Mikä on teidän mielestänne optimaalinen ikäero suurperheessä? Onko kellään omakohtaista kokemusta siitä, että KAIKKI lapset ovat pienillä (alle 2v) ikäeroilla taikka sitten päinvastaisesti isoilla (yli 2-3v) ikäeroilla? Entäs iltatähdet tai lasten "tekeminen" kahdessa tai useammassa "sarjassa"?
Meillä on kuusi lasta viiden vuoden sisällä. Valinta tämäkin, meillä toimii itse asiassa aika hyvin. Varjopuolena tosin se, että uuden vauvan tullessa se edellinen "vauva" saattaa helposti joutua kasvamaan isoksi liian aikaisin. Meillä tätä ongelmaa ollaan yritetty välttää, ja minulla on ollut onneksi aikaa pitää kaikkia lapsia tarpeeksi sylissä, kiitos ihanien au pairien joita meillä on ollut kolme.
Lapsemme ovat
esikoistyttö mimmu, s. 4.1.2005
kaksoset sissi ja sisu, s. 6.12.2005
iso poika epeli, s. 8.11.2006
pieni poika vili, s. 1.1.2008
pikkutyttö hippu, s. 14.12.2008
kuopustyttö mymmeli, s. 3.4.2010
(huom! nuo on vain lasten "nettinimet")!
mimmun ja sissin&sisun ikäero on 11kk ja he menevät samana vuonna kouluun kaikki kolme ainakin näillä näkymin, sissin&sisun ja epelin ikäero on myös 11kk, epelin ja vilin ikäero on 1v1kk (periaatteessa pitäisi mennä samana vuonna kouluun, mutta hipun koulunaloitus saattaa lykkääntyä), vilin ja hipun ikäero on 11,5kk ja hipun ja mymmelin ikäero on 1v3,5kk.
Mites teillä muilla?
Muilla lapsia pienellä ikäerolla?
14
1966
Vastaukset
- ............
huh sentään...
- Viiden äiti
on kaikilla lapsilla isot ikäerot. Ovat syntyneet 1973-1996. Esikoisen ja kuopuksen ikäero on suurempi kuin minun ja vanhimman lapseni ikäero. Lapset ovat syntyneet 1973, 1975, 1986, 1989, 1996. Vanhemmat lapseni ovat tietysti jo maailmalla. Kotona on enää kuopus.
- seitsemän äiti
Seitsemän lastani ovat syntyneet kolmessa "sarjassa".
Tony; synt. 10/1993
Alina; synt. 12/1994
Joel; synt 3/1996
Mia; synt 6/1999
Nenna; synt 5/2000
Olivia; synt 7/2001
Aaron; synt 5/2007
Luca; synt 8/2008- Viiden äiti
Kahdeksan lastahan tuossa on! Oletko trolli?
- .
Viiden äiti kirjoitti:
Kahdeksan lastahan tuossa on! Oletko trolli?
tällä palstalla riittää
- daasua
meillä on kanssa hieman suuremmat ikäerot. Kuuden lapsen välillä on vähintään ollut se kaksi vuotta. Ovat siis syntyneet 1990, 1994, 1996, 2000, 2005 ja 2008. Eli vanhimman ja nuorimman välillä ikäeroa on pikkaisen yli 18 vuotta.
- että kehtaatte
Pian koittaa uusi aika. Monilapsisuus kielletään lailla.
- Joo o o o
että kehtaatte kirjoitti:
Pian koittaa uusi aika. Monilapsisuus kielletään lailla.
Toivotaanpa kuitenkin että jo ennen sitä "uutta aikaa ja Mikki Hiiren tulemista" saat muuta apua ongelmiisi.
- kohta viiden äiti
4 lasta, 4v,3v,1v ja 4kk, odotan viidettä. Rankkaa on mutta en kadu päivääkään :) Nyt vaan näyttää siltä et jään yksin näitten kans... eikä tuu helppoa olemaan, voimia mulle :D Lapsilla seuraa toisistaan!!! iiiiso plussa :)
- 6r55
saman miehen kans tehnyt. tiedän kyllä 6-7 lapsisen joissa kaikki ovat maks 13kk.
- Kehtaamistako?
"että kehtaatte"
Ettäs itse kehtaat. Olen suuresta perheestä, 12 sisarusta, ja luulen että olen toimeliaampi, ahkerampi ja paljon enemmän muita ajatteleva kuin jos olisin 1-2 lapsisessa perheessä. Sinulla ei taidakkaaan olla yhtään sisarusta, sääli sinansä.. - ,,,,,,,,,,,
Nämä olisivat astetta uskottavampia aloituksia, jos viestissä mainittu lapsiluku täsmäisi lasten ilmoitettuihin syntymäaikoihin vähän paremmin.
- jez
Meillä vanhin kahdeksan ja nuorin 10kk
Esikoistyttö s. 23.4.2003
Poika s. 1.10.2004
Poika s. 12.7.2006
Tyttö s. 12.3.2009
Tyttö s. 29.8.2010
ja masuvauva syntyy elokuun lopulla(: - TässäSuuntaa
Lasten optimaalinen ikäero on vähintään 3 vuotta. Näin sanovat neuvolatädit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124390MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862240Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5571734Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011461Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098- 51008
Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60913Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3898