Oireeni alkoivat viime talvena, kutinaa ja haavaumia,. hoidin niitä laiskana, kun en lääkäriin "kerennyt" menemään, hiivasieni lääkityksellä. Eilen oireet olivat taas niin hankalia, että otin peilin käteen ka kurkkasin. Ja siellähän ne helkutin kukkakaali röykkiöt olivat :( . Marssin tänään heti tartuntatautien vastaan otolle, mutta kesälomallahan siellä porukka on. kolme viikkoa pitäisi viellä kestää. Papilloomaviruksethan aiheuttavat tämän. siksi ihmettelen miten papa kokeeni edellinen tulos (tammikuussa) oli normaali? Edellinen seksi kontaktini oli kumminkin ollut edellisenvuoden marras-joulukuussa. Nyt alapäässäni on kunnon röykkiö! miten nämä näin nopeasti on voinut tulla? Osaisiko joku kertoa, millaisia hoidot ovat? kivuliaita? ja kai nuo röykkiöt saa pois sieltä? Tämän siitä saa kun mies käy vieraissa :(
Kondylooma eli visvasyylä
9
687
Vastaukset
- Hoitsu-66
Onpa sulla paska tuuri :( Ja etenkin,jos sun mies on tartuttanut sinut,voi kökkö...Mä en oikeasti tajua ihmisiä,olipa vapaa tai varattu,et harrastetaan kenen kanssa sattuu seksiä ja ilman kondomia.Edes kondomi ei estä esim juuri kondyloomaan sairastumista,koska sen saa myös suuseksin kautta.Toivottavasti laitoit miehen kiertoo,mitä tommosella kulkumulkulla teet! Koeta mennä vaikka yksityiselle lekurille,että saat hoitoa ikävään vaivaa.Inhottavinta tuossa taudissa on,että se on ikuinen seuralainen.Voi sua!
- Aito nurse
vähän päivittää "tietojaan", kondy ei ensinnäkään ole ikuinen seuralainen läheskään kaikilla, kuten herpes on, lisäksi aloittaja on voinut saada tartuntansa koska tahansa, hoitsu varmastikin tietää että kondyvirukset voivat olla vuosikausia, vuosikymmeniä, oireettomia...
- Kondyloomavirus
Aito nurse kirjoitti:
vähän päivittää "tietojaan", kondy ei ensinnäkään ole ikuinen seuralainen läheskään kaikilla, kuten herpes on, lisäksi aloittaja on voinut saada tartuntansa koska tahansa, hoitsu varmastikin tietää että kondyvirukset voivat olla vuosikausia, vuosikymmeniä, oireettomia...
ei katoa elimistöstä mihinkään, vaikka näkyvät kukkakaalimaiset rakkulat saisikin hoidettua. Virus on ja pysyy ja sen lisäksi tarttuu.
- vähän faktaa
Emme voi tietää, koska olet saanut tartunnan. Tekstisi perusteella sinulla on ollut useampia kumppaneita elämäsi aikana.
Visvasyylä ei aina anna näkyviä tai tuntuvia oireita. Sinulla oireita on ollut jo viime talvena. Olet luullut oireita hiivaksi.
Tammikuussa sinulla on otettu papa-näyte. Kondylooma ei aina näy siinä. Jos se näkyykin, niin se ei aina näy heti. Nytkin näkyvät oireet ovat emättimen suulla. Eihän papa-näytettä siitä oteta, vaan kohdunkaulalta.
Papa-näytteessä on tärkeintä saada juuri tuo kohdunkaulanäyte. Jos siellä on tulehdusta tai muutoksia, niin seurataan ja hoidetaan tarpeen mukaan.
Kondylooma poistuu vain sinun oman elimistösi toiminnan kautta. Sen aiheuttaa virus. Elimistäsi voidaan auttaa erilaisin keinoin taistelemaan virusta vastaan.- ljgkhdfjtg
Kumppaneita on ollut kyllä useampia, mutta synnytyksen (7/09)jälkeen vain kaksi. Toisen kanssa käytimme kondomia. raskausaikana minulla ei testien mukaan ollut mitään tauteja. Tai mistä sitä tietää kuinka kauan on ex mieheni vieraissa käynyt, testien ottamisen jälkeen. tuntuu vain niin kauhealta ajatus, olen 19vuotias ja alapää on kun kasvimaa, täynnä kukkakaalia! asia pyörii päässäni ihan yhtenään. eikä yksityiselle ole yh-äidillä varaa mennä.
