Tarkoituksena olisi syksyllä lähteä Saksaan hakemaan asuntovaunua/kaljaa, ja himottais tuoda kevari mukana kun tahtovat olevan halvempia sielä, mutta mitenkäs tämä homma sitten oikein menee. Olen googlaillut ja lueskellut asiasta mutta silti muutama asia on jäänyt epäselväksi. Voisiko joku siis selventää askel askeleelta niin että tyhmäkin älyää, että miten tämä homma menee jos ostan Saksan kilvissä olevan käytetyn yli 6000km ajetun kevytmoottoripyörän?
Miten saan pärrän Saksan kilvistä Suomen kilpiin ym.?
Kevari Saksasta
6
834
Vastaukset
- Eric Cartman
Kun mopo on suomessa meet tulliin ja maksat verot. (tai oikeammin laitat veronmaksun vireille, sillä veropäätökseen menee jokunen hetki)
Sitten menet katsastuskonttoriin ja jos saat sen katsastuksesta läpi niin ajelet tarrakilvillä siihen asti kunnes verot lankeevat maksuun ja kun olet maksanut verot saat ihan oikeat kilvet.
Käytänössä tosin kannattaa katsastaa se ensin sillä jos sitä ei saa katsastettua niin verojakaan ei kannata maksaa. Eli kun mp on katsatettu niin sitten tulliin ja autoveroilmoitus vireille, sen tarrakilven saa samalla. Aloitettua verotusta ei voi keskeyttää eli vaikka mp ei menisi katsastuksesta läpi niin verot kuitenkin lankeevat- browniesuga
Eli jos mulla on pärrä Saksan rekisterissä, niin riittää Suomessa ainoastaan käydä katsastamassa se, ja se poistuu silloin Saksan kilvistä?
Vai pitääkö ensin poistaa pyörä Saksan rekisteristä, ja käyttää rekisteristäpoistamistodistusta Suomen kilpiin saamiseksi?
Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?
Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon? - browniesuga
browniesuga kirjoitti:
Eli jos mulla on pärrä Saksan rekisterissä, niin riittää Suomessa ainoastaan käydä katsastamassa se, ja se poistuu silloin Saksan kilvistä?
Vai pitääkö ensin poistaa pyörä Saksan rekisteristä, ja käyttää rekisteristäpoistamistodistusta Suomen kilpiin saamiseksi?
Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?
Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon?Lisäksi jäi mitityttämään se, että koska Saksassa ensimmäisenä vuotena A1 kortilla saa ajaa vain 80kmh kuristettua pyörää, niin tuleeko ongelmia jos ostan pärrän joka on rekisteröity 80km tuntinopeuden tuottaville tehoille, ja Suomessa rekisteröin sen sitten suurimalle sallitulle 11kW:lle? Saksan rekisteröintitodistus/rekisteristäpoistamistodistushan toimii yhdenmukaisuustodistuksena kun mopoa Suomessa katsastetaan, ja josseivat tehot täsmää, tuleeko mutkia matkaan?
- Cartman
browniesuga kirjoitti:
Eli jos mulla on pärrä Saksan rekisterissä, niin riittää Suomessa ainoastaan käydä katsastamassa se, ja se poistuu silloin Saksan kilvistä?
Vai pitääkö ensin poistaa pyörä Saksan rekisteristä, ja käyttää rekisteristäpoistamistodistusta Suomen kilpiin saamiseksi?
Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?
Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon?Jos sä ostat mopon saksasta niin myyjä kyllä huolehtii siitä, että siitä poistetaan saksan kilvet. Sun pitää hommata siihen siirtokilvet ja vakuutus jos aiot sen ajaa pois saksasta. Jos taas kuljetat sen jollain pois saksasta esim. pakulla, niin silloin et tarvitse saksalaisia siirtokilpiä.
"Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?"
Kyllä jos tuot sen mopon esim. pakulla etkä aja sitä niin voit katsastaa sen ennen kuin laitat verotuksen vireille. Jos ajat sillä metrinkään suomessa niin joudut laittaa verotuksen vireille.
"Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon? "
Ei välttämättä. Jos mopo on jotenkin tavanomaisesta poikkeavassa kunnossa niin silloin sitä kaiketi pitää näyttää tullille. - cartman
Cartman kirjoitti:
Jos sä ostat mopon saksasta niin myyjä kyllä huolehtii siitä, että siitä poistetaan saksan kilvet. Sun pitää hommata siihen siirtokilvet ja vakuutus jos aiot sen ajaa pois saksasta. Jos taas kuljetat sen jollain pois saksasta esim. pakulla, niin silloin et tarvitse saksalaisia siirtokilpiä.
"Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?"
Kyllä jos tuot sen mopon esim. pakulla etkä aja sitä niin voit katsastaa sen ennen kuin laitat verotuksen vireille. Jos ajat sillä metrinkään suomessa niin joudut laittaa verotuksen vireille.
"Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon? "
Ei välttämättä. Jos mopo on jotenkin tavanomaisesta poikkeavassa kunnossa niin silloin sitä kaiketi pitää näyttää tullille.Ja niitä siirtokilpiä/vakuutuksia saa eripituisille ajanjaksoille. Ja ainakin aikoja sitten oli myös eri kilpi jos siirto tapahtui van saksan sisällä vai oliko tarkoitus ajella saksan rajojen ulkopuolella.
- browniesuga
Cartman kirjoitti:
Jos sä ostat mopon saksasta niin myyjä kyllä huolehtii siitä, että siitä poistetaan saksan kilvet. Sun pitää hommata siihen siirtokilvet ja vakuutus jos aiot sen ajaa pois saksasta. Jos taas kuljetat sen jollain pois saksasta esim. pakulla, niin silloin et tarvitse saksalaisia siirtokilpiä.
"Voiko pyörää ensin katsastaa, ja sitten vasta maksaa tuontivero?"
Kyllä jos tuot sen mopon esim. pakulla etkä aja sitä niin voit katsastaa sen ennen kuin laitat verotuksen vireille. Jos ajat sillä metrinkään suomessa niin joudut laittaa verotuksen vireille.
"Pitää kait sitä pyörää kans tullissa käyttääkin että tietävät kunnon? "
Ei välttämättä. Jos mopo on jotenkin tavanomaisesta poikkeavassa kunnossa niin silloin sitä kaiketi pitää näyttää tullille.Kiitos paljon, selvensi asiaa. Pakulla tosiaan olis tarkotus tuua pärrä kotia.
Jonninverran jäi vielä kysyttävää.
Rekisteristäpoistamistodistustahan käytetään sitten vaatimuksenmukaisuustodistuksena kun mopotin käydään katsastamassa, vai?
Tuleeko tuosta ongelmia jos pyörä oli rekisteröity 80kmh tuottaville tehoille, ja Suomessa viet sen katsatukseen 11kW:na?
Kuinka hitaasti byrokratian rattaat pyörivät mopon rekisteristä poistamisessa? Yksityiseltä ostaessa pitäisikö ilmoittaa myyjälle etukäteen poistaa pyörä kilvistä?
Eli meneekö homma pääpiirteittäin näin;
1. Etsitään unelmien pyörä Saksasta, poistetaan se kilvistä ja tehdään kauppakirja
2. Tuodaan se suomeen VW Pornstarterin perässä
4. Käydään katsastamassa kulkupeli
5. Marssitaan tulliin pulittamaan tuontivero ja autovero
6. Iloista päristelyä tuontipyörällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset22517134Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"16912184Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El415970Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään644852MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny134756Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.193947Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta843575Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1332997S- ryhmän Israel boikotti sai Päivi Räsäsen repimään pelihousunsa?
Räsänen vertaa S- ryhmää natseihin.2581405- 851011