Onko kokemuksia muuttuneista harkkopituuksista ?
- Maxit harkot muuttunut 498mm
- Muurataan lecalaastilla. ~ohutsaumalaasti ?
Miksihän tuo pituus muutos ? kuinka menee perinteinen 30cm jaotus kivitalossa ? Omasta mielestä työläämpi/sotkuisempi touhuta ohutsaumalla kuin 100/500 harkkolaastilla.
miten käy muurattavan harkon hinnoittelu ? lyhempi etenemä=pienempi hinta ? jos sama hinta kuin 60cm harkossa, niin silloinhan kalliimpi ?? heh..
50cm maxit harkot.
4
677
Vastaukset
- rak2010.
tuli perustukset tuolla uudella 500mm pitkällä pontillisella harkolla ja on oikeastaan pelkkää hyvää sanottavaa:
-Hinta samoissa kilpailijoiden 600mm kanssa (siis neliöhinta, kappalehinta halvempi)
-Pienempi laastimenekki (samaa laastia kuin 600 mm:säkin)
-Pontit nopeuttaa työtä ja tulee ainakin tällaisesla yleisrakentajalta parempaa jälkeä
Ehdottomasti suosittelen ja ihmettelen miten moista ei ole aikaisemmin ollut.- egegw
jees mutta pohja on oltava ehdottoman suora
- Ihmettelen vaan
Maxit ainakin neuvoo käyttämään Ohutsaumamuurauslaasti V:sta näiden pontillisten harkkojen kanssa. Tavallinen harkkolaasti taasen on Harkkolaasti M100/500 ja sitä käytetään ei-ohutsaumamuurattavissa. Mitenhän lie laastin tartunnan laita, jos olet käyttänyt M100/500:sta ja sauman paksuus 5mm?
Se, mikä minua on ihmetyttänyt tuossa pontillisessa harkossa on, että kuinka raudotteiden suojaetäisyydet ja laastin tartunta teräkseen täyttyy, jos käytetään tavallista 8mm mustaa harjaterästä. Tuo raudoitusurahan on niin matala, että teräs on lähes harkossa kiinni sekä ylhäältä, että alhaalta. Tikasraudoitettahan niissä pitäis käyttää, mutta miten lie todellisuudessa. Toivottavasti ei käy niin, että teräkset ruostuvat ja muutaman vuoden päästä saa saumoja korjailla.
Muutehan tuote olisi varmasti hyvä ja muurareiten mieleen, mutta tuo teräsasia arveluttaa... - j
Ihmettelen vaan kirjoitti:
Maxit ainakin neuvoo käyttämään Ohutsaumamuurauslaasti V:sta näiden pontillisten harkkojen kanssa. Tavallinen harkkolaasti taasen on Harkkolaasti M100/500 ja sitä käytetään ei-ohutsaumamuurattavissa. Mitenhän lie laastin tartunnan laita, jos olet käyttänyt M100/500:sta ja sauman paksuus 5mm?
Se, mikä minua on ihmetyttänyt tuossa pontillisessa harkossa on, että kuinka raudotteiden suojaetäisyydet ja laastin tartunta teräkseen täyttyy, jos käytetään tavallista 8mm mustaa harjaterästä. Tuo raudoitusurahan on niin matala, että teräs on lähes harkossa kiinni sekä ylhäältä, että alhaalta. Tikasraudoitettahan niissä pitäis käyttää, mutta miten lie todellisuudessa. Toivottavasti ei käy niin, että teräkset ruostuvat ja muutaman vuoden päästä saa saumoja korjailla.
Muutehan tuote olisi varmasti hyvä ja muurareiten mieleen, mutta tuo teräsasia arveluttaa...muurauslaasti eristää teräksen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213