malli on 1.9 Dci (vai oliko se Cdi) -02 jos sillä nyt suuresti on väliä. Eli mistä sitä väpättävää rullaa kiristetään ja miten? Menisikö esimerkiksi näin, että 14mm lenkkia-avaimella löysätään rullan jonka keskellä on ura, yläpuolella olevaa 14mm:n mutteria ja annetaan jousipainon vapaasti kiristää hihna. Tämän jälkeen vain mutteri tiukalle...
Ilmastointilaite taitaa näillä helteillä viedä mehut hihnasta tai sitten hihna on muuten vain sopivasti venynyt. Onko vaaraa jonkin kiristysrullan "sippaamisesta" tai kompressorin jumittumisesta, aineet on noin vuosi sitten päiviytetty. Tyhjäkäynnillä ylimääräinen ääni kuuluu ja rulla vispaa ja välillä vikisee, kierroksilla ei ongelmaa.
Apulaitehihna
2
556
Vastaukset
- ex Lagunisti
loppuu kun vaihdat se kiristysrulla (bensalaguun 150e) ja tietysti moniurahihna 20-30e se rulla ei ole
ns.automaattikiristin vaan vaatii joskus kiristystä eli suhteellisen pirullinen toimenpide.- vikisee
sen verran olen saanut Rellukonttorilta infoa. Siis hihnaa ei voi kiristää! Uusi hihna voisi poistaa vikinän, mutta pitäisi vielä selvittää joutuuko hihnan asennuksessa aukomaan muttereita. Nykyaikainen autoilijahan odottaa, että uusi hihna asennetaan samalla tavalla kuin kun joskus vaihdetaan sukat. Kyyristytään, otetaan vanhat pois ja vedetään uudet jalkaan. Kaikki tämä ilman työkaluja. Niin kauan kuin rullat kestää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066