Älkää ikinä ottako ulkomaalaista miestä

näinojn

Löytyy niitä suomestakin, eikä ole kulttuurieroja riesana. Kokemuksen syvällä rintaäänellä varoitan kaikki nuoria ja miksei vanhempiakin. Turhaa stressiä, pelkoa, epävarmuutta yms. en toivois kyllä kellekkään.

70

9932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomalainen äiti

      Mitäs parempaa sitten näissä suomalaisissa alkoholin suurkuluttajissa on? Joka toinen sana vielä kirosana.

      • nassu31

        tiedän 12 vuoden kokemuksella ettei suomalaiset miehet mitään luotettavia tai vastuuntuntoisia oo.. Nyt oon naimisissa ulkomaalaisen kanss enkä oo koskaan ollut näin onnellinen.. kaikki on hyvin ja mulla on erittäin rakastava mies joka ei petä eikä juo ei kiroile.. tämän muutaman vuoden kokemuksella mitä mulla on ulkomaalaisesta etten oo tarvinnut stressata eikä elä epäluulossa eikä miettiä että milloin pullo aukea ja kauanko tällä kerta menee ennen kuin taas selviä siitä.. mies ei hakkaa, ei määräilee, ei käske eikä pakota mihinkään.. vaan eletään erittäin tasapuolisessa liitossa jossa kummatkin päättää yhdessä. joten voin kumota tota ap:n väite täysin... Älä yleistä sitä että jotkut on kusipäitä.. kaikki ei todellakaan sitä oo ja MONET näistä on miljoona kerta parempia kuin suomalaiset juopot.. sori mutta näin on vaan fakta.


      • että silleen
        nassu31 kirjoitti:

        tiedän 12 vuoden kokemuksella ettei suomalaiset miehet mitään luotettavia tai vastuuntuntoisia oo.. Nyt oon naimisissa ulkomaalaisen kanss enkä oo koskaan ollut näin onnellinen.. kaikki on hyvin ja mulla on erittäin rakastava mies joka ei petä eikä juo ei kiroile.. tämän muutaman vuoden kokemuksella mitä mulla on ulkomaalaisesta etten oo tarvinnut stressata eikä elä epäluulossa eikä miettiä että milloin pullo aukea ja kauanko tällä kerta menee ennen kuin taas selviä siitä.. mies ei hakkaa, ei määräilee, ei käske eikä pakota mihinkään.. vaan eletään erittäin tasapuolisessa liitossa jossa kummatkin päättää yhdessä. joten voin kumota tota ap:n väite täysin... Älä yleistä sitä että jotkut on kusipäitä.. kaikki ei todellakaan sitä oo ja MONET näistä on miljoona kerta parempia kuin suomalaiset juopot.. sori mutta näin on vaan fakta.

        "tiedän 12 vuoden kokemuksella ettei suomalaiset miehet mitään luotettavia tai vastuuntuntoisia oo"

        "Älä yleistä sitä että jotkut on kusipäitä.. kaikki ei todellakaan sitä oo..."

        Jospa myös noudattaisit omaa ohjettasi.

        Jos siis on totta, että MONET ulkomaalaiset ovat parempia kuin suomalaiset, niin totta on silloin myös se, että MONET suomalaiset ovat parempia kuin ullkomaalaiset, eikö niin? Ja mitä tästä opimme? Emme mitään. Kaikkialla on kaikenlaisia.


      • Joopa JOo
        nassu31 kirjoitti:

        tiedän 12 vuoden kokemuksella ettei suomalaiset miehet mitään luotettavia tai vastuuntuntoisia oo.. Nyt oon naimisissa ulkomaalaisen kanss enkä oo koskaan ollut näin onnellinen.. kaikki on hyvin ja mulla on erittäin rakastava mies joka ei petä eikä juo ei kiroile.. tämän muutaman vuoden kokemuksella mitä mulla on ulkomaalaisesta etten oo tarvinnut stressata eikä elä epäluulossa eikä miettiä että milloin pullo aukea ja kauanko tällä kerta menee ennen kuin taas selviä siitä.. mies ei hakkaa, ei määräilee, ei käske eikä pakota mihinkään.. vaan eletään erittäin tasapuolisessa liitossa jossa kummatkin päättää yhdessä. joten voin kumota tota ap:n väite täysin... Älä yleistä sitä että jotkut on kusipäitä.. kaikki ei todellakaan sitä oo ja MONET näistä on miljoona kerta parempia kuin suomalaiset juopot.. sori mutta näin on vaan fakta.

        Suomalaiset miehet toki juo, kiroilee ym MUTTA ovat rehellisesti sitä mitä on.
        Kaikki ulkomaalaiset miehet, joista minulla ja lähiympäristölläni on kokemusta, ovat kieroja ja valehtelevat kirkkain silmin päin naamaa. Sitten naiset uskoo ja ovat olevinaan niiiiiin onnellisia.
        He ovat vaan autuaan tietämättömiä kaikista miehen naisista ym..

        Joissakin ulkomaalaisissa kulttuureissa pettäminen ja monen naisen kanssa vehtaaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Suomalainen mies jää helpommin kiinni, kun mokaa jotenkin tai naamasta loistaa ym.
        Ulkomaalaiset osaavat pitää paremmin salassa ja kaikilla pokerinaamat!


      • Päivän naurut
        Joopa JOo kirjoitti:

        Suomalaiset miehet toki juo, kiroilee ym MUTTA ovat rehellisesti sitä mitä on.
        Kaikki ulkomaalaiset miehet, joista minulla ja lähiympäristölläni on kokemusta, ovat kieroja ja valehtelevat kirkkain silmin päin naamaa. Sitten naiset uskoo ja ovat olevinaan niiiiiin onnellisia.
        He ovat vaan autuaan tietämättömiä kaikista miehen naisista ym..

        Joissakin ulkomaalaisissa kulttuureissa pettäminen ja monen naisen kanssa vehtaaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Suomalainen mies jää helpommin kiinni, kun mokaa jotenkin tai naamasta loistaa ym.
        Ulkomaalaiset osaavat pitää paremmin salassa ja kaikilla pokerinaamat!

        Ahhahhaaa mitä sontaa.. :D Toi suomalaisen rehellisyys on aikansa elänyt myytti.
        "Kaikki ulkomaalaiset miehet, joista minulla ja lähiympäristölläni on kokemusta, ovat kieroja ja valehtelevat kirkkain silmin päin naamaa."
        Sulla on taatusti tosi kattavat kokemukset... :D Aika kevyesti niputat maapallon kolmisen miljardia miestä samaan retkuvalehtelijoiden nippuun - miinustettuna tietysti ne ihkurehelliset suomalaismiehet.


      • että näin meillä
        Joopa JOo kirjoitti:

        Suomalaiset miehet toki juo, kiroilee ym MUTTA ovat rehellisesti sitä mitä on.
        Kaikki ulkomaalaiset miehet, joista minulla ja lähiympäristölläni on kokemusta, ovat kieroja ja valehtelevat kirkkain silmin päin naamaa. Sitten naiset uskoo ja ovat olevinaan niiiiiin onnellisia.
        He ovat vaan autuaan tietämättömiä kaikista miehen naisista ym..

        Joissakin ulkomaalaisissa kulttuureissa pettäminen ja monen naisen kanssa vehtaaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Suomalainen mies jää helpommin kiinni, kun mokaa jotenkin tai naamasta loistaa ym.
        Ulkomaalaiset osaavat pitää paremmin salassa ja kaikilla pokerinaamat!

        Mitäs helvetin rehellistä siinä on kun lukee juttuja, ja olen myös itse kokenut suomalaisen miehen jatkuvat ramppaamisen vieraissa, valehtelun, velkaanumisen??? Mitä rehellistä ja aitoa siinä on? Nyt on ulkkis mies ja koskaan ei ole alkoholi ollut ongelma, vaikka kristitty onkin. Toki ongelmiakin on, mutta sellainen perus välittäminen perheestä, vaimosta ja lapsista jotain ihan muuta. Suomi-miehelle lapset ovat taakka, yleensä. Ei ole hienoa autoa perseen alla eikä rahaa tukuttain, mutta eipä ole tarvinnut pelätä myöskään että mies tappaa minut ja lapset ampumalla sänkyyn, kun nukumme. Joo ja entinen mieheni oli näitä pyhiä ja kunnollisia Suomen sotilaita.


      • Juuri näin

        Ihan samanlaisia paskiaisia suomalaiset naisetkin ovat. Noh, minä olen onnekai onnellisesti naimisissa ulkomaalaisen kanssa.21


      • suomalainen mies täs
        nassu31 kirjoitti:

        tiedän 12 vuoden kokemuksella ettei suomalaiset miehet mitään luotettavia tai vastuuntuntoisia oo.. Nyt oon naimisissa ulkomaalaisen kanss enkä oo koskaan ollut näin onnellinen.. kaikki on hyvin ja mulla on erittäin rakastava mies joka ei petä eikä juo ei kiroile.. tämän muutaman vuoden kokemuksella mitä mulla on ulkomaalaisesta etten oo tarvinnut stressata eikä elä epäluulossa eikä miettiä että milloin pullo aukea ja kauanko tällä kerta menee ennen kuin taas selviä siitä.. mies ei hakkaa, ei määräilee, ei käske eikä pakota mihinkään.. vaan eletään erittäin tasapuolisessa liitossa jossa kummatkin päättää yhdessä. joten voin kumota tota ap:n väite täysin... Älä yleistä sitä että jotkut on kusipäitä.. kaikki ei todellakaan sitä oo ja MONET näistä on miljoona kerta parempia kuin suomalaiset juopot.. sori mutta näin on vaan fakta.

        nassu31 sanoo muille että älä yleistä ja sanoo suomalaisia juopoiksi. No tuohan kertoo minkölaisilla älyn lahjoilla varustetut sinisilmäisyydessään uskovat keiden tahansa ulkomaalaisten miesten luonteisiin.

        Tilastot kertovat jotain muuta kuin onnea monikulttuurisista suhteista, että revi siitä ja jos olet jonkun musun kanssa, niin saatat olla 4.vaimo, vaikka et sitä itse tietäisi.

        Itse olen ollut vaimoni kanssa 12 vuotta. Kumpikin saa päättää harrastukistaan, tasapuolisesti hoidetaan talous ja kotiasita jne ja juoppo en ole, vaan liikunta ja työ maistuvat, uskoton en ole kertaakaan ollut koko elämäni aikan enkä tule olemaan.


      • mä123456
        että silleen kirjoitti:

        "tiedän 12 vuoden kokemuksella ettei suomalaiset miehet mitään luotettavia tai vastuuntuntoisia oo"

        "Älä yleistä sitä että jotkut on kusipäitä.. kaikki ei todellakaan sitä oo..."

        Jospa myös noudattaisit omaa ohjettasi.

        Jos siis on totta, että MONET ulkomaalaiset ovat parempia kuin suomalaiset, niin totta on silloin myös se, että MONET suomalaiset ovat parempia kuin ullkomaalaiset, eikö niin? Ja mitä tästä opimme? Emme mitään. Kaikkialla on kaikenlaisia.

        11 v kokemuksella jo eronnut arabi miehestä...huh...onhan se niin,että naisen pitää sopeutua miehen kulttuuriin ja myötäillä miehen kulttuuria,uskontoakin...ainakin arabien kanssa.Kun niitä ongelmia alkaa tulemaan tai naisena haluat totetuttaa itseäsi,pitää kulttuuristasi kiinni...on ongelmat varmoja..
        Mielenkiinnosta heitänkin kysymyksen ilmaan.....tunteekos kukaan täällä avioaria,jotka ovat Suomessa asuneet ja olleet naimissa hyvin pitkään?


      • mä12345
        mä123456 kirjoitti:

        11 v kokemuksella jo eronnut arabi miehestä...huh...onhan se niin,että naisen pitää sopeutua miehen kulttuuriin ja myötäillä miehen kulttuuria,uskontoakin...ainakin arabien kanssa.Kun niitä ongelmia alkaa tulemaan tai naisena haluat totetuttaa itseäsi,pitää kulttuuristasi kiinni...on ongelmat varmoja..
        Mielenkiinnosta heitänkin kysymyksen ilmaan.....tunteekos kukaan täällä avioaria,jotka ovat Suomessa asuneet ja olleet naimissa hyvin pitkään?

        jatkoa...että nainen on saanut pitää oman uskonnon...;)


      • Löytyi
        mä12345 kirjoitti:

        jatkoa...että nainen on saanut pitää oman uskonnon...;)

        Tunnen yhden. Asuivat ensin miehen kotimaassa. Arabimaa. Suomessa nyt noin 15 vuotta. Avioliitto noin 23 vuotta. Lapsia on ja vaimo edelleen kristitty.


      • Anonyymi
        mä123456 kirjoitti:

        11 v kokemuksella jo eronnut arabi miehestä...huh...onhan se niin,että naisen pitää sopeutua miehen kulttuuriin ja myötäillä miehen kulttuuria,uskontoakin...ainakin arabien kanssa.Kun niitä ongelmia alkaa tulemaan tai naisena haluat totetuttaa itseäsi,pitää kulttuuristasi kiinni...on ongelmat varmoja..
        Mielenkiinnosta heitänkin kysymyksen ilmaan.....tunteekos kukaan täällä avioaria,jotka ovat Suomessa asuneet ja olleet naimissa hyvin pitkään?

        Mulla 2kk seurustelua arabin kanssa ja ahistaa jo...


      • Anonyymi
        Joopa JOo kirjoitti:

        Suomalaiset miehet toki juo, kiroilee ym MUTTA ovat rehellisesti sitä mitä on.
        Kaikki ulkomaalaiset miehet, joista minulla ja lähiympäristölläni on kokemusta, ovat kieroja ja valehtelevat kirkkain silmin päin naamaa. Sitten naiset uskoo ja ovat olevinaan niiiiiin onnellisia.
        He ovat vaan autuaan tietämättömiä kaikista miehen naisista ym..

        Joissakin ulkomaalaisissa kulttuureissa pettäminen ja monen naisen kanssa vehtaaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Suomalainen mies jää helpommin kiinni, kun mokaa jotenkin tai naamasta loistaa ym.
        Ulkomaalaiset osaavat pitää paremmin salassa ja kaikilla pokerinaamat!

        Olen samaa mieltä että joissakin kulttuureissa, eikä tarvitse mennä Italiaa tai Espanjaa kauemmas miehillä on joku oikeus pitää sivusuhteita vaimon lisäksi.
        Lähipiirissä on eräs ystävätär jolla Afrikkalainen mies ja ovat olleet yli 5 v yhdessä.
        Kaukosuhde ensin oli 2v josta asuivat 2v ulkomailla ja oli elämä suht normaalia ja kun ukko pääs Suomeen niin heti alkoi huutaminen ja töniminen. Ulkomailla lähinnä piti mykkäkoulua ja häipyi pariksi päiväksi ties minne. No kyllä ystävä arveli että mitä puuhaa ja halusi erota. Ukko uhkaili itsarilla jos hakee eroa.
        Ystävä sitten tuli takas suomeen ja äijä tunki mukaan lupailleet että nyt on elämä helpompaa kun sentään naisen kotimaa.
        Äijä osoittautui aivan skitsoksi.
        Raivareita ihan oienustä asioista, tönimistä ja tavaroiden heittelyä. Hienovaraista pahpinpitelyä jatkui vaan. Nainen haki nyt oikeasti eroanniin äijä onnistui pelottelee sitä taas ja se perui sen.
        Sama meni jatkui, henkistä väkivaltaa ja lopuksi pieksi sen kun nainen kielsi ottamasta omia tavaroita.
        Ukolla oli ihan rajaton omistus asenne.
        No nainen teki rikosilmoituksen ja halua rangaistuksen. Ei sovittelua.
        Avioeron hakee ja lähestymiskielto myös.
        Se sanoi että enää ei kiinnosta jatkaa missään mielessä.
        Äijä jäi kiinni kun roikottaa muijia ja vonkaa netissä.
        Naamio tippui kun tuli Suomeen oikein urakalla.
        Ei koskaan voi tietää millainen tyyppi on ennen kuin aikaa kuluu.
        Toiset on vaan ovelampia kusettaa.


    • ellue

      itse seurustelin ennen suomalaisen miehen kanssa ja erosimme koska hän petti. tällä hetkellä olen seurustellut vuoden kolumbialaisen miehen kanssa eikä ole mitään ongelmia! paljon luotettavampi ja rehellisempi kuin suomalainen. mitä nyt välillä riitoja koska olemme molemmat todella temperamenttisia mutta ei mitään väkivaltaa tai muuta alistamista, riitojahan tulee kaikilla ja se on ihan normaalia!
      ei saa yleistää!

    • jee-ves

      Suomessa melkein kaikki ovat jo sukulaisia keskenään. Ulkomaalaiset tuovat uutta verta geeniperimään jotta siitä vaan venäläistä, eurooppalaista, aasialaista, amerikkalaista pohjois- ja etelä-, ynnä muuta -maalaista. Kyllä lapset kasvattavat vanhempansa tämän maan tavoille.

      • aidana75

        hirveetä yleistämistä, kyllä se varmaan on kuitenkin niin että joku suomalainen on ihana ja joku idiotti, samoin kuin muunmaalaisissa. Ei se fiksuus tai tyhmyys tai suhteen onnistuminen tai epäonnistuminen kansallisuudesta riipu! Suomalaisen kanssa olin avoliitossa pitkään ja nyt naimisissa ulkomaalaisen kanssa. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Jos onnistumme tai epäonnistumme nykyisen mieheni kanssa, sillä ei juuri ole tekemistä hänen kansallisuutensa kanssa.


      • plastiikkakirurgi
        aidana75 kirjoitti:

        hirveetä yleistämistä, kyllä se varmaan on kuitenkin niin että joku suomalainen on ihana ja joku idiotti, samoin kuin muunmaalaisissa. Ei se fiksuus tai tyhmyys tai suhteen onnistuminen tai epäonnistuminen kansallisuudesta riipu! Suomalaisen kanssa olin avoliitossa pitkään ja nyt naimisissa ulkomaalaisen kanssa. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Jos onnistumme tai epäonnistumme nykyisen mieheni kanssa, sillä ei juuri ole tekemistä hänen kansallisuutensa kanssa.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/02/1272277/tama-raaka-kuva-voitti-vuoden-lehtikuvapalkinnon


      • olette hukassa

        Taas näitä luuloja. Suomalaisissa on ulkonäössä ja geeneissä keskenään enemmän eroja kuin vaikka saksalaisissa ja englantilaisissa ja se on tutkittu juttu.

        Eräide kansojen edustajat ovat muhineet satoja tuhansia vuosia keskenään ja se näkyy kehityksessäkin. Suomalaiset ovat saaneet eri puolilta sekoitusta ja vaikutuksia.

        Olemme lännen ja idän välinen kansa.

        Te monikulttuuria ihannoivat asioista tietämättömät voisitte hiukan matkustella ja lukea, että ette suoltaisi tänne ihan mitä tahansa paskaa.


    • rikas elämä

      22v onnellinen avioliitto takana ulkomaalaisen kanssa (nyk.suomalainen) ja jatkuuuuuuuuu.......onni

    • mama11

      Komppaan aloittajaa.

      Tosin sillä erolla, että lkomaalaisen miehen toki saa ja kannattaakin ottaa jos siltä tuntuu. Kannattaa kuitenkin käyttää tutustmiseen ja toisen kulttuurin ymmärtämiseen vuosi pari enemmän aikaa kuin käyttäisi suomimiehen kanssa.

      Itse olen ollut suhteessa 5v, joista aviossa pian 3v ghanalaisen miehen kanssa. 2 vuoden serustelu ennen avioliittoa ja lasta tuntuu välillä liian lyhyeltä. Aina joskus (vaikka tuntuu että kaikesta on keskusteltu ja käyty läpi) tulee vastaan asioita joihin suhtautuminen on ihan erilaista mieheni kotimaassa. Joskus vastaan tulee yllättäviä asioita esim. mitä mieheni ajattelee joistain asioista tai miten joitakin asioita tehdään - täysin erilaiset tavat tietyissä asioissa. Tämän vuoksi joskus otamme yhteen, sopien kuitenkin lopuksi.

      Monikulttuuriseen suhteeseen alkavan tulisi ymmärtää, että moku-suhde vaatii paljon enemmän kuin "normaali" suhde. Kulttuurisidonnaiset ajattelutavat ja tavat tehdä asioita voivat tulla esiin vasta monen vuoden yhteiselon jälkeen.

    • suomalaista miestä

      Se on sitten varmaan niin hyvässä piilossa se minun suomalainen hyvä mies jonka kanssa elämää rakentaa kun en ole sellaista vielä löytänyt :) Saisi tulla jo piilostaan!

      Minulla ei ole mitään toisen ihonväriä vastaan,taikka kansalaisuutta mutta tosi asia on että noihin kulttuuri/uskonto-asioihin ne monesti ulkomaalaisen kanssa tyssää. Suomalaisten kanssa se on loppunut siihen etten halua lapsia(itsellä yksi) taikka alkoholiin.

    • *onnellinen*

      No vähän myöhäistä "varoitella" tuosta Monikulttuuriset perheet palstalla, sillä "vahinko on jo tapahtunut" ;-)

      Ettei vain olekin mieskirjoittaja kyseessä...?

      • 1+1=

        Ehkä ap tarkoitti kirjoittaa homopalstalle.


    • ulkosuomalainenainen

      No tämä käsitys "ulkomaalainen mies" on vähän jännä. Lasketaanko ruotsalaiset ulkomaalaisiksi. Asun Iso-Britanniassa ja olen avoliitossa britanniassa syntyneen mutta Hong Kong kiinalaistaustan omaavan miehen kanssa. Meillä siis parisuhteessa on käytännössä 3 eri kulttuuria. Meillä toimii niin että mies on sosiaalinen, avoin ja osaa puhua tunteistaan. Hän pitää kodin siistinä, laittaa hyvää ruokaa, arvostaa terveitä elämänarvoja, koulutusta ja kovaa työntekoa. Tällaista työmotivaatiota en ole ikinä nähnyt kenessäkään muussa. Romanttinen, kohtelias, leikkisä ja huumorintajuinen. Ikinä en ole pelännyt väkivaltaa, pettämistä tai uhkapelaamista. Tottakai hän myös käy ulkona ja on koneella, mutta romantiikkaa ja hellyyttä meillä riittää.

      Sisarellani on supisuomalainen mies, sinällään ihan mukava mutta erittäin ujo ja hiljainen. Hän on käynyt meillä kotona teinistä alkaen mutta minä tai vanhempani emme tunne häntä lainkaan koska hän ei vaan puhu! Minun mieheni taas osaa keskustella ja tapasi vähän aikaa sitten vanhempani ensimmäisen kerran- jotka aivan ihastuivat häneen ja nyt äiti lakkaamatta kehuu ja lähettää terveisiä Suomesta.

      Jokainenhan on yksilö, mutta 6 ulkomaanvuoden jälkeen en haluaisi suomalaista. Täälläkin päin miehet ovat paljon sosiaalisempia ja puheliaampia.

      • Möhötin

        "Sisarellani on supisuomalainen mies, sinällään ihan mukava mutta erittäin ujo ja hiljainen. Hän on käynyt meillä kotona teinistä alkaen mutta minä tai vanhempani emme tunne häntä lainkaan koska hän ei vaan puhu! Minun mieheni taas osaa keskustella ja tapasi vähän aikaa sitten vanhempani ensimmäisen kerran- jotka aivan ihastuivat häneen ja nyt äiti lakkaamatta kehuu ja lähettää terveisiä Suomesta."

        Miksi hänen pitäisi puhua? Suomalaisen kulttuurin parhaita piirteitä on se, ettei jokaisen nuijan kanssa tarvitse kaveerata vain siitä syystä, että heidän kanssaan on pakko olla välillä tekemisissä esim. sukulaisuuden takia.


      • Taivaan lintu
        Möhötin kirjoitti:

        "Sisarellani on supisuomalainen mies, sinällään ihan mukava mutta erittäin ujo ja hiljainen. Hän on käynyt meillä kotona teinistä alkaen mutta minä tai vanhempani emme tunne häntä lainkaan koska hän ei vaan puhu! Minun mieheni taas osaa keskustella ja tapasi vähän aikaa sitten vanhempani ensimmäisen kerran- jotka aivan ihastuivat häneen ja nyt äiti lakkaamatta kehuu ja lähettää terveisiä Suomesta."

        Miksi hänen pitäisi puhua? Suomalaisen kulttuurin parhaita piirteitä on se, ettei jokaisen nuijan kanssa tarvitse kaveerata vain siitä syystä, että heidän kanssaan on pakko olla välillä tekemisissä esim. sukulaisuuden takia.

        Sosiaalisuus on vain yksi hyvistä piirteistä. Suomalaisen kulttuurin junttiutta on ettei osata puhua. Suomessa luullaa, että tämä on hyve mutta yleisesti se on varsin outoa. Suomi sen viisimiljoisen kansansa kanssa on aika hyttysen pieru tässä maailmassa.
        Muuttakaa te tuppisuut metsänmönkijät tuonne Suomen perukoille missä tilaa riittään, niin kaikilla on suht' ok olla. Menkää.


    • exotic-rulla

      V i ttu Mi tä Pas ka a

    • Chom chom

      Mulla on ollut vietnamilainen mies jo vuosikausia enkä koe, että kulttuurierot olisivat olleet riesana. Eroja tietty on, mutta eivät ne ole riesa.

      Siskoillani, jotka ovat naimisissa supisuomalaisten miesten kanssa, tuntuu olevan paljon enemmän kulttuurieroja suhteissaan, johtuen mm. erilaisista perhetaustoista ja synnyinseudusta. Esim. kommunikointitavat hämäläisen ja karjalaisen välillä voivat luoda jännitteitä, joita ei välttämättä tiedosta samalla tavalla kuin ns. kahden kulttuurin liitossa, jossa erilaisuus on oletusarvo.

      En tietoisesti valinnut ulkomaalaista miestä. Suomalainenkin olisi "kelvannut", jos olisin sattunut suomalaiseen rakastumaan ja meillä olisi synkannut. Tietyt kriteerit olivat samat, oli kyseessä sitten suomalainen tai ulkomaalaistaustainen mies.

      Jännä muuten, miten nämä keskustelut kiertyvät suomalaisten naisten ympärille, vaikka suomalaiset miehetkin ovat tässä asiassa kunnostautuneet.

      • Leinikkikranssi 116

        Veljeni perheessä on kulttuurieroja ihan suomalaiselta pohjalta. Hänen avopuolisonsa on aktiivisesti työväenliikkeen toimintaan osallistuneesta työläisperheestä, itse olemme ns. ylempää keskiluokkaa. Me arvostamme koulutusta, yrittämistä, hyviä tapoja, vastuuntuntoa ja kaikkia normaaleja porvariarvoja.

        Veljeni puoliso puolestaan arvostaa yhteiskunnan varoilla loisimista, yrittäjien huijaamista, aiheettomia sairauslomia, töissä laiskottelua, riidan haastamista joka asiasta ja muita tyypillisiä vasemmistoliikkeen perusaatteita. Minusta on hyvin ikävää nähdä ja kuulla, kuinka hän on kateellinen kaikille, joilla on jotakin enemmän kuin hänellä. Hän ei soisi kenenkään onnistuvan omilla ansioillaan, mutta on erittäin halukas käyttämään veljeni varoja ihan omaksi hyödykseen. Hän ei näe laisinkaan, miten paljon esimerkiksi mieheni tekee töitä omassa yrityksessään ja kuinka tosissaan hän ottaa vastuunsa työntekijöidensä perheiden toimeentulosta. Veljeni puoliso ei lainkaan arvosta koulutusta tai ylipäänsä minkään asioiden osaamista, hänestä opiskelu korkeakoulussa ja yliopistossa on halveksittavaa eikä hän käsitä laisinkaan, että esimerkiksi diplomi-insinööri oikeasti osaa paljon asioita. Hänen mielestään Yhdysvallat on kaiken pahan alku ja juuri, Israel pitäisi hävittää maailmankartalta. 70-luvun taistolaisten ajatusmaailma siis oikeasti elää vieläkin! Kaikki "amerikkalaiset" ovat sisimmässään pahoja.

        Ihmeellistä on minusta myös se, että hän halveksii oopperaa, vaikka on oikeasti hyvinkin musikaalinen. Ennakkoasenne: se on liian korkeakulttuuria!

        Ennen kuin tunsin tätä naista, en tiennyt, että saman maan sisällä, samassa kansalliskulttuurissa kasvaneilla voi oikeasti olla niin täysin erilainen arvomaailma ja käytösmallit.

        Veljeni alkaa hermostua häneen totaalisesti, nostaa luultavasti pihalle lähimmän puolen vuoden sisällä. Onneksi heillä ei ole lapsia. Veljeni on tutustunut erääseen opiskelukaveriini, jolla on samanlaiset arvot ja heillä näyttää hyvinkin olevan suhde syntymässä, jos ei ole jo syntynyt. Tällä suhteella on kyllä kaikki mahdollisuudet onnistua, kunhan veljeni saa nykyisen asuinkumppaninsa ulos talostaan.


    • Niin tai näin.

      Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon kaikille että ottakaa itsellenne hyvä mies. Suomalainen tai ulkomaalainen. Minulla on sellainen. Hyvä mies ja hän on ulkomaalainen. Kokeilin myös suomalaista 8 vuoden ajan mutta kun minulle selvisi sen lisäksi että oli vätys ja juntti että aina ulos pelikavereidensa tai muiden ystäviensä kanssa mennessään päätyi touhuamaan muiden naisten kanssa. Kotona ei ainakaan ollut puutetta mutta kai halusi pönkittää huonoa itsetuntoaan touhuamalla "pikkutyttöjen" kanssa eli juuri ja juuri täysikäisten kanssa. Noooooo ei siinä mittään. Huonohan tuo mies oli muutenkin että menköön. Periaatteessahan kävi vain tuuri, kun jäi kiinni. Paljon paremman sain tilalle ja elän elämäni onnellisinta aikaa. Nyt 7 vuotta onnea takana.

    • zakiya

      Itse seurustelin eräästä Aasian maasta kotoisin olevan miehen kanssa, ja homma kaatui siihen, että mies tahtoi löytää kotimaastaastaan vaimon ja vanhemmatkin siihen painostivat..

      Ei kuitenkaan voi yleistää, että kaikkien ulkomaalaisten kanssa tulisi ongelmia, mutta ovat kulttuurierot (muiden ns. tavallisten ongelmien kanssa) aika hankalia.

      • tyttö21.

        mulla on ulkomaalalainen, turkkilainen poikaystävä ja hän on erittäin ihana mutta machoileva.. hän mm löi siskoaan kun tämä oli tullut toisesta kaupungista tapaamaan perhettään eikä mies sitten bussipysäkillä löytänyt siskoaan eikä hän vastannut puhelimeen ja hän oli sitten niin raivona ja huolissaan että kun hänen sisko sitten viimein saapui näkyville, mies meni läimäytti häntä kasvoille. olin itse vieressä. myös minua hän on uhkannut väkivallalla. Tuntuu silti että olen riippuvainen hänestä, enkä välitä vaikka hän löisi. olenko sairas? mitä minun pitäisi tehdä? mies on kyllä muuten ihana ja huomaavainen. huolehtii minusta ja kaikesta muustakin hyvin.


      • Chom chom
        tyttö21. kirjoitti:

        mulla on ulkomaalalainen, turkkilainen poikaystävä ja hän on erittäin ihana mutta machoileva.. hän mm löi siskoaan kun tämä oli tullut toisesta kaupungista tapaamaan perhettään eikä mies sitten bussipysäkillä löytänyt siskoaan eikä hän vastannut puhelimeen ja hän oli sitten niin raivona ja huolissaan että kun hänen sisko sitten viimein saapui näkyville, mies meni läimäytti häntä kasvoille. olin itse vieressä. myös minua hän on uhkannut väkivallalla. Tuntuu silti että olen riippuvainen hänestä, enkä välitä vaikka hän löisi. olenko sairas? mitä minun pitäisi tehdä? mies on kyllä muuten ihana ja huomaavainen. huolehtii minusta ja kaikesta muustakin hyvin.

        No, mun mielestäni mies, joka uhkailee väkivallalla ja on väkivaltainen, ei voi olla erittäin ihana. Huolehtii hyvin, mutta on väkivaltainen? Mä näen tuossa aikamoisen ristiriidan.

        Jos et nyt ihan sairas ole sietäessäsi tuollaista, ei sulla ainakaan itsesi arvostus kovin korkealla ole. Rakkaus alkaa siitä, että rakastaa itseään ja tulee toimeen itsensä kanssa. Parisuhteessa on annettava tilaa toiselle. Hyväksyisitkö, että joku kaverisi rajoittaisi elämääsi uhkailemalla ? Siitähän viime kädessä on kyse: halusta kontrolloida. Miksi sietäisit sitä ihmiseltä, jonka kanssa sun pitäisi saada tuntea hyväksyntää ja turvallista läheisyyttä?


      • Mieti hetki
        tyttö21. kirjoitti:

        mulla on ulkomaalalainen, turkkilainen poikaystävä ja hän on erittäin ihana mutta machoileva.. hän mm löi siskoaan kun tämä oli tullut toisesta kaupungista tapaamaan perhettään eikä mies sitten bussipysäkillä löytänyt siskoaan eikä hän vastannut puhelimeen ja hän oli sitten niin raivona ja huolissaan että kun hänen sisko sitten viimein saapui näkyville, mies meni läimäytti häntä kasvoille. olin itse vieressä. myös minua hän on uhkannut väkivallalla. Tuntuu silti että olen riippuvainen hänestä, enkä välitä vaikka hän löisi. olenko sairas? mitä minun pitäisi tehdä? mies on kyllä muuten ihana ja huomaavainen. huolehtii minusta ja kaikesta muustakin hyvin.

        "hän mm löi siskoaan kun tämä oli tullut toisesta kaupungista tapaamaan perhettään eikä mies sitten bussipysäkillä löytänyt siskoaan eikä hän vastannut puhelimeen ja hän oli sitten niin raivona ja huolissaan että kun hänen sisko sitten viimein saapui näkyville, mies meni läimäytti häntä kasvoille."

        ^^ Raivona ja huolissaan... Nii-in, raivona ja huolissaan suvun maineesta, siitä että sisko on saattanut perheensä häpeään käymällä huoraamassa yms.
        Enpä ole ikinä kuullut, että kukaan suomalainen mies löisi siskoaan kun tämä ei vastaa puhelimeen?!?
        Että mikäköhän logiikka ja hyöty tostakin läpsimisestä oli sinun mielestäsi? Oletkohan sattunut kuulemaan kunniamurhista? Niitä tehtailevat perheenjäsenet, jotka ovat RAIVONA JA HUOLISSAAN siitä että tyttö on ruvennut liian läsnimaalaiseksi, eli määräämään itse omista menoistaan.
        Miehesi sisko ei voinut valita asemaansa, hän vain sattui syntymään turkkilaiseksi. Sinä sen sijaan olet syntynyt Suomeen ja sinulla on valta valita, kenenkään ei tarvitse sietää tuollaista kontrollointia ja väkivaltaa!
        Mieti mitä tapahtuisi jos menisitte naimisiin ja saisitte lapsia... Itse olisit entistä enemmän nyrkin ja hellan välissä, kodinhoitoon sidottuna, ja tulevat lapset kasvatettaisiin miehen kulttuuriin. Pojista tulisi samanlaisia sinua ja siskojaan vahtaavia machoja, joiden mielestä perheen naisten kuuluu hoitaa ruoanlaitto ja siivous, miesväen laiskotellessa.
        Tyttäresi tulisi kokemaan saman kohtalon kuin miehesi sisar; missään ei saisi käydä ilman lupaa ja tarkkaa aikataulua, ja jos kapinoisi vastaan, turpaan tulisi. Tätäkö todella haluaisit omalle lapsellesi?

        "myös minua hän on uhkannut väkivallalla. Tuntuu silti että olen riippuvainen hänestä, enkä välitä vaikka hän löisi. olenko sairas?"

        ^^ Vastaus tuohon on lyhyt ja yksinkertainen; kyllä olet.
        Voin ainoastaan toivoa että olet tähän mennessä tullut jo järkiisi ja jättänyt tuon p a s k a k a s a n , mutta jos näin ei ole, niin ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Lykkyä tykö!


    • yksinmerilläkaksin

      Riippuu kai kuinka lähellä hänen kulttuurinsa on suomalaista. Omani on sakemanni joten hyvin hän tänne on sopeutunut vaikka pitääkin Saksaa parhaana maana maailmassa. Hän on aika lailla samanlainen mörökölli kuin suomalaisetkin mutta vanhoillisempi ja pomompi kuin suomalaiset yleensä (oman kokemukseni mukaan).

    • Hyysärit sanoo ''ei saa yleistää'', mutta samalla itse yleistävät suomalaisia miehiä. Huomaatteko ristiriidan?

    • Suomesta löytyy vain juoppoja, niinku mun enoni on. :D

      • 32t32r23

        Sinäkin siis olet juoppo? Älä juo enää, viina on nimittäin viisasten juoma.


    • Tony+me

      Joo ei IKINÄ suomalaista renttua!!!!!
      12 vuotta takana ulkomaalaisen miehen kanssa, ja hetkeäkään en ole katunut! Asutaan ulkomailla (ei Skandinaviassa) ja vieraillaan hänen kotimaassaan ja Suomessakin joskus. Hänen perheensä on ihana, vieraanvarainen ja aina ollaan tervetulleita. Ihmiset siinä maassa on ulospäinsuuntautuneita, positiivisia ja ystävällisiä. Suomessa ollaan mykkiä ja epäystävälisiä. Jos vieraalle yrität puhua saat hullun leiman.
      Ja tuo viinalla läträäminen! HUH HUH!!

      • Vastapari jokaiselle

        Sinussa saattaa olla itsessäsi jotain vikaa, jollet Suomesta löydä muita kuin renttumiehiä.

        Silti ihan hyvä, että tälläiset vähän "viallisetkin" naiset voivat etsiä ulkomailta miehen, joka ei heti, kielimuurin takaa, huomaa näitä suomalaisnaisensa puutteita.

        Naisena kannatan lämipästi sitä, että suomalainen nainen, joka kokee kaikkien suomalaismiesten olevan renttuja, etsii itselleen miehen ulkomailta, eikä koskaan palaa takaisin Suomeen.

        Käsittämättömän usein nämä ulkomailla solmitut liitot kuitenkin päätyvät eroon, vaikka naisen mielestä hänen ulkomaalainen miehensä on miljoonakertaa suomalaisrenttua parempi. Osaisiko joku selittää?


    • Chom chom

      Mutta eihän suomalainen renttu ole ainoa vaihtoehto ulkomaalaiselle miehelle. Sitä voi ottaa ihan kunnon aikuisen, suomalaisen miehen; itse ainakin tunnen täällä Suomessa monia sellaisia, vaikka ulkomaalaisen kanssa meninkin naimisiin.

      Onhan suomalaisessa kulttuurissa piirteitä, joita ei kovin mielellään katsele, ja lomat miehen kotimaassa ovat todella lomaa. Mutta toisaalta miehenkin kulttuurissa on asioita, joita en voi hyväksyä. Ehkä haastavinta mutta myös yhdistävintä parisuhteessamme on ollut pitää puolemme ja päättää itse, miten haluamme elämämme järjestää. Innokkaista neuvojia kun tarjoutuu molemmin puolin, eikä suhteemme ole aina kaikille mieleen.

    • Happy-happy

      KUNNOLLISEN suomalaisen miehen?????
      Mistä?????

      Kerro, tulen kipin-kapin katsomaan sitä ihmettä!

      • Hyvin menee

        Tule meille. Minulla on suomalainen, hyvä mies ja laspsillani ihana, raitis ja tupakoimaton isä. Olemme olleet jo 24 vuotta aviossa ja rakastamme edelleen toisiamme. Mitenkäs sinulla menee?


    • ivanova-

      Hohhoijaa. Minun mieheni on ulkomaalainen, mutta ei se tarkoita etteikö minulle "kelpaisi" suomalaiset. Aika sattumankauppaahan se loppupeleissä on keneen rakastuu. Ja tuo käsite ulkomaalainen on muuten aika laaja, siihen mahtuu niin ruotsalaiset, jenkit, nigerialaiset kuin turkkilaisetkin. Ja joka maasta varmasti löytyy niin hyviä kuin huonojakin tyyppejä. Toki jos mies tulee jostain todella eksoottisesta maasta, kannattaa varmaan tutustua häneen ja hänen kulttuuriinsa kunnolla ennen kuin alkaa haaveilla lapsista ja avioliitosta.
      Minulla on itäeurooppalainen mies, kommunistisessa maassa lapsuutensa viettänyt. Nykyisin kommunismi ei ole enää näkyvästi esillä, mutta kyllä se ainakin vanhempaan sukupolveen on jättänyt jälkensä. Tämä on ehkä merkittävin ero Suomeen. Hänen kotimaassaan ihmiset ovat ehkä lisäksi hiukan sosiaalisempia, rennompia ja yhteisöllisempiä (perhe ja suku tärkeitä) - mutta kuitenkin kulttuurit ovat sen verran lähellä että monet erot eivät ole juuri ihmisten välisiä yksilöllisiä eroja merkittävämpiä.
      Puhumme keskenämme englantia ja osaamme myös jonkun verran toistemme kieliä. Pienille kulttuurieroille aina välillä tulee naurettua, ja ne ovat myös auttaneet näkemään asioita uudella tavalla.
      Kuten täällä jo joku sanoikin, ottakaa hyvä mies. Suomalainen tai muunmaalainen.

      • Findland - Singapore

        Samaa mieltä. Itse olen seurustellut viimeiset 3 vuotta singaporelaisen miehen kanssa, eikä minulla ole ongelmia suomalaisia miehiä kohtaan, mutta näin nyt vaan pääsi käymään että rakas löytyi kauempaa. Englantia puhutaan, mutta olen opettanut poikaystävälleni myös suomea. Hän osaa joitakin lauseita kun sanoa: minun nimeni on - ja osaa pari helppoa kysymystä kuten: paljonko kello on? Viikonpäivät ja värit on jo miehellä hallussa aika hyvin.

        Kulttuurierot on tietysti suuret. Siellä on niin paljon erilaisia juhlapyhiä kun Sigapore on aika tilkkutäkki, siellä asuu niin paljon ihmisiä eri kulttuureista. Poikaystäväni juuret ovat alunperin Intiasta, mutta Singaporessa hän on syntynyt. Arvomme ovat samanlaiset kulttuurista huolimatta: perhe tärkeä, halutaan iso perhe, hyvä ajan viete tarkoittaa meille sitä että tilataan vaikka pizza ja katsellaan leffaa. Hän ei ole ikinä yrittänyt "kahlita" minua mitenkään ja on joskus auttanut minua jopa raha-asioissa. Jotkut asiat ovat minulle kyllä olleet suuri hämmästys. Esim. Singaporessa niin vanhat kuin nuoretkin uskovat henkiin ja aaveisiin ja mustaan magiaan. Maa ei ole suinkaan mikään takapajula vaan siellä on todella kehittynyttä tegnologiaa ja teollisuutta joten tuntuu todella hullulta että niinkin modernissa maassa uskotaan noituuteen ja kummituksiin. Itse en tämmöiseen usko, mutta minua ei haittaa jos poikaystäväni uskoo.

        Aikaero on meille aina rasitteena sekä hirmunen välimatka, mutta meillä on aina menny tasasesti, eikä koskaan kumpikaan oo aatellu että tää suhde pitäs lopettaa. Hän valmistuu tänä kesänä ammattikorkeakoulusta ja lähtee myöhemmin parhaan ystävänsä kanssa opiskelemaan Englantiin yliopistoon, koska hän haluaa opiskella mahdollisimman pitkälle, ja tämä on hyvä asia meille sillä on paljon helpompi lentää Englantiin tai Englannista Suomeen. Tulevaisuudesta emme vielä tiedä. Muutan mitä todennäköisemmin Englantiin hänen luokseen kun hän on suorittanut yliopiston, koska poikaystäväni haluaa maksaa opiskelulainansa pois. Tarkoituksemme on asettua Suomeen, koska täällä on parempi terveys- ja sosiaalihuolto ja talon tai asunnon vuokraaminenkin tulee täällä paljon halvemmaksi. Singaporessa eläminen olisi todella vaikeaa koska jo pelkän yksiön vuokra on aivan päätä huimaavan iso, eikä siellä ole esimerkiksi ilmaista terveyden huoltoa tai ilmaista peruskoulua.


      • Vulqan

        Samoilla linjoilla täällä. Vaimoni on Keski-Euroopasta ja se että päädyin häneen ei ole kannanotto suomalaisia naisia vastaan. Itse asiassa ärsyttää aika paljon kaikki sellaiset kommentit kuin "hyvä että otit ulkomaalaisen naisen etkä mitään suomalaista nalkuttavaa laardipersettä" tms.

        Olen nähnyt useista kulttuureista tulleita mukavia naisia ja karseita akkoja. Joka maassa on omat kissansa ja riivinrautansa. Onhan niitä kulttuurieroja, mutta kun Euroopasta puhutaan, kaikkia kansoja voi varmaan pitää saman kulttuurin alakulttuureina.

        Tunnen oikein mukavia suomalaisnaisia joihin voisin kuvitella haluavani tutustua lähemmin jos olisin vapaalla jalalla.


    • afrikkalaisen vaimo

      En otakkaa ennää... 23v onnelista liittoa takana enkä uuteen vaihda...ihanan suvun saanut...


      ps. ruotsalainenkin on ulkomaalainen

    • Normaalia seuraa

      Eurooppalainen puoliso on ok, mutta tää afrikka ja lähi-itä sakki sais naida vaan toisiansa

    • omaymaummAli

      en edes jaksa/viitsi lukea nuita ylempiä kommentteja, mutta omasta kokemuksesta sanon että olen naimisissa ulkomaalaisen kanssa. ja luotan mieheeni 100%. ei tarvitse pelätä että mies pettäisi tai joisi. ja muslimeja olemme molemmat. parasta mitä elämässäni on kiitos Allahille!

      • Rödspätta 16

        Sinun älynlahjasi eivät sitten liene mitenkään mainittavat. Sille et luonnollisestikaan itse voi mitään. Luottaa nyt kehenkään satawattisesti?! Eikö älli sano, että se on sama kuin että suorastaan tarjoaa toisille mahdollisuutta huijata? Hiven tervettä epäluuloa olisi joskus paikallaan, niin tragikoomisten tarinoiden määrä maailmassa olisi pienempi.

        On ihan umpityperää luulla, että juuri tuo sinun musulmaanisi poikkeasi veljistään allahissa mitenkään mainittavasti. Ikävä kyllä, sinulle saattaa jossain vaiheessa kirkastua, että se pettää - tai hankkii (jos ei jo ole) lisää vaimoja. Tai sitten joko et ymmärrä asioita tai tietoisesti suljet silmäsi ja kieltäydyt näkemästä totuutta. Mutta pettämisen todennäköisyys on todellakin melko korkea.

        Jos sinulle parasta mitä tiedät on islamilaisuus, et ilmeisesti kovinkaan paljon tiedä maailma kaikesta hyvästä ja hauskasta. Sehän lieneekin suurimmaksi osaksi kiellettyä.


    • Mielipiteeni81

      Käy sääliksi suomalaisia naisia jotka vaihtavat vapauden huntuun ja alistuvat näiden hirviöuskontojen vietäviksi. Miehillä voi olla monta vaimoa, niitä saa lyödä ja vaihtaa ja jos ei tarpeeksi miellytä niin sitten kivittää.

      Ja nämä muslimit... Voi luoja. Kulkee kaduilla hurraten 9/11 massamurhan puolesta ja sitten vaatii ettei Koraania saa häpäistä. Siinä on meillä maailman tekopyhin uskonto.

      Mielestäni muslimit voivat olla hyvin siellä, missä heidän uskontoaan ymmärretään eikä tulla tänne Suomeen kunniamurhineen ja naistenhakkaajineen. Jättäkää Suomi suomalaisille ja niille ulkomaalaisille jotka tulevat tänne integroitumaan meidän maamme kulttuuriin ja tekemään töitä. Muslimit tulevat tänne synnyttämään lapsia meidän verorahoillamme. Ei ihme että suomalaiset ovat katkeria.

      • äläsyytäviatonta

        "Käy sääliksi suomalaisia naisia jotka vaihtavat vapauden huntuun ja alistuvat näiden hirviöuskontojen vietäviksi. "
        Olet siis vannoutunut ateisti? Ja rasisti?
        "Miehillä voi olla monta vaimoa,"
        Olen tavannut vähintään satoja muslimeita, mutta tuohon en ole vielä törmännyt
        "niitä saa lyödä"
        En ajattele että mikään oikeuttaisi lyömään ketään. Se on aina henkilökohtainen päätös. Väkivaltainen ihminen voi lyödä uskonnosta riippumatta.
        " ja vaihtaa ja jos ei tarpeeksi miellytä niin sitten kivittää."
        Taitavat kuitenkin suomalaiset vaihdella miehiään ja vaimojaan enemmän. En myös ole henk. koht. törmännyt siihen että olisi ketään missään lähimain kivitetty, joten sivuutan tuon kaikessa tarunomaisuudessaan. (Kyllähän Raamatussakin toki kivittäminen mainitaan.)

        "Kulkee kaduilla hurraten 9/11 massamurhan puolesta ja sitten vaatii ettei Koraania saa häpäistä."
        En ole tavannut ketään sellaista muslimia, kuka olisi millään tavalla puhunut 9/11 tapahtuman (mitä siellä sitten loppujen lopuksi tapahtuikaan?!!) puolesta.
        Toisen pyhänä pitämää esinettä taas olisi mielestäni halpamaista häväistä.

        ...En ole katkera. Olen suomalainen.


    • onnelliset 24v

      24v. liian myöhään luen sinun ohjeen;))))))))))

    • 12vuottaonnea

      Voi hyvänen aika mitä tekstiä, ihan meinaa pää olla pyörällä tästä mielipiteinen määrästä. Mutta aloitetaan itsestäänselvyydellä. Jokaisella ihmisellä tässä maassa -ja maailmassa ylipäätään- on oikeus ite valita oma kumppani. Ellei sitten satu asumaan sellaisessa kulttuurissa missä harrastetaan järjestettyjä avioliittoja yms. pakottamista.

      Minä olen onnekas että minun ystäväpiiriin kuuluu sekä moku -suhteessa eläviä että suomalaisia pariskuntia. En siis ole asiantuntija, mutta erot voin kertoa mielelläni kun se näyttää joillekin tällä palstalla niin suurta ahdistusta aiheuttavan. Moku suhteessa kulttuurieroja on toki väistämättä, mutta itse olen huomannut että moku -ihmiset myös mielellään joustavat ja antavat toisen kulttuurille tilaa koska tiedostavat olevansa ERI TAUSTOISTA. Mikä tekee heistä tietyssä suhteessa erilaisia, koska suomalaisen pariskunnan ei tarvitse selittää asioita ja joustaa toisen ymmärtämiseksi läheskään niin paljoa. Mikä on ainutlaatuista koska ihmiset kun rakastuvat he ovat valmiita näkemään sen vaivan enemmän.

      Aikaisemmin seurustelin englantilaisruotsalaisen miehen kanssa ennen kuin tapasin nykyisen mieheni, eikä suhteemme kaatunut kulttuurieroihin vaan siihen että intohimo ja välittäminen toisesta vaan kuoli pois!!! Eikö ihmiset kaikkialla eroa joskus samantapaisesta syystä?!

      Jos löydät sellaisen ihmisen rinnalle, joka ymmärtää sitä millainen ihminen sinä olet - niin ei siinä ole mitään väliä oletteko samasta kulttuurista vai ei! Ja epäileville naisille tiedoksi: kunnollisia miehiä on olemassa Suomessakin! Olen naimisissa kunnollisen, ihanan, rehellisen miehen kanssa joka osallistuu kotitöihin, kohtelee minua oikein ja kantaa vastuuta yhteisistä asioista. En voisi pyytää mitään enemmän.

    • nähty on

      joo pysykää vaan kaikki kaukana kaiken maailman mamuista ja muista. osaavat valehdella ja vääntää asiat niin päin kuin itselle sopii. Itse seurustellut vietnamilaisen miehen kanssa ja tapeltu on siitä saako lasta lyödä vai ei. Kepillä kurittaminen vietnamilaisessa kulttuurissa on enemmän sääntö kuin poikkeus. Kun sanoin miehelle että minähän en lasta ala lyömään, mies vain totesi kirkkain silmin että sitten olet huono äiti. Jos lasta ei lyö niistä kuulema tulee narkkareita ja varkaita. Lapsia ei onneksi ole tuon kanssa. Kuvottaa muutenkin koko vietnam.
      Suomalaisia sanotaan väkivaltaisiksi ja juopoiksi mutta se ei pidä paikkaansa. Kyllä suomi väkivallan määrässä häviää kirkkaasti aika monelle muulle kulttuurille.

      • Chom chom

        Kannattaa tutustua hyvän aikaa ennen kuin alkaa edes miettiä lapsia. Mulla on vietnamilainen mies, ja vietin aikoinani paljonkin vapaa-aikaani vietnamilaisissa perheissä. Siinä näki kaikenlaista ja oli mahdollisuus keskustella siitä, mitä hyväksyy ja mitä ei tai miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa.

        Mieheni ei hyväksy minkäänlaista lapsen (tai vaimon) fyysistä kurittamista tai kovakouraista käsittelyä. Luullakseni ja tutkimustenkin mukaan hän on tässä mielessä vähemmistössä. Jatkuvasti törmäämme noihin käsitykseen, ettei lapsesta voi kasvaa kunnon ihmistä ilman kovaa kuria. Monilta vanhemmilta tosin tuntuu puuttuvan johdonmukaisuus kasvatuksessa. Ehkäpä voimme omalla (lastemme) esimerkillä näyttää, että toisinkin voi toimia. Mua ei ole koskaan lapsena lyöty, tukistettu, läppäisty tms., miestäni sitäkin enemmän. Hän on ehkä keskimääräistä tiukempi hyvän käytöksen suhteen - pitää totella siksi kun vanhempi sanoo niin, aikuisia ei saa keskeyttää jne. - mutta toisaalta hän on joustava eikä edellytä lapsilta itsenäisyyttä niin paljon kuin mä.

        Olen tavannut myös todella vastenmielisiä tyyppejä, mutta itsehän päätän, kenen kanssa aikaani vietän ja miten sallin itseäni kohdeltavan. Joillekin suomalaisella nuorella naisella ei ollut kummempaa arvoa; ennakkoluuloja on yhtä lailla molemmin puolin. Mutta toisenlaisiakin ihmisiä on. Etninen alkuperä ei saisi olla syy syrjintään, muttei myöskään puolison valintaan. Ei kannata olla niin sinisilmäinen, että kuvittelee kaikkien tietynmaalaisten olevan samanlaisia, hyvässä tai pahassa.


    • Kokemusta 20v

      Älä aloittaja yleistä, jos itse olet katkera. Onnistuneitakin tarinoita löytyy.

    • näreet on
    • kru88

      just... ite en suomalaista ojan pohjalla ördläävää sikaa huolis. olin jo jättäytyä ikisinkuksi

      nyt naimisissa japanilaisen miehen kanssa ja odotan esikoistamme. voi tätä onnen määrää :)

    • Suomimies14

      Kaikki nää ämmät jotka haluu nerkerin tai jonkun alempirotuisen puolisokseen on itse jotain onnettomia rumia läskejä jotka ei saa kunnon suomalaista miestä. Heidän tulisi samalla muuttaa pois suomesta sillä mä en rupee vittu maksaa veroja jonkun luuserilehmän ja mamuelätin takia!

      T. Suomalainen mies naimisissa upean suomalaisen naisen kanssa 17vuotta

    • ....................

      monet ulkomaalaiset jotka asuvat Suomessa yrittävät oppia Suomen kieltä ja kulttuuria mielellään. Varsinkin Kurdilaiset. En sano että kaikki Kurdit ovat hyviä, mutta monet Kurdilaiset joilla ei ole maata, ja turkkilaiset, arabit ja persialaiset aina taistelevat, Kurdilaisten kanssa. He muuttavat suomeen tai ulkomaille.

      Meillä ei ole maata, haluamme asua Eurooppalaisen kanssa, koska muslimi uskonto arabolaiset ja turkkilaiset me sanomme olette euroopplaisten amerikalaisetn ja jutalaisuden kannattajia. koska he eivät anna meille rauhaa ja itsenäisyyttä.
      tällä hetkellä monet kurdilaiset asuvat euroopassa ja yrittävät mennä töihin ja naimisiin.

      mutta valitetavasti myös ihmiset myös suomessa ja euroopassa eivät tunner meitä ja kulttuuriamme. Oikeastaan en tiesä miten voisin sitä heille selittää jotta he oppisivat tuntermaan meitä.

      • pensselitäti

        Miksi leikit kurdia?


    • 5v naimisissa

      Kymmenisen vuotta etsin kumppania suomesta. Ei löytynyt sopivaa harrastusten kautta, vapaa-ajalla, ravintolasta, eurosinkut ja deittipalstat läpikävin. Totesin, otetaan sitten koko maapallo käyttöön ja siirryin kansainvälisiin deittipalstoihin. Kolmessa vuodessa löytyi niin hyvä ja mukava aasiasta ettei parempaa olekkaan. Kulttuurieroja on muttei arvomaailmaeroja lainkaan, niitä on vähemmän kuin yleensä suomalaisen kanssa.

      Myönnän, olen ronkeli ja tiesin mitä hain. Suosittelen.

    • 39 vuotta onnellises

      Vaikutat ihmiselle, jolla ei oikein onnistu parisuhden minkäänmaalaisnen kanssa.
      Näin stressittömän ja pelottoman sekä epävarmuudettoman 39-vuotisen liiton perusteella sanoisin, ettei suhteen onnistuminen ole siitä kiinni, missä maassa puolisot ovat syntyneeet vaan ihan muista asioista.

    • Madame c

      Onpa yleistämistä!
      Meillä on yhteistä taivalta ranskalaisen miehen kanssa jo 13 vuotta ja kauhea ikävä etukäteen, jos tietää että joutuu olemaan erossa pari paivää.
      Ennen seurustelumme alkua kerroin hänelle kulttuuristamme ja tavoistamme, jotka poikkeavat suuresti ranskalaisesta "macho" kulttuurista ja hyvin olemme toimeen tulleet muutamia törmäyskursseja lukuunottamatta.
      Kyllä suhde on persoonista eikä kansallisuuksista kiinni.

    • Anonyymi

      Sain kurdilaiselta pahasti turpa ja uhkasi tappa äitini sekä minun jos menen kaveriten kanssa ulkona . Syyrialaisen kanssa kokemusta niin paljon että pitä samalla monta naista ja hujjaa rahoja muilta naisilta että saisi oma rakkalle jotain osta. Sellaisia mä vihaan .....ööööäkk

    • Anonyymi

      Joskus sopeutuminen vie vuosia , kultuurierot voi olla vaikeita ymmärtää mutta ei mahdottomia ,ystäväni meni naimisiin arabisotilaan kanssa joka tuli suomeen pakosalle ,perhettä ikävöi kovin sotilaskarkuruus voisi johtaa kotimaassa teloitukseen suomessa sai turvapaikan . Mies on komea ja huolehtiin itsestään joskus lähes naisellisen paljon käytöstävät on hyvät ja vaatemaku kallis vaikka on autiomaan laidalta lähtöisin . Opetelee nyt työtä likaiseen työhön häntä ei saa ,tarkat arvot mikä sopii ,nainen ei käy esimieheksi .Ihana ja onnellinen pari silti .Ystävä uskoutui sexielämästä hiukan ,peräreikään yhtyminen on arabeille tärkeää ,siihen kuulema tottuu siihenkin ,hänen mukaansa tuo on yleinen piirre ,kertoo hänen mukaansa muutkin ihan arabin kanssa suhteessa olevat ,jopa yleisempää kuin ns.normaali yhdyntä ,noh kuka sanoo mikä reikä on mihinkin?

    • Anonyymi

      Minulla ei ole kokemusta suhteesta ulkomaalaisen kanssa. Ihan netissä vaan jutellu yhen syyrialaisen sotilaan kanssa. Tein selväksi ettei minulla ole tunteita häntä kohtaan tms. Ihan muuten vaan voijaa jutellu netissä. Mutta hänellä on minua kohtaan ja on ruvennut puhumaan tapaamisesta. Ei tule kuulooonkaan että näkisimme.

      • Anonyymi

        Ja tiiä vaikka ei oo puhtaat jauhot pussissa hänellä. Ei ole tarvetta ulkomaalaisille miehille.


    • Anonyymi

      Niin ne on. Ja pedofiilejä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe