Ensimmäistä kertaa Nykkiin

:O

Haluan viedä poikani (ja itseni) ensimmäisen kerran New Yorkiin. Tarkoitus olisi olla siellä vajaa viikko tai niin, että "kaikki" tulee nähtyä ja tietenkin shopaamista unohtamatta.

Kannattaako meidän ostaa matka matkatoimistosta vai varata netistä lennot yms. itse. Olemme tottuneet reissaamaan matkatoimistojen järjestämillä matkoilla muualle Amerikkaan.

Vinkeiksi jos kertoisitte parhaat paikat, joissa käydä - Macyä lukuun ottamatta :)

17

1212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä vain

      oikein sanoisi? Kyllä homma onnistuu vaikká nostaa lennot ja varaa netissä hotellin. Mutta kai niitä myös valmispaketteja saa mutta tietenkin niistä pitää maksaakin enemmän. Viikossa ei Nykiä ehdi paljon katsella mutta ehkä juuri ja juuri ne tärkeimmät. Pelkästään Vapaudenpatsas vie koko päivän tai jopa kaksi sillä sinne on hirveät jonot.

      • älly

        Miten niin Vapaudenpatsas voi viedä kaksi päivää? Jonotetaanko sinne muka yön yli?


      • nyky sinä rauhassa
        älly kirjoitti:

        Miten niin Vapaudenpatsas voi viedä kaksi päivää? Jonotetaanko sinne muka yön yli?

        siis jot et mene aamusta jonoon vaan tulet ja tallustelet paikalle iltapäivällä niin voipi olla, että ei enään kunnolla ehdi. Kaikkialla ja jokapaikassa kun on aika vaikeaa olla paikalla aina aamulla ensimmäiseksi, jonnekin pitää mennä myöhemmin.


      • new yorkista
        nyky sinä rauhassa kirjoitti:

        siis jot et mene aamusta jonoon vaan tulet ja tallustelet paikalle iltapäivällä niin voipi olla, että ei enään kunnolla ehdi. Kaikkialla ja jokapaikassa kun on aika vaikeaa olla paikalla aina aamulla ensimmäiseksi, jonnekin pitää mennä myöhemmin.

        Olin klo 9 am ostamassa lippua Vapauden patsaalle menevään lauttaan ja puoli tuntia myöhemmin olin lautalla ja siita puolen tunnin kuluttua kiersin patsaan , valokuvasin ja palasin lautalla Manhattanille.
        Ei mene koko päivää eikä kahta. Pakkoko on mennä iltapäivällä jonottamaan. Samoin menin klo 9 am Empere state B:lle. Jonotin n 10 ihmisen kanssa eikä meidän takana ollut ketään. Päivä oli siin 10.7.2010. Iltapäivällä oli varmaan ruuhkaa. Jenkeissä herää joka tapuksessa ajoissa niin miksi ei lähtisi liikkeelle.


      • :o
        new yorkista kirjoitti:

        Olin klo 9 am ostamassa lippua Vapauden patsaalle menevään lauttaan ja puoli tuntia myöhemmin olin lautalla ja siita puolen tunnin kuluttua kiersin patsaan , valokuvasin ja palasin lautalla Manhattanille.
        Ei mene koko päivää eikä kahta. Pakkoko on mennä iltapäivällä jonottamaan. Samoin menin klo 9 am Empere state B:lle. Jonotin n 10 ihmisen kanssa eikä meidän takana ollut ketään. Päivä oli siin 10.7.2010. Iltapäivällä oli varmaan ruuhkaa. Jenkeissä herää joka tapuksessa ajoissa niin miksi ei lähtisi liikkeelle.

        Onko turvatarkastus yhtä creepy kokemus kuten oli viime vuonna. Tunsin itseni lähimain rikolliseksi ja todella tarkkaan tivattiin, miksi olen tulossa.

        Joku suosittelee Lontoota, mutta NYC on NYC.


    • maailmanmatkaaaja

      Riippuu tietysti millaisia tarjouksia löytää..itse otin ekalla kerralla matkatoimistolta pakettimatkan jossa oli hotelli ja lennot (tjäreborg).. Oli mielestäni edullinen :) Suosittelen lämpimästi Circle line cruisea! Se on risteily joka kiertää koko manhattanin saaren ympäri. Kestää 3 h! Näet yankees stadiumin, vapauden patsaan, ykn päämajan yms ! Laiva alittaa myös kuuluista sillat (mm.brooklyn bridge, manhattan bridge yms) ja Saaren hahmottaaa muutenkin aivan eri tavalla kuin maista käsin! Ekalla kerralla en käynyt lainkaan vapauden patsaalla. Sen näki risteilyllä erittäin riittävästi. :) Tietysti myös Chinatownissa kannattaa käydä :) se on aika erilaista kuin time squaren alue! Central Park on myös paikka jonne kannattaa poiketa! Jos menette kesällä on nycissä paljon tapahtumia juuri keskuspuistossa. Mutta muutenkin kannattaa kävellä hiukan ympäriinsä! Puistossa on myös eläintarha joka ei ole kovin suuri mutta ihan kiva. Riippuu tietysti paljon siitä minkä ikäinen poikasi on? mitä kiinnostuksen kohteita? Jos itse olet musikaalien ystävä, kannattaa käydä katsomassa brodwaylla sellainenkin :) Kohteita on mielinmäärin ihan vaan mistä itse on kiinnostunut! löytyy pilvenpiirtäjiä, museoita ym!

      • :o

        Kiitos vinkistä :)
        Tutustuin Tjären sivuihin. Ovat hyvät ja selkeät. Hotellivalikoimaa on kiitettävästi.
        Missä hotellissa te olitte ja voitko suositella jotain erityisesti. Keskitaso riittää. Metrolla siellä on kai vaivatonta liikkua. Ja turvallistakin.

        Kaikenlaiset kokemukset kaupungista ovat tervetulleita.


      • maailmanmatkaaaja
        :o kirjoitti:

        Kiitos vinkistä :)
        Tutustuin Tjären sivuihin. Ovat hyvät ja selkeät. Hotellivalikoimaa on kiitettävästi.
        Missä hotellissa te olitte ja voitko suositella jotain erityisesti. Keskitaso riittää. Metrolla siellä on kai vaivatonta liikkua. Ja turvallistakin.

        Kaikenlaiset kokemukset kaupungista ovat tervetulleita.

        Olimme Wellington hotellissa :) Suosittelen lämpimästi! hotellin ikkunasta näkyy central park ja timesquare! se on niiden välissä :) Hotelli oli Todella siisti ja huone mielestäni ihan sopiva ja aika valoisakin! Ei tietysti mikään hirmu suuri mutta aulassa kun mentiin kirjautumaan sisään saatiin itse valita joko parisänky tai erilliset.. Huone siivottiin ja pyyhkeet ja uudet saippuat tuotiin joka päivä! Sänky pedattiin ja roskat vietiin eli tosi hyvin toimi huoneen siistinä pysyminen :) Hotellia vastapäätä on starbucks kahvila, jossa itse käytiin heti ekana aamuna ! Sijainti on mielestäni todella hyvä! muutaman korttelin päässä on radio city, nbc studio, rockefeller center, carnie hall,time warner center, top of the rock (jota suosittelen, sieltä saa hyvin kuviin myös empire state buildingin)! ja 5th avenue on myös aivan nurkalla (hotellin osoite kun on: 871 7th Avenue) jossa on kaikki kuuluisat merkkiliikkeet (tiffany,Gucci, tommy hilfiger)!! Central parkin reunalle kävelee hotellilta n. 5 min! ja time squarelle hiukan yli 5 min.. Eli siis aivan täydellinen sijainti varsinkin ensimmäiselle reissulle :) Metrot ovat helppoja käyttää ja mielestäni ihan turvallisia! Taksit ovat myös käteviä, koska ovat siellä halpoja! pääset pitkälle vain muutamalla dollarilla :) kannattaa käyttää vain keltaisia takseja! Meitä yritettiin huijata toisen taksin kyytiin, joten olkaa tarkkoina kun tulette ulos lentokentältä niin nämä pimeät taksikuskit tulevat heti ovensuussa kysymään tarvitsetko kyytiä, kova kiire kiire. Oven vieressä on pitkä jono keltaisia takseja odottamassa joten suunnatkaa ssuoraan vaan siihen :) Hotellilta lentokentälle menimme kyllä mustan limousinen kyydissä koska hotellilta tarjottiin taksikyytiä ja hinta annettiin heti lähtiessä niin luotimme :) n. 55-60 dollaria matka lentokentältä hotellille maksaa! siihen lukeutuu tippi ja tieverot! matka kestää n. 45min- 1h! eli ei kovin paha :) kysele vain jos tulee jotain mieleen niin yritän vastata mahd. selkeästi! ;D


      • :o
        maailmanmatkaaaja kirjoitti:

        Olimme Wellington hotellissa :) Suosittelen lämpimästi! hotellin ikkunasta näkyy central park ja timesquare! se on niiden välissä :) Hotelli oli Todella siisti ja huone mielestäni ihan sopiva ja aika valoisakin! Ei tietysti mikään hirmu suuri mutta aulassa kun mentiin kirjautumaan sisään saatiin itse valita joko parisänky tai erilliset.. Huone siivottiin ja pyyhkeet ja uudet saippuat tuotiin joka päivä! Sänky pedattiin ja roskat vietiin eli tosi hyvin toimi huoneen siistinä pysyminen :) Hotellia vastapäätä on starbucks kahvila, jossa itse käytiin heti ekana aamuna ! Sijainti on mielestäni todella hyvä! muutaman korttelin päässä on radio city, nbc studio, rockefeller center, carnie hall,time warner center, top of the rock (jota suosittelen, sieltä saa hyvin kuviin myös empire state buildingin)! ja 5th avenue on myös aivan nurkalla (hotellin osoite kun on: 871 7th Avenue) jossa on kaikki kuuluisat merkkiliikkeet (tiffany,Gucci, tommy hilfiger)!! Central parkin reunalle kävelee hotellilta n. 5 min! ja time squarelle hiukan yli 5 min.. Eli siis aivan täydellinen sijainti varsinkin ensimmäiselle reissulle :) Metrot ovat helppoja käyttää ja mielestäni ihan turvallisia! Taksit ovat myös käteviä, koska ovat siellä halpoja! pääset pitkälle vain muutamalla dollarilla :) kannattaa käyttää vain keltaisia takseja! Meitä yritettiin huijata toisen taksin kyytiin, joten olkaa tarkkoina kun tulette ulos lentokentältä niin nämä pimeät taksikuskit tulevat heti ovensuussa kysymään tarvitsetko kyytiä, kova kiire kiire. Oven vieressä on pitkä jono keltaisia takseja odottamassa joten suunnatkaa ssuoraan vaan siihen :) Hotellilta lentokentälle menimme kyllä mustan limousinen kyydissä koska hotellilta tarjottiin taksikyytiä ja hinta annettiin heti lähtiessä niin luotimme :) n. 55-60 dollaria matka lentokentältä hotellille maksaa! siihen lukeutuu tippi ja tieverot! matka kestää n. 45min- 1h! eli ei kovin paha :) kysele vain jos tulee jotain mieleen niin yritän vastata mahd. selkeästi! ;D

        All right!

        Hotellin sijaintihan on loistava! Ihmettelen, miksi se on Tjären mukaan vaatimaton hotelli.
        Joka tapauksessa ei siellä ehdi kun käydä nukkumassa. Ostin eilen Näe ja koe New York kirjasen, joka osoittautui hienoksi ja selkeäksi oppaaksi. Nyt vain haalimaan matkakassaa kokoon ja menoksi.
        Tämä onkin jo kolmas matka jenkkeihin, jaksan vaan ihmetellä, miksi kaikki menee Thaimaan kanarialle, kun on muutakin NÄHTÄVÄÄ. Matkakin on saman hintainen :)

        Palailen vielä kysymysten kanssa - niitä riittää.


      • maailmanmatkaaaja
        :o kirjoitti:

        All right!

        Hotellin sijaintihan on loistava! Ihmettelen, miksi se on Tjären mukaan vaatimaton hotelli.
        Joka tapauksessa ei siellä ehdi kun käydä nukkumassa. Ostin eilen Näe ja koe New York kirjasen, joka osoittautui hienoksi ja selkeäksi oppaaksi. Nyt vain haalimaan matkakassaa kokoon ja menoksi.
        Tämä onkin jo kolmas matka jenkkeihin, jaksan vaan ihmetellä, miksi kaikki menee Thaimaan kanarialle, kun on muutakin NÄHTÄVÄÄ. Matkakin on saman hintainen :)

        Palailen vielä kysymysten kanssa - niitä riittää.

        Hotellissa käydään vaan nukkumassa :) ja mielestäni tärkeintä on hotellin sijainti ja että se on perussiisti ! itse pääsimme hyvään huoneeseen koska ikkuna oli suoraan 7th avenuelle :) Itseä kiinnostaisi myös käydä muissakin kohteissa kuin nycissä :) esim Losi kiinnostaa! oletko sinä ollut siellä suunnalla?


      • :O
        maailmanmatkaaaja kirjoitti:

        Hotellissa käydään vaan nukkumassa :) ja mielestäni tärkeintä on hotellin sijainti ja että se on perussiisti ! itse pääsimme hyvään huoneeseen koska ikkuna oli suoraan 7th avenuelle :) Itseä kiinnostaisi myös käydä muissakin kohteissa kuin nycissä :) esim Losi kiinnostaa! oletko sinä ollut siellä suunnalla?

        En VIELÄ ole käynyt Losissa :)

        Jos sille rannikolle joskus matkustan menen San Franciscoon. Jotenkin tuntuu, että siellä on enemmän koettavaa. Voisi ottaa auton ja ajaa sen rantatien edes kerran elämässä :)

        Olen ollut pari kertaa Miamissa. Kävin myös Key Westissä ja Orlandossa.

        Välimeri on kierretty jo moneen kertaan, joten kaupunkimatkat kiehtovat enemmän.


      • maailmanmatkaaaja
        :O kirjoitti:

        En VIELÄ ole käynyt Losissa :)

        Jos sille rannikolle joskus matkustan menen San Franciscoon. Jotenkin tuntuu, että siellä on enemmän koettavaa. Voisi ottaa auton ja ajaa sen rantatien edes kerran elämässä :)

        Olen ollut pari kertaa Miamissa. Kävin myös Key Westissä ja Orlandossa.

        Välimeri on kierretty jo moneen kertaan, joten kaupunkimatkat kiehtovat enemmän.

        nyci on kyl ihan ykkönen! tuut huomaamaan kun pääset sinne! siihen paikkaan jokin vetää..se on upea paikka! odotan että taas pääsen sinne


      • :o
        maailmanmatkaaaja kirjoitti:

        nyci on kyl ihan ykkönen! tuut huomaamaan kun pääset sinne! siihen paikkaan jokin vetää..se on upea paikka! odotan että taas pääsen sinne

        Oliko teillä tätä ludeongelmaa? Toivottavasti saavat asian hoidettua ennen matkaa :)

        http://www.iltasanomat.fi/videot/ulkomaat/2229810


      • maailmanmatkaaaja
        :o kirjoitti:

        Oliko teillä tätä ludeongelmaa? Toivottavasti saavat asian hoidettua ennen matkaa :)

        http://www.iltasanomat.fi/videot/ulkomaat/2229810

        meillä ei ollut kyseistä ongelmaa! enkä löytänyt listoilta tuota wellington hotellia! Ei oltu tehty sieltä yhtään ludehaivaintoa.. Aika ikävää varmaan jos joutuu vaihtamaan hotellia luteiden takia ! itse en haluaisi luteiden seassa nukkua.. Tuolla listauksessa oli jopa todella kalliita hotelleja joukossa.. Eli hotellin hinta/taso ei välttämättä takaa etteikö siellä voisi olla luteita..


      • Hysteerinen
        maailmanmatkaaaja kirjoitti:

        meillä ei ollut kyseistä ongelmaa! enkä löytänyt listoilta tuota wellington hotellia! Ei oltu tehty sieltä yhtään ludehaivaintoa.. Aika ikävää varmaan jos joutuu vaihtamaan hotellia luteiden takia ! itse en haluaisi luteiden seassa nukkua.. Tuolla listauksessa oli jopa todella kalliita hotelleja joukossa.. Eli hotellin hinta/taso ei välttämättä takaa etteikö siellä voisi olla luteita..

        kertoa mistä tuollaisen listan "puhtaista" hotelleista löytää?
        Olen menossa kolmeksi yöksi new yorkkiin ja en niin lyhyen vierailun takia haluaisi joutua hävittämään vaatteitani :( .


      • :o
        Hysteerinen kirjoitti:

        kertoa mistä tuollaisen listan "puhtaista" hotelleista löytää?
        Olen menossa kolmeksi yöksi new yorkkiin ja en niin lyhyen vierailun takia haluaisi joutua hävittämään vaatteitani :( .

        Et ole yksin pelkojesi kanssa :)

        Tämän linkin löysin näistä keskusteluista. Kiitos hänelle, joka sen tänne laittoi..

        http://bedbugregistry.com/search

        Ja hyvää matkaa ilman ötököitä.


    • matkailija-x

      Ise varaan aina netistä itse, paljon parempia hinta/laatusuhteita kuin matkatoimistojen paketit. Katso lennot mm. poptravel.fi, hotellit mm. www.hotelscombined.com/, www.quickbook.com

      Nähtävyyksistä voit lukea lisää tältä sivustolta vanhemmista keskusteluista sekä www.tripadvisor.comin New York City-forumilta ja matkaoppaista. Itse suosittelen mm. Brooklyn Bridgeä, Staten Islandin lauttaa, Top of the Rockin näköalatasannetta Rockefeller Centerissa ja musikaaleja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      208
      1657
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1474
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1248
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1179
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      122
      1128
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1095
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      134
      1038
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      999
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      62
      979
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      89
      960
    Aihe