Kertokaapas minkä värisillä jigeillä saa parhaiten ahventa mereltä? Olen kuullut, että moottoriöljyn värisillä saisi ainakin hyvin.
Minkä väriset jigit ahvenelle?
4
1699
Vastaukset
- FISHERMAN
moottori öljyn väriset myös punaiset oranssit ja viinin punaiset käyvät hyvin
- kk.
Heitä ne jigit vasemman olkaapään yli jorpakkoon, ja rupea saamaan kalaa ihan tosissaan. Ahventa saa parhaiten mustalla lipalla jossa on perhosidos. Tai käytä ärsyttävää syöttiä kutupaikalla.
- Tomppa
kk. kirjoitti:
Heitä ne jigit vasemman olkaapään yli jorpakkoon, ja rupea saamaan kalaa ihan tosissaan. Ahventa saa parhaiten mustalla lipalla jossa on perhosidos. Tai käytä ärsyttävää syöttiä kutupaikalla.
Joo, nyt tuli taas kirjoitettua asiasta josta ei ole kokemusta, itse appiukon kanssa viime kesänä kokeilimme jigiä ensimmäisen kerran ja täytyy sanoa, että jos savustettua ahventa haluaa, on jigi paras vaihtoehto sen saamiseen, lukuunottamatta kalatukkua.
Oma kalastuskokemus oli sitä luokkaa, että aina kun heitin jigin veteen, nousin paatissa seisomaan ja kun oli heitto tehty, istahdin täkille kelaamaan, noin puoli tuntia sahattiin saman saaren edustaa edestakaisin, ja täytyy sanoa, että harvoin pääsin istumaan kunnolla ja kelaamaan heiton jälkeen kun oli taas aborre päässä, eli kyllä sillä laitteella tosiaan saa ahvenaa.
Ja tässä vielä sanoakseni, itse en ole ainuttakaan ahvenaa nostanut lipalla.
Ja siis minä puhun merikalastuksesta, järvellä on tietty eri säännöt, joista minä en tiedä mitään.
- ahven kunkku
ahven ottaa kalan malliseen jigiin ja tavallisista jigeistä paras on moottoriöljyn värinen oranssilla päällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927