Tamponin laittaminen sattuu

4+18

... ja paljon. Ajattelin vihdoin hankkia tamponeja, en enää kestä noita kuvottavia rättejä. Minejä ostin, ja mahdollisimman rento yritin olla niitä laittaessa. Silti, tamponin laitto sattui niin älyttömästi, etten viitsinyt syvemmälle enää työntää. Sain sen kuitenkin aika syvälle, joku 2 cm oli sormi emättimessä, kunnes kipu alkoi olla niin sietämätöntä, että päätin vetää tamponin pois. Sormi kyllä menee, vaikka kaksi, mutta tamponi ei sitten millään. Tuntuu kuin se vetäisi häpyhuulet tai jtn muuta nahkaa mukanaan emättimeen, sellaiselta kipu tuntuu, vaikka eihän se ole mahdollista. Päätin siltä erää lopettaa yrittämisen saada tamponi sisälle. Onko muilla ollut alotus näin hankalaa? Kipu tuntuu vihlovalta, vähän puudutusmaiselta.

22

7259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+18

      Noh, nyt sain sen survottua sisääni, mutta se on jotenki oudossa asennossa tai jotain... En saa tamponia enää yhtään syvemmälle, mutta pystyn koskemaan sen pohjaan sormellani, ja saan sormeni sen sivulle. Narusta roikkuu tosi paljon vielä ulkona, ja kuulemma pitäisi olla vain muutama sentti. En tiedä tunnenko sitä enää, onko tämä vain normaalia menkka kipua, vai onko se tamponi. Sitä paitsi, se tuntuu olevan jotenki ihan vinossa. En ymmärrä. Olen sama kirjoittaja, joka aikaisemmin mietti emättimensä outoa muotoa. Olen siis ikäänkuin kaksi teinen. Tämän muotoinen ). Ja välissä ei ole mitään väliseinämää, mutta kohonnut osio kylläkin, sivuilla tilavan tuntuiset tiet. Emätin tuntuu muutenkin kovin laajalta, eli en tiedä, mihin tamponi pitäisi työntää, suoraan keskelle, jommalle kummalle sivulle tai jotain... Sekavaa...

      • neiti-Poni

        Itse aloitin tamponien käytön toukokuussa.
        7-vuotta siteitä alkoi tympiä
        Itse ostin asetin tampooneja. Niissä on se liukas asetin pinta ja ne saa luuri oiseaan syvyyteen.
        Irroitin yhden tampoonin asettimesta ja kokeilin sitten laittaa ei tullut mitään.
        eihän se tamponi aina mennyt oikein joskus naru roikkui liian pitkällä ja joskus se ei vaan asttunut ja kyll'ä sen tuntee milloin se on sopivalla syvyydellä.

        Sen opettelu on vähän niinkuin siteen kanssa opttelu. Mikä onkaan oikea kohta ettei tule ohivuotoja takaa tai edestä.


      • 4+18
        neiti-Poni kirjoitti:

        Itse aloitin tamponien käytön toukokuussa.
        7-vuotta siteitä alkoi tympiä
        Itse ostin asetin tampooneja. Niissä on se liukas asetin pinta ja ne saa luuri oiseaan syvyyteen.
        Irroitin yhden tampoonin asettimesta ja kokeilin sitten laittaa ei tullut mitään.
        eihän se tamponi aina mennyt oikein joskus naru roikkui liian pitkällä ja joskus se ei vaan asttunut ja kyll'ä sen tuntee milloin se on sopivalla syvyydellä.

        Sen opettelu on vähän niinkuin siteen kanssa opttelu. Mikä onkaan oikea kohta ettei tule ohivuotoja takaa tai edestä.

