bioäiti, uskallatko tavata lapsesi?

minna 28

Miten suhtauduit, kun adoptioon antamasi lapsi otti sinuun yhteyttä? Kuinka paljon tarvitsit aikaa asian käsittelyyn, ennenkuin vastasit yhteydenottoon - vai vastasitko ollenkaan? Jos et, mikset? Olitko kertonut adoptiosta nykyiselle perheellesi, ja miten se suhtautui asiaan?

5

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä74

      Olen aikoinaan antanut lapsen adoptoitavaksi.Poika on nyt 19v.Itse halausin tavata hänet mutta pelastaa lapset järjestön kautta sain hänestä tietoja ja ei ole kuulemma halukas tapaamaan minua.Pahalta tuntuu mutta ei voi mitään.Jospa sitten myöhemmin...Nykyinen perhe tietää asian ja ovat suhtautuneet todella hyvin.Eivät ole tuominnut ratkaisuani.
      Ja kyllä vastaisin jos hän ottaisi yhteyttä.Ja ajattelen häntä melkein joka päivä.Välillä mietin että teinkö oikein?

    • teini äiti

      olin vasta 16vuotias kun tulin ensimmäisen kerran raskaaksi (30-vuotiaan miehen raiskattua minut), aborttia en halunnut tehdä, joten päätin pitää lapsen, myöhemmin sain tietää että odotinkin kaksosia. kaksosten synnyttyä ne vietiin heti pois luotani (en edes nähnyt heitä). lapset annettiin adoptioon. ollessani 19-vuotias tulin jälleen raskaaksi (tällä kertaa olin lapsen isänkanssa suhteessa) lapsen synnyttyä kehitysvammaisena, mies lähti luotani ja yksin en ollut tarpeeksi vahva lasta kasvattamaan, yritin kyllä vuoden ajan, jonka jälkeen tein vaikean päätöksen ja luovuin lapsesta. kaksosia en ole edelleenkään tavannut, mutta jos he joskus ottavat yhteyttä, niin vastaan varmasti. nuoremman lapsen kanssa tapaan säännöllisesti (joka toinen viikko).. on välillä hyvin raskasta seurata hänen elämäänsä sivusta, mutta en silti kadu päätöstäni, koska nyt hänellä on hyvä koti ja vanhemmat jotka rakastavat häntä.

      • teini äiti

        lisäys tuohon äskeiseen, olen itse tällä hetkellä 24-vuotias.


      • guhi
        teini äiti kirjoitti:

        lisäys tuohon äskeiseen, olen itse tällä hetkellä 24-vuotias.

        joutunut kokemaan kovia! Halusitko itse antaa kaksoset adoptioon vai vietiinkö he sinulta väkisin? saihan kaksoset saman adoptio perheen? Olisi kamalaa, jos hekin olisi erotettu toisistaan. Ymmärrän hyvin miksi annoit vammaisen lapsesi pois. Tekisin sinun saappaissasi varmaan samalla tavalla, mutta jos saisin raskausaikana tietää vammaisuudesta tekisin abortin. Voimia sinulle!


      • teini äiti
        guhi kirjoitti:

        joutunut kokemaan kovia! Halusitko itse antaa kaksoset adoptioon vai vietiinkö he sinulta väkisin? saihan kaksoset saman adoptio perheen? Olisi kamalaa, jos hekin olisi erotettu toisistaan. Ymmärrän hyvin miksi annoit vammaisen lapsesi pois. Tekisin sinun saappaissasi varmaan samalla tavalla, mutta jos saisin raskausaikana tietää vammaisuudesta tekisin abortin. Voimia sinulle!

        kun kaksosten kohdalla ruvettiin puhumaan adoptiosta, vastustin ensin, mutta jonkin aikaa asiaa mietittyäni tulin (yhdessä vanhempieni kanssa) siihen tulokseen että se on paras ratkaisu. niin minun kuin lastenkin kannalta. kaksoset ovat minulle annettujen tietojen mukaan samassa perheessä jossain pohjanmaalla. jos olisin raskaus aikana saanut tietää lapsen vammaisuudesta, niin en tiedä olisinko tehnyt abortin, mutta sitä lienee näin jälki käteen turha miettiä. tällä hetkellä olen vakituisessa parisuhteessa, ja ehkä vielä myöhemmin hankin lapsia, sitten kun olen siihen valmis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe