Veronpalautus

Mina vain..

Moikka!

Voisiko joku valaista mua etta miten veronpalautus toimii Australiassa. Oon tehnyt toita working holiday viisumilla ja nyt pitaisi hakea palautuksia. Kannattaako hakea netin kautta? Kuulin etta toimiston kautta ei saa kaikkea takaisin. Ja mika olis oikea sivu? Tuntui niitaki loytyvan monta..
Kiitos jos joku viitsi helpata!:)

3

1092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIR2

Jos sinulla on tietokone mukanasi, voit ladata verottajalta (ato.gov.au) Tax Return -sovelluksen, jonka avulla teet veroilmoituksesi. Ohjelma kuljettaa sinut eri kysymysten läpi kohti lopputulosta.

Perinteinen vaihtoehto on hakea Tax Pack 2010 verotoimistosta, postista, tai joltain hyvältä News Agentiltä, ts. tehdä ilmoitus paperiversiona.

Yksi suosittu tapa on käyttää Tax Agent, eli tilitoimistoa, tms, joka hoitaa paperityöt puolestasi. Hinta on n $100, jonka saat normaalisti vähentää verotuksessasi.

Oletusarvoisesti palautukset tulevat pankkitilillesi parissa viikossa käsittelyn jälkeen. Vaihtoehtoisesti sinulle postitetaan shekki.

• Mina vain..

Lapparia mulla ei oo mutta kavinkin jo tutustumassa tuohon ato.gov.aun:n sovellukseen. Taidanpa kallistua sen puoleen. Kuulinki kavereilta taalla et hakea tilitoimiston kautta mutta ymmarsin etta se olis kalliimpi mutta 100 ei ole paha jos sen saa viela verotuksessa takasin. On aussit tehny beronpalutuksensa hankalaksi:)
        Kiitos sulle MIR2 vastauksesta!

• ATO'n sivuilla
        Mina vain.. kirjoitti:

Lapparia mulla ei oo mutta kavinkin jo tutustumassa tuohon ato.gov.aun:n sovellukseen. Taidanpa kallistua sen puoleen. Kuulinki kavereilta taalla et hakea tilitoimiston kautta mutta ymmarsin etta se olis kalliimpi mutta 100 ei ole paha jos sen saa viela verotuksessa takasin. On aussit tehny beronpalutuksensa hankalaksi:)
        Kiitos sulle MIR2 vastauksesta!

Kestää ehkä 10 minuuttia. Jos teet tilitoimiston kautta, niin saat tosiaan vähentää sen jotain $100 verotuksessa, mutta vasta seuraavana vuotena ja jos sinulla ei ole yli $300 vähennyksiä (jotka saat vähentää muutenkin) niin et saa takaisin oikeastaan yhtään mitään.
        Sitä $100 et saa koskaan kokonaan takaisin, vaan se $100 vähennetään bruttotuloistasi eli WH viisumilla ollessasi saat korkeintaan $29 palautusta olettaen, että tulojasi on verotettu oikein ja tietysti riippuen tulojesi kokonaismäärästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8387
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3562
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2288
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe