Käytättekö lapsellanne turvavaljaita vaunuissa? Onko ne teidän mielestänne tarpeelliset? Ihmettelin vaan kun näin noin viiden kuukauden ikäisen lapsen bussissa vaunuissa ilman turvavaljaita. Ilma oli tosi kuuma ja vaunun koppa oli alhaalla ja mitään peittoa tai vaunun päällistä ei ollut ja bussin kuljettaja ajoi tosi kovin ja vaunut heittelehti kaaressa. Itse kaytän aina lapsella turvavöitä autossa ja turvavaljaita myös vaunussa. Mielestäni jos tulee kolari, niin vauva säilyy paremmin vahingoittumattomana jos ei vaunujen kaaduttua putoa vaunuista.
Mitä mieltä olette, pitääkö lapsella olla turvavaljaat vaunuissa?
turvavaljaat
7
1612
Vastaukset
- siruliina__
Jos bussiin menisin vaunujen kanssa niin käyttäisin ehdottomasti valjaita! Ulkona en varmaankaan, jos on näin kuumaa ettei valjaat hikoiluttaisi enempää ja jos näkisin koko ajan lapsen ettei vaan pääsisi tippumaan. Bussissa jarrut päälle vaunuihin ja valjaat kiinni ja pitäisin vielä itse vaunuista kiinni, enkä menisi istumaan johonkin vähän matkan päähän niinkun joskus näkee joidenkin tekevän...
- doudou
Itselläni matkarattaissa valjaat ja kyllä käytän niitä, tyttäreni kun on semmoinen elohopea, että varmaan tippuis, vaikka koittaisin vahdatakin :)
Auton turvaistuimessa totta kai pidän vyöt kiinni. Ja niin pitäis kaikkien tehdä, vaikkei itse turvavöistä tykkäisikään. - h4r5
no joo-o, bussissa tietysti olisi hyvä olla, mutta itse en bussilla kulje lapsen kanssa. Silti valjaat on aina käytössä, kun neiti-höseltäjä lähtee muuten matkoihinsa rattaista.
Meillä tyttö nyt 9 kk ja ei ole vaunuissa eikä rattaissa ollut turvavaljaissa kiinni. Bussissa emme ole olleet, kävelylle mennään vaunuilla ja nyt siis rattaissa. En ole kokenut tarpeelliseksi, koska lapsi kärryissä on rauhallinen eikä yritystä häipymiseen ole ollut. Jalkapeite ajanut välillä valjaiden asiaa.
- Saafra
Ei mulla vaununkopassa ole valjaita, enkä tiedä edes mihin jotkut ylimääräiset valjaat voisi kiinnittää, siten että niistä olisi jotain hyötyä esim. bussikolarissa. Ratasosassa on niihin kuuluvat valjaat ja lapsi siirtyy rattaisiin heti, kun oppii istumaan tai yrittää muuten pungertaa itseään vaununkopasta ulos.
En kulje bussilla helteellä vauvan kanssa. Viileämmällä kelilla pidän kopan päällä siihen kuuluvaa peitettä, mutta ei se kolaritilanteessa vauvaa vaunuissa pidä. Pidän aina vaunuja pystyssä bussissa, mutta kolarin sattuessa siihen ei kukaan pysty. Eipä niistä ratasosan valjaistakaan tuollaisessa tilanteessa paljon apua ole. Vaunujani (brio) ei saa bussin lenkkeihin kiinni, koska työntöaisa on paksumpi kuin mitä bussien koukkuihin mahtuu. - Vaunuissa ei
valjaita tietenkään ole, mutta ratasosassa kyllä. Ja aion niitä kyllä käyttää sitten kun vauva sen verran kasvaa, että ratasosa otetaan käyttöön. En uskaltaisi liikkuvaa vauvaa kyllä jättää ulos rattaisiin nukkumaan ilman valjaita, eihän se siellä herättyään pysy.
Bussilla ei kuljeta koskaan.. turvakaukalossa tietysti pidetään vyöt kiinni. - valjaita
erittäin tarpeellisina. Tyttö 11kk tuli rattaista alas sillä aikaa kun pudotin avaimet reppuun. Mulla on vanhat rattaat joissa ei ole omia valjaita. Olen huomannut valjaat tarpeellisiksi myös kaupan ostoskärryissä nyt kun tyttöä ei painonsa puolesta enää saa laittaa kauppojen vauvakaukaloihin. Linja-autossa käytän vielä jonkun aikaa turvakaukaloa mutta kohta siinäkin tulee painorajat vastaan. Siinä vaiheessa täytyy miettiä kulkeminen uusiksi kun isompi istuin ei enää sovi rattaisiin. Meilläpäin ei linja-autoissa ole paikkaa vaunuille ja rattaille vaan lapsi on otettava niistä pois ja rattaat laitetaan linja-auton tavaratilaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856