Hiipivä hölmöys

Raivo Raitis

Mummoni sanoi kaljaa (keskiolutta) hiipiväksi hölmöydeksi. Tämä pitää mielestäni hyvin paikkansa myöskin kaikkien alkoholipitoisten oluiden kohdalla (kun sen käyttö on runsasta) tämä osoittaa varsin hyvin eräät olut mainokset (mm. koff) jossa nuoret miehet hihittävät kuin idiootit kaljakuormaa odotellessa. Itse otan oluen, mutta korkeintaan pullollisen ja senkin nykyään Sandell´sia sillä koffin mainos vaikutti siihen. Viina on viisasten juoma, kalja miesten kunnollisten, viinillä sieluni virkistän, herättelen uinuvan mieleni, tuolla juomalla jalolla, kuninkaiden nektarilla, ruhtinaiden ruusuvedellä.

Et silleen.

14

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikkokkk

      hyvin sanottu.. viina todellakin on viisasten juoma. tuntuu vain, että monet suomalaiset ei niiden viisaiden joukkoon kuulu.

    • Kohtuuteen pyrkivä

      Raamatussakin suunnilleen joka toisessa kappaleessa muodossa tai toisessa mainitaan, että alkoholi (lähinnä viini) vie sinut likimain ensimmäisestä hörpystä helvettiin ja kaikki menee juopuneena pieleen. Joten voi meitä syntisiä.

      (Ps. Tosin kyseinen teoshan pistää samaan luokkaan sitten mm. jos otat ihoosi tatuoinnin ja en muista lakia, mutta jonkin säännön mukaan yhteen aikaan ennen avioliittoa harrastetun seksin vuoksi tyttö kuului kivittää isänsä portaille... Eli ehkä tietysti pientä nykypäivään sopivaa seulaa kannattaa käyttää.) Tosin hyvin siihen suhteuttuja lausahduksia joskus vanhat enemmän uskontoon omana lapsuutenaan/nuoruutenaan sisäänkasvaneet ihmiset heittelevät juuri paheista ym. Ihan osuvia sanontoja monet, jos henkilö vain sanoo asiat sananlaskumaisina toteamuksina, eikä esitä niitä julistaen.

      T: Joskus mielenkiinnosta läpi lukenut, ei erityisen uskonnollinen henkilö..

      • mikkokkk

        raamattua ei välttämättä kannata sotkea yleisiin viisauksiin / sanontoihin.


      • Kohtuuteen pyrkivä
        mikkokkk kirjoitti:

        raamattua ei välttämättä kannata sotkea yleisiin viisauksiin / sanontoihin.

        mutta aika moni sananlasku ja ihan nykykielen nuortenkin slangiheitto sieltä on alunperin juontanut juurensa vaikka harva sitä tietääkään. Usein vanhempien ihmisten sanonnoissa on jokin uskonnollinen alkuperä tai ainakin kansanviisausmaisesta ns. metsäuskontomaisesta taustasta tulevat. Eli asia on muuttanut merkitystään ja alkuperä on valtaosalle ihan tuntematon tai ei edes pysty selvittämään mistä jokin iankaiken sukupolvesta toiseen käytetty asia tai termi tms. on ihan alunperin tullut.


      • mikkokkk
        Kohtuuteen pyrkivä kirjoitti:

        mutta aika moni sananlasku ja ihan nykykielen nuortenkin slangiheitto sieltä on alunperin juontanut juurensa vaikka harva sitä tietääkään. Usein vanhempien ihmisten sanonnoissa on jokin uskonnollinen alkuperä tai ainakin kansanviisausmaisesta ns. metsäuskontomaisesta taustasta tulevat. Eli asia on muuttanut merkitystään ja alkuperä on valtaosalle ihan tuntematon tai ei edes pysty selvittämään mistä jokin iankaiken sukupolvesta toiseen käytetty asia tai termi tms. on ihan alunperin tullut.

        joo, on tuossa ihan perää mitä sanoit. oma mummoni tosin laukoo hyviä sananlaskuja ilman raamatullisia viitteitä, vaikka suhteellisen uskovainen onkin. aika hupaisaa on tosin sekin, että moni rukoilee jeesukseen nimeen juovansa sen viimeisen päätettynä iltana. seuraavana iltana sitten kitataankin jo taas kaljaa ihan tutuissa olosuhteissa..


      • keskittyä Genesiksen eli Vanhan Testamentin eli lain puolelle. Sitten on kuitenkin myös tämä Uusi Testamentti, jossa Jeesus mm. sanoo, että joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Viimeisellä ehtoollisella Jeesus tekee uuden liiton, poistaa lain ja syntyy evankeliumi. Meidän kirkkomme on rakennettu Jeesuksen opin päälle eikä sitä olisi ilman Jeesusta. Uudessa testamentissa ei käsketä kivittää. Suosittelen.


      • mikkokkk
        Tentström-PAV-OPT kirjoitti:

        keskittyä Genesiksen eli Vanhan Testamentin eli lain puolelle. Sitten on kuitenkin myös tämä Uusi Testamentti, jossa Jeesus mm. sanoo, että joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Viimeisellä ehtoollisella Jeesus tekee uuden liiton, poistaa lain ja syntyy evankeliumi. Meidän kirkkomme on rakennettu Jeesuksen opin päälle eikä sitä olisi ilman Jeesusta. Uudessa testamentissa ei käsketä kivittää. Suosittelen.

        makunsa kullakin kirjojen sekä uskonasioiden suhteen :)


      • Anonyymi
        mikkokkk kirjoitti:

        joo, on tuossa ihan perää mitä sanoit. oma mummoni tosin laukoo hyviä sananlaskuja ilman raamatullisia viitteitä, vaikka suhteellisen uskovainen onkin. aika hupaisaa on tosin sekin, että moni rukoilee jeesukseen nimeen juovansa sen viimeisen päätettynä iltana. seuraavana iltana sitten kitataankin jo taas kaljaa ihan tutuissa olosuhteissa..

        Sitä kuusta kuuleminen, mit on perseeseen paneminen, keppihevost kehnauttaen

        Lauleskeli naapurin Ämmä, Ku soikossa istuskeli!!!


      • Anonyymi
        mikkokkk kirjoitti:

        raamattua ei välttämättä kannata sotkea yleisiin viisauksiin / sanontoihin.

        Miksi sale mainostaa brandya, salateoria lännestä?


    • Anonyymi

      >lenkkeily
      >sali
      >kokkaaminen
      >telkkarin kattominen
      >koneella olo.

      • Anonyymi

        Mikä on vitust juurtunna

        On panoksi kasvanna
        Eiku päevvaasto


    • Anonyymi

      Hiipivä hölmöys kulkeutui jalkohini, sillä juoksin äsken 2 kilometriä, 5 tuopin voimistamana!
      Ei tullut ketään vastaan ,vaikka on keskiyö. Kova oli tyä, vaikka itse kehun.

      • Anonyymi

        Mummovainaa välillä istuskeli rako paljaana keinutuolissaan ja otti huikkia paloviinapullostaan.
        Pyysin huikkia, muttei se perkele antanut.


    • Anonyymi

      Ei nobelaner miestä pahenna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe