Rytöä vuokralle tai duunia?

molemmat tai toinen

Tervehdys

Sitä tässä kyselen mahtaako kellään olla tarvetta tilapäiselle tai miksei hiukan pidemmäksikin ajaksi tosissaan töitä tekevälle viisikymppiselle, yksin elelevälle leskiukkelille? Kaikensortin työ kelpaa eikä naama mene ruttuun raskaittenkaan töiden kohdalla, päivän pituutta ei tule kellosta vahdittua koska sellaista ei ole. Työmaan kesto saa olla päivästä viikkoihin ja siitäkin eteenpäin. Palkkaa hiukan tarvitsen mutta sen suuruus ei lompakkoasi paljoa laihduta.. urakoita saa tarjota vapaasti.

Töillä tässä tarkoitan oikeita töitä: Raksaa, remonttia, lapiohommia, raivuuta.. ylleesä töitä joihin ravatti kaulassa ja patiinit kiiltäen ei ryhdytä. Osaan yhtä sun toista ja mitä en osaa sen opin ajassa jossa poltan yhden tupakin.. viinan kanssa emme ole ystävystyneet, sen kanssa meillä on huonot välit.. emme tapaa koskaan. Ammattilaisen kaverina menen täydestä ja yksin tehdenkin syntyy jälkeä jota katellessa ei tarvitse voihkimaan alkaa.

Vanhuksia ja muita huonosti itse enää töihin pystyviä jelppaan vaikkapa nurmikoiden leikkuussa taikka halkoin teossa ym. pullakahvin ja tupakkiaskin hinnalla.. en silti isommin tykkää jos joku käyttää tätä tarjousta luikurimaisuuttaan härskisti hyväkseen mutta todellisessa tarpeessa olevien kohdalla asia on vilpitön. Olen joutilas ja halukas auttamaan avuntarpeessa olevia.

Jos olet harkinnut mökkisi, kesä tai muun asumuksen myyntiä niin laitetaan se ensin siihen kuntoon, että ostajaehdokkaat tappelevat verissäpäin kuka saa siitä eniten maksaa.. tarkoitan, että kohennan ja kunnostan sen kelvokkaaksi ja vaikka et olisi myymässäkään niin silti on ehkä tarvetta remontille. Jos sinulla on joutilas mökki, olkoot kunto mikä hyvänsä ja mukavuudet olemattomat voit myös vuokrata sen minulle pidemmäksi aikaa kunnostusta taikka muuta tarpeellista työtä vastaan.. taikka sitten mahottoman halvalla vuokralla mieluiten korpimaisemista.

Jos joku tietää tarvitaanko ja missä näillä seutuvin vapaaehtoisapua niin myös sellainen sopii.. seuranpitoa, ulkoiluttamista.. mitä tahansa mikä on eduksi vanhuksille tai muuten heikompikuntoisille.

Koska olen vielä vetreä ja varsin mielyttävä niin tavoiltani kuin ulkoiselta olemukseltani saattaa joku ikäiseni taikka vanhempi, leski tai muuten yksinelävä rouva myös keksiä minulle sopivaa työtä tykönään. Esim talonmiestyyppistä taikka remonttimiestä.. ja miksei vaikka kortinpeluuseen taikka shakin ja tietokoneen kiemuroita opiskelemaan, aivan mitä tahansa mutta mikään rattopoika en ole enkä tule kaveriksi kellekkään viinoja, kaljoja taikka viininlitkuja särpämään ja sitämyöden itseäni tyhmäksi valmistamaan ja toista, valmiiksi tyhmää kuuntelemaan.

Ilmaiseksi en ota mitään enkä havittele rikkauksia. Ainoa tarkoitus on työtä tehden ansaita sen verran rahaa, että pysyn mitenkuten hengissä ravinnon puolesta nälän aina välillä käydessä vieraisilla ja saan ostettua tupakkia jonka käryttämisen lopettaminen ei minulta onnistu enkä enää tässä iässä yritäkkään. Paikallinen vouti (mahdottoman miellyttävä ja viehättävä nainen, sivumennen sanoen), asioi välillä kanssani laitettuani hyvää hyvyyttäni nimeni asiakirjoihin joita ystävät (nyt entiset) eteeni maireasti hymyten ja lipeviä sanoja suoltaen eteeni asettivat puumerkkini saadakseen.

Pohjois-Savo ja siellä Rautalampi on tämänhetkinen asuinpaikkani, ollut jokusen kuukauden. Pikkuhommat mieluiten näiltä kulmilta mutta isompien perässä voin muuttaa muuallekkin, mieluiten kuitenkin Savo, Keski-Suomi ja P-Karjala. Jonkinmoinen autonräppänä on käytössäni joten aivan kävelymatkan päässä mahdollisen työn ei tarvitse olla... ainakaan siihen asti kunnes ajokki katsoo kilometriensä tulleen loppuun ajetuksi.

Jos itselläsi ei mitään hommia ole niin ehkä tiedät jonkun jolla on tarvetta työmiehelle tai muille tässä esittämilleni asioille.

Mitään koukkuja en ole asettelemassa enkä tiedä mitä epärehellisyys ja venkulointi käytännössä tarkoittavat koska en sellainen ole koskaan ollut enkä sellaista harjoittanu. Olen rehti, ahkera, sosiaalinen ja mahdottoman mukava mies, eikä siksi tätä ilmoitusta kannata jättää huomiotta jos tarvetta esille tuomiini asioihin ilmenee. Minut saa nähtäväkseen ja töihin heti ilman isompia kirjeenvaihtoja ja entiijan peluita. Palkasta ei tarvitse isoja neuvonpitoja pitää.. Sinä tarjoat minkä kohtuulliseksi katsot ja minä alan töihin jotka tehtäväkseni osoitat.

Tuuppaa postia, p.numerosi mukaan tai jos et heti tohdi numeroasi antaa, annan omani paluupostissa.

Kaikki edellä kertomani on totta, siitä lähdetään ja totuudessa pysytään vastakin. Jos työni tulokset eivät miellytä riittää kun sanot jotta alahan kalppia tienpäälle niin lähden eikä perästä kuulu mitään.

Tämän parempaa miestä ei ole tarjolla eikä sellaista tule kuin korkeintaan samassa suhteessa mikä on lotossa saada 7 oikein joten älä suotta jää pelaamaan entiijaa.

[email protected]

2

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs naisihminen

      Voi kun tuo olisikin totta niin ottaisin sinut kaverikseni ja yhdessä kunnostettaisiin jostain lapin seudulta mökki tai pieni omakotitalo!Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta,keski-ikään tullessa on ehtinyt jo tulla realistiseksi.

      • molemmat tai toinen

        Keski-iässä tässä ollaan itsekkin, lapsi maailmalla omine perheineen ja siten minä mitä melkoisen joutilas ja omiin touhuihini kokonaan joutava ja myös haluava mies.

        Korpiseudut ovat lähinnä mieltä ja sydäntä, kaupungeista ja taajamista en piittaa.. kaupunkeihin en lähde enää missään tapauksessa. Kylät käyvät jos niistä matkaa metsiin ja järville on alle vartin kävelymatka.

        Miksi minä huuhaata kirjoittaisin vakavista asioista? Tosissani minä olen jokaisen sanan ilmoitukseeni ylösmerkinnyt eikä siinä ole yhtään kohtaa jonka voisi realismilla kumota ( jolla tarkoittanet, että osui ja upposi mutta epäilet asiassa olevan metkuja matkassa). No, mitään metkuja ei ole mielessä eikä ketunhäntiä kainalossa mutta jos olet syvästi kyyninen skeptikko (ns. uusrealisti) ja taajaan kokenut pettymyksiä niin et luonnollisestikaan voi uskoa asiaani todeksi. Vahinko sinällään eikä yksin Sinun kohdallasi.. kyynisyys ja epäilevä mieli on pesiytynyt lähes jokaiseen keski-ikäiseen ja sitä vanhempaan ihmispoloseen, eikä aina suinkaan syyttä.

        Mutta jottei asia jäisi mieltäsi murehduttamaan kehoitan tuumimaan asiaa siinä valossa ja uskossa, että ihan varmalla osasit intuitiosi ohjaamana väistää taas yhden äijän retaleen josta ei olisi ollut kuin harmia :D

        Tiedän, etteivät ihmiset enää uskalla uskoa mihinkään jotteivät saa kynsilleen.. ainakin kuvittelevat niin. Jään odottelemaan sellaista henkilöä.. yhtä 100 tuhannnesta joka ei aivan ensimmäisenä epäile tekeillä olevan jotain hämärää vaan uskaltaa vielä edes ihan pikkusen luottaa siihen, että meitä suoraluonteisiakin ihmisiä vielä jokunen tallustelee maapallolla.

        Kaikki aloituksessa luettelemani vaihtoehdot ovat edelleen tarjolla sellaiselle joka tarvitsee eikä kulje takaperin voidakseen vahtia varjoaan.

        Yhtäkaikki, hilpeää kesää ja muuta muikeaa elämääsi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe