälkeen varmaan kolme vuotta. Taas meni luottamus miehiin, ja se uskallus edes yrittää: En mä halua että mua satutetaan uudestaan näin paljon.

      Toivottavasti vielä käytte joskus lukemassa ketjua, olisi kiva tietää miten ootte päässyt eteenpäin. Saa toki muutkin vastata, se olisi mukavaa.

      • RikoMinut

        Iso voimahali sinulle risullinen! Tiedän niin hyvin, mitä käyt läpi. Toipuminen voi olla raskasta ja vaikeaa, mutta jonain päivänä tuntuu paremmalta ja valoisemmalta. Se voi olla klisee, mutta totta - onneksi :) Tee niitä asioita, mistä eniten tykkäät. Kirjoita, puhu, kuuntele musiikkia, käy ulkoilemassa, puuhaa kavereiden kanssa, varaa vaikka ulkomaanmatka. Ja itke, kun itkettää ja ole surullinen, kun on paha olla. Negatiiviset tunteet voi olla täysin lamaannuttavia (esim. tunsin itseni eron jälkeen täysin turhaksi ja epäkelvoksi ihmiseksi), mutta nekin laimenee pikkuhiljaa.

        Ilmeisesti joillekin ihmisille rakkaus on huomattavan korostunut asia, tai siis oikeastaan rakastamisen tunteen pohtiminen ja punnitseminen. Ilmeisesti toisille pohdiskelut on seurausta jostain lapsuuden kokemuksista, joissa ihminen ei ole tuntenut tulleensa rakastetuksi. Eksäni otti tämän rakkausasian esille jonkun Romeo&Julia-dokumentin jälkeen jo muutama kuukausi seurusteltuamme. Minulle ei ollut tullut mieleenkään, että siinä vaiheessa suhdetta pitäisi jo pohtia rakastamista tai että rakastamisen taito voisi olla jollekulle ongelma. Eksäni pelkäsi olevansa tunteeton ihminen ja kertoi, ettei ollut koskaan elämässään tuntenut rakkauden tunnetta. Hän ei kuitenkaan osannut selittää, mitä se "oikea" rakastaminen sitten olisi.

        Mutta jaa, kaikenlaista on kyllä ehtinyt tapahtua viime kuukausina. Minulle oikeastaan kaikkein vaikein aika oli kaksi-kolme kuukautta eron jälkeen. Oli kesän kuumimmat päivät, ihmiset iloisia ja onnellisia. Ja minä olin niin syvällä kuin vaan voi olla. Kirjoitin eksälleni kirjeen, jossa kerroin tunteistani ja pahasta olostani. Olimme nähneet ja soitelleet joitakin kertoja eron jälkeen, mutta kirje jotenkin muutti tilannetta ja lähensi meitä uudestaan, mutta aluksi siis vain ystävinä. Koska harvoin asiat käyvät niin yksinkertaisesti, jossain kohtaa huomasin, että mies tuli lähelle, halusi koskettaa, soitti tai lähetti viestejä päivittäin. Ja lopulta kaikki huipentui syyskuussa siihen, että hän ilmoitti rakastavansa (!) minua ja harmittelevansa eropäätöstään. Ja samaan hengenvetoon totesi, ettei kuitenkaan voi olla yhdessä kanssani. En pystynyt tajuamaan, miten joku voi pelata toisella ihmisellä noin. Ihmisellä, jota sanoo rakastavansa ja jonka tietää rakastavan. Olin kieltämättä aika järkyttynyt, vaikka olinkin jo hyväksynyt eron ja tullut siihen tulokseen, että niin oli paras. En oikein vieläkään tiedä, mitä hän halusi. Ehkä vain kertoa tunteistaan, ehkä seksiä, ehkä se oli jotain terapiassa opittua..

        No, nyt sitten kaikki on taas hieman tasoittunut. Toisinaan painun vieläkin kaipuuseen, mutta ehkä se on enää vain pinttynyt tapa. On jo aika päästä yli. Mutta niinhän sitä sanotaan, ettei ensiakkautta koskaan täysin unohda. Ehkä minä vielä 20 vuoden päästä salaa kaipaan häntä heikkoina hetkinä.

        Huh, tulipas vuodatus :)


      • rusullinen
        RikoMinut kirjoitti:

        Iso voimahali sinulle risullinen! Tiedän niin hyvin, mitä käyt läpi. Toipuminen voi olla raskasta ja vaikeaa, mutta jonain päivänä tuntuu paremmalta ja valoisemmalta. Se voi olla klisee, mutta totta - onneksi :) Tee niitä asioita, mistä eniten tykkäät. Kirjoita, puhu, kuuntele musiikkia, käy ulkoilemassa, puuhaa kavereiden kanssa, varaa vaikka ulkomaanmatka. Ja itke, kun itkettää ja ole surullinen, kun on paha olla. Negatiiviset tunteet voi olla täysin lamaannuttavia (esim. tunsin itseni eron jälkeen täysin turhaksi ja epäkelvoksi ihmiseksi), mutta nekin laimenee pikkuhiljaa.

        Ilmeisesti joillekin ihmisille rakkaus on huomattavan korostunut asia, tai siis oikeastaan rakastamisen tunteen pohtiminen ja punnitseminen. Ilmeisesti toisille pohdiskelut on seurausta jostain lapsuuden kokemuksista, joissa ihminen ei ole tuntenut tulleensa rakastetuksi. Eksäni otti tämän rakkausasian esille jonkun Romeo&Julia-dokumentin jälkeen jo muutama kuukausi seurusteltuamme. Minulle ei ollut tullut mieleenkään, että siinä vaiheessa suhdetta pitäisi jo pohtia rakastamista tai että rakastamisen taito voisi olla jollekulle ongelma. Eksäni pelkäsi olevansa tunteeton ihminen ja kertoi, ettei ollut koskaan elämässään tuntenut rakkauden tunnetta. Hän ei kuitenkaan osannut selittää, mitä se "oikea" rakastaminen sitten olisi.

        Mutta jaa, kaikenlaista on kyllä ehtinyt tapahtua viime kuukausina. Minulle oikeastaan kaikkein vaikein aika oli kaksi-kolme kuukautta eron jälkeen. Oli kesän kuumimmat päivät, ihmiset iloisia ja onnellisia. Ja minä olin niin syvällä kuin vaan voi olla. Kirjoitin eksälleni kirjeen, jossa kerroin tunteistani ja pahasta olostani. Olimme nähneet ja soitelleet joitakin kertoja eron jälkeen, mutta kirje jotenkin muutti tilannetta ja lähensi meitä uudestaan, mutta aluksi siis vain ystävinä. Koska harvoin asiat käyvät niin yksinkertaisesti, jossain kohtaa huomasin, että mies tuli lähelle, halusi koskettaa, soitti tai lähetti viestejä päivittäin. Ja lopulta kaikki huipentui syyskuussa siihen, että hän ilmoitti rakastavansa (!) minua ja harmittelevansa eropäätöstään. Ja samaan hengenvetoon totesi, ettei kuitenkaan voi olla yhdessä kanssani. En pystynyt tajuamaan, miten joku voi pelata toisella ihmisellä noin. Ihmisellä, jota sanoo rakastavansa ja jonka tietää rakastavan. Olin kieltämättä aika järkyttynyt, vaikka olinkin jo hyväksynyt eron ja tullut siihen tulokseen, että niin oli paras. En oikein vieläkään tiedä, mitä hän halusi. Ehkä vain kertoa tunteistaan, ehkä seksiä, ehkä se oli jotain terapiassa opittua..

        No, nyt sitten kaikki on taas hieman tasoittunut. Toisinaan painun vieläkin kaipuuseen, mutta ehkä se on enää vain pinttynyt tapa. On jo aika päästä yli. Mutta niinhän sitä sanotaan, ettei ensiakkautta koskaan täysin unohda. Ehkä minä vielä 20 vuoden päästä salaa kaipaan häntä heikkoina hetkinä.

        Huh, tulipas vuodatus :)

        Kiitos. Kaikista vaikeinta on sillon, kun on paljon yksin ja ehtii miettiä liikoja. Koko viime viikon olin kipee, vieläkin vähän, niin ei edes jaksa lähteä liikkumaan vaikka sieltä sitä iloa saisi. Onneks on hyviä ystäviä, joille voi puhua.. Jos nyt jotain positiivista viime viikoista haluaa kaivaa, niin opinpahan olemaan yksin asunnossani, enää ei ahista, eikä tunnu siltä että tämä ei ole koti.

        Me ei koskaan edes puhuttu rakkaudesta. Tunteista kylläkin, mutta ei rakastumisesta. Kyllä mä taisin jo muutaman kk seurustelun jälkeen olla umpirakastunut, mutta en sitä viitsinyt sanoa etten ahdistaisi tai säikäyttäisi. Kyllä mä siitä olin aika varma aina, ettei eksäni ole ollut koskaan rakastunut, kun ei kunnolla ollut seurustellutkaan. Mikä kyllä oli todella omituista, ikäeroa meillä on 7 vuotta ja kaikin puolin hieno mies. Ei kuulemma vaan koskaan ole uskaltanut lähteä kokeilemaan kun ei ole ollut täysin varma. Saavutus sekin että mun kanssa edes kokeilI?

        Kuulostaa sinänsä aika unelmalta tuo, että lähennyitte uudestaan. Voin vaan kuvitella millanen saavi kylmää vettä tuo on ollut kuulla että toinen sittenkin on rakastunut, mutta ei vaan voi olla yhdessä. Tuota mäkin pelkään. Eksäni käyttäytyi kuin olis ollut rakastunut, en mä sitä kaikkea voinut kuvitella. Ollaan puhuttu koneella ja tekstailtu että saatiin asioita selviks. Se meni vaan kinaamiseks, lopulta puhuttiin puhelimessa ja asiat on jääny ihan hyvälle tolalle. Nyt oon jopa miettinyt että haluisin nähdä hänet. Sanoin heti kun erottiin että en halua nähdä vähään aikaan, että tarvii etäisyyttä. Ehkä mä vielä elättelen toivoa, vaikka kovasti sen yritänkin kieltää. Ehkä mä vaan haluisin nähdä miten siihen itse reagois ja miten se sit muhun suhtautuis. Vaikee vaan kuvitella, että jos hänkin välittää, niin miten ne tunteet noin vain sais käännettyä pois. Toisaalta haluisin olla edes ystäviä, ettei kokonaan tarvitsisi luopua. Mutta pelkään sitä, että itse jäis vellomaan niihin tunteisiin ja toisen puolelta se olis sit kuitenkin vain kaveruutta.

        Teillä tuo sen tunnustus ei siis johtanut mihinkään? Oletteko nykyään tekemisissä?

        Kyllähän se kliseiseltä kuulostaa, että aika parantaa. Mä oon ehkä sitä mieltä, ettei sitä koskaan tuu unohtaan, että aika paremminkin laimentaa sen kaiken. On sen nyt jo muutaman viikon aikana huomannut, ehkä tää kaikki on helppoa jo parin kk päästä. On vaan niin vaikeeta alistua taas siihen että on yksin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      671
      5144
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      142
      3968
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3770
    4. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      18
      3332
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3131
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2534
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2401
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2340
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2187
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      51
      2184
    Aihe