Finnmatkojen toiminta

lomallenyt !

Itse olen pääsääntöisesti aina ollut Aurinkomatkojen matkalla ja palvelu on pelannut hyvin. Nyt tuli varattua matka Finnmatkoilta ja haluisin kuulla kokemuksia heidän toiminnastaan/palveluistaan. Eli toimikoo mielestänne yhtä hyvin kuin AM? Onko oppaat mukavia ja ammattitaitoisia? He eivät käsitykseni mukaan ole bussimatkalla (lentokentältä hotelleille) mukana, mutta varmaan saa kuitenkin sen verran neuvoja että ensikertalaisetkin pärjäävät? Entä pois lähtiessä? Kuulen mielelläni mielipiteitänne ja vertailuja Finnmatkoista ja Aurinkomatkoista :)

16

1273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei valittamista

      Finnmatkoja käyttäneenä voin todeta, että silloin toimi kaikki ihan hyvin. Nyt lueskelin jotain FM:n sivustoja joissa todettiin lentokenttäkuljetuksen varaamisesta erikseen?? Aiemmin ne sisältyivät hintaan, mutta koskeeko se nyt sitten äkkilähtöjä, en tiedä. Olen itsekin käyttänyt viime vuodet AM:n palveluja enkä ole katsonut tarvetta vaihtaa, mutta kyllähän FM on ihan "turvallinen" matkatoimisto.

      • lomallenyt!

        Totta on että matkat lentokentältä hotelleihin on ostettava erikseen. Olen samaa mieltä että Aurinkomatkat ovaat erittäin toimiva, enkä sen tähden vaihtanutkaan :) Löytyi vain edullinen ja kivan näköinen hotelli Finnamtkoilta niin sen takia kokeilemme nyt sitä. Uskon kuitenkin sen toimivan ihan hyvin niinkuin sanoit, etä turvallinenhan sekin on.


      • meidän kohdalla
        lomallenyt! kirjoitti:

        Totta on että matkat lentokentältä hotelleihin on ostettava erikseen. Olen samaa mieltä että Aurinkomatkat ovaat erittäin toimiva, enkä sen tähden vaihtanutkaan :) Löytyi vain edullinen ja kivan näköinen hotelli Finnamtkoilta niin sen takia kokeilemme nyt sitä. Uskon kuitenkin sen toimivan ihan hyvin niinkuin sanoit, etä turvallinenhan sekin on.

        Detur,Hasse,Lomamatkat,Am,Fm,siinä tähän mennessa käytetyt yhtiöt.
        Aurinkomatkoilla kuitenkin pääsääntöisesti,kerran Finmatkoilla.
        Ainut järjestäjä,mistä on tullut valitettua oli juuri Fm.En tiedä oliko
        tosiaan sattumaa,mutta taisi jäädä viimeiseksi Finn reissuksi.


    • 5+8

      Kyllä FM:N oppaat asiansa osaavat, mutta heitä ei paljon näy. Finnmatka esimerkiksi Mallorcalle Palma Novaan samaan Cala Blanca -hotelliin on Finnmatkoilla selvästi halvempi, vaikka huoneen sijainnissa tai aterioissa ei ole eroa. Koska kaikki kulut on minimoitu halvan hinnan mahdollistamiseksi, sen huomaa.

      Kerran sattui Mallorcalla kotiin lähdettäessä hupaisasti, kun opasta ei ollut, ja bussikuski ei ollut löytää yhtä hotellia. parin puhelinsoiton jälkeen ja parin kilometrin harhaan ajon jälkeen hotelli löytyi. Opaskin kiipesi kyytiin Palman satamassa, samaan bussiin tuli ulkomaalaisia risteilyltä, ja oli hauska kuunnella suomalaisen oppaan omituista englantia muistuttavaa kieltä hänen kertoessa ohjeita ulkomaalaisille. :o)

      Kentällä tuli vähän kiire, eikä aikaa ostoksille jäänyt, mutta opas lohdutti meitä sanomalla, että ei kentältä kannattaisi mitään ostaakaan, koska hinnat ovat nykyisin niin korkeat.

      Viime huhtikuussa Gran Canarialla Finnmatkojen lentokenttäbussiin ei tullut opasta lainkaan missään vaiheessa, mutta ei se minua haitannut, sillä olen kierrellyt maailmaa ilman oppaita vuosikymmeniä.

    • Finnmatkoja

      Me varataan valmismatkat pääsääntöisesti Finnmatkoilta, eikä ole ollut valittamista. En suostu maksamaan AM:n kallimpia hintoja vain sen takia että opas tulee bussiin tms.

      Finnmatkoilla ehdoton plussa on guide online, josta voi kysellä oppailta mieltä askaruttavista loma-asioista jo 2 viikkoa ennen loma alkua. Tämä palvelu toimii hienosti myös loman aikana.

      Kyllä oppaat katsovat että jokainen matkustaja pääsee omaan bussiinsa lentokentällä. Epäselvissä tapauksiaa kysymällä selviää moni asia :)

    • palvelussa

      Ok, Finnmatkoilla on todella kätevä guide online palvelu mutta siihenpä sitten jääkin...
      Retkikuvauksiin ei ole luottamista, netissä luvataan suomalainen opas retkelle mutta paikanpäällä onkin paikallisopas matkassa... voi tuottaa tuskaa ihmisille jotka eivät englantia hallitse. Ekaa kertaa matkustaville olisi varmaan kiva mikäli opas olisi bussissa kertomassa edes paluumatkalla miten kentällä toimitaan( useampaan kertaan neuvonut bussissa muita)
      Mikäli tarvitset lääkäriä niin turha odottaa Finnmatkoilta tulkkia sairaalaan matkaan vaikka et englantia osaisikaan.
      Eräällä matkalla samassa hotellissa majoittunut äiti ja tytär viettivät suurimman osan matkastaan sairaalassa ja tämä äiti kertoi ettei Finnmatkoilta oltu kertaakaan käyty katsomassa heitä tai soitettu onko kaikki ok.Samassa huoneessa oli ollut AM:lla matkustanut turisti jota oppaat olivat käyneet katsomassa joka päivä ja tuoneet luettavaa jne...

      Finnmatkoilla tuntuu olevan rahat pois vaan meiniki... kohta varmaan joutuu maksamaan heidän lomalennoillaan hapestakin =) Kyllähän Finnmatkojen kanssa pärjää mikäli ei tosiaan oppaita paljoa kaipaile ja mitään ei matkalla satu.
      Itse matkustellut kummallakin useampaan kertaan joten kokemusta reippaasti molemmista yhtiöistä...Aurinkomatkoista pelkästään positiivisiä kokemuksia... Finskeistä myös näitä huonompiakin.

      • meidän kohdalla

        saattaa olla hyvä jos saa oikeaa tietoa,meillä varmaan huono tuuri kun
        lähes kaikki mitä kysyttiin,ei pitänyt paikkansa.Seuraavana vuonna kyseistä
        matkakohdetta ei sitten enää ollut valikoimassa.Olen kyllä kuullut negatiivista
        Finnmatkoista tuttujenkin suusta,ainakin pari vuotta sitten täytyi yhtiöllä olla
        jotain hämminkiä.Oisko jonkunlainen kulukuuri tehnyt tepposet palvelun laatuun.


      • valinnanvaraa on
        meidän kohdalla kirjoitti:

        saattaa olla hyvä jos saa oikeaa tietoa,meillä varmaan huono tuuri kun
        lähes kaikki mitä kysyttiin,ei pitänyt paikkansa.Seuraavana vuonna kyseistä
        matkakohdetta ei sitten enää ollut valikoimassa.Olen kyllä kuullut negatiivista
        Finnmatkoista tuttujenkin suusta,ainakin pari vuotta sitten täytyi yhtiöllä olla
        jotain hämminkiä.Oisko jonkunlainen kulukuuri tehnyt tepposet palvelun laatuun.

        Katsohan, olin Marmariksessa ja samassa hotellissa oli molempien asiakkaita AM ja FİNN. Retkein hinnoissa oli iso ero, AM Rodos 52, FİNN 56, Meriretki AM all inclusive 22 ja FİNN 36 mutta ei all inc, Dalyan kotimatkaretki AM 35 ja FİNN 45 tai 50 muistaakseni. Jeeppisafarissakin oli hintaeroa reilusti.
        Olimme all inc hotellissa ja AM matkustajat tuotiin nopeasti kohteeseen ja hotelliin jotta saivat all inc iltaateriansa mutta FİNN asiakkaat olivat ilman sapuskaa. Oli kiva lukea AM lomakirjaa kun omalla firmalla ei semmoista oikein ollut tai se oli tosi niukka. Vastedes aina ....valitsen.


      • lomallenyt !
        valinnanvaraa on kirjoitti:

        Katsohan, olin Marmariksessa ja samassa hotellissa oli molempien asiakkaita AM ja FİNN. Retkein hinnoissa oli iso ero, AM Rodos 52, FİNN 56, Meriretki AM all inclusive 22 ja FİNN 36 mutta ei all inc, Dalyan kotimatkaretki AM 35 ja FİNN 45 tai 50 muistaakseni. Jeeppisafarissakin oli hintaeroa reilusti.
        Olimme all inc hotellissa ja AM matkustajat tuotiin nopeasti kohteeseen ja hotelliin jotta saivat all inc iltaateriansa mutta FİNN asiakkaat olivat ilman sapuskaa. Oli kiva lukea AM lomakirjaa kun omalla firmalla ei semmoista oikein ollut tai se oli tosi niukka. Vastedes aina ....valitsen.

        Kiitos kaikista kommenteista ja kokemusksista :) Matka on nyt kuitenkin FM tilattu ja sillä mennään! Onneksi on tullut itse käytyä kymmenet kerrat niin opasta ei niin paljon tarvitse, eiköhän me pärjätä :) Tuosta guide online palvelusta olisin vielä tiedustellut että kuinka se käytännössä toimii? Saako siis jonkun numeron johon voi laittaa viestiä paikan päällä tai ennen matkaa? Mitä maksaa? Matkaa varatessa kun valittiin otetaanko ko. palvelu, siinä taidettiin mainita sen olevan ilmainen mutta viestit kai kuitenkin maksavat erikseen?


      • voi voi kun on kalli
        lomallenyt ! kirjoitti:

        Kiitos kaikista kommenteista ja kokemusksista :) Matka on nyt kuitenkin FM tilattu ja sillä mennään! Onneksi on tullut itse käytyä kymmenet kerrat niin opasta ei niin paljon tarvitse, eiköhän me pärjätä :) Tuosta guide online palvelusta olisin vielä tiedustellut että kuinka se käytännössä toimii? Saako siis jonkun numeron johon voi laittaa viestiä paikan päällä tai ennen matkaa? Mitä maksaa? Matkaa varatessa kun valittiin otetaanko ko. palvelu, siinä taidettiin mainita sen olevan ilmainen mutta viestit kai kuitenkin maksavat erikseen?

        ottaminen ilmaista ja kaikki muu maksaa. lienee tas vain yksi tapa rahastaa tyhmää turistia.


      • kielimatkalle
        voi voi kun on kalli kirjoitti:

        ottaminen ilmaista ja kaikki muu maksaa. lienee tas vain yksi tapa rahastaa tyhmää turistia.

        ajattelin mennä kielimatkalle, innostuin ku kaveri lähetti maltalta kortin, oli kaverien kanssa kielimatkalla. ongelmana vain se, että ei ole kaveria, joka pääsisi tulemaan. ja mitä matkailuyhtiötä minun tulisi käyttää?? kellään kokemuksia kielimatkoista?


    • matkalle taas

      Itse olen viimeksi Finnmatkojen matkalla ollut 2000 luvun alussa ja silloin ei ainakaan ollut mitään valittamista sen enempää matkasta, oppaiden toiminnasta kuin retkistäkään. Tosin FM:n retkille osallistuimme vain yhdelle kun samat retket sai 30-40% halvemmalla suorana paikallisista matkatoimistoista (sukellusretki, päivä merellä, vesipuisto bussikuljetuksinneen) ja samoin ollaa myöhemmin toimittu Aurinkomatkojen matkoilla. Emme tarvitse suomenkielistä opasta kun englannilla pärjää, joten siitä emme halua pelkästään maksaa lisähintaa ja nuo kansainväliset retket ovat olleet aivan yhtä hienosti järjestettyjä ja luotettavia.

      Nyt ollaan pitkästä aikaa lähdössä taas Finnmatkoilla, ihan siitä syystä että kohteeseen johon valitsimme oli haluammallamme lomaviikolla huonosti matkoja Aurinkomatkoilta (haluamme ison huoneiston kun matkassa isompi seurue ja majoitumme samaan huoneistoon) Finnmatkoilla oli tarjolla edulliseen hintaan suht laadukas 4 tähden huoneisto kun AM:lla ainoa meille sopiva, samantasoinen vaihtoehto olisi ollut 30% kalliimpi ja huonommalla sijainnilla.

      En usko että meitä haittaa se ettei bussimatkalla hotellille ole opasta mukana kun ei olla ekakertalaisena matkassa, kohteessa taas on opas paikalla ja infotilaisuus joka riittänee meille. Retket tehdään taas joka tapauksessa omin nokkinemme, olisi matkatoimisto ollut kumpi tahansa.

      Bussikuljetuksesta hotellille tosiaan piti maksaa erikseen mutta oman perheen osalta se hinta oli yhteensä 50 euroa eli ei ollenkaan paha mielestäni. Olisihan toki tuonkin hinnan voinnut upottaa hinnaston hintoihin niin se ei tuntuisi silti missään koko matkan hinnassa, mutta jos joku haluaa päräyttää taksilla hotellille niin silloin sekin vaihtoehto on mahdollinen. Matkakassassamme tuo ei kuitenkaan tunnu niin että sen takia pitäisi vaihtaa matkatoimistoa :)

    • A & A

      Meillä on kokemusta useammalta Aurinkomatkojen ja vain kylläkin yhdeltä kerralta Finnmatkojen matkasta. Olimme kesäkuun alkupuolella Finnmatkojen matkalla Tunisiassa Djerban saarella. Ensin lentokentällä ihmettelimme, että bussissa on liikaa väkeä (pitää varatessa maksaa ja kaikki eivät olleet sitä huomioineet). Sen selvittyä opas puhui nopeaan tempoon kohteen tiedot. Bussi seisoi siis paikallaan lentokentällä! Ei erityisesti viehättänyt istua lennon jälkeen bussissa ja odottaa kohteeseen lähtöä. Kun opas sai tarinansa luettua, lähdimme ilman opasta ajelemaan hotelleja kohti. Hotellin sisäänkirjoituksessa olikin sitten ihmettelyä, koska hotelli vaati kopiota tilausvahvistuksesta. Onneksi olimme tulostaneet netistä toisen kappaleen mukaan. Sitä siinä ihmeteltiin huonosti englantia puhuvan respan työntekijän kanssa, eikä oppaasta ollut siis tietoakaan. Samoin kotiinlähtiessä paikallinen kuljettaja nouti yksin meidät hotelleista. Lentokentällä oppaita kyllä oli paikalla useampi. Ihmettelimme mihin heitä siellä enää tarvittiin. Ymmärtäisimme Finnmatkojen palveluperiaatteen, jos se näkyisi matkan hinnassa. Palasimme juuri Aurinkomatkojen matkalta Turkista ja oppaan palvelut olivat kiitettävästi erimaata. Oli mukava kuulla bussimatkan aikana mukavalla tavalla kerrottu tietoa kohteestamme. Terveisiä Jenni-oppaalle Marmarikseen ja Yuwan-hotelliin.

      • Uusi kokemus

        hotellista?


      • A & A
        Uusi kokemus kirjoitti:

        hotellista?

        Ihan ok. Suomalaisille uusi hotelli, koska brittien matkailu vähentynyt. Siistiä, sjainti hyvä, henkilökunta ystävällistä, huone keskitasoa. Uima-allas onnettoman pieni. Musiikki soi illalla klo 21.30-24. Sen jälkeen hiljaista. Pidimme parempana kuin mitä tähdet ovat. Matkaa keskustaan n. 2 km:ä, välillä kävelimme, mutta käytimme jonkin verran dolmus-bussia.


      • yuvamissa
        A & A kirjoitti:

        Ihan ok. Suomalaisille uusi hotelli, koska brittien matkailu vähentynyt. Siistiä, sjainti hyvä, henkilökunta ystävällistä, huone keskitasoa. Uima-allas onnettoman pieni. Musiikki soi illalla klo 21.30-24. Sen jälkeen hiljaista. Pidimme parempana kuin mitä tähdet ovat. Matkaa keskustaan n. 2 km:ä, välillä kävelimme, mutta käytimme jonkin verran dolmus-bussia.

        Yuvamhan on aivan rannalla, ihanaa pulahtaa mereen heti aamulla noustua. Kahdelta staralta ei enempi voi odottaa. Pidin itse kovasti ja vaikka iltamelua oli niin ok.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe