Mitä silmätippoja

leikkauksen jälkeen?

Mitä silmätippoja käytätte leikkauksen jälkeen kosteuttamiseen? Virossa käyneenä minulle on suositeltu vain oxyal:ia, mutta mietin että voinko käyttää myös viscotears-geeliä? Mielestäni se kosteuttaa paremmin ja pidempään

3

6590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • quantoo

Täysin samoja asioita miettinyt ja kävinkin apteekissa noita kyselemässä tuossa pari viikkoa sitten. Tuo Viscotears on silmägeeli eikä silmätippa. Siksi se auttaa nimenomaan silmien kuivuuteen paremmin kuin tuo Oxyal joka on kokonaisvaltaisempi "epämukavuuden" poistaja. Silmägeeli tosiaan auttaa pidempään kuin silmätipat ja se käy ihan hyvin myöskin jos nimenomaan silmien kuivuutta ajattelee.
      Apteekin täti sanoi myöskin että suomessa yleensä silmälaserleikkausten yhteydessä suosittelee Oculacia joka on myös samaan tapaan käytettävä silmätippa kuin vaikkapa Oxyal mutta huomattavasti halvempi. Sitä saa myös kertakäyttö"pipeteissä" joissa on se etu että niissä on vähemmän säilöntöaineita kuin noissa isommissa purkeissa. Tiedä sitten onko sillä niin paljoa merkitystä, mutta kuulostaa omaan korvaan paremmalta että jos jotain silmääni laitan niin siinä on vähemmän turhia lisäaineita :)

Laservisioonista sain niitä Oxyaleja ja Viscotearsia sattui olemaan huushollissa ennestään kun avokki käyttää piilareita. Ja nyt siis ostin lisäksi myös tuota Oculacia. Ja nyt käytän noita aika paljon ristiin eli olen sekakäyttäjä! Mietin sitten uudemman kerran että mikä näistä on omaan makuun paras kun nämä loppuvat jossain vaiheessa. :)

• quantoo

Niin ja sen verran vielä aiheesta että itse en koe minkäänlaisena ongelmana silmätippojen laittoa. Joku muu saattaa kokea sen vaivalloiseksi ja silloin on toki tärkeämpää että tippojen/geelin vaikutusaika on mahdollisimman pitkä.
        Itse olen duunissa ilmastoidussa (eli kuivailmaisessa) toimistossa ja tuijotan näyttöä päivässä sen 8 tuntia eli joudun joka tapauksessa laittamaan niitä tippoja useammin kuin vain kerran aamulla. Toki pikkuhiljaa tulee yhä harvemmin tippoja laitettua ja toiveena on että pian alkavan loman jälkeen töihin palatessa tippojen tarve on entisestään vähentynyt.

• hyvästä
        quantoo kirjoitti:

Niin ja sen verran vielä aiheesta että itse en koe minkäänlaisena ongelmana silmätippojen laittoa. Joku muu saattaa kokea sen vaivalloiseksi ja silloin on toki tärkeämpää että tippojen/geelin vaikutusaika on mahdollisimman pitkä.
        Itse olen duunissa ilmastoidussa (eli kuivailmaisessa) toimistossa ja tuijotan näyttöä päivässä sen 8 tuntia eli joudun joka tapauksessa laittamaan niitä tippoja useammin kuin vain kerran aamulla. Toki pikkuhiljaa tulee yhä harvemmin tippoja laitettua ja toiveena on että pian alkavan loman jälkeen töihin palatessa tippojen tarve on entisestään vähentynyt.

vastauksestasi quantoo! Mäkin olen töissä, jossa tuijotan näyttöä koko päivän ja tänään oli huomasttavasti mukavampaa, kun ei tarvinnut koko ajan laittaa tippoja, vaan viscotearsilla pärjäsi monta tuntia=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      284
      4462
    2. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      125
      2451
    3. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      317
      2417
    4. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      149
      2317
    5. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      191
      2173
    6. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      477
      1193
    7. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      384
      1118
    8. Huumeliika mellastaa Suomussalmella

Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki
      Suomussalmi
      11
      1010
    9. Ihana sinä (m)

Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v
      Ikävä
      38
      913
    10. Oletko koskaan miettinyt

kun sua ei kukaan puolusta missään tilanteessa? Eikö ole omituista?
      Viha
      90
      873
    Aihe