        Hhuh, kyllä se taisi oikein olla, ei ainakaan tullut ohivuotoja, vaikka olenkin runsas vuotoinen, ja nuo oli minejä. No, sitten kun vedin sen ulos, hihittelin itsekseni, olin saanut sen survottua sisääni niin, että tamponi oli taipunut banaanin muotoiseksi. Ahh, pari tuntia sitten vielä vihasin menkkoja ja naiseutta, nyt jopa tuntuu, että näiden menkkojen kanssa voi elää. Itse tamponi ei mielestäni tunnu, mutta emättimen suulla kylläkin tuntuu. Ahh, rakastan tamponeja


      • huuh.
        4+18 kirjoitti:

        Hhuh, kyllä se taisi oikein olla, ei ainakaan tullut ohivuotoja, vaikka olenkin runsas vuotoinen, ja nuo oli minejä. No, sitten kun vedin sen ulos, hihittelin itsekseni, olin saanut sen survottua sisääni niin, että tamponi oli taipunut banaanin muotoiseksi. Ahh, pari tuntia sitten vielä vihasin menkkoja ja naiseutta, nyt jopa tuntuu, että näiden menkkojen kanssa voi elää. Itse tamponi ei mielestäni tunnu, mutta emättimen suulla kylläkin tuntuu. Ahh, rakastan tamponeja

        Sattuuko se, kun ottaa tamponin pois?

        Itsekin olen ajatellut alkaa käyttää tamponeja, mutta pelkään, että se pois ottaminen sattuu, koska silloinhan se tamponi on paljon isompi kuin sisäänlaitettaessa...


      • 4+18
        huuh. kirjoitti:

        Sattuuko se, kun ottaa tamponin pois?

        Itsekin olen ajatellut alkaa käyttää tamponeja, mutta pelkään, että se pois ottaminen sattuu, koska silloinhan se tamponi on paljon isompi kuin sisäänlaitettaessa...

        Noh, nyt tuntuu tamponien käyttö sujuvan :) Toisaalta, luulen, että tamponi on liian matalalla, koska narua on ehkä jonkun 4 cm kehon ulkopuolella... Noh, voin sanoa, että sisään laittaminen sattuu enemmän kuin pois ottaminen, koska sisään laittaessa tamponi on vielä kuiva, ja tarttuu vähän emättimen seinämiin. Pois ottaminen on helppoa, tamponi on imenyt itsensä täyteen, ja on kostea, liukas. Pois vetäminen tuntuu kutakuinkin tältä: aluksi (ainakin mulla) tuntuu vähän alipainetta. Sitten tunnen kuinka tamponi liikkuu emättimessä. Narusta joutuu vetämään aika kovaa, jotta tamponi tulisi ulos. Lopuksi tamponi vain solahtaa emättimestä pois, ja tadaa, homma hoidettu. Ei se pois ottaminen satu. Sisään laittaminen sattuu enemmän. Kokeile laittaa rasvaa tamponin päähän rasvaa, mulla ainakin helpotti tooosi paljon ekoja laitto kertoja.


      • <33333
        4+18 kirjoitti:

        Noh, nyt tuntuu tamponien käyttö sujuvan :) Toisaalta, luulen, että tamponi on liian matalalla, koska narua on ehkä jonkun 4 cm kehon ulkopuolella... Noh, voin sanoa, että sisään laittaminen sattuu enemmän kuin pois ottaminen, koska sisään laittaessa tamponi on vielä kuiva, ja tarttuu vähän emättimen seinämiin. Pois ottaminen on helppoa, tamponi on imenyt itsensä täyteen, ja on kostea, liukas. Pois vetäminen tuntuu kutakuinkin tältä: aluksi (ainakin mulla) tuntuu vähän alipainetta. Sitten tunnen kuinka tamponi liikkuu emättimessä. Narusta joutuu vetämään aika kovaa, jotta tamponi tulisi ulos. Lopuksi tamponi vain solahtaa emättimestä pois, ja tadaa, homma hoidettu. Ei se pois ottaminen satu. Sisään laittaminen sattuu enemmän. Kokeile laittaa rasvaa tamponin päähän rasvaa, mulla ainakin helpotti tooosi paljon ekoja laitto kertoja.

        ite opin heti ekalla kerralla laittaa sen, kokeilin asettimella mutta ei siitä mitään tullu, mutat sitten kokeilin ilman asetinta ja kaikki sujui paremmin :) ja enpä siteitä enää oo käyttäny :D


      • aikuinen nainen
        4+18 kirjoitti:

        Noh, nyt tuntuu tamponien käyttö sujuvan :) Toisaalta, luulen, että tamponi on liian matalalla, koska narua on ehkä jonkun 4 cm kehon ulkopuolella... Noh, voin sanoa, että sisään laittaminen sattuu enemmän kuin pois ottaminen, koska sisään laittaessa tamponi on vielä kuiva, ja tarttuu vähän emättimen seinämiin. Pois ottaminen on helppoa, tamponi on imenyt itsensä täyteen, ja on kostea, liukas. Pois vetäminen tuntuu kutakuinkin tältä: aluksi (ainakin mulla) tuntuu vähän alipainetta. Sitten tunnen kuinka tamponi liikkuu emättimessä. Narusta joutuu vetämään aika kovaa, jotta tamponi tulisi ulos. Lopuksi tamponi vain solahtaa emättimestä pois, ja tadaa, homma hoidettu. Ei se pois ottaminen satu. Sisään laittaminen sattuu enemmän. Kokeile laittaa rasvaa tamponin päähän rasvaa, mulla ainakin helpotti tooosi paljon ekoja laitto kertoja.

        Ei kannata tuijotella niitä senttejä,jotka narusta jää ulkopuolelle.Jokainen nainen on niin erimuotoinen ja kokoinen että jokaisella ihan eri mitta...Kannattaa tosiaan käyttää vaikka liukastevoidetta niin opettelu on helpompaa.Ja myöhemminkin,jos on kuivat limakalvot.Kun oppii oikean laittokulman,niin ei tamponiin asettaminen satu ollenkaan.Kannattaa aloitella pienimmillä koolla ensin.Ja useimmille se asetintamponi on helpompi ja liukkaampi laittaa..


    • ;D

      miks mä repesin nii vatusti ku luin ''4 8'' tamponin laitto historiaa!!! voi lol!! mut oon älyttömän kade...ku en ite siis millään uskalla laittaaa sitä vekotinta.. :D

    • Tampoonit!!

      Haluaisin kysyä yhden kysymyksen... :)
      Mulla on ollut menkat jo pian vuoden, ja olen tähän asti käyttänyt siteitä, ja ne on tooodellaaa ärsyttäviä ja niitä on ällöttävä käyttää kun koko ajan tuntuu että veri tulee vaatteiden läpi, joten haluaisin käyttää tampooneja. Niimpä nyt kun tämän kuukauden menkat alkoivat otin käyttöön tampoonin... Käytän näin alkuun o.b. mini tampoonia vaikka se taitaakin olla liian pieni alkuun kun on niin runsasta vuotoa..
      Ja kun ensimmäisen kerran laitoin, se meni ihan helposti sisään eikä tuntunut missään.. Ensimmäinen päivä siis oli ok. Seuraavana päivänä laitoin uuuden ja se meni vielä hyvin, mutta kun vaihdoin seuraavan rupesi ottamaan kipeää. En tajua mistä se voisi johtua, mutta en saanut sitä menemään enää sisääni... Yritin rentoutua täydellisesti mutta se ei auttanut. Sain sen kyllä sisääni jotenkin, mutta en kunnolla ja se sattui, joten päätin laittaa tampoonin sijasta siteen. Seuraavana päivänä aamulla tampooni meni taas vaivatta sisääni, mutta kun olin vaihtamassa sitä se sattui taas, enkä voinut laittaa sitä... Miksi näin? En tajua että miksi joskus sattuu ja joskus ei...?? =O Jos joku tietäää mikä on vikana voisko kertoa, koska mä en toodellakaan halua enää ruveta käyttämään siteitä.... =(

    • 11+11

      Mäkään en saa välttämättä tamponia aina sisääni, koska limakalvot on niin kuivat kun otan vanhan tamponin pois ja olen laittamassa uutta tilalle. Silloin yleensä laitan hetkeksi siteen ja odotan, että alkaa taas vuotamaan, jolloin menee taas helposti sisään:)
      Ja sitten kannattaa vaikka koittaa toista tamponimerkkiä. ob-tamponien päät ovat "terävät", ja mä en saa ob-tamponeita kivuttomasti sisään, vaan se tuntuu epämiellyttävältä. Siksi mä oonkin käyttänyt aina libressen (jotain uutuuksia) mini-tamponeita, joissa on todella tylppä pää :--) Mulla ainakin menee hyvin sisään ja ulos:) suosittelen kokeilemaan.
      Tietty voi olla vain harjoituksenkin puute tuo.

    • 22+22

      mulla meni helposti ensimmäisestä käyttökerrasta alkaen, eikä tunnu missään. ja siis o.b:n tamppooneja, ilman asetinta/ liukastetta. Enää en siteisiin koske lainkaan.

    • nimetöööööön

      Mulla on sama ongelma.
      Yritin laittaa tampoonia ja kun se oli mennyt vähän matkaa nii alko sillee kirvelemään tai silleen sattumaan, sitte ku yritin laittaa sitä syvemmälle niin ei se menny ja oli pakko ottaa se pois ja sattu aika paljon ?

      • Anonyymi

        Olen harkinnut tamponin käyttöä ja olen kokeillut jo sitä mutta kipu on ihan hirveä ja kirvelee en tiedä mikä on vialla. mutta olisi kivempi käyttää tamponia kun koulussa tulee melkein aina yli ja uinti harjoituksissa olisi kiva käydä mutta kuukautiset tulee aina päälle.Mikä on vialla tai onko muilla samaa kokemusta?


    • jo kolmannet!!

      Jos limakalvot ovat liian kuivat niin tamponi ei mene sisään, kannattaa siis odottaa hetki, että vuotoa alkaa tulemaan! Voit myös kokeilla pienempää tamponi kokoa ;)

    • helbii :D

      hei kannattaako kokeilla eka kertaa o.b. normal-tamponeja? Ku meidän kytykaupassa ei oo minejä...:/

      • kuukautiset

        Kannattaa, mäkin alotin o.b. normal-tamponeilla ;)


    • Apua!

      Hei mä olen vasta ruvennut käyttämään tamppooneja ja o.b minejä käytän . rupesin ottamaan tossa tamppoonia pois mutta ei suostu tulemaan ? testasin sitten sormella mikä ongelmana kun tajusin että mulla on joku nahka siivu siinä päällä. yritin sitä siirtää sormella mutta se ei liiku minnekkään ja sattuu kamalasti ?? Mitä teen ?

    • ifiiiii

      Ensimäisselää keralla en saanut tamponia kovon syvälle ja istuminen sattu toisellakerralla sain tädyllisestinja kolmannella sattui muta odoti että vuotoa. Tulee ja sitten se ei satu yhtää minun mielestä tampponin ottaminen pois sattuu enemman kuin laittaminen

    • Autsh

      Onko pirkka mini tamponit hyviä kokeiluun? Kun alkaa noi siteet ärsyttämään kun koko ajan tuntuu et olisi tullut läpi...kokeilin siis jo kerran noita pirkan ja se laittaminen sattuu hirveästi ja se vetäminenkin(otin siis heti pois kun en saa tarpeeksi syvälle). Ja jälkeenpäin ku kävin vessassa niin kirveli onko se normaalia?

    • Anonyymi

      Aluks ei sattunut mut sitten kun on ollut menkat pari päivää ja sit kun laittaa niin sattuu ainakin mulla

      T. 15v turusta

    • Anonyymi

      miulla on sellane ongelma, että tamponi menee melkein kivuttomasti sisään, mutta poisottaminen sattuu todella paljon. kun se tamppooni on siis laajentunut ja kasvanut. muutenkin menee vain yksi sormi sisään, ja tamppoonihan on yhtä paksu kuin etusormi. mutta sitten kun se on täynnä, se on kasvanut joten se sattuu. oon siis 12v. ja mullaki on niin, että jos laitan aamulla tamponin ja kun vaihdan sen, en saa enää uutta sisään kunnolla. menee se vähän yli puoleenväliin, mutta siihen tökkää ku tuntuu että tulis pohja vastaan, vaikka pyörittelis sitä siellä ja ettis oikeeta kohtaa. kellään samaa ongelmaa??

    • Anonyymi

      Tamponin asettaminen ja poisto sattuu yleensä siksi että emätin on liian kuiva, eli vuotoa tulee liian vähän. Kannattaa kokeilla minikokoa ja jos vuotoa on todella vähän, niin siteitä tai pikkuhousunsuojia väliin. Tamponia kannattaa pitää noin 4-6h jolloin vuotoa ehtii kertyä ja sen poisto helpottuu. Poistoa helpottaa kyyry seisoma-asento ja ponnistaminen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe