Meidän lapselle luultavasti tulee sukunimeksi miehen Kärkkäinen. Minusta oma nimeni Nieminen olisi kauniimpi nimi. Olenko minä ainoa, jonka mielestä Kärkkäinen on "ruma" sukunimi? Mies ei millään suostuisi antamaan lapselle minun sukunimeäni.
Pojalle on tulossa nimeksi Eemil Olavi.
Eemil Olavi Kärkkäinen
Eemil Olavi Nieminen
Kumpi on paremman kuuloinen?
Onko Kärkkäinen ruma nimi?
12
1035
Vastaukset
- mielipide
Mun mielestä miehei sukunimi on kivempi ts. enemmän "särmää". Nieminen kuulostaa aika tavalliselta, tylsältäkin.. ei pahalla :) No mut ei toi Kärkkäinen mikään ruma sukunimi ole!
- Minä
Hyvä suomalainen nimi! Ja onhan se miehelle tärkeää että poika saa isänsä sukunimen.
- maija
Ei ole Karkkainen ruma nimi, ei ole Nieminenkaan.
Niemisia on vaan huomattavasti enemman. - rose
Kärkkäinen on ruma sukunimi "sori"
- minä
Minunkin mielestäni Kärkkäinen on ruma nimi. Nieminen on hyvin tavallinen nimi, mutta pehmeämpi ja sopii ehdottamiesi etunimien kanssa paremmin.
En ymmärrä, miksi miehesi ei "suostuisi" antamaan sinun nimeäsi lapselle? Ei kai se hänen päätettävissään ole, vaan teidän molempien? Jos itse en olisi naimisissa, haluaisin ehdottomasti että lapseni olisi samanniminen kuin minäkin. Molempien halu antaa oma nimensä on siis ymmärrettävä. Mutta ihan yksinkertaisesti nimen esteettisyyttä ajatellen, Nieminen on parempi valinta.
Tänä tietokoneitten aikakautena (ja kansainvälistymisen) sanoisin että nimi ilman ääkkösiä olisi järkevä valinta.
- äippä
rumempiakin sukunimiä,esim joku Mömmö tai vastaava.Kärkkäinen on ihan hyvä nimi ja heitä löytyy ainakin Savosta melko paljon.
- Mimmuli
Ehdottomasti Kärkkäinen on kivempi nimi, toi Nieminen on perinteinen suomalainen nimi, jota on joka toisella!
- evian
on tavallisen tylsä nimi, Kärkkäinen paljon parempi vaihtoehto. Eipä ainakaan varmaan löydy koululuokalta montaa saman nimistä, kun taas Niemisiä voi olla useita.
Muutenkin suosin lapsille ehdottomasti isän sukunimeä, jos ei se nyt ihan kamala ole. Mutta tosiaan Kärkkäinen on hieno ja "miehekäs" nimi. - annakka
kärkkäisessä ei nimenä ole mitään vikaa.
millainen on tilanne, oletteko jo naimisissa? tai aiotteko tulevaisuudessa mennä naimisiin? kumman sukunimen silloin valitset? jos sinun sukunimesi on joskus muuttumassa kärkkäiseksi, en ymmärrä, miksi lapselle pitäisi nyt antaa nieminen.
toisaalta, jos olette avoliitossa, ettekä aiokkaan mennä naimisiin, niin ehdottomasti sinun nimesi lapselle -se on minun mielipiteeni. - Isä
Periaatteessa molemmat nimet ovat ihan OK. Mutta ymmärrän kyllä hyvin miestäsi (olenhan itsekin mies). Olen ehkä vähän vanhanaikainen, mutta mielestäni lapselle kuuluu isän nimi. Se on sellainen perinne ja vanha tapa. Oma tyttäreni on minun sukunimelläni ja se kertoo mielestäni paljon avopuolisoni luottamuksesta ja aikomuksista.
Jos avopuolisoni olisi vastustanut minun nimeni antamista, olisin tulkinnut sen haluksi olla sitoutumatta minuun... tai olla menemättä naimisiin... tai sitten äidin epäilevän lapsen olevan jonkun muun miehen. - arvaa kuka
Sen niminen on yksi todella rasittava sosiaaliämmä :/
- Anonyymi
En ota kantaa nimen kauneuteen muuten kuin pakko nimet Suomi kaunis on. Kärkkäinen isot maatilat aina huono työterveyshuollon ecäskassi Pyhäjärvi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065587Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453703Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4542589Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611620- 871366
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321293- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511196