Mitä silmätippoja

leikkauksen jälkeen?

Mitä silmätippoja käytätte leikkauksen jälkeen kosteuttamiseen? Virossa käyneenä minulle on suositeltu vain oxyal:ia, mutta mietin että voinko käyttää myös viscotears-geeliä? Mielestäni se kosteuttaa paremmin ja pidempään

3

6159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • quantoo

Täysin samoja asioita miettinyt ja kävinkin apteekissa noita kyselemässä tuossa pari viikkoa sitten. Tuo Viscotears on silmägeeli eikä silmätippa. Siksi se auttaa nimenomaan silmien kuivuuteen paremmin kuin tuo Oxyal joka on kokonaisvaltaisempi "epämukavuuden" poistaja. Silmägeeli tosiaan auttaa pidempään kuin silmätipat ja se käy ihan hyvin myöskin jos nimenomaan silmien kuivuutta ajattelee.
      Apteekin täti sanoi myöskin että suomessa yleensä silmälaserleikkausten yhteydessä suosittelee Oculacia joka on myös samaan tapaan käytettävä silmätippa kuin vaikkapa Oxyal mutta huomattavasti halvempi. Sitä saa myös kertakäyttö"pipeteissä" joissa on se etu että niissä on vähemmän säilöntöaineita kuin noissa isommissa purkeissa. Tiedä sitten onko sillä niin paljoa merkitystä, mutta kuulostaa omaan korvaan paremmalta että jos jotain silmääni laitan niin siinä on vähemmän turhia lisäaineita :)

Laservisioonista sain niitä Oxyaleja ja Viscotearsia sattui olemaan huushollissa ennestään kun avokki käyttää piilareita. Ja nyt siis ostin lisäksi myös tuota Oculacia. Ja nyt käytän noita aika paljon ristiin eli olen sekakäyttäjä! Mietin sitten uudemman kerran että mikä näistä on omaan makuun paras kun nämä loppuvat jossain vaiheessa. :)

• quantoo

Niin ja sen verran vielä aiheesta että itse en koe minkäänlaisena ongelmana silmätippojen laittoa. Joku muu saattaa kokea sen vaivalloiseksi ja silloin on toki tärkeämpää että tippojen/geelin vaikutusaika on mahdollisimman pitkä.
        Itse olen duunissa ilmastoidussa (eli kuivailmaisessa) toimistossa ja tuijotan näyttöä päivässä sen 8 tuntia eli joudun joka tapauksessa laittamaan niitä tippoja useammin kuin vain kerran aamulla. Toki pikkuhiljaa tulee yhä harvemmin tippoja laitettua ja toiveena on että pian alkavan loman jälkeen töihin palatessa tippojen tarve on entisestään vähentynyt.

• hyvästä
        quantoo kirjoitti:

Niin ja sen verran vielä aiheesta että itse en koe minkäänlaisena ongelmana silmätippojen laittoa. Joku muu saattaa kokea sen vaivalloiseksi ja silloin on toki tärkeämpää että tippojen/geelin vaikutusaika on mahdollisimman pitkä.
        Itse olen duunissa ilmastoidussa (eli kuivailmaisessa) toimistossa ja tuijotan näyttöä päivässä sen 8 tuntia eli joudun joka tapauksessa laittamaan niitä tippoja useammin kuin vain kerran aamulla. Toki pikkuhiljaa tulee yhä harvemmin tippoja laitettua ja toiveena on että pian alkavan loman jälkeen töihin palatessa tippojen tarve on entisestään vähentynyt.

vastauksestasi quantoo! Mäkin olen töissä, jossa tuijotan näyttöä koko päivän ja tänään oli huomasttavasti mukavampaa, kun ei tarvinnut koko ajan laittaa tippoja, vaan viscotearsilla pärjäsi monta tuntia=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      152
      7103
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5956
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      133
      5155
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      48
      4707
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4038
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      71
      3234
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      55
      3150
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      2922
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      47
      2457
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      18
      2339
    Aihe