- papa säännöllisesti
ljgkhdfjtg kirjoitti:
Kumppaneita on ollut kyllä useampia, mutta synnytyksen (7/09)jälkeen vain kaksi. Toisen kanssa käytimme kondomia. raskausaikana minulla ei testien mukaan ollut mitään tauteja. Tai mistä sitä tietää kuinka kauan on ex mieheni vieraissa käynyt, testien ottamisen jälkeen. tuntuu vain niin kauhealta ajatus, olen 19vuotias ja alapää on kun kasvimaa, täynnä kukkakaalia! asia pyörii päässäni ihan yhtenään. eikä yksityiselle ole yh-äidillä varaa mennä.
Terveyskeskuksen kautta asian pitäisi hoitua. Tarvittaessa sieltä ohjataan keskussairaalaan tms. Kondylooman hoitoon käytettävät lääkkeet ovat kalliita. Kannattaa siis kysyä lääkäriltä vaihtoehtoja.
Näkyvät syylät eivät ole niitä, jotka aiheuttavat kohdunkaulansyöpää. Ikävä juttu on se, että yhdellä ihmisellä voi olla useampaa viruskantaa. Joku niistä voi olla haitallisempi. Se haitallisuus tulee sitten vuosien kuluessa esiin papa-testissä. Kun käy säännöllisesti testissä, varsinaista syöpää ei ehdi kehittyä, vaan hoidot tehdään, kun vakavampia muutoksia alkaa näkyä. - khfdljchx
papa säännöllisesti kirjoitti:
Terveyskeskuksen kautta asian pitäisi hoitua. Tarvittaessa sieltä ohjataan keskussairaalaan tms. Kondylooman hoitoon käytettävät lääkkeet ovat kalliita. Kannattaa siis kysyä lääkäriltä vaihtoehtoja.
Näkyvät syylät eivät ole niitä, jotka aiheuttavat kohdunkaulansyöpää. Ikävä juttu on se, että yhdellä ihmisellä voi olla useampaa viruskantaa. Joku niistä voi olla haitallisempi. Se haitallisuus tulee sitten vuosien kuluessa esiin papa-testissä. Kun käy säännöllisesti testissä, varsinaista syöpää ei ehdi kehittyä, vaan hoidot tehdään, kun vakavampia muutoksia alkaa näkyä.ja kauanko kestää saada nuo syylät pois? isoin "riutta" kun on semmoisen 3x4x1cm kokoinen läpyskä :(
Papaa joudun käydä antamassa 1/2-1v. välein, aijempien solumuutosten vuoksi.
elokuun alkuun tuntuu nyt olevan ikuisuus, ja jos ei samantien pääse ruuhkien vuoksi lääkärille, niin minun kukkakaali kasvimaallani ruokkii pian puoli keniaa.
- Visvasyylän
aiheuttaa eri hpv:n muoto kuin kohdunkaulan solumuutokset. Papa-testissä testataan ainoastaan kondunkaulassa olevia solumuutoksia, ei visvasyylän saati hpv:n olemassaoloa.
- Mietteitä
kondylooma on tullut miehen pettämisestä? Minulle kondylooma tuli täysin yllätyksenä parisuhteessa, jota on takana pari vuotta. Sitä ennen olin ollut vain kahdessa parisuhteessa eikä muita kumppaneita. Jos tauti olisi tullut aikaisemmista suhteista..eikö sen olisi pitänyt tulla näkyväksi niiden yhteensä kuuden vuoden seurustelun aikana? Tämä viimeisin suhde..minulle kehkeytyi outoja oireita jo yli puolen vuoden seurustelun jälkeen ja sitten lopulta näkyvä kondylooma ulkosynnyttimissä. Nykyisen mieheni exille ei ole tällaista tullut. Ainakaan siis näkyvää. Mikä tässä on se potentiaalisin vaihtoehto..mistä minä sen olen saanut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154