Muilla lapsia pienellä ikäerolla?

Eevis--

Mikä on teidän mielestänne optimaalinen ikäero suurperheessä? Onko kellään omakohtaista kokemusta siitä, että KAIKKI lapset ovat pienillä (alle 2v) ikäeroilla taikka sitten päinvastaisesti isoilla (yli 2-3v) ikäeroilla? Entäs iltatähdet tai lasten "tekeminen" kahdessa tai useammassa "sarjassa"?

Meillä on kuusi lasta viiden vuoden sisällä. Valinta tämäkin, meillä toimii itse asiassa aika hyvin. Varjopuolena tosin se, että uuden vauvan tullessa se edellinen "vauva" saattaa helposti joutua kasvamaan isoksi liian aikaisin. Meillä tätä ongelmaa ollaan yritetty välttää, ja minulla on ollut onneksi aikaa pitää kaikkia lapsia tarpeeksi sylissä, kiitos ihanien au pairien joita meillä on ollut kolme.

Lapsemme ovat

esikoistyttö mimmu, s. 4.1.2005
kaksoset sissi ja sisu, s. 6.12.2005
iso poika epeli, s. 8.11.2006
pieni poika vili, s. 1.1.2008
pikkutyttö hippu, s. 14.12.2008
kuopustyttö mymmeli, s. 3.4.2010

(huom! nuo on vain lasten "nettinimet")!

mimmun ja sissin&sisun ikäero on 11kk ja he menevät samana vuonna kouluun kaikki kolme ainakin näillä näkymin, sissin&sisun ja epelin ikäero on myös 11kk, epelin ja vilin ikäero on 1v1kk (periaatteessa pitäisi mennä samana vuonna kouluun, mutta hipun koulunaloitus saattaa lykkääntyä), vilin ja hipun ikäero on 11,5kk ja hipun ja mymmelin ikäero on 1v3,5kk.

Mites teillä muilla?

14

1938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

      huh sentään...

    • Viiden äiti

      on kaikilla lapsilla isot ikäerot. Ovat syntyneet 1973-1996. Esikoisen ja kuopuksen ikäero on suurempi kuin minun ja vanhimman lapseni ikäero. Lapset ovat syntyneet 1973, 1975, 1986, 1989, 1996. Vanhemmat lapseni ovat tietysti jo maailmalla. Kotona on enää kuopus.

    • seitsemän äiti

      Seitsemän lastani ovat syntyneet kolmessa "sarjassa".

      Tony; synt. 10/1993
      Alina; synt. 12/1994
      Joel; synt 3/1996

      Mia; synt 6/1999
      Nenna; synt 5/2000
      Olivia; synt 7/2001

      Aaron; synt 5/2007
      Luca; synt 8/2008

      • Viiden äiti

        Kahdeksan lastahan tuossa on! Oletko trolli?


      • .
        Viiden äiti kirjoitti:

        Kahdeksan lastahan tuossa on! Oletko trolli?

        tällä palstalla riittää


    • daasua

      meillä on kanssa hieman suuremmat ikäerot. Kuuden lapsen välillä on vähintään ollut se kaksi vuotta. Ovat siis syntyneet 1990, 1994, 1996, 2000, 2005 ja 2008. Eli vanhimman ja nuorimman välillä ikäeroa on pikkaisen yli 18 vuotta.

      • että kehtaatte

        Pian koittaa uusi aika. Monilapsisuus kielletään lailla.


      • Joo o o o
        että kehtaatte kirjoitti:

        Pian koittaa uusi aika. Monilapsisuus kielletään lailla.

        Toivotaanpa kuitenkin että jo ennen sitä "uutta aikaa ja Mikki Hiiren tulemista" saat muuta apua ongelmiisi.


    • kohta viiden äiti

      4 lasta, 4v,3v,1v ja 4kk, odotan viidettä. Rankkaa on mutta en kadu päivääkään :) Nyt vaan näyttää siltä et jään yksin näitten kans... eikä tuu helppoa olemaan, voimia mulle :D Lapsilla seuraa toisistaan!!! iiiiso plussa :)

    • 6r55

      saman miehen kans tehnyt. tiedän kyllä 6-7 lapsisen joissa kaikki ovat maks 13kk.

    • Kehtaamistako?

      "että kehtaatte"

      Ettäs itse kehtaat. Olen suuresta perheestä, 12 sisarusta, ja luulen että olen toimeliaampi, ahkerampi ja paljon enemmän muita ajatteleva kuin jos olisin 1-2 lapsisessa perheessä. Sinulla ei taidakkaaan olla yhtään sisarusta, sääli sinansä..

    • ,,,,,,,,,,,

      Nämä olisivat astetta uskottavampia aloituksia, jos viestissä mainittu lapsiluku täsmäisi lasten ilmoitettuihin syntymäaikoihin vähän paremmin.

    • jez

      Meillä vanhin kahdeksan ja nuorin 10kk

      Esikoistyttö s. 23.4.2003
      Poika s. 1.10.2004
      Poika s. 12.7.2006
      Tyttö s. 12.3.2009
      Tyttö s. 29.8.2010
      ja masuvauva syntyy elokuun lopulla(:

    • TässäSuuntaa

      Lasten optimaalinen ikäero on vähintään 3 vuotta. Näin sanovat neuvolatädit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe