Muilla lapsia pienellä ikäerolla?

Eevis--

Mikä on teidän mielestänne optimaalinen ikäero suurperheessä? Onko kellään omakohtaista kokemusta siitä, että KAIKKI lapset ovat pienillä (alle 2v) ikäeroilla taikka sitten päinvastaisesti isoilla (yli 2-3v) ikäeroilla? Entäs iltatähdet tai lasten "tekeminen" kahdessa tai useammassa "sarjassa"?

Meillä on kuusi lasta viiden vuoden sisällä. Valinta tämäkin, meillä toimii itse asiassa aika hyvin. Varjopuolena tosin se, että uuden vauvan tullessa se edellinen "vauva" saattaa helposti joutua kasvamaan isoksi liian aikaisin. Meillä tätä ongelmaa ollaan yritetty välttää, ja minulla on ollut onneksi aikaa pitää kaikkia lapsia tarpeeksi sylissä, kiitos ihanien au pairien joita meillä on ollut kolme.

Lapsemme ovat

esikoistyttö mimmu, s. 4.1.2005
kaksoset sissi ja sisu, s. 6.12.2005
iso poika epeli, s. 8.11.2006
pieni poika vili, s. 1.1.2008
pikkutyttö hippu, s. 14.12.2008
kuopustyttö mymmeli, s. 3.4.2010

(huom! nuo on vain lasten "nettinimet")!

mimmun ja sissin&sisun ikäero on 11kk ja he menevät samana vuonna kouluun kaikki kolme ainakin näillä näkymin, sissin&sisun ja epelin ikäero on myös 11kk, epelin ja vilin ikäero on 1v1kk (periaatteessa pitäisi mennä samana vuonna kouluun, mutta hipun koulunaloitus saattaa lykkääntyä), vilin ja hipun ikäero on 11,5kk ja hipun ja mymmelin ikäero on 1v3,5kk.

Mites teillä muilla?

14

1966

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

huh sentään...

• Viiden äiti

on kaikilla lapsilla isot ikäerot. Ovat syntyneet 1973-1996. Esikoisen ja kuopuksen ikäero on suurempi kuin minun ja vanhimman lapseni ikäero. Lapset ovat syntyneet 1973, 1975, 1986, 1989, 1996. Vanhemmat lapseni ovat tietysti jo maailmalla. Kotona on enää kuopus.

• seitsemän äiti

Seitsemän lastani ovat syntyneet kolmessa "sarjassa".

Tony; synt. 10/1993
      Alina; synt. 12/1994
      Joel; synt 3/1996

Mia; synt 6/1999
      Nenna; synt 5/2000
      Olivia; synt 7/2001

Aaron; synt 5/2007
      Luca; synt 8/2008

• Viiden äiti

Kahdeksan lastahan tuossa on! Oletko trolli?

• .
        Viiden äiti kirjoitti:

Kahdeksan lastahan tuossa on! Oletko trolli?

tällä palstalla riittää

• daasua

meillä on kanssa hieman suuremmat ikäerot. Kuuden lapsen välillä on vähintään ollut se kaksi vuotta. Ovat siis syntyneet 1990, 1994, 1996, 2000, 2005 ja 2008. Eli vanhimman ja nuorimman välillä ikäeroa on pikkaisen yli 18 vuotta.

• että kehtaatte

Pian koittaa uusi aika. Monilapsisuus kielletään lailla.

• Joo o o o
        että kehtaatte kirjoitti:

Pian koittaa uusi aika. Monilapsisuus kielletään lailla.

Toivotaanpa kuitenkin että jo ennen sitä "uutta aikaa ja Mikki Hiiren tulemista" saat muuta apua ongelmiisi.

• kohta viiden äiti

4 lasta, 4v,3v,1v ja 4kk, odotan viidettä. Rankkaa on mutta en kadu päivääkään :) Nyt vaan näyttää siltä et jään yksin näitten kans... eikä tuu helppoa olemaan, voimia mulle :D Lapsilla seuraa toisistaan!!! iiiiso plussa :)

• 6r55

saman miehen kans tehnyt. tiedän kyllä 6-7 lapsisen joissa kaikki ovat maks 13kk.

• Kehtaamistako?

"että kehtaatte"

Ettäs itse kehtaat. Olen suuresta perheestä, 12 sisarusta, ja luulen että olen toimeliaampi, ahkerampi ja paljon enemmän muita ajatteleva kuin jos olisin 1-2 lapsisessa perheessä. Sinulla ei taidakkaaan olla yhtään sisarusta, sääli sinansä..

• ,,,,,,,,,,,

Nämä olisivat astetta uskottavampia aloituksia, jos viestissä mainittu lapsiluku täsmäisi lasten ilmoitettuihin syntymäaikoihin vähän paremmin.

• jez

Meillä vanhin kahdeksan ja nuorin 10kk

Esikoistyttö s. 23.4.2003
      Poika s. 1.10.2004
      Poika s. 12.7.2006
      Tyttö s. 12.3.2009
      Tyttö s. 29.8.2010
      ja masuvauva syntyy elokuun lopulla(:

• TässäSuuntaa

Lasten optimaalinen ikäero on vähintään 3 vuotta. Näin sanovat neuvolatädit.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4390
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2240
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      557
      1734
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1461
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1167
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1098
    7. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      1008
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      913
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      898
    Aihe