Kuka tunnistaa: mystinen ARABIAN muki (kuvien kera)

mystinen hiihtäjä

Olen jo pitkään yrittänyt etsiä tietoa tästä mukista, mutta törmään etsinnöissäni aina umpikujaan.. Omistan kaksi tällaista Arabian mukia, jotka ovat alunperin kuuluneet isomummolleni. Leiman mukaan mukit ovat suhteellisen uusia, valmistettu vuonna 1981 tai sen jälkeen, mutta siitä huolimatta en ole onnistunut löytämään näistä mitään tietoa. En ole löytänyt mukien kuosista tietoa edes selaamalla suunnittelija Raija Uosikkisen tuotantoa netistä. Olisi mahtavaa saada tietää edes mukien valmistusvuosi, nimi ja ehkä jotain pientä hinta-arviota myös. Kiitos jo etukäteen!

Kuvat:

http://i836.photobucket.com/albums/zz285/muki_/Image0339.jpg
http://i836.photobucket.com/albums/zz285/muki_/Image0338.jpg
http://i836.photobucket.com/albums/zz285/muki_/Image0340.jpg
http://i836.photobucket.com/albums/zz285/muki_/Image0341.jpg

4

2498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timpertintti

      Kiva kuvio mukissasi! Olen Arabian kerääjä, mutta tämä on ihan uusi tapaus. Varmasti aika harvineinen, koska ei ole näkynyt liikenteessä, vaikka olen oppinut pitämään silmäni auki kierrellessä alan pikkoja. Kannattaa ottaa muki matkaan, jos liikut / asut paikassa jossa olisi vaikka joku antiikkiliike tms. jossa tietäisivät mukista enemmän kuin minä.

      Olethan käynyt Laatutavaran sivuilla... Siellä on ymmärtääkseni myös jonkinlainen tunnistus/arviointi palvelu. Kannattaa tutkailla sivuja, sieltä voisi saada varmaa tietoa mukista.

      Antiikkiliikkeessä tms. arvioittaminen on siitä huonoa, että ukot niissä ovat enemmänkin kiinnostuneita huonekauluista ja muunlainsesta antiikista kuin astioista (varsinkin näin uusista..) ja saattavat saada kysyjän luulemaan esinettään arvottomaksi, sillä luulisi antiikki-ihmisen tietävän kaikki, mutta kokemus on oipettanut, että mieluummin netin kautta kuin huijari-ukkojen luo.

      • alkup. kirjoittaja

        Valitettavasti kotipaikkakunnallani (tai missään lähistölläkään) ei tietääkseni ole minkäänlaista antiikkia/vanhaa tavaraa kauppaavaa liikettä.. Yhden paikan tiedän, mutta siellä keskitytään huomattavasti vanhempaan tavaraan kuin mitä tämä muki on.

        Kyllähän tuo Laatutavara-sivusto on tullut aika tutuksi kun olen yrittänyt mukien alkuperää selvittää. Vaikka olen viipynyt sivustolla tunteja, en ole löytänyt mitään näihin mukeihin viittaavaa tietoa.. Aika turhauttavaa. Olen myös selannut kirjakaupassa Arabian mukeista ja kahvikupeista kertovaa kirjaa, mutta ei siinäkään näitä mukeja ollut, vaikka tietääkseni siihen kirjaan on painettu lähes kaikki Arabian tuotannossa olleet kupposet.

        Laatutavaran sivuilla lukee, että he voivat liikkeessä paikan päällä arvioittaa ja tutkia astioita, mutta en kyllä tiedä miten olisi sähköpostilla lähetettyjen kuvien laita.. Luultavasti lähetän sinne kuvia mukeista ja katson mitä saan vastaukseksi ellei joku täällä keskustelupalstalla tiedä mukeista mitään - usein netissä liikkuu porukkaa, joka tietää asioista enemmän kuin monet asiantuntijatkaan.


    • ts12

      Hei! En tiedä tuleeko myöhään/turhaan, jos olet jo löytänyt tietoa:
      "Ritari"-sarjaan kuuluu kolme kulhoa (halkaisijat 12cm, 19 cm ja 28,5 cm), vati (halkaisija 33 cm), kolme maljakkoa (korkeudet 7 cm, 12 cm ja 21 cm) sekä neljä mukia, joiden vetoisuus on 0,44 litraa ja jotka ovat nimeltään "Metsästäjä", "Kalastaja", "Kuntoilija" ja "Hiihtäjä.
      T

      • ts12

        Jos sinulla on vielä mukit, ja olet halukas myymään toisen mukin, olisin kiinnostunut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe