70kg v 6kg

xxSohvi<<

Koiraa ei saisi nostaa syliin koirapuistossa koska voi ite joutua hyökkäyksen kohteeksi, joo tämä on harvinaisen selvä asia.
Olin ystäväni 6kg Coton de tuléar nuorukaisella koirapuistossa Espoon kivenlahdessa, kaikki sujui loistavasti kunnes n 70kg iso valkoinen koira alkoi ensin tassulla koskettamaan Cottonia. Leikkiäpä tuo kunnes iskut kovenivat ja iso vakoinen koira alkoi murisemaan jä käymään kunnolla cottoniin kiinni. Huusin sekä omistajalle että tämän rakille että tulisi ottamaan koiraansa pois. Nainen suhteellisen kädetön eikä osannut muuta kun kiljua täyttä kurkkua koiralleen joka ei reagoi laisinkaan, eli mulle jäi vaihtoehdoksi jättää cottoni kuolemaan, vai napata se syliin ja kattoo saanko 70kg päälleni. Nostin koitan syliin ja komensin isoa valkoista koiraa niin voimakkaasti kuin pystyn, seurauksena oli että koira kävi päälleni koittaaksee cottonia näykkimään. Siinä vaiheessa omistaja nappasi koiraansa pannasta kiinni ja saatiin tilanne rauhoittumaan.
Tästä sain sitten 10 minuutin saarnan ko. koiran omistajalta mikä idiootti oln kun otan koiraa syliin ja että oli oma vika että hänen kävi kimppuun?!

Nii i ottaa syliin vai antaa kuolla? Aika selvää se mulle on..

8

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molossiruttu

      aika paska säkä pakko sanoo :s Minusta joka sen jotka käy puistoilemassa niin pitäs koira olla hallussa ja osata reagoida ennen kun leikki kovenee ja menee rumaksi. Etenkin jos on jopa noin isokoira kyseessä. Itelläni just molossi rotunen enkä puistoile sen kanssa silloin jos on tuttuja koiria ja silloinkin on koirat hyvin olleet eikä ole päässyt tapahtumaan noin.

      • puistoon...

        miksi ei mennä lenkille... miksi sinne puistoon yleensäkin mennään? Ostetaanko valmisruokaa juuri samasta syystä??

        Mutta oikein teit... niin mäkin otin mun sakupennun syliin kun mastiffi hyökkäs vapaana ilman omistajaa mailla halmeilla normilenkillä lähiössä... ainoa ongelma oli se, että nuorta sakua ei saa pidettyä sylissä ja se hyökkäs takas... no pitihän se oma pelastaa. Kattoin ojasta mahdollisimman ison puuhalon ja kajautin niin paljon kun pystyin takas mastiffii ja onneks pentu juoksi pois... Mastiffi lopetetiin poliisin taholta, mun saku eli onnellisen elämän (inhosi itseään isompia koiria) mutta koulutuksella kykeni hjelposti elämään elämänsä... mut se oli saku, jolla kuitenkin on noita ominaisuuksia...


    • fjdkasljfkadsöljafsk

      käyny että puolet isompi koira hyökänny omani kimppuun, ei siinä edes tullu mieleen antaa koiran ottaa vastaan iskuja vaan automaatisesti syliin ja omat jalat ja kädetä käyttöön. Toinen käsi siinä hieman aukes mutta mielummin omat kädet auki ku katsoa sitä että toinen koira retostelee oman koiran hengilta. En edes anna enää koirani juosta puistossa missä on muita koiria vaan jään portille vahtiin ja lähden jos joku tulee.

    • wauwauhau

      ole isoille ja pienille koirille omia aitauksia?

      • xxSohvi<<

        me oltiin pienten puolella,,,,,,,


      • Siirihiirir
        xxSohvi<< kirjoitti:

        me oltiin pienten puolella,,,,,,,

        Joo, ärsyttää et pitää sit väksiin viiä tollaset aggressiiviset koirat puistoon, kun ei osaa edes käyttäytyä toisten koirien kanssa. Kyllä miekin sen oman koiran syliin nappaisin kuin antaisin kuolla.


    • ärripurina

      Jos vielä satut näkemään sen valkosen koiran omistajan nii latase siltä legot sisään nii ei pääse enää saarnaamaan! Mäkin olisin tehny ihan samalla tavalla kun sinä!!

      • asphyxiated

        sieltä saa hankittua kaikista helpoiten koiralleen traumat. Ennaltaehkäisy: jos puistoon tulee koira, jonka tiedät aggressiiviseksi/ei tule omasi kanssa toimeen: Lähde pois. Älä sosiaalista koiraa koirapuistossa. Älä vie pientä pentua koirapuistoon, se voi saada siellä helposti koiran niskaansa. Älä vie koirapuistoon aggressiivista koiraa äläkä heittele keppejä, leluja tai herkkuja. Jos puistossa on koira jota et tunne, pidä tutustumisen ajan omasi hihnassa, saat helpommin pidettyä koirasi hanskassa jos tulee tappelu.

        Minusta aloitteja teki oikein kun nosti koiran syliinsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe